quote:Op vrijdag 24 april 2026 08:51 schreef Ama het volgende:
Ik denk dat dit via de dokter moet. Ik heb het dik twee jaar geleden ook geprobeerd (ik kon op dat moment ook vrijwel niks) maar toen was kon ik geen hulp krijgen helaas want ze gingen er vanuit dat ik door mijn leeftijd wel genoeg hulp kon krijgen van mensen om mij heen.
Daar heb ik hem iig deze ochtend al naar verwezen. Leek mij sowieso een goede eerste stap.quote:Op vrijdag 24 april 2026 08:51 schreef Ama het volgende:
Ik denk dat dit via de dokter moet. Ik heb het dik twee jaar geleden ook geprobeerd (ik kon op dat moment ook vrijwel niks) maar toen was kon ik geen hulp krijgen helaas want ze gingen er vanuit dat ik door mijn leeftijd wel genoeg hulp kon krijgen van mensen om mij heen.
Succes daarmee.quote:
Hij moet inderdaad gewoon zelf een thuiszorgorganisatie bellen. Dit moet je zelf regelenquote:
Bij de buikoperatie vorig jaar kreeg ik geen thuiszorg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes daarmee.
Ziekenhuis zette mijn moeder na een gebroken heup en operatie letterlijk op de stoep van het ziekenhuis, ondanks dat de thuiszorgorganisatie aangaf dat ze minimaal 2x daags hulp nodig had (ze kreeg 2x in de week hulp al voor die heup), maar daar hadden ze geen capaciteit voor. Het zou onverantwoord zijn, het kon niet, mantelzorgmakelaar ertussen, van alles geprobeerd, maar daar stond ze. Succes. Mij niet bellen. En bedankt.
Nog geen week later was ze weer in het ziekenhuis wegens een nieuwe valpartij en mogelijk wederom een gebroken heup.
Toen heb ik tegen mijn vrouw gezegd ga maar vragen op welke afdeling dat ze ligt en dan wacht ik in de auto, want als dat dezelfde afdeling is als waar ze lag dan loopt dat uit de hand.
Gelukkig lag ze elders.
Uiteindelijk weer naar huis, wederom valpartijen en de huisarts met spoed laten komen. Ze kon niet meer thuis wonen. Zij heeft toen een spoedbed geregeld ergens en van daaruit is de juiste indicatie geregeld zodat ze naar een bejaardentehuis kon.
De zorg is stuk in Nederland.
Wat erg zeg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Succes daarmee.
Ziekenhuis zette mijn moeder na een gebroken heup en operatie letterlijk op de stoep van het ziekenhuis, ondanks dat de thuiszorgorganisatie aangaf dat ze minimaal 2x daags hulp nodig had (ze kreeg 2x in de week hulp al voor die heup), maar daar hadden ze geen capaciteit voor. Het zou onverantwoord zijn, het kon niet, mantelzorgmakelaar ertussen, van alles geprobeerd, maar daar stond ze. Succes. Mij niet bellen. En bedankt.
Nog geen week later was ze weer in het ziekenhuis wegens een nieuwe valpartij en mogelijk wederom een gebroken heup.
Toen heb ik tegen mijn vrouw gezegd ga maar vragen op welke afdeling dat ze ligt en dan wacht ik in de auto, want als dat dezelfde afdeling is als waar ze lag dan loopt dat uit de hand.
Gelukkig lag ze elders.
Uiteindelijk weer naar huis, wederom valpartijen en de huisarts met spoed laten komen. Ze kon niet meer thuis wonen. Zij heeft toen een spoedbed geregeld ergens en van daaruit is de juiste indicatie geregeld zodat ze naar een bejaardentehuis kon.
De zorg is stuk in Nederland.
De dokter bellen heeft geen zin, dit moet hij zélf regelen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:07 schreef Chandler het volgende:
Ik heb hem nogmaals gepushed om de dokter te bellen, gaat hij nu eindelijk doen!
Hopelijk krijgt hij hulp, zijn netwerk is deels onbereikbaar en deels niet in staat te voorzien in alle hulpvragen (ADL, helpen met lichamelijke verzorging etc.)
Hij belt ook de dokterquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De dokter bellen heeft geen zin, dit moet hij zélf regelen.
Maar de dokter bellen heeft dus geen zin omdat hij dit zelf moet regelen. Hij moet een thuiszorgorganisatie bellen, niet de dokterquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:12 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hij belt ook de dokterik informeer her en der (online)
Hij moet de verzekeraar bellen en die vragen welke thuiszorg hij moet bellen, of vragen of zij het regelen (dat scheelt in de wachttijd).quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar de dokter bellen heeft dus geen zin omdat hij dit zelf moet regelen. Hij moet een thuiszorgorganisatie bellen, niet de dokter
Goed punt. Maar waar het mij om ging is dat hij iig NIET de dokter moet bellenquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij moet de verzekeraar bellen en die vragen welke thuiszorg hij moet bellen, of vragen of zij het regelen (dat scheelt in de wachttijd).
Mijn huisarts zou denk ik toch graag even mee denken en betrokken worden, denk dat de dokter bellen geen kwaad kan. Ga je ook beter beslagen in gesprek met de verzekeraar.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed punt. Maar waar het mij om ging is dat hij iig NIET de dokter moet bellen
De mijne niet. Die zegt gewoon dat je het zelf moet regelen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn huisarts zou denk ik toch graag even mee denken en betrokken worden, denk dat de dokter bellen geen kwaad kan. Ga je ook beter beslagen in gesprek met de verzekeraar.
Nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De mijne niet. Die zegt gewoon dat je het zelf moet regelen.
Ja, of je belt gewoon meteen een thuiszorgorganisatie.quote:
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De dokter bellen heeft geen zin, dit moet hij zélf regelen.
Nee hoor, dat is niet nodigquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef BE het volgende:
[..]
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?
Nee, die indicatie hoeveel zorg er nodig is mag een thuiszorgorganisatie zelf geven.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef BE het volgende:
[..]
Een (huis)arts moet toch wel een indicatie afgeven voor vergoede zorg?
Kijk voor een mantelzorg makelaar!quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:12 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hij belt ook de dokterik informeer her en der (online)
Ik hoop met je meequote:Op vrijdag 24 april 2026 09:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bij de buikoperatie vorig jaar kreeg ik geen thuiszorg.
Vanuit een opname uit een ander ziekenhuis wel.
Als ik binnenkort naar huis mag na weer een buikoperatie, dan bel ik thuiszorg weer op voor hulp. Alleen mijn zorgvraag wordt anders. Hopelijk heb ik ze over 6 weken niet meer nodig.
Ik zal eens informeren! Neem dit mee!quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk voor een mantelzorg makelaar!
Ik heb daar jaren terug echt veel aan gehad. Die nemen een hoop geregel bij je weg. Dan kan die vriend van je focussen op zijn herstel ipv hoe hij door alle bomen het bos moet zien te vinden qua zorg, thuishulp en aanvragen.
Wordt gewoon betaald vanuit je ziektekostenverzekering.
Doen!
quote:
Ok, I stand corrected then! Wat fijn!quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die indicatie hoeveel zorg er nodig is mag een thuiszorgorganisatie zelf geven.
Bij langdurige zorg schuift de gemeente het toch weer af op de WLZ?quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:
In principe heeft de gemeente een zorgplicht, maar die plicht geldt voor de gemeente alleen voor mensen die langdurig hulp nodig hebben.
Nee, dat is echt begeleid wonen e.d. Langdurig thuiszorg, aanpassingen aan woningen, huishoudelijke hulp e.d. vallen onder de WMO. Maar dat is dus voor ouderen en gehandicapten, niet voor revaliderenden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:34 schreef KvanG het volgende:
[..]
Bij langdurige zorg schuift de gemeente het toch weer af op de WLZ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |