abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2026 @ 11:35:01 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220712196
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
:P

Al uitgespeeld voor de echte hetze van start ging.
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.
Snap die enorme verkoopcijfers ook niet zo. Nostalgie misschien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 4 mei 2026 @ 12:40:16 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_220712653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hogwarts Legacy.
Matigste game ooit.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 12:57:20 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220712759
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.
Snap die enorme verkoopcijfers ook niet zo. Nostalgie misschien.
Ik vond het wel oke.
Beetje erg veel Revellio.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:14:35 #254
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220712857
Is Where Winds Meet nu ineens wel beschikbaar? :o

https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10011142
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP maandag 4 mei 2026 @ 15:23:43 #255
447051 crew  Peejtur
pi_220713684
Saros is echt wel een gaaf spel. Pittig maar gaaf!!
  maandag 4 mei 2026 @ 15:50:17 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_220713845
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vond het wel oke.
Beetje erg veel Revellio.
De open world is echt dodelijk saai.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:19:31 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714029
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:10 schreef Ang3l het volgende:
Ik moest wel ff wennen aan het nieuwe start swcherm van de AC games. Zie ik ineens alle oude content er tussenstaan, maar dat zijn puur samenvattinkjes en links naar de store om de vorige spellen te lopen..... moest ik gaan zoeken waar nu eigenlijk het spel zelf was :D

Alsof ik in een winkel start ipv in het spel :N
Het gaf meteen aan waar Ubisoft z'n geld mee hoop te verdienen (al die unlockbare extra's en zo.... maar goed, je kan alles skippen)
Yup

In plaats van een coole main screen met muziek etc, krijg je dat gare menu voor je. Alsof het een soort launcher is voor alle AC games. En dat is het ook, maar wtf heb je daaraan?

Echt Ubisoft. Wat een kutbedrijf is het ook.

Wel Star Wars Outlaws gekocht voor 17,50 in de Ubistore, gold edition.

Vermaak me er opzich wel mee. Maar ook daar kom je dingen tegen dat je denkt.. waarom.

En bij AC Shadows.. Die Yasuke of whatever, die gast is zo niet boeiend. En ja natuurlijk wilden ze brownie points hebben voor oh we doen er een afrikaanse dude in. No fucking shit. Dat ziet iedereen met een hersenpan.

Eivor in AC Valhalla. Eivor is een vrouwelijke naam. Maar natuurlijk durfden ze ook niet alleen een vrouw de hoofdrol te laten spelen. En je kan niet eens rapen en pillagen in een viking game :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:22:14 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714045
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Yup

In plaats van een coole main screen met muziek etc, krijg je dat gare menu voor je. Alsof het een soort launcher is voor alle AC games. En dat is het ook, maar wtf heb je daaraan?

Echt Ubisoft. Wat een kutbedrijf is het ook.

Wel Star Wars Outlaws gekocht voor 17,50 in de Ubistore, gold edition.

Vermaak me er opzich wel mee. Maar ook daar kom je dingen tegen dat je denkt.. waarom.

En bij AC Shadows.. Die Yasuke of whatever, die gast is zo niet boeiend. En ja natuurlijk wilden ze brownie points hebben voor oh we doen er een afrikaanse dude in. No fucking shit. Dat ziet iedereen met een hersenpan.

Eivor in AC Valhalla. Eivor is een vrouwelijke naam. Maar natuurlijk durfden ze ook niet alleen een vrouw de hoofdrol te laten spelen. En je kan niet eens rapen en pillagen in een viking game :')

Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:23:53 #259
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714058
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:

[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
Yup dat krijg je als alleen je investeerders belangrijk zijn. Het domme is dat ze zien hoe goed een game kan gaan als je er een ziel in stopt. Bedenk je dan een ziel en hun geld dan kunnen ze echt 10/20 games printen.

Een vette wereld bouwen kunnen ze namelijk
  maandag 4 mei 2026 @ 16:23:58 #260
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714061
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:

quote:
As a Pejorative (Criticism): Many critics use "woke" to describe what they perceive as forced, inorganic inclusion of marginalized groups (such as LGBTQ+ individuals or racial minorities) purely to score diversity, equity, and inclusion (DEI) points. It is often used to claim that developers are prioritizing political messaging over gameplay, writing quality, or traditional gaming tropes.
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:24:37 #261
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714065
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:

[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
Far Cry 6 is beschamend.

Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:24:58 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714068
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:25:21 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714070
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Far Cry 6 is beschamend.

Bekijk deze YouTube-video
En dat terwijl 5 zo enorm goed is. Beter dan 3 en 4 vind ik zelf.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:26:30 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714077
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef Q. het volgende:

[..]
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.
Ik denk dat beide elkaar niet uitsluiten. Ik zeg niet dat het een matige game want woke.

Maar ik zeg wel het is een matige game, en het is in sommige gevallen overmatig woke.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:26:30 #265
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714078
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiend
  maandag 4 mei 2026 @ 16:27:24 #266
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714085
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
  maandag 4 mei 2026 @ 16:27:25 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714086
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:26 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiend
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:28:32 #268
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714097
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.

Probeer het eens andersom dan is de wereld te klein :N
  maandag 4 mei 2026 @ 16:29:16 #269
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714100
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.

Probeer het eens andersom dan is de wereld te klein :N
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:30:48 #270
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714109
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.

[ afbeelding ]
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarja
  FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2026 @ 16:35:17 #271
364681 over_hedge
pi_220714145
2021 belde en wilt zijn woke discussie terug
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:36:03 #272
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714150
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:30 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarja
Ja ik ga het wss niet kijken want heb de films al gezien?

Maar het is een beetje vervelend dat dat soort dingen alleen maar van een kant mogen gebeuren ;)

Al worden alle comic booo redheads ook al jarenlang vervangen door Marvel:(

Stop met haten op redheads aub
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:36:55 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714158
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:35 schreef over_hedge het volgende:
2021 belde en wilt zijn woke discussie terug
Het neemt gelukkig af. Maar het bestaat en is gewoon nog iets waar je best vaak mee geconfronteerd wordt als je ook maar iets van games films en series kijkt. Of het je stoort, nogmaals is een 2e :). Het stoort me niet altijd. Mits goed geschreven.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 17:02:29 #274
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220714336
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart is :D En het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens! _O- Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.

En dan is het WOKE! *O*

Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 17:08:46 #275
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220714375
Maar goed, inmiddels ben ik het ook beu (en duidelijk niet om dezelfde redenen als jullie :P ) dus lets agree to disagree. Maar als iemand er iets van zegt, ja dat heb ik mjijn bek open :)

Kortom: AC Shadows volgens MMarsu niet woke, wel stom!
Ik ga het beleven. Vanavond weer verder.

Ik denk elke keer dat dit mijn laatste AC gaat zijn, want copy/paste en saaie side quests, maar dan weten de omgevingen en main quest me toch weer genoeg te boeien of zo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')