abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220651337
Een 'glitch in the matrix" beschrijft een griezelige, onverklaarbare gebeurtenis, waardoor mensen gaan twijfelen aan de realiteit waarin ze leven. Bij zulke gebeurtenissen komt regelmatig de vraag op of we mogelijk leven in een door een computer gegenereerde simulatie.
Enkele voorbeelden daarvan zijn o.a. tijd die verspringt of zich herhaalt, een voorwerp waar plotseling een tweede van verschijnt, iets wat vanuit het niets verschijnt of ineens verdwijnt, voorwerpen waar ineens bepaald kenmerken van veranderen, enz.
Er is zelfs een heel topic aan gewijd op Reddit: https://www.reddit.com/r/Glitch_in_the_Matrix/top/?t=all

Het Mandela-effect is een fenomeen waarbij een grote groep mensen zich gebeurtenissen of feiten herinnert die anders zijn dan de werkelijkheid.[1] Kenmerken van het Mandela-effect zijn:
- het ontstaan van valse herinneringen;
- valse contextualisering van een gebeurtenis die heeft plaatsgevonden;
- onwetendheid over taalkunde of het onthouden van verkeerd gespelde woorden en
- vervorming van bestaande herinneringen. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandela-effect)
- een film die (heel) anders verloopt dan zoals jij je hem herinnert
Ook hier is een topic aan gewijd op Reddit: https://www.reddit.com/r/MandelaEffect/

Ook zijn er heel wat video's over deze 2 onderwerpen te vinden op YouTube:
https://www.youtube.com/@(...)%20in%20the%20matrix
https://www.youtube.com/@AllTimeScary/videos
https://www.youtube.com/@(...)%20in%20the%20matrix
https://www.youtube.com/@(...)%20in%20the%20matrix
https://www.youtube.com/@KineticSymphony/videos
https://www.youtube.com/@list25/search?query=mandela%20effect
https://www.youtube.com/@(...)ery=mandela%20effect

En dat is nog lang niet alles. Er zijn enorm veel van zulke video's te vinden op YouTube, echt te veel om hier allemaal te plaatsen.

Maar de grote vraag is natuurlijk: Heb jij ooit zelf zo'n 'Glitch in the Matrix' of 'Mandela Effect' ervaren?
Zo ja, laat maar horen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 25-04-2026 14:20:39 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_220651556
Ja. Zo heb ik altijd gedacht dat het juiste woord "hont" is, maar nu las ik laatst ergens "hond".

Ik heb aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd hoe zij dat beest spellen en zij beweren allemaal bij hoog en bij laag dat het altijd "hond" met een d geweest is.

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220651898
Dit lijkt me bij uitstek iets voor TRU!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 16:33:34 #4
269689 crew  Viv
pi_220652029
Dat veel mensen zich zouden herinneren dat Mandela in gevangenschap gestorven zou zijn, lijkt me vooral een ernstig gebrek aan algemene kennis. :X

Dat gezegd hebbende, is er wel een ander voorbeeld dat de ronde doet, en daarbij behoor ik kennelijk tot de groep die het zich verkeerd herinnert. }:|

Het gaat om het eerste deel van de drie Lord of the Rings-films. Gandalf roept daarin op een gegeven moment naar de rest van de groep:

"Run, you fools!"

In mijn herinnering dus. En in de herinnering van vele anderen met mij. Maar kennelijk is het eigenlijk:

"Fly, you fools!"

Ik weiger dit als de waarheid te accepteren vooralsnog. :(
pi_220652719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:33 schreef Viv het volgende:
Dat veel mensen zich zouden herinneren dat Mandela in gevangenschap gestorven zou zijn, lijkt me vooral een ernstig gebrek aan algemene kennis. :X

Dat gezegd hebbende, is er wel een ander voorbeeld dat de ronde doet, en daarbij behoor ik kennelijk tot de groep die het zich verkeerd herinnert. }:|

Het gaat om het eerste deel van de drie Lord of the Rings-films. Gandalf roept daarin op een gegeven moment naar de rest van de groep:

"Run, you fools!"

In mijn herinnering dus. En in de herinnering van vele anderen met mij. Maar kennelijk is het eigenlijk:

"Fly, you fools!"

Ik weiger dit als de waarheid te accepteren vooralsnog. :(
Ik heb het nog een keer gekeken, en ik hoor ook echt nog steeds 'run'. Hij spreekt ook niet echt duidelijk. Misschien best logisch als je op het punt staat in de diepte te storten :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220652962
Dat 3CPO uit Star wars geen 2 goudenkleurige benen heeft, maar 1 zilverkleurig been is ook een mooie.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')