abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:26:17 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220643537
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja, of je belt gewoon meteen een thuiszorgorganisatie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:27:10 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220643542
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De dokter bellen heeft geen zin, dit moet hij zélf regelen.
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?
***
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:29:27 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220643558
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef BE het volgende:

[..]
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?

Nee hoor, dat is niet nodig :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220643568
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef BE het volgende:

[..]
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?

Nee, die indicatie hoeveel zorg er nodig is mag een thuiszorgorganisatie zelf geven.
pi_220643772
Vreemd dat ie niet naar een revalidatiecentrum is gestuurd.
pi_220643800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:12 schreef Chandler het volgende:

[..]
Hij belt ook de dokter ;) ik informeer her en der (online)
Kijk voor een mantelzorg makelaar! :Y

Ik heb daar jaren terug echt veel aan gehad. Die nemen een hoop geregel bij je weg. Dan kan die vriend van je focussen op zijn herstel ipv hoe hij door alle bomen het bos moet zien te vinden qua zorg, thuishulp en aanvragen.

Wordt gewoon betaald vanuit je ziektekostenverzekering.

Doen!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220643812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Bij de buikoperatie vorig jaar kreeg ik geen thuiszorg.
Vanuit een opname uit een ander ziekenhuis wel.
Als ik binnenkort naar huis mag na weer een buikoperatie, dan bel ik thuiszorg weer op voor hulp. Alleen mijn zorgvraag wordt anders. Hopelijk heb ik ze over 6 weken niet meer nodig.
Ik hoop met je mee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220643840
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:18 schreef vosss het volgende:

[..]
Kijk voor een mantelzorg makelaar! :Y

Ik heb daar jaren terug echt veel aan gehad. Die nemen een hoop geregel bij je weg. Dan kan die vriend van je focussen op zijn herstel ipv hoe hij door alle bomen het bos moet zien te vinden qua zorg, thuishulp en aanvragen.

Wordt gewoon betaald vanuit je ziektekostenverzekering.

Doen!
Ik zal eens informeren! Neem dit mee! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:32:59 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220644428
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is niet nodig :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die indicatie hoeveel zorg er nodig is mag een thuiszorgorganisatie zelf geven.
Ok, I stand corrected then! Wat fijn!
***
pi_220645144
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:
In principe heeft de gemeente een zorgplicht, maar die plicht geldt voor de gemeente alleen voor mensen die langdurig hulp nodig hebben.
Bij langdurige zorg schuift de gemeente het toch weer af op de WLZ? :?
pi_220645697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:34 schreef KvanG het volgende:

[..]
Bij langdurige zorg schuift de gemeente het toch weer af op de WLZ? :?
Nee, dat is echt begeleid wonen e.d. Langdurig thuiszorg, aanpassingen aan woningen, huishoudelijke hulp e.d. vallen onder de WMO. Maar dat is dus voor ouderen en gehandicapten, niet voor revaliderenden.
pi_220649552
Via de dokter is hij via icare aan hulp gekomen wat ik heb begrepen! :Y

_O_ Dank voor alle reacties!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')