abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2026 @ 14:40:00 #226
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220683448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:20 schreef Questular het volgende:

[..]
Ghost of Yotei
Als Elden ring liever niet gedaan word kan je er vanuit gaan dat ghost het ook niet word
  Moderator / Redactie FP donderdag 30 april 2026 @ 15:28:58 #227
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220683729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Elden Ring bied wel heel veel flexibiliteit in hoe je het aanpakt.

Ninja Gaiden 4 :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220686914
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:51:00 #229
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220689022
Iemand hier ervaring met CK3?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 12:55:59 #230
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220689093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Iemand hier ervaring met CK3?
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220689120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Ik zou uit deze lijst altijd Elden Ring kiezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:11:03 #232
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220689170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 13:14:27 #233
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220689186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.
De tutorial legt echt wel veel uit. Hoe je je court in de gaten houdt, hoe je oorlog voert, e.d. Je kan de tutorial blijven spelen, ook als je alles geleerd hebt zeg maar. Neem vooral de tijd en pauzeer zo vaak mogelijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220690789
Pragmata hoeft helemaal niet zo kort te zijn wanneer je veel explored. Het resultaat is wel dat ik eigenlijk al veel te overpowered ben voor waar ik in het verhaal zit. Maar die 15 uur die sommigen beweren zit ik al lang aan en ik zit net in gebied 3.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 17:05:47 #235
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220690854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:53 schreef Donderkonijn het volgende:
Pragmata hoeft helemaal niet zo kort te zijn wanneer je veel explored. Het resultaat is wel dat ik eigenlijk al veel te overpowered ben voor waar ik in het verhaal zit. Maar die 15 uur die sommigen beweren zit ik al lang aan en ik zit net in gebied 3.
Altijd exploren in games. Altijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220695793
Lol. M'n controller leeg net als ik baas 3 de genadeklap wil geven terwijl ik zelf ook nog maar een sliver of hp had. Ik zie wel waarom pragmata een GOTY contender gaat zijn.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:07:45 #237
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220695968
Returnal is wel vette game. Als Saros goedkoper is zal ik die ook wel een keertje halen.

Werd net wel echt hard gesloopt man ;(
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 13:12:58 #238
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220695991
Final Fantasy 3 Pixel Remaster uitgespeeld. 26 van de 31 achievements gehaald.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:27:00 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220696050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Die mixtape game komt de 7e uit :)

https://www.playstation.com/nl-nl/games/mixtape/
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:27:38 #240
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220696053
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:07 schreef Friday12 het volgende:
Returnal is wel vette game. Als Saros goedkoper is zal ik die ook wel een keertje halen.

Werd net wel echt hard gesloopt man ;(
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zit :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220696394
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatum :+ Recensies zijn niet al te best tot nu toe dus ben benieuwd, ik voel een déjà vu aankomen
In het begin was SS5 vooral frustrerend. De controls zijn anders dan zo'n beetje alle PS games en hebben een hoop gewenning nodig. De helft van de gameplay word niet uitgelegd en zal je zelf moeten ontdekken.

En tenslotte zijn, zoals de meeste games in dit genre, er veel verrassingen in de verschillende levels de eerste keer dat je ze speelt. Ik speel bijvoorbeeld met de Russen en in het eerste level krijg je te maken met veel vijandelijke artillerie en vliegtuigen. Daar pas je je strategie op aan. Toen ik het 2e level begon hield ik daar ook rekening mee. Maar daar is nauwelijks vijandelijke artillerie en geen enkel vijandelijk vliegtuig. Als je dat level voor een 2e keer speelt gaat het zoveel beter omdat je weet wat je kan verwachten. Hoewel sommige spelers dit juist een goede game mechanic zullen vinden frustreerde het mij eerder.

Nu ik het spel een tijdje speel vind ik het steeds beter worden. SS5 is veel meer in balans dan SS4. De AI is veel beter. Je kan bijvoorbeeld niet meer met alleen maar tanks aanvallen en verwachten dat dat voldoende is waarmee je vaak wel wegkwam bij SS4. Er zijn veel meer facetten waarmee je rekening moet houden om een level te halen. Ook het nieuwe systeem met de keuze voor een generaal met bijbehorende voordelen en bepaalde perks die voor een level kan kopen werkt goed. Het is niet overpowered, maar heeft zeker een belangrijk effect.

Voor de massa zal deze game niet interessant zijn, maar voor de liefhebber van dit genre is het een welkome aanwinst. Zeker op de Playstation waar het aantal tactische en RTS games beperkt is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:48:12 #242
429367 DKUp
ON TOUR
pi_220699893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zit :')
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.

Sony heeft de laatste jaren van die verhaallijnen waarvan je wel wat van kan denken ja.

Moet nog Returnal spelen.
SOONY
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:09 #243
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Die mixtape game komt de 7e uit :)

https://www.playstation.com/nl-nl/games/mixtape/
Het is AC geworden want ik had geen geduld.
Tijdens de bezorging nog ff Infinity Nikki geinstalleerd. Nope. :D

Nu lekker woke met een donkere samurai en een huilerig meisje spelen ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Ang3l op 04-05-2026 09:21:01 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:45 #244
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hogwarts Legacy.
:P

Al uitgespeeld voor de echte hetze van start ging.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:19:42 #245
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220710990
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:48 schreef DKUp het volgende:

[..]
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.

Sony heeft de laatste jaren van die verhaallijnen waarvan je wel wat van kan denken ja.

Moet nog Returnal spelen.
Dat spel van naughty dog gaat ook lastig worden. Due actrice moet ik al niet en dan moet je telkens naar die bakkus kijken :N
  maandag 4 mei 2026 @ 09:19:48 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:34 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.
Ik heb ff zitten zoeken naar soulsgames en dat gaat (ondanks dat dit dan misschien de makkelijkste is) echt niks voor mij zijn. Beter en sterker worden door trial en error en doodgaan? Neh. Gemot9iveerd wordne door falen en frsutratie? Neh. Verhaal sporadisch aanwezig? Neh. Hele grote open wereld? Neh.

Het zal vast wel een goed spel zijn, met een goede lore, maar als ik het lees denk ik aan alle kanten: Neh. Niks voor mij :D Ben meer van de story driven games, ontdekken via de lijn of een "ietwat" open wereld, van beter worden door een skilltree maar wel vijanden tegenkomen op je niveau (ipv random in gebieden belanden waar je nog niet klaar voor bent). En van relaxed spelen na een dag werken en kunnen ontspannen op de bank etc etc.

Dat gaat echt niet gebeuren met Eldin Ring.
Andere speelstijl.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:25:14 #247
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220711067
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Het is AC geworden want ik had geen geduld.
Tijdens de bezorging nog ff Infinity Nikki geinstalleerd. Nope. :D

Nu lekker woke met een donkere samurai en een huilerig meisje spelen ;)
Eh zo woke is dat allemaal niet

Maar echt boeiend is het helaas ook niet

Moet t nog een x uitspelen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 09:29:06 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220711131
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Eh zo woke is dat allemaal niet

Maar echt boeiend is het helaas ook niet

Moet t nog een x uitspelen
O nou is t eens een keer NIET woke? :D
Ik kan me de geprekken bij launch hier nog wel herinneren ;)

Maar "woke" is echt een betekenisloos roeptoeter-woord geworden door het intens over-gebruik en mis-gebruik van mensen, dus wat woke is is voor iedereen verschillend. Dus wie weet vind IK t wel woke :P

*O* WOKE *O*

Wat ik wel al vind is dat er hele rare en plotse cuts inzitten van hem naar haar, en dan van haar tussen heden en verleden. Dat ik dacht "Heb ik nou per ongeluk op een skip knopje gedrukt? Hoezo zitten we hier nu ineens midden in een zin zowat?"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:50:18 #249
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220711432
Het is gewoon niet supergoed geschreven

Ac shadows is gewoon spijtig. Niemand vroeg om een afrikaanse neger in Japan.

Ik wilde gvd gewoon als een coole shinobi mf spelen.

Die black duder in AC Shadows.. het slaat gewoon nergens op. Daarom speel ik ook het spel met Naoe.

Woke is zeker geen betekenloos geroeptoeter, maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 11:10:53 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220712044
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:50 schreef MMaRsu het volgende:
Het is gewoon niet supergoed geschreven

Ac shadows is gewoon spijtig. Niemand vroeg om een afrikaanse neger in Japan.

Ik wilde gvd gewoon als een coole shinobi mf spelen.

Die black duder in AC Shadows.. het slaat gewoon nergens op. Daarom speel ik ook het spel met Naoe.

Woke is zeker geen betekenloos geroeptoeter, maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen.
Ik zou even opzoeken wat het woord woke nou eigenlijk daadwerkelijk inhoudelijk betekent, en dan de conclusie trekken of het woord heden ten dage op het internet wel of niet vaak terecht of onterecht gebruikt wordt. (HEEL recent voorbeeld dat South of Midnight woke zsou zijn)
"Maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen." ;)

Maar over AC Shadows:

Ik moest wel ff wennen aan het nieuwe start swcherm van de AC games. Zie ik ineens alle oude content er tussenstaan, maar dat zijn puur samenvattinkjes en links naar de store om de vorige spellen te lopen..... moest ik gaan zoeken waar nu eigenlijk het spel zelf was :D

Alsof ik in een winkel start ipv in het spel :N
Het gaf meteen aan waar Ubisoft z'n geld mee hoop te verdienen (al die unlockbare extra's en zo.... maar goed, je kan alles skippen)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')