Oh voor mijn doel is het perfect, openclaw/hermes heeft niet mijn interesse maar volgens mij rolt gpt een openclaw/hermes achtige feature uit binnen nu en een paar weken dat is wel grappig. Maar Obsidan en Claude is onverlaanbaar. Het draait nu allemaal headless op mijn linux pc en ik heb een sync naar mijn telefoon waar ik obsidian kan draaien en hoe het zich uitbreid mat alle links en nodes en dergelijke is stiekem best leuk.quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik vond Claude Code maar kut.
Tijden OpenClaw gedraaid maar die is te onstabiel. Nu Hermes: top!
Claude Code kon amper shell commando's daar heb ik helemaal niets aan.
Werkt Hermes ook in Visual Studio Code?quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik vond Claude Code maar kut.
Tijden OpenClaw gedraaid maar die is te onstabiel. Nu Hermes: top!
Claude Code kon amper shell commando's daar heb ik helemaal niets aan.
Ben je met deze setup niet in no time door je tokens heen?quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:01 schreef jogy het volgende:
Obsidian is een notitie programma die je kan linken aan andere notities en alles een beetje bij elkaar vlecht op basis van eigenschappen en kernwoorden. Heel leuk maar handmatig.
Claude code heeft cli toegang (dus directe toegang) tot obsidian en kan alles automatiseren
uiteindelijke mogelijkheden zijn dus practisch eindeloos. Ik heb nu een notitie programma met een index database en een bot database die alles automatiseerd.
ik heb bijvoorbeeld een brainfart template met een research en deepdive toggle dus ik vraag via een website met de templates die ik aan kan klikken over informatie van De laatste ontwikkelingen van solid state batterijen en Dan krijg ik na een uur (wanneer het script weer loopt een bericht via telegram dat de informatie klaar staat om te lezen en heb ik 3 tot 5 documenten over het hoe en wat van solid state batterijen.Maar hetzelfde over dus alle onderwerpen, bijvoorbeeld Nikola Tesla of zo of een uitgebreide instructie hoe je een moestuin op moet zetten of wat je ook maar kan verzinnen.
De todo's worden dagelijks bekeken en ik krijg er een greep uit om te kiezen, er is een tweede bot die bijhoudt of ik er mee bezig ben en waar ik aan kan geven dat het is gedaan en die vinkt het af. ik heb een watch notitie die elke week de ontwikkelingen van een onderwerp samenstelt in een document. Als ik een project template kies en deze beschrijf hakt het deze in todo stukjes zodat ik ermee aan de slag kan.
Voor mij is het extra handig want ik vergeet alles wat ik zou moeten doen en herinner ze alleen laat in bed en kan dan niet slapen omdat er 1000 dingen te doen zijn, dit helpt me om herinnerd te worden op de momenten dat ik er wel aan kan werken. maar ook wanner ik willekeurige nieuwsgierige gedachtes heb kan ik deze gewoon weggeven en komt het binnen een uur uitgewerkt terug.
er zijn genoeg artikelen en youtubes over obsidian en claude dus daar heb ik mijn inspriatie uit gehaald maar verder is het volledig geprompt en op mij afgestemd en ik wordt er blij van.
Het enige wat ik mee wil geven aan mensen die denken dat het leuk is zijn twee dingen
doe aan digitale hypermiling, dit betekend dus dat je zoveel mogelijk dingen door scripts moet laten doen en alleen het onderzoek en berichten maken door claude laat doen, bespaar je tokens, maak ook een index database aan voor makkelijker en sneller zoeken
Zorg ervoor dat wat het code modulair is dus geef aan dat het de best practice aan moet houden anders heb je 1 bestand met 15000 regels code die alleen maar vervelender wordt.
en een derde bonus, installeer telegram, maak een bot en koppel deze aan je claude/obsidian.
Nope, het is een digitale assistent. Gebruik het ook met Obsidian. Top combinatie.quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:16 schreef PoeHao het volgende:
[..]
Werkt Hermes ook in Visual Studio Code?
Het verbruikt wel wat tokens maar niet bijzonder veel, zeker niet als je hem handmatig ipv autonoom notities laat bijwerken en opvragen. Normaal leest die ook hele code bases om tot conclusies te komen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:16 schreef PoeHao het volgende:
[..]
Ben je met deze setup niet in no time door je tokens heen?
Nee, bijna alles is gescript en met cronjobs. Pas als er iets gedaan moet worden waar een LLM bij nodig is dan wordt er eentje aangeroepen. Voor het simpele werk doet Haiku zijn ding en indien nodig of gewenst doet Opus ook een rondje. Maar zoeken, monitoren en database bijhouden en weet ik het allemaal gebeurd dus met scripts. Dat is het digitale hypermiling waar ik het over had.quote:Op vrijdag 24 april 2026 01:16 schreef PoeHao het volgende:
[..]
Ben je met deze setup niet in no time door je tokens heen?
Nicequote:Op vrijdag 24 april 2026 09:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
alle notes volledige aangemaakt door Claude

quote:Let me check that gist:
Interesting find. Karpathy's core idea is: instead of re-discovering knowledge from raw documents on every query (RAG), have the LLM build and maintain a persistent wiki layer — compile once, query the compiled knowledge forever.
How it maps to what you already have:
You're already doing most of this, just with different names. Your vault is the wiki. Your brainfart pipeline is the ingest operation — raw thought goes in, Haiku summarizes, Opus synthesizes, Learning notes get created. Your vault-linker.py is the cross-referencing step. Your MOC generator is the index.md concept. Your vault-orphans.py is the lint operation.
The main difference is that Karpathy's model assumes external source documents (papers, articles, books) as input, while your system is built around your own thoughts and tasks. His raw layer is immutable reference material; your raw layer is brainfarts and captures.
What's actually useful to steal:
One idea: filing good query results back into the wiki. When you ask Claude Code a complex question during an interactive session and get a useful synthesis, that answer currently disappears into chat history. Having a way to say "save this as a Learning note" would be valuable. You're halfway there with the /todo Telegram capture — a /save command that takes Claude Code's output and writes it as a note would close that loop.
The lint concept is also worth noting — your vault-validate.py does field validation, but Karpathy's version also checks for contradictions between notes and stale claims superseded by newer information. That's Opus-tier work and probably not worth it at your scale, but it's a good future-list item.
Everything else in that gist — the architecture, the operations, the tooling suggestions — you've independently arrived at the same conclusions. Your implementation is more practical in some ways because you kept the LLM out of the mechanical work.
Wat trouwens een handig command is om te gebruiken af en toe:quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Nice
Ik ben net begonnen met mijn brainfart pipeline
[ afbeelding ]
Antwoord Claude over llm wiki vergeleken met mijn versie
[..]
| 1 | /insights |
Oooh, dank! Ga ik zeker proberen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat trouwens een handig command is om te gebruiken af en toe:
[ code verwijderd ]
misschien komen daar nog wat verbeteringen uit
ja kwamen bij mij ook goede tips uit, 2 nieuwe skills en paar updates voor claude.mdquote:Op vrijdag 24 april 2026 10:25 schreef jogy het volgende:
/insights is een erg krachtige analyse tool..
Update:quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Nice
Ik ben net begonnen met mijn brainfart pipeline
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |