abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:42:11 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647326
Sinds 19 maart is Crimson Desert eindelijk speelbaar! Na jaren wachten kunnen we nu zelf ontdekken wat Pearl Abyss heeft neergezet.

Wat voor game is het?

Crimson Desert is een open wereld actie-RPG met een sterke focus op singleplayer en verhaal. Je speelt als Kliff, leider van een groep huurlingen, in de brute en chaotische wereld van Pywel.

In tegenstelling tot Black Desert Online (van dezelfde ontwikkelaar) ligt hier de nadruk veel meer op een verhalende ervaring in plaats van een MMO-structuur.

Platforms

De game is nu beschikbaar op:
PlayStation 5 (base en pro)
Xbox Series X|S
PC

Wat kun je verwachten?

🌍 Enorme open wereld met veel variatie
⚔️ Zware, realistische combat met physics
🐎 Vrijheid in verkennen (klimmen, paardrijden, zwemmen)
🎭 Verhaalgedreven campaign
🔥 Grote veldslagen en boss fights

Veel mensen vergelijken het met:

The Witcher 3: Wild Hunt
Red Dead Redemption 2

Eerste reacties?

De eerste spelers zijn inmiddels los.

Wat opvalt:

Graphics en wereld worden veel geprezen
Combat voelt zwaar en impactvol
Performance verschilt per platform (vooral PC afhankelijk van specs)

Discussie 🔥

Hoe bevalt de game tot nu toe?
Is dit wat je ervan verwachtte?
Bugs / performance issues?
Beste momenten tot nu toe?

Drop je ervaringen, screenshots en tips hieronder! 👇

Handige linkjes:
https://crimsondb.gg
https://crimsondb.gg/weapons (overzicht van alle wapens)
https://crimsondb.gg/map (interactieve map met alle POI's)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:42:51 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647331
Unga Bunga werd genoemd *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:45:14 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:16 schreef Divje het volgende:

[..]
Nog nooit markers gebruikt :o :@
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 22:56:39 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220647842
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:06:01 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar waarom heb je elke keer zoveel herten nodig?
[ afbeelding ]
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:08:19 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220647932
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 23:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Small Bones voor mijn ring en oorbel, om die te upgraden 🤗
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.
  vrijdag 24 april 2026 @ 23:11:59 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220647965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh die krijg ik wel af en toe van Bleed Bandits, ik vermoord liever Bleed Bandits dan hertjes.
Marianne Thieme en Esther Ouwehands zijn niet blij met mij momenteel -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 01:00:48 #8
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220648766
Dat was Chapter 6 _O_

Eén grote adrenaline rush, 5 of 6 Abyss Artifects gekregen met al die vijanden.

Nu :z :Z
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 08:56:00 #9
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220649595
Prima TT :)
  zaterdag 25 april 2026 @ 10:13:32 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220649985
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:56 schreef Scrummie het volgende:
Prima TT :)
:')

Gta 6 is nog niet uit, beetje voorbarig dit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220649997
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
:( weet jij trouwens of beren en zo respawnen. Ik was lekker aan het dolen, kom ik er twee tegelijk tegen. :') dat was toch even een potje moeilijk. Daar ging al mijn bossfight voedsel.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220650125
Heeft deze keyboard en mouse support op de series x?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220650193
Een tip van Flip, als je met de main story op een gegeven moment van die standbeelden moet repareren en het lukt maar niet, doe het dan via force current, dan hoef je niet eens precies te werken, beetje in de buurt en hoppa :P

Man wat een gepruts met die dingen _O-
Twiddel
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:09:01 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220650280
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:40 schreef vosss het volgende:
Heeft deze keyboard en mouse support op de series x?
Trouwens wel nuttig voor jou, ik zag dat je ondertussen de grote van de tekst kon aanpassen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:18:34 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220650343
Crows Pursuit en Stamina Syphon op je wapen, in combinatie met Lightning element tijdens Turning Slash (met de Staglord helm voor 35% extra damage met Turning Slash) is echt _O_ _O_

Gisteren bij de heks ook nog een Tier 1 Abyss Gear gecraft (je offert 2 Abyss Gears op en dan komt er een random Gear uit).

Ik kreeg Shatter 1.
Nog niet uitgeprobeerd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:54:28 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220651574
Is het toevallig dat ik nu orange dye heb gevonden?
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:11:55 #17
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651662


Birb O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:14:32 #18
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651675
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Crows Pursuit en Stamina Syphon op je wapen, in combinatie met Lightning element tijdens Turning Slash (met de Staglord helm voor 35% extra damage met Turning Slash) is echt _O_ _O_

Gisteren bij de heks ook nog een Tier 1 Abyss Gear gecraft (je offert 2 Abyss Gears op en dan komt er een random Gear uit).

Ik kreeg Shatter 1.
Nog niet uitgeprobeerd.
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder in :P

Gebruik ook nog steeds Crow's Pursuit, en sinds gisteravond Crow Storm erbij :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:15:51 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220651681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:14 schreef Divje het volgende:

[..]
Tier 1 abyss gears gaan bij mij direct de shredder in :P

Gebruik ook nog steeds Crow's Pursuit, en sinds gisteravond Crow's Storm erbij :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.

Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:18:10 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651686
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja maar jij bent ook veeeeeel verder natuurlijk.

Is die Shatter 1 een goede Abyss Gear?
Uhmm, is heel specifiek op een soort armour gericht toch? Heb ze nooit echt gebruikt, net als die gears die x% meer damage doen tegen humanoids/earthen beings en dergelijke. Heb je niet zoveel aan als je dan tegen andere enemies vecht :P

Veel verder valt ook wel mee, halverwege ch. 9 nu :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:05:12 #21
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651890
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 21:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gebruik ze regelmatig, met name om interessante locaties te markeren, of een gebied met dieren voor huiden en botten.

Zjuist nog een ware slachting aangericht onder de lokale hertenpopulatie :'(
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"

Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades... :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220651893
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.

Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
pi_220651899
Overigens erg blij dat de markers nu niet meer de minimap vol clutteren, ik gebruikte ze om die reden totaal niet dus nu kan ik los gaan.
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:24:11 #24
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220651972
Oja, er zijn dus bepaalde wapens nodig voor specifieke challenges. Heb ik dat zwaard gedoneerd aan Carl 180 uur geleden en kan 'm niet meer terug krijgen (tenzij er een boss is met dat zwaard die ik nog niet ben tegengekomen :{ )

Dag dag Platinum :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:44:47 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220652165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:24 schreef Divje het volgende:
Oja, er zijn dus bepaalde wapens nodig voor specifieke challenges. Heb ik dat zwaard gedoneerd aan Carl 180 uur geleden en kan 'm niet meer terug krijgen (tenzij er een boss is met dat zwaard die ik nog niet ben tegengekomen :{ )

Dag dag Platinum :')
Dat heb ik ook met sommige dingen die je krijgt of vind, moet ik het bewaren, weggeven, geld voor krijgen? Als het maar enigzins belangrijk lijkt stop ik het nu in mijn chest op het kamp.
pi_220652210
Waarom laten ze je een dieren veld maken op het kamp, 2 geiten ontvoeren en erin zetten, en dan moet je een van de geiten slachten.
Ik wil dat niet, ze hebben net kleine geitjes gekregen :'(

Ook net bij een gevecht bij dat circus met die baas direct na de eerste hit onder de grond geclipt :') er is geen unstuck optie dus game maar gesloten.
Twiddel
pi_220652240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef RaXz het volgende:
Ik baal ervan dat lighting automatisch op max gaat wanneer je ray reconstruction aanzet, mijn GPU trekt dat echt niet. En dat terwijl ik Cyberpunk kan spelen in 2K met path tracing en ray reconstruction aan.

Enfin, ik ben maar weer opnieuw begonnen met de game en ga het nu nog veel rustiger aanpakken qua main quest. Veel meer focussen op exploren en side content. Ook meer bezig gaan met het kamp enzo.
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
greetings and salutations
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:43:20 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220652792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:05 schreef Divje het volgende:

[..]
Moest hier gisteren nog om lachen en dacht "whyyyyy"

Had net 30 short haired skins nodig voor upgrades... :@
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 17:51:32 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220652859
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 17:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep, daarom deed ik het ook :7

In het echt zou ik overigens nooit een dier kwaad kunnen doen.
Als ik het geduld had om kalveren tot koeien te laten groeien op m'n ranch had ik ze gewoon geslacht voor de huid/botten/vlees maar ik had dat geduld op dat moment niet.

Terwijl ik dat dus bedacht besloten om al m'n kippen te slachten (+kuikens verkopen) om ruimte te maken voor geitjes, schapen en kalfjes :@ beans, barley en wortels in de voederbak en gaaaannn

Die paar varkens die ik ook had hebben nu grote vriendjes om mee te ranchen O+

Ook direct wat abyss cell- en rubber-bomen geplant, en wat struiken ginseng en die rare skyrootplanten :P bewaterd en bemest voor een goede oogst _O_

Ik mis de optie om bijen te houden voor hun honing :{ kan wel rondlopen in dat kekke beekeeper-pakje maar dat is het toch nét niet..
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220652955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 16:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is idd wel jammer ja, mijn RTX 5080 trekt dat ook nauwelijks op 4k. Ik moet 3 x MultiFramegen inschakelen om de FPS boven de 100 te houden, maar dan zit je wel met behoorlijke input lag. Maar het spel ziet er wel onvoorstelbaar mooi uit, maar dat mag je ook wel verwachten van een 3k PC.

Volgende GPU generatie zal zich voornamelijk richten om Path Tracing speelbaarder te maken, zodat je niet meteen 50% van je FPS verliest als je lighting op max zet.
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
pi_220653030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:02 schreef RaXz het volgende:

[..]
Cyberpunk path tracing moet ik wel met framegen 2x en DLSS draaien hoor, en ik merk eigenlijk helemaal niets van input lag. Zo maar weer even verder pielen met de settings in Crimson Desert, eens kijken hoe de performance is met lighting op max en geen ray reconstruction, desnoods met framegen.
2x framegen valt meestal nog mee, dat merk je vaak niet inderdaad als je base FPS hoog genoeg is. Bij 3x framegen ga je het vaak wel merken dat er input lag is. Dat komt ook omdat mijn base FPS slechts 55fps is, ik kan het wel op Performance draaien comfortabel, maar Balanced ziet er vele malen beter uit met Ray Reconstruction enabled, dus kies ik toch voor Balanced. Spijtig dat zelfs de 5080 dit niet aankan.

Cyberpunk is een ander verhaal, die draait een stuk soepeler op mijn hardware, en kan ik het met Path Tracing en Quality mode draaien. Crimson Desert eigenlijk alleen PT + performance mode, helaas.
greetings and salutations
pi_220653213
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:06:33 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653915
Klein beetje vals gespeeld vanmiddag :@

Even de Darkraver Darkbringer gehaald mbv een video :@

Daar zit standaard Ators Orb op, een Ranged attack via je zwaard.

Daar Crows Pursuit op gezet, en Stamina Syphon (die geeft je stamina terug per gedode vijand.

Plus 35% extra Turning Slash damage via Staglord helm.
Plus Lightning inbued.

En nog een ring en oorbel geupgrade, zodat ik ook level 2 attack en attack speed heb.

Darkbringer meteen ook naar Refinemem 7 gebracht.

Gaat wel lekker zo 8-) :7 *) :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:07:45 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220653922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:39 schreef RaXz het volgende:
Ik heb het best goed draaiend kunnen krijgen met ray reconstruction op 1080p met 2x framegen en DLSS op balanced. Het spel ziet er erg strak uit afgezien het wat minder scherp is, ik kan er wel mee leven. Nu is het maar afwachten hoe het loopt met grote battles.

Best leuk om weer te spelen, ik heb even een pauze genomen van een paar weken en met het laatste update werd het wel weer tijd. Erg handig dat je nu in winkels kan zien hoeveel je van een item hebt, dat scheelt een hoop gedoe.
Dat was me niet eens opgevallen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:11:37 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220653950
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:36:02 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben mijn kamp aan het uitbreiden, ben benieuwd. Neem aan dat er wel meer huisjes bij kunnen.
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 25 april 2026 @ 20:39:03 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220654174
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het viel mij gisteren pas op, na 114 uur oid, dat er een houten brug is van je kamp naar je huisje :D
Dat hoort schijnbaar bij de update. Ik dacht dat het ook was omdat ik de opdracht kreeg om naar het huisje te gaan en decoreren. Maar dus nee. Normaal krijg je die schijnbaar na 4 upgrades.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:10:55 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik zou graag een huisje in de stad willen hebben.
Been there done that.

14 jaar geleden bewust naar het platteland verhuisd _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654605
Even boodschappen gedaan, kwam thuis en geen video signaal toen ik mijn pc aanzette. Van alles geprobeerd en kreeg gelukkig normaal beeld toen ik mijn pc op de monitor ipv tv aansloot. Nu weer gewoon beeld op mijn tv en gelijk ook de laatste GPU drivers. Ik schrok wel even, ik dacht echt dat ik mijn GPU had gebricked met al dat gepush met zware settings.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:35:15 #41
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654642
Wat een jankmoel is die Simon de Montfort :r

Loopt continue om zijn moeder te janken :{w
Wat een outlaw :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:44:55 #42
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220654718
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:06:27 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:44 schreef Divje het volgende:
Nou, een schaap slachten geeft dus 12x short haired hide +extra's. Alle varkens weggedaan en vervangen door schapen en geiten _O-
Crimson Shoarma :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:09:28 #44
38824 crew  Droopie
pi_220654902
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:11:03 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:09 schreef Droopie het volgende:
Tv is binnen, nog wel wat randjes aan de beleving.
Maar nu ga ik maar eens beginnen met het mechanisme van de quests enzo te begrijpen.

Ik zal niet eens vragen gaan stellen, dat spel is zo groot, niet te filmen haha..
Vragen is nooit slecht.
Zeker in het begin kan alles ontzettend overweldigend zijn, omdat er niks uitgelegd wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220654937
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:18:06 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654951
En oh ja @Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:19:30 #48
38824 crew  Droopie
pi_220654960
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
En oh ja @:Droopie 1 tip: focus je in het begin vooral op de main quest tot en met Chapter 4.

Dan heb je namelijk de voornaamste en belangrijkste skills unlocked die je eigenlijk voor het gros van de dingen nodig hebt.
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:21:14 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220654979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef RaXz het volgende:
Hornsplitter verslagen, ik had nog helemaal niets gerefined dus de battle duurde wel even. Ik wil zo snel mogelijk weer mijn kamp, daarna maar wat bounties doen zodat ik wat geld heb om armor te kopen.

Dualsense controller aan de praat gekregen maar ik vind het een beetje tegenvallen, ook mis ik gyro aiming, ik kan Tears of the Kingdom niet zonder spelen. Hopelijk komt dat nog, ik zou er niet gek van op kijken gezien hoeveel ze al niet doen.
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.

Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:25:47 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220655015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou 1 vraag dan, in chapter 2 .. hoor je dan al alles aan te kunnen (of is die bioshock baas in het begin eigenlijk nog te sterk) geen spoilers please ;)
Daar moest ik ook gelijk aan denken, Bioshock.

Wat ik zelf gedaan heb is mijn wapen (er ligt een Katana ergens in het eerste dorpje O-)) en gear (armour) zo snel mogelijk te refinen tot level 4 bij de Blacksmith.

En veel gegrild vlees mee te nemen.

Dan zijn de bosses zeer goed te doen.
Anders zijn ze wel moeilijk.

En er is sinds kort ook een mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te passen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220655022
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Beste is om je wapen en gear zo snel mogelijk te refinen naar Level 4, en altijd minimaal 30 of 40 stuks gegrild vlees op zak te hebben.

Dan is het gros van de bosses (iig Hernand) prima te doen.
Dat was ik inderdaad al zeker van plan, vooral met dat zwaard die je krijgt nadat je Hornsplitter verslagen hebt.

Het is wel aanlokkelijk om op hard difficulty te spelen, dan kan je een stuk minder gemakkelijk eten bij bosses. Normaal is het een groot vreet festijn en geeft mij toch een stuk minder voldoening om een boss te verslaan.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:28:42 #52
38824 crew  Droopie
pi_220655039
Oww never mind haha, refinen en eten meenemen..

Dat gaan we morgen op de dag doen, savonds daar even kijken

Tnx :)
Hell To The Liars
pi_220655165
Ik zit nu in een gedeelte van het spel waar Frost Resistance noodzakelijk is, en dat is best kut. Zelfs met een volledige Frost Set kom je nog te kort, dus moet je het constant compenseren met Frost Resistance food. Die missies zijn zwaar irritant.
greetings and salutations
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:14:33 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220655362
Soms kom je in kampen en zo wat vastgebonden gevangenen tegen, die je een voor een los moet maken met een knop.

Kom er net achter dat als je tegen ze aanloopt ook vrij komen.

Scheelt weer een hoop tijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:45:53 #55
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220655529
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:14 schreef StateOfMind het volgende:
Soms kom je in kampen en zo wat vastgebonden gevangenen tegen, die je een voor een los moet maken met een knop.

Kom er net achter dat als je tegen ze aanloopt ook vrij komen.

Scheelt weer een hoop tijd.
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hun :r

Die godvergeten Forgotten General heeft me net 8 refined palmars gekost, maar ze is dood *O* hoer



Huidige stats :P switch soms m'n gehele outfit voor een miner/foraging build met meerdere +30% ore/forage gears of een chest met 90% extra xp gains. Heb ook een unarmed melee pakje liggen als ik er zin in heb :@

[ Bericht 9% gewijzigd door Divje op 25-04-2026 23:54:39 ]
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 26 april 2026 @ 00:11:38 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220655691
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:45 schreef Divje het volgende:

[..]
Ik word helemaal lijp van dat kuuuuuuhhhhng-aahhhhh van hun :r

Die godvergeten Forgotten General heeft me net 8 refined palmars gekost, maar ze is dood *O* hoer

[ afbeelding ]

Huidige stats :P switch soms m'n gehele outfit voor een miner/foraging build met meerdere +30% ore/forage gears of een chest met 90% extra xp gains. Heb ook een unarmed melee pakje liggen als ik er zin in heb :@
Kukukuuuuu de Koreaanse developers hebben denk ik niet goed nagedacht hoe die geluiden overkomen op niet Koreanen. :P
  zondag 26 april 2026 @ 00:11:59 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220655692


Ik was trouwens net aan het verkennen, komt er iemand op een grote rode kip voorbij _O-

  zondag 26 april 2026 @ 00:13:33 #58
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220655701
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 00:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik was trouwens net aan het verkennen, komt er iemand op een grote rode kip voorbij _O-

[ afbeelding ]
Die zijn leuk, paar keer van een berg gesprongen op zo'n beestje O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 26 april 2026 @ 21:40:26 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220660830
Ah, enkele tientallen uren geleden al Arboria Castle gevonden en alles in werking gezet, maar er gebeurde niks omdat je perse een quest moet unlocken op een bepaalde manier.

En nu, na alle openstaande Outlaws te hebben gepakt, is ie eindelijk beschikbaar *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 april 2026 @ 22:20:35 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220661043
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 april 2026 @ 22:26:11 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220661079
En nog een vraag: vrij vroeg (relatief gezien, wat is vroeg in deze game :D) krijg je zo'n quest voor die postkoetsen pipo.

Echter heb ik daar iemand voor nodig die de Engineering skill heeft.

Momenteel heb ik 9 pipos in mijn kamp, en alleen Otto heeft Engineering als 3e skill.

Maar die skill is nog greyed out.

Hoe kom ik aan iemand die die skill wel al heeft?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220661438
Voor de grap de difficulty op hard gezet, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik het weer terug op normal zet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door RaXz op 27-04-2026 01:08:21 ]
pi_220661566
Pff hard is best pittig, dat bewaar ik mooi voor een volgende playthrough.
  maandag 27 april 2026 @ 00:43:01 #64
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220661621
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
En nog een vraag: vrij vroeg (relatief gezien, wat is vroeg in deze game :D) krijg je zo'n quest voor die postkoetsen pipo.

Echter heb ik daar iemand voor nodig die de Engineering skill heeft.

Momenteel heb ik 9 pipos in mijn kamp, en alleen Otto heeft Engineering als 3e skill.

Maar die skill is nog greyed out.

Hoe kom ik aan iemand die die skill wel al heeft?
Heb alle Greymane quests gedaan, geen idee of die duo nodig is voor het triggeren van camp upgrade quests maar zou gewoon alles doen wat ze vragen :P Als Marius nieuwe quests heeft om Comrads te vinden zou ik ze sowieso doen.

Ranch en farm is volgens mij de derde camp upgrade. Bij elke upgrade levelen je comrads ook.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 00:44:30 #65
38824 crew  Droopie
pi_220661628
Ik kan niet teveel lezen wat jullie schrijven ivm spoilers.

Maar wat een spel :)
En ik heb iemand die af en toe een beetje adviseert.

Ziet er echt prachtig uit
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP maandag 27 april 2026 @ 07:41:20 #66
447051 crew  Peejtur
pi_220662058
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Gewoon all in gaan. Stoppen ze vask en zien ze ook als winst.
  maandag 27 april 2026 @ 12:02:47 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220664000
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb qua Greymane quests oa 2 quests open staan in de herberg, een waarbij je de skills van een gokker moet waarnemen, waarbij je zo'n kaartspel moet spelen en winnen (Duo heet dat meen ik), en nog een.

Zijn die quests perse noodzakelijk om je kamp uit te breiden of kun je die overslaan?

En hoe/wanneer kan ik gaan farmen in het kamp?
Heb zojuist de Vertilizer verkregen.
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.

Net weer greymanes gevonden, 20 in totaal nu. Eindelijk stomme paardenopdracht voltooid zodat ik door kan met de mainquests.
  maandag 27 april 2026 @ 12:24:17 #68
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220664275
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb die duo opdracht al 2 weken terug gedaan, zou gewoon alles doen, heb wel het idee dat al die kamp quests er gewoon bij horen ook al heb je niet perse zin in die opdrachten.

Net weer greymanes gevonden, 20 in totaal nu. Eindelijk stomme paardenopdracht voltooid zodat ik door kan met de mainquests.
Okee.

Heb niet perse geen zin in opdrachten, ik heb gewoon een hekel aan kaartspellen.
In het echt, en dus al helemaal in games.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220667085
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
  maandag 27 april 2026 @ 19:39:08 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220667205
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
Ik heb die ook nog steeds open staan, na 123 uur.

Sterker nog, gisteren pas de laatste 2 Outlaws gepakt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2026 @ 19:45:35 #71
511221 Hetekip
Depressief
pi_220667286
Crimson Desert

Is deze al hier gepost?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220667386
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:22 schreef RaXz het volgende:
Ik moet straks 3 potjes duo winnen voor een quest en daar heb ik nu al geen zin in, dat soort dingen doe ik liever tussendoor voor de lol. In RDR2 vond ik de kaartspellen best tof, alleen waren de gambling challenges niet echt leuk.

Nu maar weer verder :9
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
greetings and salutations
  maandag 27 april 2026 @ 20:12:16 #73
511221 Hetekip
Depressief
pi_220667503
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
Ja Gwent heb ik nog online gespeeld, was wel lollig.

Dat spel in Crimson Desert is best kut...

https://github.com/Z-Zen/Duo-CD

Je kan deze html downloaden, die kun je gewoon openen in je browser en op zich is het dan wel makkelijk.



Ik heb hier vies veel geld mee weten te verdienen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 27 april 2026 @ 21:42:56 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668225
Had al tijden de Expand your Camp mission open staan, maar die gaf geen enkele locatie aan op de map, dus ome Google even geraadpleegd.

Dus nu maar voor de 2e Camp Expansion gaan.

Dat Duo gebeuren blijf ik maar uitstellen :D

Was stiekem bang dat de kamp upgrade achter die quest verborgen zat, maar gelukkig niet *O*


En intussen 211 inventory.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 april 2026 @ 22:48:16 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220668692
Je komt soms ineens dingen tegen die je nooit had verwacht, ik heb het maar in een spoiler gestopt voor de mensen die de glittergleuf nog niet hadden gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 april 2026 @ 23:05:06 #76
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668735
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:48 schreef Momo het volgende:
Je komt soms ineens dingen tegen die je nooit had verwacht, ik heb het maar in een spoiler gestopt voor de mensen die de glittergleuf nog niet hadden gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet gezien, toch geklikt :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220668787
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ook ja, ik snap sowieso die spelregels niet echt, geen zin om mij er helemaal in te verdiepen, maar het lijkt op poker of zo toch? Daar weet ik vrijwel ook niets van, irritant dat je het gedwongen moet spelen.

Witcher 3 had het leukste kaartspelletje, dat werd een verslaving in een verslaving, Gwent.
Ik heb het geprobeerd maar Gwent kon mij nooit zo boeien, ik vond het ook niet echt in het spel passen. Dice poker in Witcher 2 speelde ik wel een stuk meer, dat is meer zoals Farkle in Kingdom Come Deliverance. Het haalt mij nogal uit het spel wanneer je een Geralt Gwent card hebt, of een ander karakter, het is net iets te gamey voor mij.

Moest gelijk hieraan denken. :D

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 27 april 2026 @ 23:37:14 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668812
Dacht dat ik na 128 uur of zoiets intussen wel het meeste ontdekt had in Hernand.

Maar nee hoor _O-

Via een Church faction quest een nieuw dorpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ontdekt :D

En nog genoeg lege plekken in Hernand _O-

En van de totale map heb ik denk ik pas 1/4 unfogged :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220668855
Ik ben in het begin al een aantal dingen tegengekomen die ik compleet had gemist toen ik de game voor het eerst speelde.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:10:28 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:02 schreef RaXz het volgende:
Ik ben in het begin al een aantal dingen tegengekomen die ik compleet had gemist toen ik de game voor het eerst speelde.
Echt he :D
De game zit echt ramvol met dingen, maar het gros kun je volledig missen.

Ik zou na 128 uur inmiddels beter moeten weten, maar de game weet mij nog keer op keer te verbazen _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:10:48 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668871
Eindelijk kamp level 2 *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:55:19 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220668952
En eindelijk een engineer voor de wagon quest *O*

Nu snel naar bed 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 09:56:05 #83
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220669780
Weinig gespeeld afgelopen tijd maar afgel. zaterdag nog wat meters gemaakt, vooral met Kuku items. Ik heb nu volledig geüpgraded:

- Kuku Flame Spear
- Kuku Bizmuth Spear
- Kuku Lightning Spear

Probeer een vergelijk te maken maar ze zijn alle 3 eigenlijk heel goed. Als ik m'n volledig geüpgraded Ancient Woodpole ernaast leg (met Destruct III x3, Swift III x3) merk ik in de praktijk maar weinig verschil... Helaas is er nog geen damage numbers mod beschikbaar.

Kuku Breeze Step boots zijn ook erg fijn, eindelijk een double jump die de moeite waard is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 09:58:06 #84
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220669789
Nog twee hitless producties met Kuku Flame Spear in vol ornaat (Antumbra's Staff & Priscus the Ancient):

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2026 @ 10:40:36 #85
447051 crew  Peejtur
pi_220670277
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
Weinig gespeeld afgelopen tijd maar afgel. zaterdag nog wat meters gemaakt, vooral met Kuku items. Ik heb nu volledig geüpgraded:

- Kuku Flame Spear
- Kuku Bizmuth Spear
- Kuku Lightning Spear

Probeer een vergelijk te maken maar ze zijn alle 3 eigenlijk heel goed. Als ik m'n volledig geüpgraded Ancient Woodpole ernaast leg (met Destruct III x3, Swift III x3) merk ik in de praktijk maar weinig verschil... Helaas is er nog geen damage numbers mod beschikbaar.

Kuku Breeze Step boots zijn ook erg fijn, eindelijk een double jump die de moeite waard is.
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:45:25 #86
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670296
Goede vraag, gisteren ook de blauweprint voor de koekoek lightning spear gekregen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 10:52:15 #87
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220670330
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Maar hoe kom je aan de benodigdheden voor die spear bv? Kun je die kopen of is het vooral looten?
Welke speer? Ik benoem 4 speren in het bericht dat je quote :P

Als je de Kuku-speren bedoelt, de blauwdrukken krijg je van de Witch quests, de benodigdheden moet je her en der vandaan sprokkelen: Een Kuku Spear kun je maken bij de Kilnden Workshop, de speer zelf (bijv. Bizmuth Spear) moet je vinden. Voordeel aan de Bizmuth Spear is dat je die ook kunt vergaren via een camp mission. Enige wat je dan nog nodig hebt zijn enkele aanvullende ingrediënten zoals electrical components/batteries. Ingrediënten Kuku Bizmuth Spear:

Kuku Spear
Bizmuth Spear
Small Battery x10
Bismuth Ore

Voordeel van de Kuku-variant van deze speren is dus infinite durability.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:06:39 #88
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670398
En waar vind je die batteries en electrical components?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:33:04 #89
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220670621
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
En waar vind je die batteries en electrical components?
Delysia :P

Cogwheels en batteries zijn ook te looten in bandit camps overal maar die zie je niet terug in je inventory.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:35:33 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:33 schreef Divje het volgende:

[..]
Delysia :P

Cogwheels en batteries zijn ook te looten in bandit camps overal maar die zie je niet terug in je inventory.
Ah, daar ben ik nog laaaaaang niet :D

Die cogwheels kom ik wel een tegen en pak ik altijd wel op, want dat is zo specifiek dat het ongetwijfeld ergens goed voor is.

En nu je het zegt, die zie ik idd niet in de inventory staan 😱

Batterijen nog nul gezien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:36:37 #91
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670632
Oh ja, moet nog nieuwe batterijen halen voor de afstandsbediening, schiet me nu te binnen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2026 @ 11:40:23 #92
447051 crew  Peejtur
pi_220670663
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah, daar ben ik nog laaaaaang niet :D

Die cogwheels kom ik wel een tegen en pak ik altijd wel op, want dat is zo specifiek dat het ongetwijfeld ergens goed voor is.

En nu je het zegt, die zie ik idd niet in de inventory staan 😱

Batterijen nog nul gezien.
Waar komen die dan wel?
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:45:13 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670689
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Waar komen die dan wel?
Ik heb geen flauw idee :D

Dat weet onze Crimson Desert webcare ongetwijfeld @Divje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 april 2026 @ 11:48:00 #94
364681 over_hedge
pi_220670707
Je komt bij de main quests vanzelf op plekken waar je die krijgt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 11:53:49 #95
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220670736
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Waar komen die dan wel?
Batteries, lubricant en cogwheels vallen om onverklaarbare reden weer onder een apart inventarissysteem. Je kunt de aantallen in je bezit bekijken door het Kuku Pot crafting menu te openen bij Grimnir of door in je Kuku Pot (of equivalent) te kijken (zie aantallen rechtsboven):



Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:57:36 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220670759
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee :D

Dat weet onze Crimson Desert webcare ongetwijfeld @:Divje
Wat @2dope zegt :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:30:45 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220670895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:57 schreef Divje het volgende:

[..]
Wat @:2dope zegt :+
Oh ja, dat is Hoofd Webcare :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:48:51 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675183
Kamu en Ben zijn toch voor de boerderij?

Zoiets meen ik mij te herinneren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:50:56 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675198
Yes, Kamu iig *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:31:36 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675394
Beide boerderij missies lopen (kan helaas niet slapen, dus moet wachten), vogeltje als huisdier, 25 Greymanes in het kamp, 130 uur op de teller.

Morgen maar eens verder met Chapter 7.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:37:34 #101
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220675405
82 uur hier hehe. Iets met het scratchen van de surface.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:43:06 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:37 schreef Scrummie het volgende:
82 uur hier hehe. Iets met het scratchen van de surface.
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:49:12 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220675441
Inmiddels 84 Artifects gespendeerd, plus nog een zooi skills die je leert door observeren.

Heb de meeste skills die ik perse wou hebben wel unlocked, vrijwel allemaal maxed out.

3n stamina op 8, health op 7 en spirit op 4.

Alle armour refinement 4.
Darkbringer op 6, met Ators Orb, Stamina Syphon en Crows Pursuit, en Lightning element.

Gaat zo, tot nu toe, wel prima, weinig problemen met bosses.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 08:57:33 #104
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676170
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.

Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:21:06 #105
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676279
Black & Gold genot













Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:37:11 #106
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220676358
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik merk dat ik wel pauze heb genomen. Maar weet niet zo goed waar dat an ligt. Ik denk dat de game zo complex is, dat ik het liefst gewoon nog eens opnieuw zou beginnen, maar ik heb dan ook weer totaal geen zin in dat saaie begin. En veel quests voelen ook wel als 'werk' waar ik ook geen zin in heb. Dus ik zit een beetje in niemandsland.

Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Welke tutorial? :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 09:42:43 #107
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:37 schreef Divje het volgende:

[..]
Welke tutorial? :D
Die eerste chapter.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:43:21 #108
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676386
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:57 schreef Hetekip het volgende:
Misschien kan ik een save file downloaden waar iemand de tutorial heeft gedaan.
Yep die is er - https://www.nexusmods.com/crimsondesert/mods/35
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:47:15 #109
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676406
quote:
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  FOK!Fotograaf woensdag 29 april 2026 @ 09:53:02 #110
364681 over_hedge
pi_220676431
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:21 schreef 2dope het volgende:
Black & Gold genot

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
toffe helm
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:55:17 #111
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676446
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:47 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Super dankjewel maat, misschien begin ik wel overnieuw. Eens over nadenken. Ik weet nu wat beter hoe en wat.
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.

Ik probeer zelf een beetje m'n eigen "opdrachten" te vormen, toch een soort roleplay :P Dat houdt het voor mij wel leuk
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 09:56:15 #112
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
toffe helm
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  FOK!Fotograaf woensdag 29 april 2026 @ 09:57:13 #113
364681 over_hedge
pi_220676460
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:

[..]
Yeh officieel geen helm maar een cloak (Dark Marksman Cloak)
Oh dan neem ik het terug! :P

Ik heb gister draakje als mount unlocked _O_ Dat is zo tof
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:59:19 #114
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220676474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zelfs met 130 uur amper nog Hernand uitgeweest :D

En nog steeds nieuwe dingen en locaties vinden _O- _O_

En het heeft nog geen moment verveeld, waar ik normaliter grote games rond de 60 uur even pauzeer voor iets anders tussendoor.

Dat zegt genoeg.
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.
  woensdag 29 april 2026 @ 10:02:01 #115
511221 Hetekip
Depressief
pi_220676485
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:55 schreef 2dope het volgende:

[..]
Veel mensen kampen met dezelfde issue, lees dat ook op andere fora. Er is te veel te doen maar tegelijkertijd is een groot deel daarvan tyfussaai. Ik heb ook echt geen zin om al die faction quests, c.q. afvinklijstjes te doen.

Ik probeer zelf een beetje m'n eigen "opdrachten" te vormen, toch een soort roleplay :P Dat houdt het voor mij wel leuk
Ja dat is het probleem, het is niet van yes, ik ga opnieuw beginnen. Het is meer van oh ja..
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 29 april 2026 @ 10:07:02 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220676512


Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
  woensdag 29 april 2026 @ 10:16:01 #117
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220676564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Die eerste chapter.
Ik kwam in chapter 8 nog quests tegen die voelden als tutorial _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 10:34:15 #118
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220676645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Jaaa die's lekker hè. Ik heb gister nog ff zitten testen welke nou sterker is, Bizmuth of Flame, maar ze doen beide dezelfde 'lingering damage' lijkt het. Flame Spear zet lui in de hens waarna ze nog ff nabranden, Bizmuth doet een soort poison.

Ik ben er wel achter wat momenteel mijn sterkste aanval is, namelijk 'Elemental Turning Slash (fire)' met Flame Spear op humanoids. Dan heb je de fire elemental damage van Imbue Element + de explosie van een Flame Spear charge :+ Getest op "White Bear", 25% van z'n health bar weg. Moet nu eigenlijk ook nog die Volcanic Eruption op m'n gloves zetten, al weet ik niet of die naast AoE ook extra impact damage geeft

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:42:39 #119
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Bismuth knots is wel mijn nieuwe favoriete wapen
Waar heb je die vandaan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:44:21 #120
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Idd, het blijft leuk. Tot frustratie van de vrouw lol.
Ketting inkorten :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:01:31 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679255
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Waar heb je die vandaan?
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:01:50 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Spire of Insight missie, niet ver van de zuidkust van Hernand, dichtbij Demeniss, dan heb je een recept om het te kunnen laten maken bij een Smit volgens mij.
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:19:54 #123
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679364
Bizmuth Spears kun je ook via een Camp Mission verkrijgen als beloning (Well of Enlightenment). Hoeven maar 2 lui voor op missie, duurt slechts 4 uur en kost nauwelijks resources. Maar, dat is de 'gewone' Bizmuth Spear.

Ik weet niet of @Momo al de Kuku-variant heeft want de gewone Bizmuth Spear heeft helaas een beperkte durability (na x-klappen uitdelen is 'ie stuk). Kuku Bizmuth Spear recept kun je krijgen door de Witch-missies te doen (specifieker, Bari, Witch of Kindness). Die is onbreekbaar.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:23:08 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679384
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:19 schreef 2dope het volgende:
Bizmuth Spears kun je ook via een Camp Mission verkrijgen als beloning (Well of Enlightenment). Hoeven maar 2 lui voor op missie, duurt slechts 4 uur en kost nauwelijks resources. Maar, dat is de 'gewone' Bizmuth Spear.

Ik weet niet of @:Momo al de Kuku-variant heeft want de gewone Bizmuth Spear heeft helaas een beperkte durability (na x-klappen uitdelen is 'ie stuk). Kuku Bizmuth Spear recept kun je krijgen door de Witch-missies te doen (specifieker, Bari, Witch of Kindness). Die is onbreekbaar.
Het is een Cannon, geen Spear

https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1002118
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1001251

En ik ontdek ook net deze website
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:24:07 #125
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is een Cannon, geen Spear

https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1002118
https://questlog.gg/crimson-desert/en/db/item/1001251

En ik ontdek ook net deze website
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICC :P Die kan alleen Oongka gebruiken toch?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:24:45 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679392
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ahh ja ik dacht al, waarom is die van jou zo THICC :P Die kan alleen Oongka gebruiken toch?
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schieten
  woensdag 29 april 2026 @ 18:25:09 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220679398


Even een goede foto van iemand anders
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 18:25:37 #128
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220679402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Kliff kan hem ook gebruiken en mee schieten
Ohh nice. Ik moet ook wat meer doen met ranged weapons... Gebruik die echt nooit
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 19:47:18 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220679896
Ben nu met mijn boerderij bezig, en toen ik zojuist in mijn kamp (maar goed dat ik geen Duitser ben 😱) zag ik dat ze idd ook echt bezig zijn met opbouwen :D _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:06:57 #130
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
Ben nu met mijn boerderij bezig, en toen ik zojuist in mijn kamp (maar goed dat ik geen Duitser ben 😱) zag ik dat ze idd ook echt bezig zijn met opbouwen :D _O_
Dat is met elke construction opdracht zo :Y _O_ en als je je Greymanes naar een locatie stuurt om te vechten en daar vervolgens zelf ook bent kan je dikke battles zien (en zelf meevechten) :D

Ook met missions, heb ze eieren zien rapen, knoflook plukken etcetera _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:08:24 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:06 schreef Divje het volgende:

[..]
Dat is met elke construction opdracht zo :Y _O_ en als je je Greymanes naar een locatie stuurt om te vechten en daar vervolgens zelf ook bent kan je dikke battles zien (en zelf meevechten) :D
Oeh _O_

Dit soort details _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680060
Degene die de Pailune bounties heeft bedacht moet een echte masochist zijn. Sommige zijn gewoon ongelooflijk kut. De route die je moet afleggen is veel te lang, totaal onlogisch opgebouwd en onderweg kan van alles misgaan, waardoor je constant moet resetten.
greetings and salutations
  woensdag 29 april 2026 @ 20:09:37 #133
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680064
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:16:26 #134
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
Oké ik ben benieuwd, dinsdag nu.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680227
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
Twiddel
  woensdag 29 april 2026 @ 20:36:02 #136
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220680254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 29 april 2026 @ 20:38:53 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn weekdagen in de game? :o
Speel al meer dan 100 uur en wist dat niet eens _O-
Boven de minimap :D

De zoveelste ingame dag, welke dag, de tijd en daarnaast het weer :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:42:21 #138
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680313
Het is nu nacht, en er wordt dan ook niet gewerkt aan mijn boerderij _O- _O_

Je kunt het zo gek niet verzinnen, of Pearl Abyss heeft eraan gedacht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 29 april 2026 @ 21:04:04 #139
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220680559
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:34 schreef 2dope het volgende:
Ik ben er wel achter wat momenteel mijn sterkste aanval is, namelijk 'Elemental Turning Slash (fire)' met Flame Spear op humanoids. Dan heb je de fire elemental damage van Imbue Element + de explosie van een Flame Spear charge :+ Getest op "White Bear", 25% van z'n health bar weg. Moet nu eigenlijk ook nog die Volcanic Eruption op m'n gloves zetten, al weet ik niet of die naast AoE ook extra impact damage geeft
Getest, hele bossfight past nu in een gifje :s) :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:15:32 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680649
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:04 schreef 2dope het volgende:

[..]
Getest, hele bossfight past nu in een gifje :s) :')
[ afbeelding ]
Ik gebruik ook voornamelijk Turning Slash, met die Gear voor 35% extra damage, imbued met Lightning (de enige die ik heb tot nu toe), R2 met Dark ringer met Ators Orb en Crow Pursuit (beide op R2) en Stamina Syphon voor stamina regen.

En af en toe Forward en Spinning Slash, want met Natures Echo creër je een illusie die die aanval nog een keer extra doet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220680763
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boven de minimap :D

De zoveelste ingame dag, welke dag, de tijd en daarnaast het weer :P
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijd _O-
Twiddel
  woensdag 29 april 2026 @ 21:30:32 #142
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hoooly shit lmao. Het enige waar ik naar keek was de tijd _O-
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:39:10 #143
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220680839
Hèhè, boerderij en ranch eindelijk klaar, in de tussentijd wat sneller faction quests gedaan voor de inventory slotsom, 238 nu waarvan 169 in gebruik.

Zo maar eens aan Chapter 7 beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf donderdag 30 april 2026 @ 11:47:59 #144
364681 over_hedge
pi_220682587
Ik heb de endcredits inmiddels gezien *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:04:59 #145
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220683914
Even een week afkicken van dit spel _O- en juist dan bedenk ik ineens dat ik de Greymanes wat efficiënter missies kan laten doen enzo :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220684016
Ik heb alle overpowered abyss gems van mijn wapens en gear gehaald die ik niet of nauwelijks gebruik en ze overgezet naar mijn main setup. Nu heb ik echt absurd veel special attacks. Met dual swords slacht ik alles af, beide zwaarden hebben nu 6 on use abyss effects.

Al die special effects lol, blauw, groen, geel, wit, rood licht, alles door elkaar als ik attacks uitvoer, 1 grote lichtshow.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 30-04-2026 16:32:06 ]
greetings and salutations
  donderdag 30 april 2026 @ 17:04:24 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:23 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb alle overpowered abyss gems van mijn wapens en gear gehaald die ik niet of nauwelijks gebruik en ze overgezet naar mijn main setup. Nu heb ik echt absurd veel special attacks. Met dual swords slacht ik alles af, beide zwaarden hebben nu 6 on use abyss effects.

Al die special effects lol, blauw, groen, geel, wit, rood licht, alles door elkaar als ik attacks uitvoer, 1 grote lichtshow.
Dat doe ik sowieso altijd als ik een nieuw wapen vind die ik niet ga gebruiken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:20:07 #148
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Divje het volgende:
Ga ook eens op een ingame zondag naar een kerk O~)
Nu ingame zondag 10 uur 's ochtends in de kerk (dat ik dat ooit zou zeggen _O-).

Blijkbaar moet ik tot 12u 's middags wachten, ben benieuwd :D

Kan helaas geen tijd skippen nu, dus moet echt wachten :')

Better be good :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:24:16 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687084
11u nu :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:31:40 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687101
Gebeurt helemaal niks :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:31:51 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687102
Godverdomme :( :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 01:13:07 #152
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687174
De speciale "aanval" met de bezem na een quick swap is ideaal, je kunt meteen de rommel aanvegen _O_

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 01:44:08 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220687194
Die grote gevechten in zo'n groot vijandelijk kamp zijn wel ontzettend tof _O_ _O_ _O_

Merkte op de PS5 Pro in Balanced Mode heel soms wat framedrops, maar dat was verwaarloosbaar, zeker gezien de enorme hoeveelheid vijanden en acto op het scherm.

Indrukwekkend.

Nu Ludvig.

Gelukkig morgen vrij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:07:54 #154
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687461
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 00:31 schreef StateOfMind het volgende:
Godverdomme :( :7
Oh bij mij zat het halve dorp in de kerk :D

Wel in Demeniss
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 08:14:29 #155
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687635
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:19:42 #156
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687642
Wanne cutie O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 08:53:03 #157
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:19 schreef Divje het volgende:
Wanne cutie O+
Right? Én goed met een bezem
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:55:39 #158
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687742
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:53 schreef 2dope het volgende:

[..]
Right? Én goed met een bezem
Kan ze ook goed koken? :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 09:00:46 #159
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220687761
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:55 schreef Divje het volgende:

[..]
Kan ze ook goed koken? :+
Haar Clear Soup is ongeëvenaard
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:35:40 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:07 schreef Divje het volgende:

[..]
Oh bij mij zat het halve dorp in de kerk :D

Wel in Demeniss
Oh dat :D
Hier ook, liep ook vol.

Ik dacht dat er iets aparts zou gebeuren _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:36:21 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688575
Ludvig gisteren verslagen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:15:05 #162
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220688770
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Oh dat :D
Hier ook, liep ook vol.

Ik dacht dat er iets aparts zou gebeuren _O-
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaal :+
Er schijnt in de kathedraal in Demeniss soms een heel koor te zingen :o
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:19:36 #163
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:15 schreef Divje het volgende:

[..]
Nee, maar vond de zondagse kerkgangers al speciaal :+
Er schijnt in de kathedraal in Demeniss soms een heel koor te zingen :o
Zal er eens op letten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:01:50 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220691782
Die Praline regio is volgens mij een stuk(je) kleiner dan Hernand, heb ik het idee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:20:32 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220691933
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:24:41 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220691963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.

En vergeet niet na het cleansen de 'klok' puzzel te dien met blinding flash.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:25:22 #167
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220691974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de map :) soms even puzzelen om ze te vinden ;)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:26:56 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220691991
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Cleansen doe je door dat ding te activeren door een of meerdere dingen met Axiom Force te pakken.

En vergeet niet na het cleansen de 'klok' puzzel te dien met blinding flash.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:25 schreef Divje het volgende:

[..]
Om te cleansen is er altijd 1 kubus voor de electriciteit en een stukje van zo'n pilaar te vinden in de sanctum, worden aangegeven op de map :) soms even puzzelen om ze te vinden ;)
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ? :P Neem aan dat ik op een bepaalde manier er wel weer uit krijg...
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 19:28:24 #169
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220691997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:20 schreef Momo het volgende:
Ik begin met mijn boerderij op het kamp *O*
Langzaam de Sanctum aan uitmoorden van die freaks. Weet alleen niet hoe ik moet cleansen.
Ook maar dit weekend weer verder met main quest. Bijna aan het einde van hoofdstuk 5. Ik doe nu denk ik 1 hoofdstuk per 2 weken even los van de proloog en eerste 2 hoofdstukken wat echt een intro is. Er is zoveel nog naast te doen.
Die sanctums clearen is wel belangrijk, krijg je mooie beloningen voor. 9/10 keer moet je wat onderdelen uit de nabije omgeving (zichtbaar op minimap) ophalen en vastmaken/inpluggen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 1 mei 2026 @ 19:28:46 #170
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220692000
Oh spuit 11
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:30:43 #171
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Ik heb die losse stukken in het sanctum gewoon gepakt met axiom en gesealed, hopelijk geen fout ? :P Neem aan dat ik op een bepaalde manier er wel weer uit krijg...
Kan je gewoon 'discarden' uit je koekoeks-pot en dan drop je ze, daarna kan je ze met die axiom force en force palm pulse heel makkelijk plaatsen :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:33:09 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692053
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:28 schreef 2dope het volgende:
Oh spuit 11
12 zelfs, Divje was 11 :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:33:55 #173
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692065
Ik ben 11 wat is dit
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:37:32 #174
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692099
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Ik ben 11 wat is dit
Spuit 11 :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:39:26 #175
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692125
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:41:43 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692153
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:39 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
En de rest komt vanzelf *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220692394
Eindelijk weekend. Tijd om mijn kamp in Pailune uit te breiden, ik heb nog ruim 200k aan camp funds nodig. Daarna ga ik op jacht naar side bosses en wil ik nog wat Witches quests afronden. Chapter 8 heb ik inmiddels voltooid, dat was een leuke afwisseling met al dat sneaken in paleizen en dure woningen. Het ziet er ook echt schitterend uit met max lighting en ray reconstruction.
greetings and salutations
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:17:17 #178
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Eindelijk weekend. Tijd om mijn kamp in Pailune uit te breiden, ik heb nog ruim 200k aan camp funds nodig. Daarna ga ik op jacht naar side bosses en wil ik nog wat Witches quests afronden. Chapter 8 heb ik inmiddels voltooid, dat was een leuke afwisseling met al dat sneaken in paleizen en dure woningen. Het ziet er ook echt schitterend uit met max lighting en ray reconstruction.
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220692619
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:17 schreef Divje het volgende:

[..]
Hoe heb je je kamp in Pailune in chapter 8? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.

greetings and salutations
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:49:38 #180
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220692652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nou ja , ik ben het nog aan het opbouwen bedoel ik.

[ link | afbeelding ]
Ahzo ja :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:26:12 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220692920
Man man man man (m/v) :{w

Degenen die die Ancient Sealed Gate puzzel (The Sages Peak tussen Hernand en Praline) mogen ze wat mij betreft opsluiten in een afgesloten ruimte, met het volledige oeuvre van Frans Bauer en Mart Hoogkamer op repeat.
En maximaal volume.

Was op weg naar een quest en kwam een grote 'ventilator' oid in de grond tegen, dus ik op onderzoek uit, ah tof een verborgen ruimte met een puzzel, altijd leuk *O*

Niet dus :(

Uiteindelijk JijBuis erbij gehaald, je moet op een bepaald geluid letten.
Mooi, zou je denken, met deze tip is het iesiepiesie *O*

Nope :(
Het luistert ( }:| ) heeeeeel nauw.

Uur bezig geweest :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:21:00 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693305
Natures Grasp in 145 uur eigenlijk vrijwel nooit gebruikt, maar blijkt toch wel heel nuttig te zijn _O_

Die puzzel in mijn vorige post leidde naar de Abyss met een *&%#+ bossfight.
Sloeg nog geen deuk in een pakje boter (waar ik met overige bosses eigenlijk weinig moeite had).

Ik zag op een gegeven moment, toen ik door mijn voorraad mixed grill vlees heen raakte, dat ie wat bomen had gebeld.

En met 1 klap was ie dood *O*

Waarschijnlijk tropisch hardhout :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:40:29 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693493
Mystic Falls _O_ O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:08:03 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693807

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:09:07 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220693815
quote:
Je hebt de glittergleuf ook gevonden *O*
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:09:30 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220693819
Ik heb de middeleeuwse koelkast, de koekkoek pot.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:13:22 #187
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt de glittergleuf ook gevonden *O*
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterend _O_ _O_

En in principe gewoon volledig te missen.

Deze game _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:21:30 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693892
Ook daar verderop, met die ruïnes _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:36:40 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693966
Ik weet het goed te verbergen, maar ik ben enigszins enthousiast over deze game :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:42:43 #190
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220693982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is echt een sprookjesachtige omgeving, schitterend _O_ _O_

En in principe gewoon volledig te missen.

Deze game _O_
Loopt gewoon een quest naar toe hoor :+

Maarja, je kan in principe de helft van de game missen _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:45:31 #191
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220693989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:42 schreef Divje het volgende:

[..]
Loopt gewoon een quest naar toe hoor :+

Maarja, je kan in principe de helft van de game missen _O-
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet alles _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:49:43 #192
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220694005
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ongeacht hóe goed je ook explored, je vindt sowieso niet alles _O_
Dat is voor de tweede playthrough :7
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:57:44 #193
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220694024
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:49 schreef Divje het volgende:

[..]
Dat is voor de tweede playthrough :7
2e playthrough :D _O-

*gaat sabbatical aanvragen

145 uur, ongeveer 1/4 van de map gehad, en van dat kwart bij lange na niet alles gedaan of gevonden _O_

En waar ik normaliter na 60 uur een grote game even pauzeer (ongeacht hoe goed ik die vind) wil ik gewoon doorgaan.

Dat zegt alles.

En in al die tijd pas 2 trophies unlocked :D

Pearl Abyss heeft absoluut een nieuwe benchmark neergezet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220694173
Demeniss Castle = favoriet. Droomniveau visuals, super mooi gemaakt.
greetings and salutations
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:31:44 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220694427
Update

quote:
Greymanes, Patch Version 1.05.00 is rolling out.
This patch introduces the Rematch and Re-blockade features, which we will continue to refine over future patches, alongside new legendary creatures that can be kept as Pets. We've also fixed the issue preventing the summoning of legendary mounts and where comrade trust reset under certain conditions.
pi_220696829
6x FrameGen is nu beschikbaar, wat betekent dat slechts 13% van de frames native wordt gerenderd en de overige 87% door AI wordt gegenereerd. Ik heb nu pakweg 240fps, maar wel met lichte ghosting/artifacts, dus ik zet hem weer terug op 3x FrameGen.

Wat verder opvalt is dat regen er nu een stuk realistischer uitziet.
greetings and salutations
  zaterdag 2 mei 2026 @ 17:16:36 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220697510
Je kan bosses opnieuw uitdagen

Bekijk deze YouTube-video

:D
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:23:28 #198
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698539
Lijkt me wel een fijne feature dat bepaalde plekken weer opnieuw bezet worden door enemies, zolang ze niet fucken met m'n perfect uitgekiende dispatch missions _O-

Zo kan ik nog wat abyss artifacts farmen met m'n +120% experience gear :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:27:11 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220698559
Hmmm al die puzzels aan het eind van hoofstuk 5 zijn wel irritant hoor, in die toren is het allemaal wel logisch nog, maar eenmaal in de abyss, er zijn zoveel zaken waarmee je interactie kan hebben.
pi_220698601
Kerkkoor bijgewoond in Kasteel Demeniss. De muziek is ook geweldig.

greetings and salutations
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:46:35 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:27 schreef Momo het volgende:
Hmmm al die puzzels aan het eind van hoofstuk 5 zijn wel irritant hoor, in die toren is het allemaal wel logisch nog, maar eenmaal in de abyss, er zijn zoveel zaken waarmee je interactie kan hebben.
Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeft :{w

Het gros van de puzzels is gelukkig goed te doen met wat nadenken.

Had er gisteren eentje waarbij ik op een gegeven moment YouTube heb moeten raadplegen, en zelfs toen was het nog een heel geklooi.

Gisteravond laat ook de Frost Element unlocked, en meteen daarna volgt als het goed is ook Fire, maar het was erg laat (2 uur 's nachts of zo), dus een save gemaakt.

Voor ik naar de Abyss kon voor die 2 Elements, moest er eerst een boss verslagen worden.

En dat was tot toe veruit de moeilijkste boss.
Uiteindelijk even op Easy gezet ( :@ ), maar zelfs op easy had ik er veel moeite mee.

40 Grilled Meat gegeten, zooi Clear Soups, en 3 Refined Palmar Pills.

Pricstus the Ancient oid.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:52:54 #202
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698766
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sommige puzzels vraag je je echt over af wat de bedenkers bezield heeft :{w

Het gros van de puzzels is gelukkig goed te doen met wat nadenken.

Had er gisteren eentje waarbij ik op een gegeven moment YouTube heb moeten raadplegen, en zelfs toen was het nog een heel geklooi.

Gisteravond laat ook de Frost Element unlocked, en meteen daarna volgt als het goed is ook Fire, maar het was erg laat (2 uur 's nachts of zo), dus een save gemaakt.

Voor ik naar de Abyss kon voor die 2 Elements, moest er eerst een boss verslagen worden.

En dat was tot toe veruit de moeilijkste boss.
Uiteindelijk even op Easy gezet ( :@ ), maar zelfs op easy had ik er veel moeite mee.

40 Grilled Meat gegeten, zooi Clear Soups, en 3 Refined Palmar Pills.

Pricstus the Ancient oid.
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heet :P en de release skill, pak je al z'n projectielen en kan je ze terug vuren _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:39 #203
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698776
Die Ancients zijn verder wel bitches idd
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games zaterdag 2 mei 2026 @ 19:55:57 #204
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220698787
Bekijk deze YouTube-video

Kan 't niet laten
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games zaterdag 2 mei 2026 @ 19:57:29 #205
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220698800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:54 schreef Divje het volgende:
Die Ancients zijn verder wel bitches idd
Irritante laffe wegvliegers :{w
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:00:26 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:52 schreef Divje het volgende:

[..]
Tip: Die nature's swirl snare of hoe dat ook heet :P en de release skill, pak je al z'n projectielen en kan je ze terug vuren _O_
Snare heb ik, Release nog niet.
Dat is denk ik level 3.
Ik heb die nu nog op level 2.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:04:24 #207
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698899
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Snare heb ik, Release nog niet.
Dat is denk ik level 3.
Ik heb die nu nog op level 2.
Die skill is ook leuk als je een zooi prullaria op de grond gooit, kan je alles in de rondte slingeren _O-

Kan @2dope z'n chick het later opvegen :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:05:21 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698914
Gheghe :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:05:55 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220698924
Zuigen Vegen kreng })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:11:02 #210
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220698980
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:05 schreef StateOfMind het volgende:
Zuigen Vegen kreng })
Wat onaardig

:D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:21:24 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220699080
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:11 schreef Divje het volgende:

[..]
Wat onaardig

:D
That's what she said :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:23:16 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220699094
Ik slinger de Pro aan voor een nieuwe sessie, verder met waar ik gebleven was, op naar de Fire Element.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:16:30 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700221
Hèhè, eindelijk gelukt *O*

Vandaag 2 uurtjes ingestoken, gisteren ook zoiets.

Maar nu heb ik Fire, Ice en Lightning.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:19:32 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700244
Het is nu ingame zaterdagavond 22u, dus bijna zondag, dus zo vroom als ik ben wou ik dus alvast naar de kerk in Demensis gaan, alleen is iedereen mij daar nog vijandig gezind 😱

Ik ga er van ik daar verder in de main quest nog kom?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:10:11 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220700775
Volcanic Erection Eruption heb ik al 100+ uur in bezit, maar kan die nu eindelijk gebruiken.

Boh _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 3 mei 2026 @ 00:46:48 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220701810
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de performance op de PS5 Pro.

Tijdens die enorme gevechten met honderden vijanden en gebeurtenissen en effecten vrijwel geen merkbare framedrops whatsoever _O_

En dat in Balanced mode op 120Hz.

Apparaat is 900 euro, een knappe videokaart ben je hetzelfde bedrag aan kwijt.
En de Pro heeft raytracing op high, in elke mode.

Natuurlijk is het op een dikke pc mooier en beter, maar voor dat geld indrukwekkend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 3 mei 2026 @ 11:45:24 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703367
Hoe krijg je eigenlijk recepten voor die gouden en zilveren dyes?
  zondag 3 mei 2026 @ 16:12:53 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220705547
Waarom wil Yann met een logge bak door Demeniss gaan rijden :{w
  zondag 3 mei 2026 @ 16:14:03 #219
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220705571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
Waarom wil Yann met een logge bak door Demeniss gaan rijden :{w
Die heb ik zo lang mogelijk uitgesteld tot het een beetje veilig was :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220706165
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:46 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de performance op de PS5 Pro.

Tijdens die enorme gevechten met honderden vijanden en gebeurtenissen en effecten vrijwel geen merkbare framedrops whatsoever _O_

En dat in Balanced mode op 120Hz.

Apparaat is 900 euro, een knappe videokaart ben je hetzelfde bedrag aan kwijt.
En de Pro heeft raytracing op high, in elke mode.

Natuurlijk is het op een dikke pc mooier en beter, maar voor dat geld indrukwekkend.
Dit is het verschil tussen een PS5 pro en mijn PC



Ik ben zeker twee uur bezig geweest om de optimale settings te vinden voor Crimson Desert. Maar als het eenmaal goed staat, heb je ook echt wat.

Naar mijn mening is ray tracing tegenwoordig een beetje achterhaald, het is niet meer wat het ooit was. Path tracing heeft het overgenomen en dat is echt next gen maar het killed je FPS wel flink, het brengt zelfs mijn 5080 op de knieën.

Uiteindelijk speel ik op maximale settings, met balanced DLSS en path tracing ingeschakeld. Daarnaast gebruik ik ultra low latency via de NVIDIA App, preset B frame generation en 3x framegen.

Ja, op pc moet je altijd flink finetunen, en vaak ook nog undervolten of overclocken van je GPU en CPU… maar uiteindelijk krijg je wel een echte next gen experience.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Deluzion- op 03-05-2026 18:14:54 ]
greetings and salutations
pi_220706713
Ik ben ook blij dat ik er even voor gezeten heb en de settings heb getweaked, nu speel ik met ray reconstruction aan op 2K, uiteraard met DLSS en 2x Framegen. Erg tof om opnieuw te zijn begonnen met de game maar ditmaal met nog betere graphics, ray reconstruction is echt wel de performance hit waard. :9~

Bekijk deze YouTube-video
pi_220706722
De belichting in het spel is erg comfortabel voor de ogen.



greetings and salutations
pi_220706750
Ik word alleen nogal gek van hoe hard het altijd waait, het is net of je in een orkaan loopt. Ik hoop dat ze dat nog wat gaan tweaken, het helpt wel om de model quality op high te zetten ipv ultra, dan is de vegetatie net wat iets minder hyperactief. The Witcher 3 had met release hetzelfde probleem en daar werd het uiteindelijk wel aangepast.
pi_220706758
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:31 schreef RaXz het volgende:
Ik ben ook blij dat ik er even voor gezeten heb en de settings heb getweaked, nu speel ik met ray reconstruction aan op 2K, uiteraard met DLSS en 2x Framegen. Erg tof om opnieuw te zijn begonnen met de game maar ditmaal met nog betere graphics, ray reconstruction is echt wel de performance hit waard.
Ja, dat vind ik ook. Vooral binnenshuis ziet het er echt schitterend uit. De belichting voelt veel natuurlijker en is ook prettig voor de ogen, pure eyecandy. Castle Demeniss ziet er met ray reconstruction echt fantastisch uit.
greetings and salutations
pi_220710826
60 uur gespeeld nu. Normaal haak ik bij een spel na zo'n 50 uur wel af, want dan wil ik iets anders zien. Als een spel de 50 uur al haalt.

Ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:52:49 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220715060
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:38 schreef Morri2 het volgende:
60 uur gespeeld nu. Normaal haak ik bij een spel na zo'n 50 uur wel af, want dan wil ik iets anders zien. Als een spel de 50 uur al haalt.

Ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
Ik heb dat ook, dat ik hoe tof ik een game ook vind, ik meestal rond de 50 tot 60 uur de game even moet pauzeren voor een andere game.

Om daarna weer verder te gaan.

Hier heb ik dat nog steeds niet, en ik heb nu exact 160 uur er in zitten, verdeeld over 50 sessies (is iets meer dan 3 uurtjes per avond).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220715224
Ik ben weer in de buurt van Crowcaller maar ik laat de main quest zoveel mogelijk links liggen, eigenlijk meer aan het spelen zoals ik Skyrim speelde, daar deed ik zowat alleen maar exploren en side content.

Vanavond maar weer wat sanctums doen en verdiepen in kuku spears e.d.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:18:28 #228
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220715273
Ben nu niet zo heel ver van de woestijn regio vandaan zie ik.
Sta nu op een berg rechts van dat Praline dorpje, in het Black Wall gebergte.

Verleiding is groot om daar even snel een kijkje te nemen als het licht is.

Al mag ik van mezelf nooit eerder een gebied in, voordat de game mij daar brengt :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:57:53 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220715700
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:12 schreef RaXz het volgende:
Ik ben weer in de buurt van Crowcaller maar ik laat de main quest zoveel mogelijk links liggen, eigenlijk meer aan het spelen zoals ik Skyrim speelde, daar deed ik zowat alleen maar exploren en side content.

Vanavond maar weer wat sanctums doen en verdiepen in kuku spears e.d.
Die Crowcaller heeft wel een hele goede Abyss Gear op het zwaard wat je krijgt nadat je hem verslagen hebt.

Die heel erg nuttig is in combat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220715890
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die Crowcaller heeft wel een hele goede Abyss Gear op het zwaard wat je krijgt nadat je hem verslagen hebt.

Die heel erg nuttig is in combat.
Daar had ik een heel irritante vliegende eindbaas mee verslagen. :Y
  maandag 4 mei 2026 @ 21:10:33 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716330
Die Outlaws, mogen die ook dood worden ingeleverd? O-)

Ik wordt echt gestoord van dat gejank van die mietjes.
En je kunt geen fast travel gebruiken (tenzij dat gepatched is).

Het is dat je ze telkens moet doen voordat je een nieuwe questline unlocked in die regio.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220716367
Ze hebben veel bij RDR2 gekeken voor veel dingen, maar geen stats pagina. Ik zou wel willen weten hoeveel kills ik wel niet heb en hoeveel km ik heb afgelegd te voet en te paard.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:16:19 #233
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716379
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:14 schreef RaXz het volgende:
Ze hebben veel bij RDR2 gekeken voor veel dingen, maar geen stats pagina. Ik zou wel willen weten hoeveel kills ik wel niet heb en hoeveel km ik heb afgelegd te voet en te paard.
Goeie :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:16:46 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716384
Paard niet veel gebruikt, vooral lopen, klimmen en vliegen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:20:12 #235
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220716411
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Die Outlaws, mogen die ook dood worden ingeleverd? O-)

Ik wordt echt gestoord van dat gejank van die mietjes.
En je kunt geen fast travel gebruiken (tenzij dat gepatched is).

Het is dat je ze telkens moet doen voordat je een nieuwe questline unlocked in die regio.
Voor de helft van het geld kan je sommige dood inleveren ja :Y

Per ongeluk achter gekomen toen een shortcut eindigde in een ravijn :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 mei 2026 @ 21:42:02 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716611
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:20 schreef Divje het volgende:

[..]
Voor de helft van het geld kan je sommige dood inleveren ja :Y

Per ongeluk achter gekomen toen een shortcut eindigde in een ravijn :@
Mooi O-)

Voor het geld hoef ik het niet te doen, schommel rond de 2200-2300 silver continue.

Hopelijk patch en ze dat nog een keer, dat je na zoveel outlaws wel kunt fast travelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:15:53 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716870
De afgelopen dagen wat kortere sessies gehad, omdat ik een klein Crimson dipje had, maar ik zit er nu weer volledig in *O*

Had me vanavond vooral gericht op wat Praline militia quests, bounties en zo.

En was op de automatische piloot op weg naar de volgende.

Tot ik opeens een nieuw dorpje ontdekte, en dat wekte het ouderwetse Skyrim gevoel weer op, zo van heel eens even kijken.

En nu weer een verborgen stukje ontdekt achter een Bismuth versperring, in een of ander mistig gebied, waar ik aangevallen werd door paddenstoelen :D _O- _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:20:47 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716906
Wat verschrikkelijk gaaf dit _O_ _O_ _O_

Longbranch _O_ _O_

Voor wie nog niet zo ver is, zoek het niet online op, je komt het vanzelf tegen.
Of niet :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:24:24 #239
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220716941
Ben daar nog niet welkom :(

Stelletje zemmels :{w :(

NOU DAN NIET HE :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220717051
10 goudstaven gefarmed in een uurtje, in Wildlifepark. Het is heel makkelijk, met je lantarn op de visitors richten om te zien wat voor item ze bezitten, en vervolgens pickpocket om de goudstaven te stelen.
Meteen omgewisseld bij een bank voor 5000 piek.
greetings and salutations
  maandag 4 mei 2026 @ 22:41:14 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220717102
En ik maar om de 7 gamedagen de goudmijn op grens Hernand-Demeniss in zodat ik na 2 keer gaan een goudstaaf heb. Maar eens opzoek naar die gouden egels.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:45:28 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717137
Ik blijf me na 160+ uur nog steeds verbazen over de enorme grootte en de schaal van de game wereld _O_

Ben nu in de Silver Wolf Mountains, wat een enorm gebied is.

Maar slechts een klein deel van Pailune, dat an sich kleiner minder groot is dan Hernand.

En ook hier weer zoveel te ontdekken, en te missen.

Wat een ontzettend heerlijke game _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:47:20 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717145
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:36 schreef -Deluzion- het volgende:
10 goudstaven gefarmed in een uurtje, in Wildlifepark. Het is heel makkelijk, met je lantarn op de visitors richten om te zien wat voor item ze bezitten, en vervolgens pickpocket om de goudstaven te stelen.
Meteen omgewisseld bij een bank voor 5000 piek.
Dat is dan veranderd, want ik ben daar een aantal keren geweest, en als ik geluk had dan vond ik 1 persoon per uur.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:48:45 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717153
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:41 schreef Momo het volgende:
En ik maar om de 7 gamedagen de goudmijn op grens Hernand-Demeniss in zodat ik na 2 keer gaan een goudstaaf heb. Maar eens opzoek naar die gouden egels.
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.

Heb alleen nog geen recept voor goud gevonden, waar vind ik die?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:57:47 #245
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220717213
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.

Heb alleen nog geen recept voor goud gevonden, waar vind ik die?
Heksengrot vlak onder Pailune.

Gouden appels farmen vlakbij fishing docks op de grens van Hernand/Demeniss is echt wel lucratiever. Heb je zo 40-45 in een uurtje, elke gouden appel + 3 golden ores is een goudstaafje :9

En als je dan je drill upgraded hebt en wat +10/20/30% meer chance voor ores gears op je armour hebt hoef je ook niet vaak naar die gold mines :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 mei 2026 @ 22:58:57 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220717225
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die goudmijn heb ik gisteren of eergisteren gevonden.

Heb alleen nog geen recept voor goud gevonden, waar vind ik die?
Ik heb hem uit de Spire of Insight in Hernand.
  maandag 4 mei 2026 @ 23:02:42 #247
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220717273
Elke ore node geeft me iets van 7/8 pieces elke keer _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 mei 2026 @ 23:04:06 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717282
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb hem uit de Spire of Insight in Hernand.
Wel gevonden, nog niet gedaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 23:05:17 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717285
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:57 schreef Divje het volgende:

[..]
Heksengrot vlak onder Pailune.

Gouden appels farmen vlakbij fishing docks op de grens van Hernand/Demeniss is echt wel lucratiever. Heb je zo 40-45 in een uurtje, elke gouden appel + 3 golden ores is een goudstaafje :9

En als je dan je drill upgraded hebt en wat +10/20/30% meer chance voor ores gears op je armour hebt hoef je ook niet vaak naar die gold mines :+
Grot nog niet gevonden, eerst outlaw inleveren, daarna checken.

Drill is level 2, toch eens upgraden dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220717331
Pailune vond ik persoonlijk een wat minder leuk gebied, beetje copy/paste van Hernand maar dan slechter, een beetje repetitive, en hele nare bounty hunting quests, de boss fights waren wel ok.
Demeniss maakt het vervolgens weer helemaal goed.
greetings and salutations
  maandag 4 mei 2026 @ 23:22:17 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717394
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 23:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Pailune vond ik persoonlijk een wat minder leuk gebied, beetje copy/paste van Hernand maar dan slechter, een beetje repetitive, en hele nare bounty hunting quests, de boss fights waren wel ok.
Demeniss maakt het vervolgens weer helemaal goed.
Ik vond Praline in het begin ook mwoah, maar later toen ik noordelijker kwam, en het bosrijker werd, toch meer gaan waarderen.

Demeniss maar een heel klein stukje geweest tijdens Chapter 5 uit het hoofd, en dat vond ik maar saai ogen.

Maar zoals gezegd maar een klein stukje geweest dus dat zegt niks.

Hernand en later ook Praline hebben laten zien dat iig die regio's afwisselend zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 23:42:43 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220717490
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 23:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik vond Praline in het begin ook mwoah, maar later toen ik noordelijker kwam, en het bosrijker werd, toch meer gaan waarderen.

Demeniss maar een heel klein stukje geweest tijdens Chapter 5 uit het hoofd, en dat vond ik maar saai ogen.

Maar zoals gezegd maar een klein stukje geweest dus dat zegt niks.

Hernand en later ook Praline hebben laten zien dat iig die regio's afwisselend zijn.


:9~
  dinsdag 5 mei 2026 @ 00:03:18 #253
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717583
2 goudstaven gemaakt *O*

Beetje valsgespeeld voor de Brimstone locatie :@

Morgen weer verder met de Praline regio, mooi geweest voor vandaag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 00:06:00 #254
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220717590
Mwoah nog 1 outlaw :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 08:53:05 #255
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220718296
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik blijf me na 160+ uur nog steeds verbazen over de enorme grootte en de schaal van de game wereld _O_

Ben nu in de Silver Wolf Mountains, wat een enorm gebied is.

Maar slechts een klein deel van Pailune, dat an sich kleiner minder groot is dan Hernand.

En ook hier weer zoveel te ontdekken, en te missen.

Wat een ontzettend heerlijke game _O_
De Mercury pool ook gevonden? :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:54:41 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220719984
Ben in Tariv geweest stadje in Demeniss waar je wel gewoon heen kan met tovenaars. Gouden appels gevonden. In de directe omgeving daar wordt je wel direct aangevallen door magische wezens. Beighen is ook een stadje op grens Pailune en Demeniss waar je heen kan. Ben richting het einde van hoofdstuk 6, kan denk ik straks voor de missies naar buiten Hernand. Kamp geupgraded naar level 3, huisje aan het inrichten. Ik heb een dye verzameling in regenboogkleuren, een keuken en cauldron ondertussen in het huisje.

  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:01:25 #257
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220720030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
Ben in Tariv geweest stadje in Demeniss waar je wel gewoon heen kan met tovenaars. Gouden appels gevonden. In de directe omgeving daar wordt je wel direct aangevallen door magische wezens. Beighen is ook een stadje op grens Pailune en Demeniss waar je heen kan. Ben richting het einde van hoofdstuk 6, kan denk ik straks voor de missies naar buiten Hernand. Kamp geupgraded naar level 3, huisje aan het inrichten. Ik heb een dye verzameling in regenboogkleuren, een keuken en cauldron ondertussen in het huisje.

[ afbeelding ]
Maar maar maar, zo kan je je dye's niet gebruiken :'(
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:02:01 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220720031
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:01 schreef Divje het volgende:

[..]
Maar maar maar, zo kan je je dye's niet gebruiken :'(
Al deze dyes heb ik ook gebruikt en heb ik dus dubbel :)
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:02:46 #259
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220720038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Al deze dyes heb ik ook gebruikt en heb ik dus dubbel :)
Ik wist niet dat er dubbelen zijn :o

Beighen trouwens _O_ mooi plaatsje
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:04:15 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220720042
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:02 schreef Divje het volgende:

[..]
Ik wist niet dat er dubbelen zijn :o

Beighen trouwens _O_ mooi plaatsje
In het wild had een paar dubbelen en je kan ook dyes maken met de Cauldron.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:07:19 #261
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220720058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:04 schreef Momo het volgende:

[..]
In het wild had een paar dubbelen en je kan ook dyes maken met de Cauldron.
Ojaaa... Ik zal me eens met dat hele alchemy-gebeuren bezig houden :@ nog niks mee gedaan op die paar verplichte quest activiteiten na :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games dinsdag 5 mei 2026 @ 13:22:40 #262
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220720290
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:45 schreef Momo het volgende:
Hoe krijg je eigenlijk recepten voor die gouden en zilveren dyes?
Had je goud inmiddels al? Ik heb true white dye, true black dye en true gold dye. Die gouden was een hels karwei om bij elkaar te sprokkelen als ik me goed herinner (iets met vliegende herten, bladsprietkevers en boktorren). Puur wit en puur zwart waren volgens mij relatief eenvoudig (paar 'verplichte' quests)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 13:28:46 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220720340
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:22 schreef 2dope het volgende:

[..]
Had je goud inmiddels al? Ik heb true white dye, true black dye en true gold dye. Die gouden was een hels karwei om bij elkaar te sprokkelen als ik me goed herinner (iets met vliegende herten, bladsprietkevers en boktorren). Puur wit en puur zwart waren volgens mij relatief eenvoudig (paar 'verplichte' quests)
Ik heb wel light, dark en bright yellow. Eens zien hoe ik aan wit, zwart en goud kom.
  Eindredactie Games dinsdag 5 mei 2026 @ 13:35:08 #264
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220720371
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb wel light, dark en bright yellow. Eens zien hoe ik aan wit, zwart en goud kom.
Goud heet niet officieel 'gold dye' trouwens, het is een variant van orange dye (bright/rich). Voordat je je een breuk zoekt :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:03:26 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220720499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 08:53 schreef Divje het volgende:

[..]
De Mercury pool ook gevonden? :+
Die had ik zelf al gevonden, bij toeval.
Ik vloog er in het donker overheen en die had een nogal opvallende gloed.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220723124
4 nieuwe Sanctums gecleansed in het verre oosten, de Witch quests zijn een leuke afwisseling. Nu nog even het Wind element unlocken, en dan beginnen met chapter 9, op naar de woestijn.
greetings and salutations
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:58:08 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220725334


Nouja dankje voor deze reward, dit hondslelijke grote beeld.
  woensdag 6 mei 2026 @ 00:16:28 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220725356
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 6 mei 2026 @ 00:36:26 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220725372
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 00:16 schreef StateOfMind het volgende:
:D
Dit ding nog niet tegen gekomen? Dacht hem op een van de kastjes te kunnen zetten.
  woensdag 6 mei 2026 @ 00:46:48 #270
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220725375
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 00:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit ding nog niet tegen gekomen? Dacht hem op een van de kastjes te kunnen zetten.
Nee.

Ik doe weinig net mijn huis
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220730654




greetings and salutations
  Eindredactie Games woensdag 6 mei 2026 @ 20:24:02 #272
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220730828
White Bearclaw stunlocked _O-

Bekijk deze YouTube-video
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 6 mei 2026 @ 20:26:32 #273
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220730856
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 21:05:34 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220731197
Na 177 uur eindelijk een 2e mount *O*

Zo'n grote witte springbok met enorme hoorns.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220732392
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
Na 177 uur eindelijk een 2e mount *O*

Zo'n grote witte springbok met enorme hoorns.
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.

greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 00:35:59 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220732608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.

[ link | afbeelding ]
Yep :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 11:38:10 #277
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220734979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die heb ik ook geloof ik, als je deze bedoelt.

[ link | afbeelding ]
Ben je in een verfblik gevallen?
What can change the nature of a man?
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:47:41 #278
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220735029



  donderdag 7 mei 2026 @ 12:00:19 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220735188
Gisteren de quests in/rond Longleaf/Longbranch afgerond, erg toffe omgeving _O_

Maar nu zag ik daar op de minimap een paarse key staan, in het moeras.

Maar eenmaal op de juiste locatie aangekomen stond ik op de map op de juiste locatie, maar geen sleutel of chest te zien.

Dus waarschijnlijk onder de grond?
Kon echter in de wijde omgeving niks vinden :?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220735287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren de quests in/rond Longleaf/Longbranch afgerond, erg toffe omgeving _O_

Maar nu zag ik daar op de minimap een paarse key staan, in het moeras.

Maar eenmaal op de juiste locatie aangekomen stond ik op de map op de juiste locatie, maar geen sleutel of chest te zien.

Dus waarschijnlijk onder de grond?
Kon echter in de wijde omgeving niks vinden :?
Het is jammer dat die icons niet transparant worden wanneer ze op een andere etage liggen. Vaak zoek ik mij rot en dan blijkt het boven of onder mij te liggen.
pi_220737851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:38 schreef Coco het volgende:

[..]
Ben je in een verfblik gevallen?
Mooi kleurtje toch :)
greetings and salutations
pi_220737860
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 00:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep :Y
Half paart, half bok.
greetings and salutations
pi_220737899
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren de quests in/rond Longleaf/Longbranch afgerond, erg toffe omgeving _O_

Maar nu zag ik daar op de minimap een paarse key staan, in het moeras.

Maar eenmaal op de juiste locatie aangekomen stond ik op de map op de juiste locatie, maar geen sleutel of chest te zien.

Dus waarschijnlijk onder de grond?
Kon echter in de wijde omgeving niks vinden :?
Ik vond die quests echt verschrikkelijk. Je zag amper iets door die mist en het was echt een drama om die krengen in die basket te krijgen. Degene die die quests heeft bedacht mag rechtstreeks de hel in. Ik smeet bijna m’n keyboard kapot van frustratie.

Die paarse key had ik ook gevonden, maar geen idee wat je ermee moet doen. Was alweer compleet vergeten dat ik dat ding überhaupt had geloot.
greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:07:47 #284
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220738017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Half paart, half bok.
Half om half gehakt :9~ :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:08:44 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220738031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 18:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik vond die quests echt verschrikkelijk. Je zag amper iets door die mist en het was echt een drama om die krengen in die basket te krijgen. Degene die die quests heeft bedacht mag rechtstreeks de hel in. Ik smeet bijna m’n keyboard kapot van frustratie.

Die paarse key had ik ook gevonden, maar geen idee wat je ermee moet doen. Was alweer compleet vergeten dat ik dat ding überhaupt had geloot.
Weet je nog hoe je die key uiteindelijk gepakt hebt?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220738261
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Weet je nog hoe je die key uiteindelijk gepakt hebt?
Weet ik echt niet meer, ik kan mij niet herinneren dat ik er moeite mee had, volgens mij lag hij er gewoon voor het oprapen. Ik heb hem iig in mijn inventory.

greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:37:26 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220738283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:35 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Weet ik echt niet meer, ik kan mij niet herinneren dat ik er moeite mee had, volgens mij lag hij er gewoon voor het oprapen. Ik heb hem iig in mijn inventory.

[ link | afbeelding ]
Zal straks eens kijken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220738373
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zal straks eens kijken.
Interessant wel, volgens weet niemand waar die key precies voor is, kan geen enkele guide vinden.
greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:51:55 #289
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220738445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Interessant wel, volgens weet niemand waar die key precies voor is, kan geen enkele guide vinden.
Klopt, gisteren op YouTube gezocht maar niks kunnen vinden
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:53:52 #290
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220739163
Pailune eindelijk teruggepakt *O* Gaat de boss er weer vandoor.
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:57:56 #291
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220739217
Ik was gul en geef zo'n random slave gladiator in Tomasdo 10x beef skewers, krijg er 10 bommen voor terug :D _O-

De twee daaropvolgende gaven me een empty white bowl en een cylindrical box waar een.. empty bottle in zat :(

Tijd om weer te gaan moorden.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 7 mei 2026 @ 20:59:47 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220739237
Ik weet dat de optie snel komt, maar verhuizen jullie naar Pailune of blijven jullie in Hernand?
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:02:39 #293
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220739276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:59 schreef Momo het volgende:
Ik weet dat de optie snel komt, maar verhuizen jullie naar Pailune of blijven jullie in Hernand?
Wat is snel? Kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar denk dat ik wel verhuis voor de grotere farm.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:03:35 #294
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220739290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:59 schreef Momo het volgende:
Ik weet dat de optie snel komt, maar verhuizen jullie naar Pailune of blijven jullie in Hernand?
Wat is snel in deze game :D

Ik ga wel naar de volgende regio als het zover is.

Maar heb niks meer aan het kamp gedaan sinds ik de boerderij en ranch heb.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220739343
Pailune kamp opbouwen gaat ook wel een tijdje duren, je hebt zoveel heel veel Kamp Geld nodig.
greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:34:21 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220739594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:02 schreef Divje het volgende:

[..]
Wat is snel? Kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar denk dat ik wel verhuis voor de grotere farm.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat is snel in deze game :D

Ik ga wel naar de volgende regio als het zover is.

Maar heb niks meer aan het kamp gedaan sinds ik de boerderij en ranch heb.
Ok dan stuurt het nog wel even dus
  FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 21:37:15 #297
364681 over_hedge
pi_220739624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:08 schreef -Deluzion- het volgende:
Pailune kamp opbouwen gaat ook wel een tijdje duren, je hebt zoveel heel veel Kamp Geld nodig.
Gewoon elke keer wanneer het kan 12 uur slapen. Dat helpt een hoop
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220739682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gewoon elke keer wanneer het kan 12 uur slapen. Dat helpt een hoop
Yup en het heeft sowieso geen haast.
greetings and salutations
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:48:15 #299
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220739720
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Yup en het heeft sowieso geen haast.
Haast en Crimson Desert in 1 zin :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220739748
,

caught myself a big one :o
greetings and salutations
pi_220739765
Ik heb een 48 inch tv gekocht voor op mn simtig en met fie lapboard van roccat wat ik laatst kocht gaat prima. Alleen zit nu bij ee 65 inch tv nog mn wheelbase stukje voor het scherm. Dat is straks met kleiner scherm opgelost en dan kan ik ook dit soort games op pc spelen.

Zou het een beetje draaien op dit:
Asus ROG STRIX B-550F gaming wifi II
Asus Radeon RX6750XT 12GB
AMD Ryzen 5 5600X
G.SKILL DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600mhz
Lexar NM710 1TB en nog wat Ssd schijven.

Of had ik dat al gevraagd? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')