abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:33:28 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Zolang die verbonden is met psn zal dat niet uitmaken. Zit je na die 30 dagen dat die uitstond, net in een server outage, of heb je thuis internetproblemen, of wat dan ook waardoor je niet online kan, zullen je NIEUW gekochte games (alles na deze change) niet meer kunnen spelen.

Alles wat je voor deze change hebt gekocht kan je nog wel spelen, het heeft retroactief geen invloed op je oudere gekochte games
Wat is de toegevoegde waarde om dat te doen voor Sony om het zo te doen?
Denk je (of deken ze) dat mensen dan opnieuw het spel gaan aanschaffen?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220670227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nee dit is gewoon legitieme onwetendheid en dan ook nog eens anderen betichten van fophefmakers en fanboys te zijn, ondanks dat ze gewoon consumenten zijn die het product waar ze voor hebben betaald willen gebruiken op de console waar ze voor hebben betaald.

Het slaat nergens op omdat zo zo goed te gaan lopen praten. Nogmaals prima als het hem niet boeit maar doe niet slsof het niet belangrijk is/kan zijn.
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden. :D
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:53:05 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden. :D
_O-

Je bent er echt niet bijgeweest met de Xbox One en het gehele DRM fiasco waardoor Sony Xbox helemaal kapot heeft kunnen maken he :')

Onwetend knulletje
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:54:11 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670339
Wat kunnen we toch altijd volwassen ergens over praten he :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:55:46 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670343
Anyway...

Ik besef me net dat ik South of Midnight eigenlijk wel vergelijkbaar vindt met Hellblade: Senua's Sacrifice.

Ontzettend veel respect hebbend voor het gelaagde bronmateriaal (de docu gekeken bij beide games ook)
Geen A-game qua spel mechanics zelf.
Zelfde lengte ook ongeveer.
Heel veel focus op geluid in beide games.
En echt eens "wat anders". Laat zien wat spellen kunnen doen.

Meer van dit graag :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220670539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Je bent er echt niet bijgeweest met de Xbox One en het gehele DRM fiasco waardoor Sony Xbox helemaal kapot heeft kunnen maken he :')

Onwetend knulletje
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.

Maar het het alwetende genie mmarsu zal het toch weer het weer beter weten... :')
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:02:55 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.

Maar het het alwetende genie mmarsu zal het toch weer het weer beter weten... :')
Haha absoluut niet.

De Xbox One DRM plannen hebben de meerderheid van Xbox mensen over laten stappen naar de PS4, en dat is daarna niet meer veranderd.

Dat ze daarnaast al jaren geen goede titels maken is een 2e probleem.

Heeft niks met alwetends te maken, maar gewoon met feiten zoals deze zijn gebeurd gedurende die generatie wisseling.

Uit je eigen artikel:

quote:
the Xbox brand then went on to fall to its competitor in a 2:1 lead with the Xbox One
En uit een ander artikel:

quote:
The proposed Digital Rights Management (DRM) policies for the Xbox One in 2013, which included mandatory daily internet check-ins, restricted used game sales, and a required Kinect, crippled the Xbox brand's momentum and reputation at a critical transition point, allowing Sony's PlayStation 4 to gain a massive lead.
Bekijk deze YouTube-video

En als je niet online kon dan moest je maar een Xbox 360 kopen volgens de suits bij Microsoft.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMaRsu op 28-04-2026 12:08:17 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:46:54 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670985
En geen fout dus

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
En geen fout dus

[ afbeelding ]
Maar dit is niet 'je bent je spel kwijt'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:59:37 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar dit is niet 'je bent je spel kwijt'
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.

Zodra je weer online komt is het spel weer voor jou voor 30 dagen, mits je online blijft. Zodra je offline gaat start die 30 dagen timer weer.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?

[ x ]

Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:05:44 #137
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]

Als de servers er permanent uit liggen ben je natuurlijk wel je spellen kwijt.

Dus als je over 20/30 jaar je "retro" ps5 games wilt spelen als 40 jarige (stel dat je er nu mee opgroeit), en die servers zijn niet meer online, kan het zijn dat je niks hebt aan die gekochte digitale games als de servers offline zijn.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:19:07 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220671155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
En geen fout dus

[ afbeelding ]
"Untill connection is restored"
Ofwel: is je console van t internet af, dan KAN het zijn dat het spel t ff niet doen (may refuse, dus ook niet zeker) omdat t iets moet updaten. Pleur je hem weer aan t internet dan wordt t hersteld.

En dat spellen het na 30 jaar niet meer doen omdat de server van destijds er misschien niet meer is.... ja, dat vind ik erg overkomelijk :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:31:39 #139
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]
"Untill connection is restored"
Ofwel: is je console van t internet af, dan KAN het zijn dat het spel t ff niet doen (may refuse, dus ook niet zeker) omdat t iets moet updaten. Pleur je hem weer aan t internet dan wordt t hersteld.

En dat spellen het na 30 jaar niet meer doen omdat de server van destijds er misschien niet meer is.... ja, dat vind ik erg overkomelijk :D
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.

Alle games uit mijn jeugd zou ik kunnen spelen mits gekocht.

Dat is toch gewoon wenselijk? Net zoals alle boeken etc.

Ik zie geen enkel voordeel om dit niet te veroordelen voor wat het is. Onnodig en extra ongemak voor de consument.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:36:21 #140
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671231
Ik heb dit filmpje gekeken waar hij de cmos batterij uit zijn ps5 haalt en daarna zijn recent gekochte spellen niet meer speelbaar:

Bekijk deze YouTube-video

Gelukkig is die batterij makkelijk te vervangen maar hier kan je het effect zien wat er gebeurd als je dus niet niet kan verifiëren met de Sony servers, de spellen starten gewoon niet op.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dus als je over 20/30 jaar je "retro" ps5 games wilt spelen als 40 jarige
:'(
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:27 #142
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220671249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatum :+ Recensies zijn niet al te best tot nu toe dus ben benieuwd, ik voel een déjà vu aankomen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:43:25 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671259
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
:'(
Ja joh je zou maar eens iets uit je jeugd willen spelen :')

Of je zal maar ergens wonen waar goed internet niet gegarandeerd is

Of de Sony servers liggen er uit vanwege welke reden dan ook, voor langere tijd

Of je ISP ligt eruit voor langere tijd

Of Sony banned je account, en dan kan je ook niet meer online

Of..of..of...

En wat is precies het voordeel? Leg me dat dan even uit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671295
Mijn analyse is dat ik er weinig last van heb en me er dus ook niet druk over ga maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220671337
Wat is het nadeel? Niets behalve wat emotionele vergezochte argumenten.

Digitale games koop je rechten om te spelen voor en als je dat niet wilt moet je gewoon alles op disc kopen..

Voor oude de games met lightguns te spelen heb je ook nog oude beeldbuis televisies nodig. Is iedereen hier nu ook heel boos op de tv leveranciers dat je die niet meer kunt kopen. :D
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:04:15 #146
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220671359
Gister returnal begonnen. Die had ik vorige week bij de MM gescoord
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:07:16 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220671384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.

Alle games uit mijn jeugd zou ik kunnen spelen mits gekocht.

Dat is toch gewoon wenselijk? Net zoals alle boeken etc.

Ik zie geen enkel voordeel om dit niet te veroordelen voor wat het is. Onnodig en extra ongemak voor de consument.
Boeken is fysieke media in je fysieke bezit, dus werkt net wat anders.
Ik kan ook niet verwachten dat mijn LP anno 1980 in m'n blueray speler 2026 past. Dingen veranderen met tijd.
Wel kan ik de oude platenspeler bewaren en hem er op spelen. Want nog steeds: het is fysiek.

Wat ik niet kan verwachten is dat ik een album koop op iTunes of Spotify, dat dat dan 40 jaar later nog afgespeeld kan worden ALS de server of de provider niet meer bestaat.

Edit: het voorbeeld hierboven met veranderende TV's is ook een goede.

Is het handig? Nee, zeker niet.
Voelt het eerlijk? Nee ook vast niet.
Is het het drama waar het eerst over leek te gaan dat je na 30 dagen je eerlijk gekochte digitale spel kwijt bent? Nee, ook niet.

Moet ik er iemand fucking dom voor noemen en erg denigrerend een onwetend sukkeltje?
Nee, ook ZEER zeker niet. Behoorlijk ongewenst gedrag vind ik zelf en niet echt helpend in een discussie.
Je had t tegen mij niet hoeven zeggen wat dan had je een topic report aan je broekje gehad, knulletje :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:10:07 #148
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671740
quote:
Wat ik niet kan verwachten is dat ik een album koop op iTunes of Spotify, dat dat dan 40 jaar later nog afgespeeld kan worden ALS de server of de provider niet meer bestaat.
Waarom niet als je het naar je pc hebt gedownload?

Echt wat een vage argumenten. Waarom kan je dat niet verwachten?

Och gut, een report, oh nee.

Ik zou willen dat ik mensen kom reporten voor corporate bootlicking zoals wat ik hier zie. Smerig is het gewoon.

Nee Sony mag idd doen wat ze willen met je gekochte producten.

Het liefst komen ze je huis binnen, schijten ze op je ps5, slaan ze hem kapot en gooien ze dat ding uit je raam, en dan heb je nog mensen die dit zouden verdedigen.

Nee maar Sony heeft de PS5 gemaakt dus ze mogen doen wat ze willen 8)7

Alle consumenten rechten boeien ook niet, want de bedrijven mogen oppermachtig zijn en ultieme controle hebben over jouw aankopen _O_

Ja het is onwetend en dom om te zeggen oh wat boeit dit nou. Nou het boeit alles. Als mensen dit accepteren zal dit in de toekomst overal zo zijn. En mensen zitten daar gewoon niet op te wachten, hoe moeilijk kan het zijn om de verregaande consequenties te doorzien.

Deze bedrijven zouden je nog de lucht die je ademt verkopen als het kon.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:17:28 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:52 schreef Ludachrist het volgende:
Mijn analyse is dat ik er weinig last van heb en me er dus ook niet druk over ga maken.
Dat is prima :Y natuurlijk!

Maar uiteindelijk zal het verregaande consequenties hebben als dit zomaar doorgevoerd wordt zonder horten of stoten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:17:56 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671778
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat is het nadeel? Niets behalve wat emotionele vergezochte argumenten.

Digitale games koop je rechten om te spelen voor en als je dat niet wilt moet je gewoon alles op disc kopen..

Voor oude de games met lightguns te spelen heb je ook nog oude beeldbuis televisies nodig. Is iedereen hier nu ook heel boos op de tv leveranciers dat je die niet meer kunt kopen. :D
_O- kul argumenten stuk voor stuk

Het is echt sneu gesteld met jullie idee over consumentenrechten
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')