Crap.. dat is serieus. Tja dit soort zorgen zijn individueel. Sterkte ermee man. ♥️quote:Op woensdag 22 april 2026 15:20 schreef vosss het volgende:
Ja. Over mijn oog. En in hoeverre ik daar blind aan word. En of er nog iets terug kan komen qua zicht.
Of wat er überhaupt aan de hand is daarmee.
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:20 schreef vosss het volgende:
Ja. Over mijn oog. En in hoeverre ik daar blind aan word. En of er nog iets terug kan komen qua zicht.
Of wat er überhaupt aan de hand is daarmee.
nouja zegquote:Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
Dankje. Komt bovenop 3 spoedoperaties wegens 3x netvliesloslating.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
Ik ken er nog wel een paar hoorquote:Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
Alles is relatief. Als je langer terug kijkt zoals jij het doet, dan hebben we het inderdaad heel goed. Maar het probleem is dat we nu eenmaal relatief recent, jaren tachtig en jaren negentig, begin jaren 00, het zo goed hadden, dat het bijna te mooi leek om waar te zijn. En uiteindelijk blijkt nu dus ook dat het in die periode waarschijnlijk te mooi was om waar te zijn. Maar als je het daarmee vergelijkt, dan is alles nu kut ja.quote:Op woensdag 22 april 2026 21:30 schreef Hanca het volgende:
Mensen denken altijd dat ze in een hele zware tijd leven, dat lijkt een beetje een gewoonte van elke generatie. In werkelijkheid is deze tijd, ondanks dat er echt wel uitdagingen zijn, beter dan zeker 95% van de afgelopen 2 millennia om in te leven. Ik ben 38, grootste deel van die tijd was ik een oude man geweest, bijna aan het eind van zijn leven. Nu heb ik meer dan de helft van mijn levensverwachting nog voor me. Ja, huizen zijn nu wat lastig te vinden, maar de huizen die er zijn zijn voorzien van stromend water, riool, elektriciteit.
En zelfs al ga je maar 50 jaar terug: toen gingen alleen de rijken naar het buitenland op vakantie, had lang niet iedereen een tv of auto. En 'torenhoge prijzen van boodschappen'? Op dit moment geven we zo'n 10-12% van ons inkomen uit aan voedsel, dat is nooit zo weinig geweest:
[ afbeelding ]
De prijzen zijn niet torenhoog, we moeten alleen misschien wat wennen dat we iets van onze levensstandaard moeten aanpassen. En nee, ik zeg dat niet makkelijk, ik heb jaren met 3 kinderen in de luiers onder de armoedegrens gezeten, ik weet wat het is om elke euro om te draaien voor je hem uit geeft. Toch was ik ook in die periode welvarender dan de gemiddelde Nederlander rond 1970.
Maar de moraal van het verhaal is dus: somber niet zo, zie vooral de zegeningen die je hebt. Zoals mijn onderschrift zegt: En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn. Geleend van de briljante hiphopgroep Damascus, uit het favoriete nummer van mijn 14 jarige dochter.
Dat is dan ook vooral wat me bezig houdt, zeker vlak voor ik ga slapen.
Edit: dit gaat natuurlijk op voor tijdsgerichte zorgen, persoonlijke zorgen over gezondheid oid snap ik heel goed dat die je bezig kunnen houden, ook in de nacht.
We horen ook gewoon veel te veel van wat er om ons heen gebeurt.quote:Op woensdag 22 april 2026 21:30 schreef Hanca het volgende:
Mensen denken altijd dat ze in een hele zware tijd leven, dat lijkt een beetje een gewoonte van elke generatie. In werkelijkheid is deze tijd, ondanks dat er echt wel uitdagingen zijn, beter dan zeker 95% van de afgelopen 2 millennia om in te leven. Ik ben 38, grootste deel van die tijd was ik een oude man geweest, bijna aan het eind van zijn leven. Nu heb ik meer dan de helft van mijn levensverwachting nog voor me. Ja, huizen zijn nu wat lastig te vinden, maar de huizen die er zijn zijn voorzien van stromend water, riool, elektriciteit.
En zelfs al ga je maar 50 jaar terug: toen gingen alleen de rijken naar het buitenland op vakantie, had lang niet iedereen een tv of auto. En 'torenhoge prijzen van boodschappen'? Op dit moment geven we zo'n 10-12% van ons inkomen uit aan voedsel, dat is nooit zo weinig geweest:
[ afbeelding ]
De prijzen zijn niet torenhoog, we moeten alleen misschien wat wennen dat we iets van onze levensstandaard moeten aanpassen. En nee, ik zeg dat niet makkelijk, ik heb jaren met 3 kinderen in de luiers onder de armoedegrens gezeten, ik weet wat het is om elke euro om te draaien voor je hem uit geeft. Toch was ik ook in die periode welvarender dan de gemiddelde Nederlander rond 1970.
Maar de moraal van het verhaal is dus: somber niet zo, zie vooral de zegeningen die je hebt. Zoals mijn onderschrift zegt: En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn. Geleend van de briljante hiphopgroep Damascus, uit het favoriete nummer van mijn 14 jarige dochter.
Dat is dan ook vooral wat me bezig houdt, zeker vlak voor ik ga slapen.
Edit: dit gaat natuurlijk op voor tijdsgerichte zorgen, persoonlijke zorgen over gezondheid oid snap ik heel goed dat die je bezig kunnen houden, ook in de nacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |