abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 14:31:38 #1
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633190

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)


Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.


Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus games van deze maand:


De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
2025:
Hollow Knight: Silksong
Dying Light: The Beast
Borderlands 4
EA Sports FC 26
Ghost of Yoteï
Battlefield 6
Ninja Gaiden 4
Call of Duty: Black Ops 7

2026:
Marathon
Resident Evil: Requiem
Crimson Desert
Grand Theft Auto 6
Onimusha: Way of the Sword
Pragmata
Saros
007 First Light

?:
Wolverine
Intergalactic: The Heretic Prophet
Tomb Raider
Light No Fire
Judas
The Witcher IV

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 14:32:21 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633192
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 april 2026 @ 14:39:09 #3
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220633225
Elden Ring als film. Ik blijf sceptisch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 22 april 2026 @ 14:45:37 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220633295
Een vriend zit me continu te pushen het te gaan spelen, maar ik "voel" t niet echt of zo.

Nu met South of Midnight begonnen, want Dispatch uitgespeeld (O+)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 april 2026 @ 14:47:32 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220633352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:45 schreef Ang3l het volgende:
Een vriend zit me continu te pushen het te gaan spelen, maar ik "voel" t niet echt of zo.

Nu met South of Midnight begonnen, want Dispatch uitgespeeld (O+)
Elden Ring?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220633506
Nog 1 dag voordat Sudden Strike 5 uitkomt en online is men redelijk positief over de game.
Welke mod mag op fok! de review doen?

https://www.reddit.com/r/(...)5_on_ps5_is_it_good/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 15:13:27 #7
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog 1 dag voordat Sudden Strike 5 uitkomt en online is men redelijk positief over de game.
Welke mod mag op fok! de review doen?

https://www.reddit.com/r/(...)5_on_ps5_is_it_good/
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dik
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220633593
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:13 schreef 2dope het volgende:

[..]
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dik
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 22 april 2026 @ 15:23:56 #9
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220633643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220633866
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer :o
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:12:51 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220633879
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220633886
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.
Dan laat je 'm toch thuisbezorgen vanuit online.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:44:41 #13
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220634051
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer :o
https://www.intertoys.nl/pragmata-ps5
  woensdag 22 april 2026 @ 16:52:26 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220634134
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Oh je had bet al gestuurd. Altijd budgetgaming in de gaten houden voor dit soort dingen
pi_220636730
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:

[..]
Intertoys

Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
  donderdag 23 april 2026 @ 07:23:00 #16
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637030
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
Ja nu niet meer :D

https://www.budgetgaming.nl/ps5/pragmata.html
pi_220637213
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/

Niet weer 8 uur wachten met bestellen want grote kans dat ie deze ochtend al weg is.
  donderdag 23 april 2026 @ 08:59:42 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220637312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Elden Ring?
Ja. Ik weet t niet.
Het ziet me er te soulslike uit, te lastig, te groot a la witcher, te open wereld bla bla bla etc
Misschien ooit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 09:05:11 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220637440


Wat een mooie artstyle heeft dit spekl. Bijna soort stopmotion klei soms.
En de muziek O+

Edit: Maquettes of clay stop motion figures were used to create the unique art style

O :D Vandaar
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 09:51:47 #20
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:05 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een mooie artstyle heeft dit spekl. Bijna soort stopmotion klei soms.
En de muziek O+

Edit: Maquettes of clay stop motion figures were used to create the unique art style

O :D Vandaar
Dit was toch dat woke geval?
  Eindredactie Games donderdag 23 april 2026 @ 09:56:33 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220637911
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:04:37 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220637956
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik was :')
  Eindredactie Games donderdag 23 april 2026 @ 10:15:48 #23
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220638100
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:04 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik was :')
Het trekt mij ook niet echt eerlijk gezegd, ondanks de goede artstijl voelt het een beetje als fantasy slop. Maar die andere titel van deze devs (We Happy Few) had ook wel wat unieke elementen dus zou me niets verbazen als het gewoon een prima game is
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:19:15 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638117
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.

Maar kan me inderdaad de stijl voor de geest halen uit de trailer. Best apart, met positieve punten. Toch voelde het als net niet, kan mijn vinger er niet op leggen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 10:29:01 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638191
Game kreeg destijds redelijk goede beoordelingen.

Destijds even opgestart toen ie day one naar Game Pass kwam, maar toen redelijk wat framedrops en schokkerig beeld, dus snel mee gestopt.
Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.

Maar voorlopig niet, want Crimson Desert _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 10:34:14 #26
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638211
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Game kreeg destijds redelijk goede beoordelingen.

Destijds even opgestart toen ie day one naar Game Pass kwam, maar toen redelijk wat framedrops en schokkerig beeld, dus snel mee gestopt.
Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.

Maar voorlopig niet, want Crimson Desert _O_ _O_ _O_
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 10:45:31 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220638275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.

_O-

Shots fired
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 23 april 2026 @ 10:45:39 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
4 Tientjes kost ie zag ik.

Was blijkbaar een Xbox exclusive, die recent ook naar PS5 is gekomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220638483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Dag 1 gamepass release en tegenvallende verkoopcijfers, noem een beter duo.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:46:06 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638717
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit was toch dat woke geval?
Omdat het zich afspeelt in de bajou en dus gaat over de geschiedenis daar? :D
Zou je dat ok zeggen over AC Valhalla dan, maar de andere kant top?

Ja het gaat om een donker meisje. Maakt het dat meteen woke? Wow.
Het gaat tot nu toe echt nog he-le-maaaal niet over ras in het verhaal.
Er zitten zelfs witte country zingende mensen in :o
Zo woke :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:47:36 #31
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
De gameplay zelf is niks bijzonders en het vechten en vijanden redelijk herhalend, maar ook niet afstotend. De artstyle en de muziek is echt fantastisch en de unique selling point. En het is leuk deze folk-verhalen eens te zien/horen van t zuiden van Amerika.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:48:00 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220638728
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Shots fired
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgen ;) Dus nee, niet geraakt :D
En van kaneel kan ik t beter hebben dan van jou, dat scheelt. ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:54:46 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638761
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
4 Tientjes kost ie zag ik.

Was blijkbaar een Xbox exclusive, die recent ook naar PS5 is gekomen.
Mwah dan laat ik het zitten.
Heb genoeg te doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 12:01:07 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220638793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgen ;) Dus nee, niet geraakt :D
En van kaneel kan ik t beter hebben dan van jou, dat scheelt. ;)
Is ook geen belediging.
Dat ik een spel niks vind, wil niet zeggen dat het niet goed is. Of anderen het niet moeten spelen.

Heb natuurlijk wel waardeoordelen over sommige spellen, uitgevers of journalisten. Staat daar los van.

Zoals de mongool die boos was dat je bij Football Manager een voetbalclub moest managen. Of de mongool die vond dat er teveel water was in Pokemom Ruby.
Zulke mensen moet je als industrie afvoeren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 12:05:07 #35
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220638845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Is ook geen belediging.
Dat ik een spel niks vind, wil niet zeggen dat het niet goed is. Of anderen het niet moeten spelen.

Heb natuurlijk wel waardeoordelen over sommige spellen, uitgevers of journalisten. Staat daar los van.

Zoals de mongool die boos was dat je bij Football Manager een voetbalclub moest managen. Of de mongool die vond dat er teveel water was in Pokemom Ruby.
Zulke mensen moet je als industrie afvoeren.
Lol wat? _O-
  donderdag 23 april 2026 @ 12:08:55 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220638885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Lol wat? _O-
Managen in een managers game, het moet niet gekker worden :{w

Schandalig :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220639362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 08:29 schreef Drankster het volgende:

[..]
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/

Niet weer 8 uur wachten met bestellen want grote kans dat ie deze ochtend al weg is.
Ben te laat :@

Ik zit niet meer 24/7 op fok :s)
pi_220639368
quote:
Elke ochtend kijken dus _O-
  donderdag 23 april 2026 @ 14:40:48 #39
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220639564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Is ook geen belediging.

Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet op :D Het is dat mmarsu begon over shots fired en ik dacht "Waar dan?"

Ik vind het een leuk tussendoortje en de muziek & art maken het de moeie waard. Denk alleen niet dat ie heel lang is, en ik al op de helft zit (en da;s echt prima, want het leent zich niet voor een 80+ uur spel). Dus wat ga ik nou hierna weer doen?

Death Stranding 2 --> Bloodlines 2 --> Dispatch --> South of Midnight, het ging ff hard.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 23 april 2026 @ 14:43:13 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220639573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet op :D Het is dat mmarsu begon over shots fired en ik dacht "Waar dan?"

Ik vind het een leuk tussendoortje en de muziek & art maken het de moeie waard. Denk alleen niet dat ie heel lang is, en ik al op de helft zit (en da;s echt prima, want het leent zich niet voor een 80+ uur spel). Dus wat ga ik nou hierna weer doen?

Death Stranding 2 --> Bloodlines 2 --> Dispatch --> South of Midnight, het ging ff hard.
Mooi moment voor Crimson Desert :P

Na wat kortere games is een 'iets' langere game een mooie afwisseling :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220639593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Dus wat ga ik nou hierna weer doen?
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time.
  donderdag 23 april 2026 @ 15:39:12 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220639779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:05 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Lol wat? _O-
7,8 too much water. Zoek maar op.

Nog een goed voorbeeld is de journalist die Cuphead ging reviewen op camera. Nog nooit iemand gezien die zo slecht was. In gamen, in fysiek in staat zijn om op een knop te drukken. In lezen.
Als je als industrie zulke sukkels niet zou aannemen, zou je er beter opstaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 23 april 2026 @ 16:09:24 #44
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220639907
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 13:53 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Elke ochtend kijken dus _O-
Account+ melding eventueel
  donderdag 23 april 2026 @ 19:51:18 #45
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641258
Ik heb re4 vroeger gespeeld en kan mij niet herinneren dat die zo lang was :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 april 2026 @ 20:02:06 #46
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220641396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:51 schreef Friday12 het volgende:
Ik heb re4 vroeger gespeeld en kan mij niet herinneren dat die zo lang was :D
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel op :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220641760
@StateOfMind een tijdje terug had jij de trailer van TRAIL OUT hier gepost toen had ik hem op mijn wishlist gezet. Heb je deze game gespeeld en is het wat? Hij is nu 35% korting in de ps store.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:08:05 #48
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel op :9
Dat krijg je toch niet de eerste playtrough?
  donderdag 23 april 2026 @ 21:10:53 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220641960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:44 schreef 100Spokes het volgende:
@:StateOfMind een tijdje terug had jij de trailer van TRAIL OUT hier gepost toen had ik hem op mijn wishlist gezet. Heb je deze game gespeeld en is het wat? Hij is nu 35% korting in de ps store.
Goed onthouden ^O^

Was de game zelf vergeten, maar heb hem meteen op de wishlist gezet.

Met PS Plus korting 20 euro zag ik, inclusief alle dlc.

Game ziet er tof uit, en voor die prijs kun je je geen buil vallen.


Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert, heb daar nu 105 uur in zitten, en nog steeds amper de start regio geweest.
En er zijn 5 regio's _O_ _O-

Die wereld is zo rijk en bomvol dingen die je zelf moet vinden, dus ondanks alle uren, kun je nog steeds een hoop missen.

Heb me nog geen minuut verveeld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:14:07 #50
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220641987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Goed onthouden ^O^

Was de game zelf vergeten, maar heb hem meteen op de wishlist gezet.

Met PS Plus korting 20 euro zag ik, inclusief alle dlc.

Game ziet er tof uit, en voor die prijs kun je je geen buil vallen.


Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert, heb daar nu 105 uur in zitten, en nog steeds amper de start regio geweest.
En er zijn 5 regio's _O_ _O-

Die wereld is zo rijk en bomvol dingen die je zelf moet vinden, dus ondanks alle uren, kun je nog steeds een hoop missen.

Heb me nog geen minuut verveeld.
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:16:01 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Elden Ring als film. Ik blijf sceptisch.
Het kan zomaar een totaal vage Japanse art film worden of eindigen als een middeleeuwse yakuza comedy.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 23-04-2026 21:25:28 ]
pi_220642041
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:23 schreef 2dope het volgende:

[..]
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.
En teveel micro management voor een controller.
pi_220642062
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Managen in een managers game, het moet niet gekker worden :{w

Schandalig :D
Als ik FM speelde zou ik snel alle zwarten eruit zetten, woke kut teams anders. Ga maar lekker hardlopen.
  donderdag 23 april 2026 @ 21:43:31 #55
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642183
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen idee :D
  donderdag 23 april 2026 @ 22:03:29 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen idee :D
Wat is klein?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Account+ melding eventueel
Ik heb hem gekocht :s)
  donderdag 23 april 2026 @ 22:10:33 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642332
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:09 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ik heb hem gekocht :s)
Have fun ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220642344
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Have fun ^O^
Hij komt zaterdag binnen.
Bij nedgame uiteindelijk :)
  donderdag 23 april 2026 @ 22:16:16 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642364
quote:
99s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:12 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Hij komt zaterdag binnen.
Bij nedgame uiteindelijk :)
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachten :D

Heb het liefst fysiek en dan afhalen in de winkel zodat ik meteen kan spelen.

Is dat niet mogelijk dan maar digitaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 22:27:09 #61
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642414
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat is klein?
Scherm te klein = tv
pi_220642427
Bij Resident evil zal dat toch wel meevallen?

Het is geen pixel precieze game lijkt me.
  donderdag 23 april 2026 @ 22:41:14 #63
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:27 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Scherm te klein = tv
Ja snap ik :D
Hoeveel inch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 23:00:03 #64
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642548
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ja snap ik :D
Hoeveel inch?
Oh 41
  donderdag 23 april 2026 @ 23:00:25 #65
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij Resident evil zal dat toch wel meevallen?

Het is geen pixel precieze game lijkt me.
Ja daar niet maar bij Crimson desert wel
  donderdag 23 april 2026 @ 23:01:49 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220642557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:00 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Oh 41
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).

55 is toch wel het minimale.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 april 2026 @ 23:07:43 #67
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220642589
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 23:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).

55 is toch wel het minimale.
Yup alleen na verhuizing nu even niet in het budget :'(

40 naar 55 is 90% increase ofzo
pi_220643223
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachten :D

Heb het liefst fysiek en dan afhalen in de winkel zodat ik meteen kan spelen.

Is dat niet mogelijk dan maar digitaal.
Ja ik het liefst ook. Maar geen zin om naar Tilburg te rijden :@
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:34:04 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220643584
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 24 april 2026 @ 12:08:32 #71
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220644311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Staat bij mij op de lijst idd. Erg toffe stijl ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:32:39 #72
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220644425
En zwarte vlag remaak
Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 24 april 2026 @ 12:35:44 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220644440
9 juli, dan weet ik waar ik mezelf vervroegd voor mijn verjaardag op trakteer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 13:13:27 #74
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220644604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 12:32 schreef MMaRsu het volgende:
En zwarte vlag remaak
Bekijk deze YouTube-video
30 euro ofzo maar niet meer
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:15:45 #75
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220644838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
Ziet er geinig uit, aan de wishlist toegevoegd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220645083
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert
No shit :') .

Dat weten we onderhand wel aangezien je meent de game in iedere post van je te noemen.
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:26:33 #77
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220645110
60e voor black flag remake lol
  vrijdag 24 april 2026 @ 15:39:06 #78
141482 Q.
JurassiQ
pi_220645162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:26 schreef Friday12 het volgende:
60e voor black flag remake lol
:')
For great justice!
  vrijdag 24 april 2026 @ 16:09:01 #79
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220645280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 15:18 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
No shit :') .

Dat weten we onderhand wel aangezien je meent de game in iedere post van je te noemen.
Nou en?

Ga zo door StateOfMind :)
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:07:22 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220645730
Guttegut, mijn post is verwijderd :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:14:14 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220645763
Prima, als men hier mij de mond snoert, doei :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:35:31 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646787
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
Prima, als men hier mij de mond snoert, doei :W
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:45:38 #83
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220646892
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRR :P

Heb zelf een Sony Bravia XR-50X92J, ook al een oudje vind ik :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 20:46:59 #84
38824 crew  Droopie
pi_220646905
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend :D

ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Is die uit 2015?

Ik heb serieus waar mijn tv vandaag weggegeven aan mijn schoonmaakster.
Exact die televisie (off iig Sony 55 bravia nog iets) uit 2020.

Ik had niet eens zin om er geld voor te vragen.
Hell To The Liars
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:48:54 #85
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646925
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:45 schreef Divje het volgende:

[..]
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRR :P

Heb zelf een Sony Bravia XR-50X92J, ook al een oudje vind ik :@
Hahah ja mijn tv is ook geen hoogstandje ofzo en maar 40"
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:53:18 #86
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220646962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Is die uit 2015?

Ik heb serieus waar mijn tv vandaag weggegeven aan mijn schoonmaakster.
Exact die televisie (off iig Sony 55 bravia nog iets) uit 2020.

Ik had niet eens zin om er geld voor te vragen.
Hahha ja volgens mij wel _O-
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 20:56:59 #87
38824 crew  Droopie
pi_220646992
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:53 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hahha ja volgens mij wel _O-
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".

Nu kan ik alleen maar zeggen, volg het advies van je mede-users op, koop een LG :P
Hell To The Liars
  vrijdag 24 april 2026 @ 21:21:10 #88
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220647164
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".

Nu kan ik alleen maar zeggen, volg het advies van je mede-users op, koop een LG :P
Ja het punt is laag budget en een kleine schijt tv :D
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:10:21 #89
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650288
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:17:06 #90
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220650336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

[ x ]
Digitale games zo leuk
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:22:43 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650369
Als dit zo is dan koop ik echt geen digitale games meer bij Sony. Kom maar door met die nextgen Xbox
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220650393
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:12:52 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
:')

Totdat je internet om één of andere reden niet werkt en je dus je gekochte games niet kan spelen

Niks fophef, hier is Microsoft letterlijk om kapot gemaakt, en Sony maakte hen zelfs belachelijk hiervoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:15:48 #94
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650636
Letterlijk het ps4 tijdperk gewonnen door niet deze domme drm van Microsoft over te nemen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:17:01 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220650649
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220650807
Mmarasu slaat de plank weer volledig mis door digitale en fysieke games te verwarren met elkaar.

Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben maar ze praten expliciet ovet digitale games en jij deelt filmpjes over het delen van fysieke games.
pi_220650897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
Ik start mijn playstation wel eens een maand niet op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:22:04 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220651058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Sony denkt we doen gewoon wat Microsoft niet durfde en waar Sony MS belachelijk over maakte

[ x ]
Hmm, zorgwekkend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:33:18 #99
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220651150
Ik blijf tot het einde fysieke games kopen. Heel af en toe mischien een digitale game al doe ik het liever gewoon niet.
  zaterdag 25 april 2026 @ 15:17:03 #100
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220651685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Drankster het volgende:
Mmarasu slaat de plank weer volledig mis door digitale en fysieke games te verwarren met elkaar.

Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben maar ze praten expliciet ovet digitale games en jij deelt filmpjes over het delen van fysieke games.
Dat was ook onderdeel van het hele Xbox drm verhaal, naast het feit dat je op de originele Xbox One voor release eens in de 30 dagen online moest komen/zijn zodat je digitale games een licentie verificatie kregen

Daar was dan niet specifiek een filmpje van
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:54:19 #101
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220654787
Ook relevant

twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220656202
Alleen relevant voor je fophef. :')

Als je cmos batterij dood is heb je wel meer problemen gelukkig is deze te vervangen. :D
pi_220658813
twitter


  maandag 27 april 2026 @ 12:30:48 #104
429367 DKUp
ON TOUR
pi_220664328
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 15:42 schreef Drankster het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Eerst de remaster dan de sequel
SOONY
  maandag 27 april 2026 @ 15:49:05 #105
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220665909
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 12:30 schreef DKUp het volgende:

[..]
Eerst de remaster dan de sequel
En die eerst een VR only was ff goed releasen _O-

Saros ziet er wel vet uit
  maandag 27 april 2026 @ 19:47:43 #107
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220667315
Re4 uitgespeeld. Ik skip 5 en 6 wel ivm dat ik al misselijk werd van de videos ivm bewegingen
  maandag 27 april 2026 @ 21:50:45 #108
429367 DKUp
ON TOUR
pi_220668274
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:47 schreef Friday12 het volgende:
Re4 uitgespeeld. Ik skip 5 en 6 wel ivm dat ik al misselijk werd van de videos ivm bewegingen
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.

RE6 kan je beter een samenvatting van kijken.
SOONY
  maandag 27 april 2026 @ 21:58:33 #109
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220668304
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 21:50 schreef DKUp het volgende:

[..]
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.

RE6 kan je beter een samenvatting van kijken.
Helaas. Zolang er geen remaster is
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:09:58 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669520
South of Midnight uitgespeeld.
Schitterende artstyle, prachtige muziek, leuk verhaal, middelmatige combat.
Lengte prima.

8/10

NEXT!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2026 @ 09:13:35 #111
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220669531
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 21:50 schreef DKUp het volgende:

[..]
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.

RE6 kan je beter een samenvatting van kijken.
Of op de remakes wachten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:14:41 #112
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet. :')
Nou in de zomermaanden staat mijn console wel eens een maand uit-uit hoor.
Gaat toch nergens over dat ik dan m'n spellen kwijt zou zijn? :?
Lees ik goed?

Ik lees de post goed, maar de post is een storm in een glas water als je ff googled.
Het was een foutje en waarschijnlijk alleen voor PS+ games (die ik niet heb).

[ Bericht 4% gewijzigd door Ang3l op 28-04-2026 09:21:16 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:16:25 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669540
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:33 schreef Friday12 het volgende:
Ik blijf tot het einde fysieke games kopen. Heel af en toe mischien een digitale game al doe ik het liever gewoon niet.
Toevallig nu 3 op een rij digitaal.
Ik koop daar waar t het goedkoopste is.
Budgetgaming checken, scheelt t genoeg dan fysiek. Scheelt t niks dan digitaal.
Tenzij t een spel is waarvan ik weet dat m'n vrienden t willen lenen, dan voorkur fysiek,
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220669563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nou in de zomermaanden staat mijn console wel eens een maand uit-uit hoor.
Gaat toch nergens over dat ik dan m'n spellen kwijt zou zijn? :?
Lees ik goed?
Je leest verkeerd als je deze weer aan zet en je console verbinding maakt met internet heb je meteen weer overal toegang toe..

Zonder drm zouden de games van ps plus en premium ook nooit kunnen werken dan Download je ze eenmalig en kan Sony bij het stoppen van je abonnement ze nooit meer deactiveren. Daarom niet veel meer dan een storm in een glas water deze berichten.
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:53:22 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669768
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je leest verkeerd als je deze weer aan zet en je console verbinding maakt met internet heb je meteen weer overal toegang toe..

Zonder drm zouden de games van ps plus en premium ook nooit kunnen werken dan Download je ze eenmalig en kan Sony bij het stoppen van je abonnement ze nooit meer deactiveren. Daarom niet veel meer dan een storm in een glas water deze berichten.
Dat gaat over ps+ games

Wat heeft dat in vredesnaam met GEKOCHTE games te maken vriend?

Er is geen manier om zodanig met je ps5 te kloten dat je die gratis kan krijgen.

Dus niks storm in een glas water.

Liggen de Sony servers er 30 dagen uit kan jij je gekochte games niet meer spelen.

Gekochte games moet je tot het einde der dagen gewoon offline speelbaar zijn op je gekochte ps5.

[ Bericht 9% gewijzigd door MMaRsu op 28-04-2026 09:58:56 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:56:02 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669779
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat gaat over ps+ games

Wat heeft dat in vredesnaam met GEKOCHTE games te maken vriend?

Er is geen manier om zodanig met je ps5 te kloten dat je die gratis kan krijgen.

Dus niks storm in een glas water.

Liggen de Sony servers er 30 dagen uit kan jij je gekochte games niet meer spelen.
ALS de servers er ooit 30 dagen uit liggen dan gok ik dat ze daar wel een mouw aan passen hoor ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:59:36 #117
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]
ALS de servers er ooit 30 dagen uit liggen dan gok ik dat ze daar wel een mouw aan passen hoor ;)
Tuurlijk,.good guy sony :') waarom recht praten wat krom is
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220669811
Als de servers er 30 dagen uitliggen werken ook al die betaalde diensten ook zo lang niet. No way dat die servers ooit zolang eruit zullen liggen.

Zoals gesteld een storm in een glas water van wat overbezorgde fanboys of juist van de doorzichtige fophef makers.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:01:03 #119
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Als de servers er 30 dagen uitliggen werken ook al die betaalde diensten ook zo lang niet. No way dat die servers ooit zolang eruit zullen liggen.

Zoals gesteld een storm in een glas water van wat overbezorgde fanboys of juist van de doorzichtige fophef makers.
Gast hoe fucking dom ben je nou?

twitter


Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.

Waarom zou je zoiets hebben van ach joh gebeurd toch niet wat boeit mij dat nou

"Overbezorgde fanboys"
"Fophef makers"

_O- Wat dacht je van consumenten die gewoon willen hebben waar ze voor betalen, zonder dat ze verplicht worden om zich eens in de 30 dagen online aan te melden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220669845
2011 PlayStation Network outage

Het waren 24 donkere dagen (gelukkig was ik team Xbox 360 die generatie).
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:06:58 #121
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?

Doe eens ff rustig. Nergens voor nodig.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:10:40 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220669889
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?

[ x ]

Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.

Waarom zou je zoiets hebben van ach joh gebeurd toch niet wat boeit mij dat nou

"Overbezorgde fanboys"
"Fophef makers"

_O- Wat dacht je van consumenten die gewoon willen hebben waar ze voor betalen, zonder dat ze verplicht worden om zich eens in de 30 dagen online aan te melden.

Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?
Dat dat DRM ding een PS+ iets was en per ongeluk is aangezet voor alles omdat iemand dikke vingers had?
Tenminste, dat kom ik op reddit tegen.

Vandaar de storm in een glas water.
Als ik echt m'n zelf individueel gekochte (en niet via PS+ verkregen) spellen kwijt zou zijn, dan was ik echt wel iets pissiger ;) Want ik heb er gewoon voor betaald en als ik 30 dagen niet m'n playstation aan wil hebben staan is dta mijn keuze. Als ik een boek koop en ik zet het in de kast en die kast gaat een maand op slot, is het boek daarna ook nog steeds van mij. Zou raar zijn als de winkel hem dan terug kwam halen.

Maar ik heb niet het idee dat dat dus nu aan de hand is.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:13:01 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Doe eens ff rustig. Nergens voor nodig.
Nee dit is gewoon legitieme onwetendheid en dan ook nog eens anderen betichten van fophefmakers en fanboys te zijn, ondanks dat ze gewoon consumenten zijn die het product waar ze voor hebben betaald willen gebruiken op de console waar ze voor hebben betaald.

Het slaat nergens op omdat zo zo goed te gaan lopen praten. Nogmaals prima als het hem niet boeit maar doe niet slsof het niet belangrijk is/kan zijn.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:14:17 #124
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669906
N
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?
Dat dat DRM ding een PS+ iets was en per ongeluk is aangezet voor alles omdat iemand dikke vingers had?
Tenminste, dat kom ik op reddit tegen.

Vandaar de storm in een glas water.
Als ik echt m'n zelf individueel gekochte (en niet via PS+ verkregen) spellen kwijt zou zijn, dan was ik echt wel iets pissiger ;) Want ik heb er gewoon voor betaald en als ik 30 dagen niet m'n playstation aan wil hebben staan is dta mijn keuze. Als ik een boek koop en ik zet het in de kast en die kast gaat een maand op slot, is het boek daarna ook nog steeds van mij. Zou raar zijn als de winkel hem dan terug kwam halen.

Maar ik heb niet het idee dat dat dus nu aan de hand is.
Nope het is geen fout en geen UI error

Bekijk deze YouTube-video

Het is ook zeker niet "gefixt" helaas
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:19:52 #125
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220669928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?
Dat dat DRM ding een PS+ iets was en per ongeluk is aangezet voor alles omdat iemand dikke vingers had?
Tenminste, dat kom ik op reddit tegen.

Vandaar de storm in een glas water.
Als ik echt m'n zelf individueel gekochte (en niet via PS+ verkregen) spellen kwijt zou zijn, dan was ik echt wel iets pissiger ;) Want ik heb er gewoon voor betaald en als ik 30 dagen niet m'n playstation aan wil hebben staan is dta mijn keuze. Als ik een boek koop en ik zet het in de kast en die kast gaat een maand op slot, is het boek daarna ook nog steeds van mij. Zou raar zijn als de winkel hem dan terug kwam halen.

Maar ik heb niet het idee dat dat dus nu aan de hand is.
Zolang die verbonden is met psn zal dat niet uitmaken. Zit je na die 30 dagen dat die uitstond, net in een server outage, of heb je thuis internetproblemen, of wat dan ook waardoor je niet online kan, zullen je NIEUW gekochte games (alles na deze change) niet meer kunnen spelen.

Alles wat je voor deze change hebt gekocht kan je nog wel spelen, het heeft retroactief geen invloed op je oudere gekochte games
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:33:28 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Zolang die verbonden is met psn zal dat niet uitmaken. Zit je na die 30 dagen dat die uitstond, net in een server outage, of heb je thuis internetproblemen, of wat dan ook waardoor je niet online kan, zullen je NIEUW gekochte games (alles na deze change) niet meer kunnen spelen.

Alles wat je voor deze change hebt gekocht kan je nog wel spelen, het heeft retroactief geen invloed op je oudere gekochte games
Wat is de toegevoegde waarde om dat te doen voor Sony om het zo te doen?
Denk je (of deken ze) dat mensen dan opnieuw het spel gaan aanschaffen?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220670227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nee dit is gewoon legitieme onwetendheid en dan ook nog eens anderen betichten van fophefmakers en fanboys te zijn, ondanks dat ze gewoon consumenten zijn die het product waar ze voor hebben betaald willen gebruiken op de console waar ze voor hebben betaald.

Het slaat nergens op omdat zo zo goed te gaan lopen praten. Nogmaals prima als het hem niet boeit maar doe niet slsof het niet belangrijk is/kan zijn.
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden. :D
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:53:05 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden. :D
_O-

Je bent er echt niet bijgeweest met de Xbox One en het gehele DRM fiasco waardoor Sony Xbox helemaal kapot heeft kunnen maken he :')

Onwetend knulletje
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:54:11 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670339
Wat kunnen we toch altijd volwassen ergens over praten he :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:55:46 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220670343
Anyway...

Ik besef me net dat ik South of Midnight eigenlijk wel vergelijkbaar vindt met Hellblade: Senua's Sacrifice.

Ontzettend veel respect hebbend voor het gelaagde bronmateriaal (de docu gekeken bij beide games ook)
Geen A-game qua spel mechanics zelf.
Zelfde lengte ook ongeveer.
Heel veel focus op geluid in beide games.
En echt eens "wat anders". Laat zien wat spellen kunnen doen.

Meer van dit graag :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220670539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Je bent er echt niet bijgeweest met de Xbox One en het gehele DRM fiasco waardoor Sony Xbox helemaal kapot heeft kunnen maken he :')

Onwetend knulletje
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.

Maar het het alwetende genie mmarsu zal het toch weer het weer beter weten... :')
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:02:55 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.

Maar het het alwetende genie mmarsu zal het toch weer het weer beter weten... :')
Haha absoluut niet.

De Xbox One DRM plannen hebben de meerderheid van Xbox mensen over laten stappen naar de PS4, en dat is daarna niet meer veranderd.

Dat ze daarnaast al jaren geen goede titels maken is een 2e probleem.

Heeft niks met alwetends te maken, maar gewoon met feiten zoals deze zijn gebeurd gedurende die generatie wisseling.

Uit je eigen artikel:

quote:
the Xbox brand then went on to fall to its competitor in a 2:1 lead with the Xbox One
En uit een ander artikel:

quote:
The proposed Digital Rights Management (DRM) policies for the Xbox One in 2013, which included mandatory daily internet check-ins, restricted used game sales, and a required Kinect, crippled the Xbox brand's momentum and reputation at a critical transition point, allowing Sony's PlayStation 4 to gain a massive lead.
Bekijk deze YouTube-video

En als je niet online kon dan moest je maar een Xbox 360 kopen volgens de suits bij Microsoft.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMaRsu op 28-04-2026 12:08:17 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:46:54 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220670985
En geen fout dus

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
En geen fout dus

[ afbeelding ]
Maar dit is niet 'je bent je spel kwijt'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:59:37 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar dit is niet 'je bent je spel kwijt'
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.

Zodra je weer online komt is het spel weer voor jou voor 30 dagen, mits je online blijft. Zodra je offline gaat start die 30 dagen timer weer.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?

[ x ]

Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:05:44 #137
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]

Als de servers er permanent uit liggen ben je natuurlijk wel je spellen kwijt.

Dus als je over 20/30 jaar je "retro" ps5 games wilt spelen als 40 jarige (stel dat je er nu mee opgroeit), en die servers zijn niet meer online, kan het zijn dat je niks hebt aan die gekochte digitale games als de servers offline zijn.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:19:07 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220671155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
En geen fout dus

[ afbeelding ]
"Untill connection is restored"
Ofwel: is je console van t internet af, dan KAN het zijn dat het spel t ff niet doen (may refuse, dus ook niet zeker) omdat t iets moet updaten. Pleur je hem weer aan t internet dan wordt t hersteld.

En dat spellen het na 30 jaar niet meer doen omdat de server van destijds er misschien niet meer is.... ja, dat vind ik erg overkomelijk :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:31:39 #139
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]
"Untill connection is restored"
Ofwel: is je console van t internet af, dan KAN het zijn dat het spel t ff niet doen (may refuse, dus ook niet zeker) omdat t iets moet updaten. Pleur je hem weer aan t internet dan wordt t hersteld.

En dat spellen het na 30 jaar niet meer doen omdat de server van destijds er misschien niet meer is.... ja, dat vind ik erg overkomelijk :D
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.

Alle games uit mijn jeugd zou ik kunnen spelen mits gekocht.

Dat is toch gewoon wenselijk? Net zoals alle boeken etc.

Ik zie geen enkel voordeel om dit niet te veroordelen voor wat het is. Onnodig en extra ongemak voor de consument.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:36:21 #140
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671231
Ik heb dit filmpje gekeken waar hij de cmos batterij uit zijn ps5 haalt en daarna zijn recent gekochte spellen niet meer speelbaar:

Bekijk deze YouTube-video

Gelukkig is die batterij makkelijk te vervangen maar hier kan je het effect zien wat er gebeurd als je dus niet niet kan verifiëren met de Sony servers, de spellen starten gewoon niet op.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dus als je over 20/30 jaar je "retro" ps5 games wilt spelen als 40 jarige
:'(
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 13:41:27 #142
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220671249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatum :+ Recensies zijn niet al te best tot nu toe dus ben benieuwd, ik voel een déjà vu aankomen
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:43:25 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671259
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
:'(
Ja joh je zou maar eens iets uit je jeugd willen spelen :')

Of je zal maar ergens wonen waar goed internet niet gegarandeerd is

Of de Sony servers liggen er uit vanwege welke reden dan ook, voor langere tijd

Of je ISP ligt eruit voor langere tijd

Of Sony banned je account, en dan kan je ook niet meer online

Of..of..of...

En wat is precies het voordeel? Leg me dat dan even uit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671295
Mijn analyse is dat ik er weinig last van heb en me er dus ook niet druk over ga maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220671337
Wat is het nadeel? Niets behalve wat emotionele vergezochte argumenten.

Digitale games koop je rechten om te spelen voor en als je dat niet wilt moet je gewoon alles op disc kopen..

Voor oude de games met lightguns te spelen heb je ook nog oude beeldbuis televisies nodig. Is iedereen hier nu ook heel boos op de tv leveranciers dat je die niet meer kunt kopen. :D
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:04:15 #146
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220671359
Gister returnal begonnen. Die had ik vorige week bij de MM gescoord
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:07:16 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220671384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.

Alle games uit mijn jeugd zou ik kunnen spelen mits gekocht.

Dat is toch gewoon wenselijk? Net zoals alle boeken etc.

Ik zie geen enkel voordeel om dit niet te veroordelen voor wat het is. Onnodig en extra ongemak voor de consument.
Boeken is fysieke media in je fysieke bezit, dus werkt net wat anders.
Ik kan ook niet verwachten dat mijn LP anno 1980 in m'n blueray speler 2026 past. Dingen veranderen met tijd.
Wel kan ik de oude platenspeler bewaren en hem er op spelen. Want nog steeds: het is fysiek.

Wat ik niet kan verwachten is dat ik een album koop op iTunes of Spotify, dat dat dan 40 jaar later nog afgespeeld kan worden ALS de server of de provider niet meer bestaat.

Edit: het voorbeeld hierboven met veranderende TV's is ook een goede.

Is het handig? Nee, zeker niet.
Voelt het eerlijk? Nee ook vast niet.
Is het het drama waar het eerst over leek te gaan dat je na 30 dagen je eerlijk gekochte digitale spel kwijt bent? Nee, ook niet.

Moet ik er iemand fucking dom voor noemen en erg denigrerend een onwetend sukkeltje?
Nee, ook ZEER zeker niet. Behoorlijk ongewenst gedrag vind ik zelf en niet echt helpend in een discussie.
Je had t tegen mij niet hoeven zeggen wat dan had je een topic report aan je broekje gehad, knulletje :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:10:07 #148
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671740
quote:
Wat ik niet kan verwachten is dat ik een album koop op iTunes of Spotify, dat dat dan 40 jaar later nog afgespeeld kan worden ALS de server of de provider niet meer bestaat.
Waarom niet als je het naar je pc hebt gedownload?

Echt wat een vage argumenten. Waarom kan je dat niet verwachten?

Och gut, een report, oh nee.

Ik zou willen dat ik mensen kom reporten voor corporate bootlicking zoals wat ik hier zie. Smerig is het gewoon.

Nee Sony mag idd doen wat ze willen met je gekochte producten.

Het liefst komen ze je huis binnen, schijten ze op je ps5, slaan ze hem kapot en gooien ze dat ding uit je raam, en dan heb je nog mensen die dit zouden verdedigen.

Nee maar Sony heeft de PS5 gemaakt dus ze mogen doen wat ze willen 8)7

Alle consumenten rechten boeien ook niet, want de bedrijven mogen oppermachtig zijn en ultieme controle hebben over jouw aankopen _O_

Ja het is onwetend en dom om te zeggen oh wat boeit dit nou. Nou het boeit alles. Als mensen dit accepteren zal dit in de toekomst overal zo zijn. En mensen zitten daar gewoon niet op te wachten, hoe moeilijk kan het zijn om de verregaande consequenties te doorzien.

Deze bedrijven zouden je nog de lucht die je ademt verkopen als het kon.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:17:28 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:52 schreef Ludachrist het volgende:
Mijn analyse is dat ik er weinig last van heb en me er dus ook niet druk over ga maken.
Dat is prima :Y natuurlijk!

Maar uiteindelijk zal het verregaande consequenties hebben als dit zomaar doorgevoerd wordt zonder horten of stoten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:17:56 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671778
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat is het nadeel? Niets behalve wat emotionele vergezochte argumenten.

Digitale games koop je rechten om te spelen voor en als je dat niet wilt moet je gewoon alles op disc kopen..

Voor oude de games met lightguns te spelen heb je ook nog oude beeldbuis televisies nodig. Is iedereen hier nu ook heel boos op de tv leveranciers dat je die niet meer kunt kopen. :D
_O- kul argumenten stuk voor stuk

Het is echt sneu gesteld met jullie idee over consumentenrechten
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:22:01 #151
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671790
En het is nog maar te bezien of fysiek überhaupt wel een optie blijft in de toekomst.

Stel je voor, alleen nog maar codes in een doosje voor je 'fysieke' games. Ik zie het Sony zo doen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220671793
Wat te denken van een spel als pinbal fx waar je na de 2023 update wederom opnieuw alle kasten voor de volle prijs mag aanschaffen die je ook al in fx3 had gekocht.. :')
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:23:55 #153
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:23 schreef Basp1 het volgende:
Wat te denken van een spel als pinbal fx waar je na de 2023 update wederom opnieuw alle kasten voor de volle prijs mag aanschaffen die je ook al in fx3 had gekocht.. :')
Ja dat zou ook niet moeten kunnen imo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:28:10 #154
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220671825
Dat Vampire survivors is wel een tof spel. Tot nu toe met z'n tweeën gedaan.
Binnenkort maar eens 2 extra controllers aanschhaffen
Ik ben inmiddels overleden
pi_220671829
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:17 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O- kul argumenten stuk voor stuk

Het is echt sneu gesteld met jullie idee over consumentenrechten
Ow alwetende mmarsu laat ons dan maar eens de Nederlandse/ Europese consumentenrechten van digital gekochte spellen zien dat deze voor altijd en eeuwig moeten blijven functioneren.. ^O^
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:53:20 #156
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220671981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ow alwetende mmarsu laat ons dan maar eens de Nederlandse/ Europese consumentenrechten van digital gekochte spellen zien dat deze voor altijd en eeuwig moeten blijven functioneren.. ^O^
Alle gekochte digitale games kan je op Xbox volledig offline spelen.
Alle gekochte digitale games (met uitzondering van Denuvo games ivm DRM :r) kan je op Steam volledig offline spelen
Alle gekochte digitale games kan je op de Switch 1/2 volledig offline spelen.

En ja, dat kan dus tot in het einde der tijden.

Je moet niet net doen alsof het niet gewoon normaal kan, want het kan gewoon wel.

Dit was nooit een probleem op de PS5. Wat brengt het voor positiefs? 0,0

Waarom dit verdedigen? En waarom zou je dit niet willen? Dat je gewoon je gekochte games digitaal kan spelen offline, tot in de eeuwigheid der tijden? Dat is namelijk heel normaal op alle consoles.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:58:53 #157
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672042
twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 15:59:15 #158
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Alle gekochte digitale games kan je op Xbox volledig offline spelen.
Alle gekochte digitale games (met uitzondering van Denuvo games ivm DRM :r) kan je op Steam volledig offline spelen
Alle gekochte digitale games kan je op de Switch 1/2 volledig offline spelen.

En ja, dat kan dus tot in het einde der tijden.

Je moet niet net doen alsof het niet gewoon normaal kan, want het kan gewoon wel.

Dit was nooit een probleem op de PS5. Wat brengt het voor positiefs? 0,0

Waarom dit verdedigen? En waarom zou je dit niet willen? Dat je gewoon je gekochte games digitaal kan spelen offline, tot in de eeuwigheid der tijden? Dat is namelijk heel normaal op alle consoles.
ja ok we weten het nu wel
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:03:25 #159
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220672069
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:58 schreef MMaRsu het volgende:
[ x ]
Nou en wie weet gaan mensen nu de straten wel op voor de PS.
Ik zou zeggen: Wat let je?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:11:29 #160
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]
ja ok we weten het nu wel
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:11:52 #161
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nou en wie weet gaan mensen nu de straten wel op voor de PS.
Ik zou zeggen: Wat let je?
Wat denk je dat ik hier aan het doen ben maar jullie boeit het schijnbaar allemaal geen ene flikker, en dat is gewoonweg triest.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 april 2026 @ 16:14:08 #162
364681 over_hedge
pi_220672139
MMaRsu discussies

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220672185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!
Maar vertel ons eens waarom je dan niet na aanleiding van een heel normale vraag van mij niet gewoon de consumenten rechten voor digitale toegang hier post en wederom met wat oude voorbeelden komt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:25:33 #164
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar vertel ons eens waarom je dan niet na aanleiding van een heel normale vraag van mij niet gewoon de consumenten rechten voor digitale toegang hier post en wederom met wat oude voorbeelden komt.
Waarom moet ik specifiek consumenten rechten op gaan noemen als het op ELKE ANDERE CONSOLE en PC gewoon alles offline gespeeld kan worden?

Dan is het toch wel duidelijk dat dit gewoon een smerige actie is van Sony?

Ik ga geen wetboeken doorzoeken maar je snapt mn punt wel mag ik aannemen. Goddamn bro.

Waarom blijf je deze nonsens zo verdedigen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Waarom moet ik specifiek consumenten rechten op gaan noemen als het op ELKE ANDERE CONSOLE en PC gewoon alles offline gespeeld kan worden?

Dan is het toch wel duidelijk dat dit gewoon een smerige actie is van Sony?
Jij begint over consumentenrechten. Welke rechten heb je het dan over?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:26:44 #166
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jij begint over consumentenrechten. Welke rechten heb je het dan over?
De rechten om je gekochte producten te kunnen gebruiken zonder enige vorm van verplichte online checkin bij de vendor.

Dat is namelijk op geen console of PC het geval.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Alle gekochte digitale games (met uitzondering van Denuvo games ivm DRM :r) kan je op Steam volledig offline spelen
Op Steam koop je geen spellen, je koopt een licentie om het te mogen spelen. Als Steam de servers sluit zijn die games ook gewoon weg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220672237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:26 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
De rechten om je gekochte producten te kunnen gebruiken zonder enige vorm van verplichte online checkin bij de vendor.

Dat is namelijk op geen console of PC het geval.
En welk recht is dat in het wetboek?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:30:36 #169
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
En welk recht is dat in het wetboek?
Hoe sneu ben je nu :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:31:02 #170
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op Steam koop je geen spellen, je koopt een licentie om het te mogen spelen. Als Steam de servers sluit zijn die games ook gewoon weg.
Incorrect.

Alle gedownloade Steam SP games zijn in offline mode volledig te spelen, met uitzondering van Denuvo DRM games.

Je weet niet eens waar je over praat.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Hoe sneu ben je nu :')
Dat is waar rechten meestal wonen. Anders moet je het geen recht noemen, maar 'ik vind dat dit een recht zou moeten zijn'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220672274
Daar staat dat algemene voorwaarden niet in strijd mogen zijn met de wet. Ik ben nog steeds benieuwd naar de wetsartikelen waar je je op baseert.

[ Bericht 66% gewijzigd door 2dope op 28-04-2026 16:39:52 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:34:24 #173
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Daar staat dat algemene voorwaarden niet in strijd mogen zijn met de wet. Ik ben nog steeds benieuwd naar de wetsartikelen waar je je op baseert.
Ik heb geen zin om met jou het hierover te hebben. Ik heb mijn mening verkondigt. En ik vind dat als je hier tegenin gaat lopen lullen dan zoek je het zelf maar lekker uit als je het zo boeiend vind.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Je kan het toch ook zelf opzoeken man sneue clown.

Waarom zou ik? Jij bent degene die iets beweert, dan mag jij het ook bewijzen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220672289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik heb geen zin om met jou het hierover te hebben. Ik heb mijn mening verkondigt
Wat is jouw mening hierover? Ik kon die niet zo goed vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:35:17 #176
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waarom zou ik? Jij bent degene die iets beweert, dan mag jij het ook bewijzen.
ava.gif
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672307
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik heb overigens gelezen dat Sony dit recht wel heeft. Je mag zelf uitzoeken waar dat staat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:37:25 #178
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik heb overigens gelezen dat Sony dit recht wel heeft. Je mag zelf uitzoeken waar dat staat.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 16:40:44 #179
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220672324
:O Graag zonder persoonlijke aanvallen jongens
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:43:55 #180
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672340
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:40 schreef 2dope het volgende:
:O Graag zonder persoonlijke aanvallen jongens
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.

Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.

Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:45:23 #181
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672347
Zelfs StateofMind mag niet teveel over Crimson Desert posten hier want dan wordt er weer op hem gezeken dat het ergens anders moet :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:46:10 #182
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!
Nee maar een rant van jou gaat eindeloos op repeat :D
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:47:01 #183
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672358
arguing in bad faith noemen ze dat volgens mij in het engels. Niet de intentie hebben om aan de discussie mee te doen, maar om anderen te irriteren.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:47:37 #184
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.

Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.

Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
Het gaat meer om dat jij een andere pov nooit accepteert of waardeert.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:48:33 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672371
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:46 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Nee maar een rant van jou gaat eindeloos op repeat :D
Het is geen rant, ik antwoord toch gewoon op mensen die dan iets stellen (waar ik het dan wel of niet mee eens ben), en dan is het een discussie.

Kijk dat ik soms fel ben in een discussie, dat neem ik voor waar aan. Dat ik soms niet altijd even aardig kan overkomen, sure, dat is ook wel correct.

Maar deze topics zijn toch zo dood als een pier, als er dan een keer een middagje in wordt gepost dan is er een pagina voorbij en tja alla zo gaan die zaken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het gaat meer om dat jij een andere pov nooit accepteert of waardeert.
Sorry dat ik het zeg, want ik ga nu tegen mezelf in een beetje, maar dat is niet helemaal waar :').

Toen Ludachrist zei, ja ik maak me er niet druk om want het boeit mij allemaal niet zo.

Toen zei ik toch ook gewoon "Dat is prima :Y "
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games dinsdag 28 april 2026 @ 16:48:36 #186
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220672372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.

Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.

Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
En jij hapt, je kent je mede-users toch ook wel langer dan vandaag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:45 schreef MMaRsu het volgende:
Zelfs StateofMind mag niet teveel over Crimson Desert posten hier want dan wordt er weer op hem gezeken dat het ergens anders moet :')
Dit is fake news, er mag hier gewoon gepost worden over Crimson Desert, zonder 'limiet'
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:50:36 #187
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672380
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:48 schreef 2dope het volgende:

[..]
En jij hapt, je kent je mede-users toch ook wel langer dan vandaag.
[..]
Dit is fake news, er mag hier gewoon gepost worden over Crimson Desert, zonder 'limiet'
Ik heb letterlijk nog consumenten rechten dingen op zitten zoeken en nog is het voor meneer Ludachrist niet goed.

Ja dat is wel vervelend ja. Ik 'hap' omdat ik hoop dat hij ook gewoon een x normaal doet zeg maar.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672382
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.

Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.

Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
Te stangen? Jij beweert dingen maar kan ze niet hard maken en scheld mensen daarna voor van alles en nog wat uit als ze om inhoudelijk invulling over je bewering qua consumentenrechten op digitale producten vragen...

Kijk eens in de spiegel met je opmerking over kinderlijk tegendraads gedrag...
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:53:13 #189
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Het is geen rant, ik antwoord toch gewoon op mensen die dan iets stellen (waar ik het dan wel of niet mee eens ben), en dan is het een discussie.

Kijk dat ik soms fel ben in een discussie, dat neem ik voor waar aan. Dat ik soms niet altijd even aardig kan overkomen, sure, dat is ook wel correct.

Maar deze topics zijn toch zo dood als een pier, als er dan een keer een middagje in wordt gepost dan is er een pagina voorbij en tja alla zo gaan die zaken.
[..]
Sorry dat ik het zeg, want ik ga nu tegen mezelf in een beetje, maar dat is niet helemaal waar :').

Toen Ludachrist zei, ja ik maak me er niet druk om want het boeit mij allemaal niet zo.

Toen zei ik toch ook gewoon "Dat is prima :Y "
Het is meer hoe je de discussie ingaat dan de discussie zelf. En state mag lekker alles posten wat hij wil
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:53:39 #190
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:50 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik heb letterlijk nog consumenten rechten dingen op zitten zoeken en nog is het voor meneer Ludachrist niet goed.

Ja dat is wel vervelend ja. Ik 'hap' omdat ik hoop dat hij ook gewoon een x normaal doet zeg maar.
Al ben ik wel benieuwd wat de rechten zijn
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:56:16 #191
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220672406
Crimson Desert *O*
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:56:27 #192
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220672407
Ik denk dat ze wel in een grijs gebied zitten voor de NL wetgeving.
pi_220672415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.

Ik vraag gewoon om een onderbouwing van je bewering, iets wat in een discussie heel normaal is. Dat jij die niet hebt is jouw probleem, niet dat van mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:04:00 #194
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672445
Maargoed, dan maar weer over de games. Wie gaat er Saros halen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:04:27 #195
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik vraag gewoon om een onderbouwing van je bewering, iets wat in een discussie heel normaal is. Dat jij die niet hebt is jouw probleem, niet dat van mij.
Volgens mij heb ik mijn punt toch allang duidelijk gemaakt, dat het op geen enkele console een issue is.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 28 april 2026 @ 17:05:09 #196
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220672450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Te stangen? Jij beweert dingen maar kan ze niet hard maken en scheld mensen daarna voor van alles en nog wat uit als ze om inhoudelijk invulling over je bewering qua consumentenrechten op digitale producten vragen...

Kijk eens in de spiegel met je opmerking over kinderlijk tegendraads gedrag...
Ik beweer helemaal geen dingen die ik niet waar kan maken. Maargoed.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220672495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:04 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed, dan maar weer over de games. Wie gaat er Saros halen
Is onderweg.
pi_220672524
Ondertussen Castlevania: Rondo of Blood (uit 1993) uitgespeeld op 100%. Ik wilde eigenlijk Symphony of the Night spelen maar Rondo zat erbij en is de directe voorloper van SotN.

Moeilijk, tikkeltje frustrerend al is dat eigenlijk meestal je eigen schuld door ongeduld. Fantastische muziek, 8/10.

Wel cool dat de eerste level van Symphony of the Night de laatste eindbaas van Rondo of Blood is maar dan helemaal in flashy PS1 3D graphics. Rondo is 16bit dus dat verschil is aanzienlijk. Mensen moesten toen echt wtf gedacht hebben. Jammer dat het verschil in generaties niet meer zo groot is.
pi_220672528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik mijn punt toch allang duidelijk gemaakt, dat het op geen enkele console een issue is.
Dat klopt, maar je zegt ook dat het een recht is. Dat onderbouw je nog steeds niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 april 2026 @ 19:00:33 #200
364681 over_hedge
pi_220673220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:56 schreef Divje het volgende:
Crimson Desert *O*
Net persoonlijke draak om op te vliegen unlocked _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:20:51 #201
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220673337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Net persoonlijke draak om op te vliegen unlocked _O_
Ik heb er al wel even op gevlogen maar nog niet unlocked als mount ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:22:37 #202
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220673345
Ondertussen ook wel steeds meer benieuwd naar The Blood of Dawnwalker , zag dat ie vanaf nu te pre-orderen is. 3 September 2026 release.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220674267
Begonnen met Pragmata. Erg vermakelijke game, behalve dat de dodge button onder r1 zit. Mijn muscle memory zegt dat dodge onder rondje hoort te zitten :P.
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:01:04 #204
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220674714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:22 schreef Donderkonijn het volgende:
Begonnen met Pragmata. Erg vermakelijke game, behalve dat de dodge button onder r1 zit. Mijn muscle memory zegt dat dodge onder rondje hoort te zitten :P.
Ze moeten echt keybind changes toelaten in alle games
pi_220675925
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:01 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ze moeten echt keybind changes toelaten in alle games
Ik snap hier de keus echter wel. Als ik rondje onder iets anders zou kunnen zetten kan je niet meer naar rechts selecteren in dat hacken. Alleen is R1 dodge en R2 schieten echt wennen, R1 is bij mij normaal schieten en rondje is in zoweat elk ander spel de dodge button..
  woensdag 29 april 2026 @ 09:08:31 #206
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220676209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
arguing in bad faith noemen ze dat volgens mij in het engels. Niet de intentie hebben om aan de discussie mee te doen, maar om anderen te irriteren.
Jij bent de eerste die met woorden gaat gooien, dus hou aub op met mensen vertellen HOE ze moeten discussieren.
Je was echt al af na 3 posts.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:10:34 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220676220
Gisteren met Sword of the Sea begonnen.

Tja. Leuk, voelt vloeiend, ziet er mooi uit. Maar het is wel echt letterlijk een kind van Journey meets Abzu. En met kind bedoel ik zelfs kopie. Het glijden over het zand met het geluidje wat je kan maken om dingen wakker te maken (Journey), en daarna vis voor vis bevrijden met oceanen (Abzu). Is exact een samenvoeging van de twee voorgangers, mt de speed van The Path er nog in.

Dus ergens vind ik t een wat makkelijk scoren.
Maar.... het speelt prima.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:13:55 #208
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220676243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:22 schreef Donderkonijn het volgende:
Begonnen met Pragmata. Erg vermakelijke game, behalve dat de dodge button onder r1 zit. Mijn muscle memory zegt dat dodge onder rondje hoort te zitten :P.
Springen is X, en dodgen is O, dat weet toch iedereen! :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 29 april 2026 @ 09:23:24 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220676285
Laatste laar dagen weer wat Stardew gespeeld. Lekker comfy.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 09:32:12 #210
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220676342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Laatste laar dagen weer wat Stardew gespeeld. Lekker comfy.
Niks mis met comfy games
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 09:35:52 #211
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220676354
Ik zit vol in STALKER 2. Eerste oude character tegen gekomen uit eerdere games.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 29 april 2026 @ 10:09:09 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220676524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Jij bent de eerste die met woorden gaat gooien, dus hou aub op met mensen vertellen HOE ze moeten discussieren.
Je was echt al af na 3 posts.
Dat betekend niet dat ik het niet inhoudelijk erover wilde hebben.

Je zegt het goed, woorden. Een keer een woordje ertussen maakt het allemaal nog geen onzin.

En je snapt volgens mij verder ook niet wat ik bedoel met arguing in bad faith
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220676608
Stick drift in mn controller na gisteren :S.... en ik weet gewoon dat als ik het zelf ga repareren ik iets sloop.
  woensdag 29 april 2026 @ 11:36:17 #214
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220676959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat betekend niet dat ik het niet inhoudelijk erover wilde hebben.

Je zegt het goed, woorden. Een keer een woordje ertussen maakt het allemaal nog geen onzin.

En je snapt volgens mij verder ook niet wat ik bedoel met arguing in bad faith
Dat snap ik prima.
En het is iets wat jij in me opwekt. Dat geef ik toe ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 29 april 2026 @ 11:37:51 #215
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220676971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:26 schreef Donderkonijn het volgende:
Stick drift in mn controller na gisteren :S.... en ik weet gewoon dat als ik het zelf ga repareren ik iets sloop.
Ik heb het idee dat m'n oudste controller een beetje een losse L2 trigger heeft en erg rap reageert daardoor. Ineens BAM een ability die ik niet wilde gebruikn (want ik hou de ontroller altijd vats met m;n vingers losjes op de L2 en R2) :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220676994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zit vol in STALKER 2. Eerste oude character tegen gekomen uit eerdere games.
STALKER is zo lang geleden dat ik me de characters niet eens herinner.....toffe game dat wel, op de bugs na.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 april 2026 @ 11:57:01 #217
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220677091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:41 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
STALKER is zo lang geleden dat ik me de characters niet eens herinner.....toffe game dat wel, op de bugs na.
STALKER heeft geen bugs. Dat zijn anomalies.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220679187
twitter
  woensdag 29 april 2026 @ 18:40:59 #219
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220679468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:50 schreef Drankster het volgende:
[ x ]
Fifa :')
  woensdag 29 april 2026 @ 19:22:18 #220
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220679710
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:40 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Fifa :')
Nee, dan Wuchang die volledig gecensureerd werd na release _O-

Was voor die patch nog best een leuk spelletje eigenlijk.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 30 april 2026 @ 10:16:52 #221
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220682395
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220683169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:48 schreef Drankster het volgende:

[..]
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time.
  donderdag 30 april 2026 @ 14:09:01 #223
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220683271
Nou mmarsu kan weer slapen :D
  donderdag 30 april 2026 @ 14:09:22 #224
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220683273
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Hogwarts Legacy.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220683351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Ghost of Yotei
  donderdag 30 april 2026 @ 14:40:00 #226
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220683448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:20 schreef Questular het volgende:

[..]
Ghost of Yotei
Als Elden ring liever niet gedaan word kan je er vanuit gaan dat ghost het ook niet word
  Moderator / Redactie FP donderdag 30 april 2026 @ 15:28:58 #227
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220683729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Elden Ring bied wel heel veel flexibiliteit in hoe je het aanpakt.

Ninja Gaiden 4 :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220686914
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:51:00 #229
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220689022
Iemand hier ervaring met CK3?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 12:55:59 #230
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220689093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Iemand hier ervaring met CK3?
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220689120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Ik zou uit deze lijst altijd Elden Ring kiezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:11:03 #232
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220689170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 13:14:27 #233
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220689186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.
De tutorial legt echt wel veel uit. Hoe je je court in de gaten houdt, hoe je oorlog voert, e.d. Je kan de tutorial blijven spelen, ook als je alles geleerd hebt zeg maar. Neem vooral de tijd en pauzeer zo vaak mogelijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220690789
Pragmata hoeft helemaal niet zo kort te zijn wanneer je veel explored. Het resultaat is wel dat ik eigenlijk al veel te overpowered ben voor waar ik in het verhaal zit. Maar die 15 uur die sommigen beweren zit ik al lang aan en ik zit net in gebied 3.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 1 mei 2026 @ 17:05:47 #235
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220690854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:53 schreef Donderkonijn het volgende:
Pragmata hoeft helemaal niet zo kort te zijn wanneer je veel explored. Het resultaat is wel dat ik eigenlijk al veel te overpowered ben voor waar ik in het verhaal zit. Maar die 15 uur die sommigen beweren zit ik al lang aan en ik zit net in gebied 3.
Altijd exploren in games. Altijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220695793
Lol. M'n controller leeg net als ik baas 3 de genadeklap wil geven terwijl ik zelf ook nog maar een sliver of hp had. Ik zie wel waarom pragmata een GOTY contender gaat zijn.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:07:45 #237
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220695968
Returnal is wel vette game. Als Saros goedkoper is zal ik die ook wel een keertje halen.

Werd net wel echt hard gesloopt man ;(
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 13:12:58 #238
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220695991
Final Fantasy 3 Pixel Remaster uitgespeeld. 26 van de 31 achievements gehaald.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:27:00 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220696050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).

Maar wat nuuuuu? :o

• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Die mixtape game komt de 7e uit :)

https://www.playstation.com/nl-nl/games/mixtape/
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:27:38 #240
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220696053
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:07 schreef Friday12 het volgende:
Returnal is wel vette game. Als Saros goedkoper is zal ik die ook wel een keertje halen.

Werd net wel echt hard gesloopt man ;(
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zit :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220696394
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatum :+ Recensies zijn niet al te best tot nu toe dus ben benieuwd, ik voel een déjà vu aankomen
In het begin was SS5 vooral frustrerend. De controls zijn anders dan zo'n beetje alle PS games en hebben een hoop gewenning nodig. De helft van de gameplay word niet uitgelegd en zal je zelf moeten ontdekken.

En tenslotte zijn, zoals de meeste games in dit genre, er veel verrassingen in de verschillende levels de eerste keer dat je ze speelt. Ik speel bijvoorbeeld met de Russen en in het eerste level krijg je te maken met veel vijandelijke artillerie en vliegtuigen. Daar pas je je strategie op aan. Toen ik het 2e level begon hield ik daar ook rekening mee. Maar daar is nauwelijks vijandelijke artillerie en geen enkel vijandelijk vliegtuig. Als je dat level voor een 2e keer speelt gaat het zoveel beter omdat je weet wat je kan verwachten. Hoewel sommige spelers dit juist een goede game mechanic zullen vinden frustreerde het mij eerder.

Nu ik het spel een tijdje speel vind ik het steeds beter worden. SS5 is veel meer in balans dan SS4. De AI is veel beter. Je kan bijvoorbeeld niet meer met alleen maar tanks aanvallen en verwachten dat dat voldoende is waarmee je vaak wel wegkwam bij SS4. Er zijn veel meer facetten waarmee je rekening moet houden om een level te halen. Ook het nieuwe systeem met de keuze voor een generaal met bijbehorende voordelen en bepaalde perks die voor een level kan kopen werkt goed. Het is niet overpowered, maar heeft zeker een belangrijk effect.

Voor de massa zal deze game niet interessant zijn, maar voor de liefhebber van dit genre is het een welkome aanwinst. Zeker op de Playstation waar het aantal tactische en RTS games beperkt is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:48:12 #242
429367 DKUp
ON TOUR
pi_220699893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zit :')
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.

Sony heeft de laatste jaren van die verhaallijnen waarvan je wel wat van kan denken ja.

Moet nog Returnal spelen.
SOONY
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:09 #243
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Die mixtape game komt de 7e uit :)

https://www.playstation.com/nl-nl/games/mixtape/
Het is AC geworden want ik had geen geduld.
Tijdens de bezorging nog ff Infinity Nikki geinstalleerd. Nope. :D

Nu lekker woke met een donkere samurai en een huilerig meisje spelen ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Ang3l op 04-05-2026 09:21:01 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:15:45 #244
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hogwarts Legacy.
:P

Al uitgespeeld voor de echte hetze van start ging.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:19:42 #245
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220710990
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:48 schreef DKUp het volgende:

[..]
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.

Sony heeft de laatste jaren van die verhaallijnen waarvan je wel wat van kan denken ja.

Moet nog Returnal spelen.
Dat spel van naughty dog gaat ook lastig worden. Due actrice moet ik al niet en dan moet je telkens naar die bakkus kijken :N
  maandag 4 mei 2026 @ 09:19:48 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220710991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:34 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.
Ik heb ff zitten zoeken naar soulsgames en dat gaat (ondanks dat dit dan misschien de makkelijkste is) echt niks voor mij zijn. Beter en sterker worden door trial en error en doodgaan? Neh. Gemot9iveerd wordne door falen en frsutratie? Neh. Verhaal sporadisch aanwezig? Neh. Hele grote open wereld? Neh.

Het zal vast wel een goed spel zijn, met een goede lore, maar als ik het lees denk ik aan alle kanten: Neh. Niks voor mij :D Ben meer van de story driven games, ontdekken via de lijn of een "ietwat" open wereld, van beter worden door een skilltree maar wel vijanden tegenkomen op je niveau (ipv random in gebieden belanden waar je nog niet klaar voor bent). En van relaxed spelen na een dag werken en kunnen ontspannen op de bank etc etc.

Dat gaat echt niet gebeuren met Eldin Ring.
Andere speelstijl.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:25:14 #247
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220711067
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Het is AC geworden want ik had geen geduld.
Tijdens de bezorging nog ff Infinity Nikki geinstalleerd. Nope. :D

Nu lekker woke met een donkere samurai en een huilerig meisje spelen ;)
Eh zo woke is dat allemaal niet

Maar echt boeiend is het helaas ook niet

Moet t nog een x uitspelen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 09:29:06 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220711131
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Eh zo woke is dat allemaal niet

Maar echt boeiend is het helaas ook niet

Moet t nog een x uitspelen
O nou is t eens een keer NIET woke? :D
Ik kan me de geprekken bij launch hier nog wel herinneren ;)

Maar "woke" is echt een betekenisloos roeptoeter-woord geworden door het intens over-gebruik en mis-gebruik van mensen, dus wat woke is is voor iedereen verschillend. Dus wie weet vind IK t wel woke :P

*O* WOKE *O*

Wat ik wel al vind is dat er hele rare en plotse cuts inzitten van hem naar haar, en dan van haar tussen heden en verleden. Dat ik dacht "Heb ik nou per ongeluk op een skip knopje gedrukt? Hoezo zitten we hier nu ineens midden in een zin zowat?"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:50:18 #249
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220711432
Het is gewoon niet supergoed geschreven

Ac shadows is gewoon spijtig. Niemand vroeg om een afrikaanse neger in Japan.

Ik wilde gvd gewoon als een coole shinobi mf spelen.

Die black duder in AC Shadows.. het slaat gewoon nergens op. Daarom speel ik ook het spel met Naoe.

Woke is zeker geen betekenloos geroeptoeter, maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 11:10:53 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220712044
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:50 schreef MMaRsu het volgende:
Het is gewoon niet supergoed geschreven

Ac shadows is gewoon spijtig. Niemand vroeg om een afrikaanse neger in Japan.

Ik wilde gvd gewoon als een coole shinobi mf spelen.

Die black duder in AC Shadows.. het slaat gewoon nergens op. Daarom speel ik ook het spel met Naoe.

Woke is zeker geen betekenloos geroeptoeter, maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen.
Ik zou even opzoeken wat het woord woke nou eigenlijk daadwerkelijk inhoudelijk betekent, en dan de conclusie trekken of het woord heden ten dage op het internet wel of niet vaak terecht of onterecht gebruikt wordt. (HEEL recent voorbeeld dat South of Midnight woke zsou zijn)
"Maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen." ;)

Maar over AC Shadows:

Ik moest wel ff wennen aan het nieuwe start swcherm van de AC games. Zie ik ineens alle oude content er tussenstaan, maar dat zijn puur samenvattinkjes en links naar de store om de vorige spellen te lopen..... moest ik gaan zoeken waar nu eigenlijk het spel zelf was :D

Alsof ik in een winkel start ipv in het spel :N
Het gaf meteen aan waar Ubisoft z'n geld mee hoop te verdienen (al die unlockbare extra's en zo.... maar goed, je kan alles skippen)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:35:01 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220712196
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
:P

Al uitgespeeld voor de echte hetze van start ging.
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.
Snap die enorme verkoopcijfers ook niet zo. Nostalgie misschien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 4 mei 2026 @ 12:40:16 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_220712653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hogwarts Legacy.
Matigste game ooit.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 12:57:20 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220712759
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.
Snap die enorme verkoopcijfers ook niet zo. Nostalgie misschien.
Ik vond het wel oke.
Beetje erg veel Revellio.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:14:35 #254
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220712857
Is Where Winds Meet nu ineens wel beschikbaar? :o

https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10011142
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP maandag 4 mei 2026 @ 15:23:43 #255
447051 crew  Peejtur
pi_220713684
Saros is echt wel een gaaf spel. Pittig maar gaaf!!
  maandag 4 mei 2026 @ 15:50:17 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_220713845
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vond het wel oke.
Beetje erg veel Revellio.
De open world is echt dodelijk saai.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:19:31 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714029
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:10 schreef Ang3l het volgende:
Ik moest wel ff wennen aan het nieuwe start swcherm van de AC games. Zie ik ineens alle oude content er tussenstaan, maar dat zijn puur samenvattinkjes en links naar de store om de vorige spellen te lopen..... moest ik gaan zoeken waar nu eigenlijk het spel zelf was :D

Alsof ik in een winkel start ipv in het spel :N
Het gaf meteen aan waar Ubisoft z'n geld mee hoop te verdienen (al die unlockbare extra's en zo.... maar goed, je kan alles skippen)
Yup

In plaats van een coole main screen met muziek etc, krijg je dat gare menu voor je. Alsof het een soort launcher is voor alle AC games. En dat is het ook, maar wtf heb je daaraan?

Echt Ubisoft. Wat een kutbedrijf is het ook.

Wel Star Wars Outlaws gekocht voor 17,50 in de Ubistore, gold edition.

Vermaak me er opzich wel mee. Maar ook daar kom je dingen tegen dat je denkt.. waarom.

En bij AC Shadows.. Die Yasuke of whatever, die gast is zo niet boeiend. En ja natuurlijk wilden ze brownie points hebben voor oh we doen er een afrikaanse dude in. No fucking shit. Dat ziet iedereen met een hersenpan.

Eivor in AC Valhalla. Eivor is een vrouwelijke naam. Maar natuurlijk durfden ze ook niet alleen een vrouw de hoofdrol te laten spelen. En je kan niet eens rapen en pillagen in een viking game :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:22:14 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714045
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Yup

In plaats van een coole main screen met muziek etc, krijg je dat gare menu voor je. Alsof het een soort launcher is voor alle AC games. En dat is het ook, maar wtf heb je daaraan?

Echt Ubisoft. Wat een kutbedrijf is het ook.

Wel Star Wars Outlaws gekocht voor 17,50 in de Ubistore, gold edition.

Vermaak me er opzich wel mee. Maar ook daar kom je dingen tegen dat je denkt.. waarom.

En bij AC Shadows.. Die Yasuke of whatever, die gast is zo niet boeiend. En ja natuurlijk wilden ze brownie points hebben voor oh we doen er een afrikaanse dude in. No fucking shit. Dat ziet iedereen met een hersenpan.

Eivor in AC Valhalla. Eivor is een vrouwelijke naam. Maar natuurlijk durfden ze ook niet alleen een vrouw de hoofdrol te laten spelen. En je kan niet eens rapen en pillagen in een viking game :')

Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:23:53 #259
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714058
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:

[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
Yup dat krijg je als alleen je investeerders belangrijk zijn. Het domme is dat ze zien hoe goed een game kan gaan als je er een ziel in stopt. Bedenk je dan een ziel en hun geld dan kunnen ze echt 10/20 games printen.

Een vette wereld bouwen kunnen ze namelijk
  maandag 4 mei 2026 @ 16:23:58 #260
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714061
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:

quote:
As a Pejorative (Criticism): Many critics use "woke" to describe what they perceive as forced, inorganic inclusion of marginalized groups (such as LGBTQ+ individuals or racial minorities) purely to score diversity, equity, and inclusion (DEI) points. It is often used to claim that developers are prioritizing political messaging over gameplay, writing quality, or traditional gaming tropes.
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:24:37 #261
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714065
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:

[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
Far Cry 6 is beschamend.

Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:24:58 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714068
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:25:21 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_220714070
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Far Cry 6 is beschamend.

Bekijk deze YouTube-video
En dat terwijl 5 zo enorm goed is. Beter dan 3 en 4 vind ik zelf.
For great justice!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:26:30 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714077
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef Q. het volgende:

[..]
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.
Ik denk dat beide elkaar niet uitsluiten. Ik zeg niet dat het een matige game want woke.

Maar ik zeg wel het is een matige game, en het is in sommige gevallen overmatig woke.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:26:30 #265
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714078
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.

Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.

Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiend
  maandag 4 mei 2026 @ 16:27:24 #266
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714085
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
  maandag 4 mei 2026 @ 16:27:25 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714086
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:26 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiend
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:28:32 #268
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714097
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.

Probeer het eens andersom dan is de wereld te klein :N
  maandag 4 mei 2026 @ 16:29:16 #269
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714100
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.

Probeer het eens andersom dan is de wereld te klein :N
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:30:48 #270
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714109
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.

[ afbeelding ]
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarja
  FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2026 @ 16:35:17 #271
364681 over_hedge
pi_220714145
2021 belde en wilt zijn woke discussie terug
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:36:03 #272
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714150
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:30 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarja
Ja ik ga het wss niet kijken want heb de films al gezien?

Maar het is een beetje vervelend dat dat soort dingen alleen maar van een kant mogen gebeuren ;)

Al worden alle comic booo redheads ook al jarenlang vervangen door Marvel:(

Stop met haten op redheads aub
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 16:36:55 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714158
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:35 schreef over_hedge het volgende:
2021 belde en wilt zijn woke discussie terug
Het neemt gelukkig af. Maar het bestaat en is gewoon nog iets waar je best vaak mee geconfronteerd wordt als je ook maar iets van games films en series kijkt. Of het je stoort, nogmaals is een 2e :). Het stoort me niet altijd. Mits goed geschreven.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 17:02:29 #274
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220714336
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart is :D En het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens! _O- Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.

En dan is het WOKE! *O*

Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 17:08:46 #275
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220714375
Maar goed, inmiddels ben ik het ook beu (en duidelijk niet om dezelfde redenen als jullie :P ) dus lets agree to disagree. Maar als iemand er iets van zegt, ja dat heb ik mjijn bek open :)

Kortom: AC Shadows volgens MMarsu niet woke, wel stom!
Ik ga het beleven. Vanavond weer verder.

Ik denk elke keer dat dit mijn laatste AC gaat zijn, want copy/paste en saaie side quests, maar dan weten de omgevingen en main quest me toch weer genoeg te boeien of zo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 mei 2026 @ 17:13:26 #276
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220714413
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart is :D En het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens! _O- Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.

En dan is het WOKE! *O*

Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
South of Midnight had een community manager die ooit had getweet dat 'white male gamers' fout zijn :+ en ze ze haat.

Mjah boeiend verder :D niet mijn type game
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 4 mei 2026 @ 17:13:34 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220714414
Ik heb niet gezegd dat de hele game stom is, de inclusie van Yasuke wel.

Ik heb het spel niet voor niets gekocht.

Het was ook niet het originele concept van de game.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2026 @ 17:18:58 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220714448
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:13 schreef Divje het volgende:

[..]
South of Midnight had een community manager die ooit had getweet dat 'white male gamers' fout zijn :+ en ze ze haat.

Mjah boeiend verder :D niet mijn type game
Opzich voor mij een reden om het niet te kopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 4 mei 2026 @ 17:55:03 #279
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714686
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart is :D En het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens! _O- Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.

En dan is het WOKE! *O*

Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
Hij is ook wel vaak nodig geweest :P

Ik zeg niet dat south of midnight het is maar alleen toen je het erover had dacht ik dat er iets mee was
pi_220714694
In het jaar des heeres 2026 nog over woke praten :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 4 mei 2026 @ 17:59:16 #281
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714707
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart is :D En het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens! _O- Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.

En dan is het WOKE! *O*

Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
Mafia 3 was volgens mij in hetzelfde gebied toch?
  maandag 4 mei 2026 @ 17:59:29 #282
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714712
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:57 schreef Ludachrist het volgende:
In het jaar des heeres 2026 nog over woke praten :')
HBO harry pooter
  maandag 4 mei 2026 @ 18:41:25 #283
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220714996
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Mafia 3 was volgens mij in hetzelfde gebied toch?
Zuiden van de VS, volgens rond New Orleans.

Die game was niet woke, die try bestond toen nog niet eens.

De slechte reviews kwamen vooral door het erg repetitieve karakter van de game, waar je, als ik het me goed herinner, perse doorheen moest om verder te komen.

Al die rackets van alledrie (volgens mij waren het er drie) de companions.

Gameplay, graphics en verhaal zelf waren wel tof.

Heb in de loop der tijd 2 pogingen gedaan, maar nooit uit kunnen spelen om die reden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:10:27 #284
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220715210
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zuiden van de VS, volgens rond New Orleans.

Die game was niet woke, die try bestond toen nog niet eens.

De slechte reviews kwamen vooral door het erg repetitieve karakter van de game, waar je, als ik het me goed herinner, perse doorheen moest om verder te komen.

Al die rackets van alledrie (volgens mij waren het er drie) de companions.

Gameplay, graphics en verhaal zelf waren wel tof.

Heb in de loop der tijd 2 pogingen gedaan, maar nooit uit kunnen spelen om die reden.
Ik had die ook uitgespeeld. De setting was vet alleen de gameplay was helaas allemaal herhaling van 2 missies
pi_220721187
Bijna klaar met Pragmata

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:02:13 #286
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220721212
Don't Nod, ontwikkelaar van Life is Strange en Vampyr, heeft een dikke flop achter de rug. Aphelion.
Het spel had hun redding moeten worden, maar het lijkt erop alsof het de ondergang is.

https://gameliner.nl/revi(...)pe-dalen/7233-1-1-18
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:13:28 #287
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220721273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Don't Nod, ontwikkelaar van Life is Strange en Vampyr, heeft een dikke flop achter de rug. Aphelion.
Het spel had hun redding moeten worden, maar het lijkt erop alsof het de ondergang is.

https://gameliner.nl/revi(...)pe-dalen/7233-1-1-18
Helpt ook niet dat ik er nooit over gehoord heb.

Edit: het is geen full priced game en het ziet er mooi uit op het eerste gezicht. Als de game 15 euro ofzo is zou ik het halen
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:32:57 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220721417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Don't Nod, ontwikkelaar van Life is Strange en Vampyr, heeft een dikke flop achter de rug. Aphelion.
Het spel had hun redding moeten worden, maar het lijkt erop alsof het de ondergang is.

https://gameliner.nl/revi(...)pe-dalen/7233-1-1-18
Ik had 'm wel in m;n lijst staan.
Speel vaak LIS en vond Vampyr wel oke, vandaar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 21:13:58 #289
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220723955
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:08 schreef Ang3l het volgende:
Maar goed, inmiddels ben ik het ook beu (en duidelijk niet om dezelfde redenen als jullie :P ) dus lets agree to disagree. Maar als iemand er iets van zegt, ja dat heb ik mjijn bek open :)

Kortom: AC Shadows volgens MMarsu niet woke, wel stom!
Ik ga het beleven. Vanavond weer verder.

Ik denk elke keer dat dit mijn laatste AC gaat zijn, want copy/paste en saaie side quests, maar dan weten de omgevingen en main quest me toch weer genoeg te boeien of zo.
gewoon een kutspel dus..
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:02:51 #290
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220724456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:13 schreef Jimbo het volgende:

[..]
gewoon een kutspel dus..
Hij leeft nog :D
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:33:52 #291
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220726405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:13 schreef Jimbo het volgende:

[..]
gewoon een kutspel dus..
Vermakelijk genoeg, ondanks dat ik de flaws zie.
Heb wel het idee dat AC Shadows iets moeilijker weer is dan zijn voorgangers :D Of ik word ouder, want ik ga iig vaker dood :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:41:02 #292
141482 Q.
JurassiQ
pi_220726436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Vermakelijk genoeg, ondanks dat ik de flaws zie.
Heb wel het idee dat AC Shadows iets moeilijker weer is dan zijn voorgangers :D Of ik word ouder, want ik ga iig vaker dood :D
Je bent gewoon oud, opa. :7
For great justice!
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:43:19 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220726442
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:13 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Helpt ook niet dat ik er nooit over gehoord heb.

Edit: het is geen full priced game en het ziet er mooi uit op het eerste gezicht. Als de game 15 euro ofzo is zou ik het halen
Nee, had er ook tot deze week noet van gehoord.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:03:14 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220726540
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:41 schreef Q. het volgende:

[..]
Je bent gewoon oud, opa. :7
Can it, Boomer! :(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220726648
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
Ach de welbekende antiwoke drammertjes maken graag overal geneuzel over. Zolang deze maar aandacht krijgen en veel herhaalt worden door de niet erg nadenkende meelopende massa. :')
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:35:22 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220726955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:32 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik had 'm wel in m;n lijst staan.
Speel vaak LIS en vond Vampyr wel oke, vandaar.
Mixtape komt morgen uit :)

En is gratis op gamepass mocht je een pc/xbox hebben
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220727107
AC Shadows maar installeren. Helemaal vergeten dat ik die had :o
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:19:35 #298
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220727197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mixtape komt morgen uit :)

En is gratis op gamepass mocht je een pc/xbox hebben
Ik heb geen pass.
Maar dit is wel een soort spel wat ik nooit op release date koop eigenlijk.
Sowieso doe ik dat zelden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:05:08 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220729307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik heb geen pass.
Maar dit is wel een soort spel wat ik nooit op release date koop eigenlijk.
Sowieso doe ik dat zelden.
maar 2 tientjes
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:26:45 #300
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220729825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:02 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hij leeft nog :D
Dagelijks aan het kijken, wekelijks aan het ergeren, jaarlijks aan het posten.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_220729987
Ik heb Resident Evil Requiem te ruil voor Pragmata of Crimson Desert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')