Waarbij moes in sommige delen van Nederland weer boerenkool is.quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:16 schreef YoopY het volgende:
Gewoon puree van maken.
Appelmoes
Aardappelpuree
Klaar.
ps. Waarbij ik me realiseer dat dit dan ook weer twee verschillende dingen zijn. Moes en puree.
Naja...![]()
Dat is mous. Nèt wat anders gespeld maar close..quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarbij moes in sommige delen van Nederland weer boerenkool is.
Appelmousse danquote:Op vrijdag 24 april 2026 17:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarbij moes in sommige delen van Nederland weer boerenkool is.
Ligt aan het type moes he...quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarbij moes in sommige delen van Nederland weer boerenkool is.
Ik ken iemand die uit Friesland hier is komen wonen. Die dacht dat we alle kool hier als 'moos' (dus moes) vertaalde. Stond ie bij de groenteboer en bestelde hij een 'bloemmoes'.quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:57 schreef YoopY het volgende:
[..]
Dat is mous. Nèt wat anders gespeld maar close..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |