SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Elden Ring?quote:Op woensdag 22 april 2026 14:45 schreef Ang3l het volgende:
Een vriend zit me continu te pushen het te gaan spelen, maar ik "voel" t niet echt of zo.
Nu met South of Midnight begonnen, want Dispatch uitgespeeld (O+)
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dikquote:Op woensdag 22 april 2026 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog 1 dag voordat Sudden Strike 5 uitkomt en online is men redelijk positief over de game.
Welke mod mag op fok! de review doen?
https://www.reddit.com/r/(...)5_on_ps5_is_it_good/
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goeie, zal eens vragen. Ik vond 4 dik
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Intertoysquote:Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:
[..]
Intertoys
Wel 8 euro duurder dan bij release maar dat zal wel door de hoge cijfers komen.
Dan laat je 'm toch thuisbezorgen vanuit online.quote:Op woensdag 22 april 2026 16:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik mijn woonplaats in vul, is er in een straal van 40 kilometer geen Intertoys waar ie wel op voorraad is.
https://www.intertoys.nl/pragmata-ps5quote:Op woensdag 22 april 2026 13:45 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ja vergeten te pre orderen. Nu nergens te vinden meer
Oh je had bet al gestuurd. Altijd budgetgaming in de gaten houden voor dit soort dingenquote:Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:
[..]
Intertoys
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppenquote:Op woensdag 22 april 2026 16:10 schreef Drankster het volgende:
[..]
Intertoys
Ja nu niet meerquote:Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/quote:Op donderdag 23 april 2026 00:31 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Nope kan hem niet in winkelmandje stoppen
Ja. Ik weet t niet.quote:
Dit was toch dat woke geval?quote:Op donderdag 23 april 2026 09:05 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooie artstyle heeft dit spekl. Bijna soort stopmotion klei soms.
En de muziek
Edit: Maquettes of clay stop motion figures were used to create the unique art style
OVandaar
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)quote:
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik wasquote:Op donderdag 23 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is in bepaalde contreien wel de standaardreactie ja, want (zwarte) (en/of) vrouw in de hoofdrol equals woke. Game wordt volgens mij behoorlijk goed beoordeeld op z'n eigen merites (gameplay, muziek, artstijl)
Het trekt mij ook niet echt eerlijk gezegd, ondanks de goede artstijl voelt het een beetje als fantasy slop. Maar die andere titel van deze devs (We Happy Few) had ook wel wat unieke elementen dus zou me niets verbazen als het gewoon een prima game isquote:Op donderdag 23 april 2026 10:04 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Geen idee ik weet dat ik de trailer toen niets vond en er gezeik was
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.quote:
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.quote:Op donderdag 23 april 2026 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Game kreeg destijds redelijk goede beoordelingen.
Destijds even opgestart toen ie day one naar Game Pass kwam, maar toen redelijk wat framedrops en schokkerig beeld, dus snel mee gestopt.
Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.
Maar voorlopig niet, want Crimson Desert![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 april 2026 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Angel speelt het liefst dat soort spellen, dus zou daar zeker vanuit gaan.
4 Tientjes kost ie zag ik.quote:Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zie redelijke beoordelingen, maar zeer tegenvallende verkopen.
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
Dag 1 gamepass release en tegenvallende verkoopcijfers, noem een beter duo.quote:Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Omdat het zich afspeelt in de bajou en dus gaat over de geschiedenis daar?quote:
De gameplay zelf is niks bijzonders en het vechten en vijanden redelijk herhalend, maar ook niet afstotend. De artstyle en de muziek is echt fantastisch en de unique selling point. En het is leuk deze folk-verhalen eens te zien/horen van t zuiden van Amerika.quote:Op donderdag 23 april 2026 10:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bij de positieve kanten lees je over de muziek, de stijl. Voor mij kan dat genoeg zijn als de prijs het toestaat.
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgenquote:
Mwah dan laat ik het zitten.quote:Op donderdag 23 april 2026 10:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
4 Tientjes kost ie zag ik.
Was blijkbaar een Xbox exclusive, die recent ook naar PS5 is gekomen.
Is ook geen belediging.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mensen als ik hebben geleerd dat te dodgenDus nee, niet geraakt
En van kaneel kan ik t beter hebben dan van jou, dat scheelt.
Lol wat?quote:Op donderdag 23 april 2026 12:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is ook geen belediging.
Dat ik een spel niks vind, wil niet zeggen dat het niet goed is. Of anderen het niet moeten spelen.
Heb natuurlijk wel waardeoordelen over sommige spellen, uitgevers of journalisten. Staat daar los van.
Zoals de mongool die boos was dat je bij Football Manager een voetbalclub moest managen. Of de mongool die vond dat er teveel water was in Pokemom Ruby.
Zulke mensen moet je als industrie afvoeren.
Managen in een managers game, het moet niet gekker wordenquote:
Ben te laatquote:Op donderdag 23 april 2026 08:29 schreef Drankster het volgende:
[..]
‘s Middags nog wel. Nu op voorraad bij Coolshop https://www.coolshop.nl/product/pragmata/23V6HB/
Niet weer 8 uur wachten met bestellen want grote kans dat ie deze ochtend al weg is.
Elke ochtend kijken dusquote:Op donderdag 23 april 2026 07:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja nu niet meer
https://www.budgetgaming.nl/ps5/pragmata.html
Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet opquote:
Mooi moment voor Crimson Desertquote:Op donderdag 23 april 2026 14:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo vatte ik 'm ook totaaaaal niet opHet is dat mmarsu begon over shots fired en ik dacht "Waar dan?"
Ik vind het een leuk tussendoortje en de muziek & art maken het de moeie waard. Denk alleen niet dat ie heel lang is, en ik al op de helft zit (en da;s echt prima, want het leent zich niet voor een 80+ uur spel). Dus wat ga ik nou hierna weer doen?
Death Stranding 2 --> Bloodlines 2 --> Dispatch --> South of Midnight, het ging ff hard.
7,8 too much water. Zoek maar op.quote:
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel opquote:Op donderdag 23 april 2026 19:51 schreef Friday12 het volgende:
Ik heb re4 vroeger gespeeld en kan mij niet herinneren dat die zo lang was
Dat krijg je toch niet de eerste playtrough?quote:Op donderdag 23 april 2026 20:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb er ook lang over gedaan. Maar met die bonus wapens schiet het wel op
Goed onthoudenquote:Op donderdag 23 april 2026 20:44 schreef 100Spokes het volgende:
@:StateOfMind een tijdje terug had jij de trailer van TRAIL OUT hier gepost toen had ik hem op mijn wishlist gezet. Heb je deze game gespeeld en is het wat? Hij is nu 35% korting in de ps store.
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.quote:Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed onthouden
Was de game zelf vergeten, maar heb hem meteen op de wishlist gezet.
Met PS Plus korting 20 euro zag ik, inclusief alle dlc.
Game ziet er tof uit, en voor die prijs kun je je geen buil vallen.
Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert, heb daar nu 105 uur in zitten, en nog steeds amper de start regio geweest.
En er zijn 5 regio's![]()
Die wereld is zo rijk en bomvol dingen die je zelf moet vinden, dus ondanks alle uren, kun je nog steeds een hoop missen.
Heb me nog geen minuut verveeld.
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?quote:Op donderdag 23 april 2026 21:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Game speelt echt ruk in mn nieuwe woonkamer. Tv is te klein eigenlijk voor de kamer daarom verder met resident evil.
Het kan zomaar een totaal vage Japanse art film worden of eindigen als een middeleeuwse yakuza comedy.quote:Op woensdag 22 april 2026 14:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Elden Ring als film. Ik blijf sceptisch.
En teveel micro management voor een controller.quote:Op woensdag 22 april 2026 15:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Mja, dat. Het was voor mij vooral een fijne throwback naar de oudere Company of Heroes games. Alleen de Fog of War i.c.m. het gezichtsveld van je eenheden werkte zo dom in SS4.
Als ik FM speelde zou ik snel alle zwarten eruit zetten, woke kut teams anders. Ga maar lekker hardlopen.quote:Op donderdag 23 april 2026 12:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Managen in een managers game, het moet niet gekker worden
Schandalig
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen ideequote:Op donderdag 23 april 2026 21:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoezo speelt ie ruk in de nieuwe kamer?
Wat is klein?quote:Op donderdag 23 april 2026 21:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Scherm te klein, voelt echt kut aan geen idee
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachtenquote:Op donderdag 23 april 2026 22:12 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Hij komt zaterdag binnen.
Bij nedgame uiteindelijk
Ja daar niet maar bij Crimson desert welquote:Op donderdag 23 april 2026 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij Resident evil zal dat toch wel meevallen?
Het is geen pixel precieze game lijkt me.
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).quote:
Yup alleen na verhuizing nu even niet in het budgetquote:Op donderdag 23 april 2026 23:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah ja dat is wel klein (that's what she said 😱).
55 is toch wel het minimale.
Ja ik het liefst ook. Maar geen zin om naar Tilburg te rijdenquote:Op donderdag 23 april 2026 22:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar heb ik altijd een hekel aan, wachten
Heb het liefst fysiek en dan afhalen in de winkel zodat ik meteen kan spelen.
Is dat niet mogelijk dan maar digitaal.
Staat bij mij op de lijst idd. Erg toffe stijl ja.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
30 euro ofzo maar niet meerquote:Op vrijdag 24 april 2026 12:32 schreef MMaRsu het volgende:
En zwarte vlag remaak
Ziet er geinig uit, aan de wishlist toegevoegd.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Voor de shooterfans onder ons.
Ziet er leuk uit qua stijl.
No shitquote:Op donderdag 23 april 2026 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit zelf vuistdiep in Crimson Desert
Nou en?quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
No shit.
Dat weten we onderhand wel aangezien je meent de game in iedere post van je te noemen.
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrendquote:Op vrijdag 24 april 2026 18:14 schreef StateOfMind het volgende:
Prima, als men hier mij de mond snoert, doei
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRRquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend
ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Is die uit 2015?quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Fuck hun gewoon. Als je maar erbij zegt wel spel anders is het verwarrend
ps: is een oude sony bravia het waard om 2e hands te halen? Sony Bravia KD-55X8509C
Hahah ja mijn tv is ook geen hoogstandje ofzo en maar 40"quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:45 schreef Divje het volgende:
[..]
Zou persoonlijk kijken naar iets met iig HDMI 2.1 en 120hz / VRR
Heb zelf een Sony Bravia XR-50X92J, ook al een oudje vind ik
Hahha ja volgens mij welquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Is die uit 2015?
Ik heb serieus waar mijn tv vandaag weggegeven aan mijn schoonmaakster.
Exact die televisie (off iig Sony 55 bravia nog iets) uit 2020.
Ik had niet eens zin om er geld voor te vragen.
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".quote:
Ja het punt is laag budget en een kleine schijt tvquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht had je van de week aan mij kunnen vragen "Droopie wat doe je met je oude televisie".
Nu kan ik alleen maar zeggen, volg het advies van je mede-users op, koop een LG
quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet.
Ik start mijn playstation wel eens een maand niet op.quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Fophef om niets elke keer dat we hier in nl onze playstation opstarten verbind hij wel met internet.
Dat was ook onderdeel van het hele Xbox drm verhaal, naast het feit dat je op de originele Xbox One voor release eens in de 30 dagen online moest komen/zijn zodat je digitale games een licentie verificatie kregenquote:Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Drankster het volgende:
Mmarasu slaat de plank weer volledig mis door digitale en fysieke games te verwarren met elkaar.
Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben maar ze praten expliciet ovet digitale games en jij deelt filmpjes over het delen van fysieke games.
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.quote:Op maandag 27 april 2026 19:47 schreef Friday12 het volgende:
Re4 uitgespeeld. Ik skip 5 en 6 wel ivm dat ik al misselijk werd van de videos ivm bewegingen
Helaas. Zolang er geen remaster isquote:Op maandag 27 april 2026 21:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.
RE6 kan je beter een samenvatting van kijken.
Of op de remakes wachten.quote:Op maandag 27 april 2026 21:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
RE5 heeft wel goede dingen met Chris, Wesker en nog een personage. Voor de rest kan je hem skippen.
RE6 kan je beter een samenvatting van kijken.
Nou in de zomermaanden staat mijn console wel eens een maand uit-uit hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Toevallig nu 3 op een rij digitaal.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:33 schreef Friday12 het volgende:
Ik blijf tot het einde fysieke games kopen. Heel af en toe mischien een digitale game al doe ik het liever gewoon niet.
Je leest verkeerd als je deze weer aan zet en je console verbinding maakt met internet heb je meteen weer overal toegang toe..quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou in de zomermaanden staat mijn console wel eens een maand uit-uit hoor.
Gaat toch nergens over dat ik dan m'n spellen kwijt zou zijn?
Lees ik goed?
Dat gaat over ps+ gamesquote:Op dinsdag 28 april 2026 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je leest verkeerd als je deze weer aan zet en je console verbinding maakt met internet heb je meteen weer overal toegang toe..
Zonder drm zouden de games van ps plus en premium ook nooit kunnen werken dan Download je ze eenmalig en kan Sony bij het stoppen van je abonnement ze nooit meer deactiveren. Daarom niet veel meer dan een storm in een glas water deze berichten.
ALS de servers er ooit 30 dagen uit liggen dan gok ik dat ze daar wel een mouw aan passen hoorquote:Op dinsdag 28 april 2026 09:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat gaat over ps+ games
Wat heeft dat in vredesnaam met GEKOCHTE games te maken vriend?
Er is geen manier om zodanig met je ps5 te kloten dat je die gratis kan krijgen.
Dus niks storm in een glas water.
Liggen de Sony servers er 30 dagen uit kan jij je gekochte games niet meer spelen.
Tuurlijk,.good guy sonyquote:Op dinsdag 28 april 2026 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ALS de servers er ooit 30 dagen uit liggen dan gok ik dat ze daar wel een mouw aan passen hoor
Gast hoe fucking dom ben je nou?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Als de servers er 30 dagen uitliggen werken ook al die betaalde diensten ook zo lang niet. No way dat die servers ooit zolang eruit zullen liggen.
Zoals gesteld een storm in een glas water van wat overbezorgde fanboys of juist van de doorzichtige fophef makers.
Doe eens ff rustig. Nergens voor nodig.quote:
Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?
[ x ]
Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.
Waarom zou je zoiets hebben van ach joh gebeurd toch niet wat boeit mij dat nou
"Overbezorgde fanboys"
"Fophef makers"Wat dacht je van consumenten die gewoon willen hebben waar ze voor betalen, zonder dat ze verplicht worden om zich eens in de 30 dagen online aan te melden.
Nee dit is gewoon legitieme onwetendheid en dan ook nog eens anderen betichten van fophefmakers en fanboys te zijn, ondanks dat ze gewoon consumenten zijn die het product waar ze voor hebben betaald willen gebruiken op de console waar ze voor hebben betaald.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Doe eens ff rustig. Nergens voor nodig.
Nope het is geen fout en geen UI errorquote:Op dinsdag 28 april 2026 10:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?
Dat dat DRM ding een PS+ iets was en per ongeluk is aangezet voor alles omdat iemand dikke vingers had?
Tenminste, dat kom ik op reddit tegen.
Vandaar de storm in een glas water.
Als ik echt m'n zelf individueel gekochte (en niet via PS+ verkregen) spellen kwijt zou zijn, dan was ik echt wel iets pissigerWant ik heb er gewoon voor betaald en als ik 30 dagen niet m'n playstation aan wil hebben staan is dta mijn keuze. Als ik een boek koop en ik zet het in de kast en die kast gaat een maand op slot, is het boek daarna ook nog steeds van mij. Zou raar zijn als de winkel hem dan terug kwam halen.
Maar ik heb niet het idee dat dat dus nu aan de hand is.
Zolang die verbonden is met psn zal dat niet uitmaken. Zit je na die 30 dagen dat die uitstond, net in een server outage, of heb je thuis internetproblemen, of wat dan ook waardoor je niet online kan, zullen je NIEUW gekochte games (alles na deze change) niet meer kunnen spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is het niet al lang bevestigd dat het een foutje was en hersteld is?
Dat dat DRM ding een PS+ iets was en per ongeluk is aangezet voor alles omdat iemand dikke vingers had?
Tenminste, dat kom ik op reddit tegen.
Vandaar de storm in een glas water.
Als ik echt m'n zelf individueel gekochte (en niet via PS+ verkregen) spellen kwijt zou zijn, dan was ik echt wel iets pissigerWant ik heb er gewoon voor betaald en als ik 30 dagen niet m'n playstation aan wil hebben staan is dta mijn keuze. Als ik een boek koop en ik zet het in de kast en die kast gaat een maand op slot, is het boek daarna ook nog steeds van mij. Zou raar zijn als de winkel hem dan terug kwam halen.
Maar ik heb niet het idee dat dat dus nu aan de hand is.
Wat is de toegevoegde waarde om dat te doen voor Sony om het zo te doen?quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zolang die verbonden is met psn zal dat niet uitmaken. Zit je na die 30 dagen dat die uitstond, net in een server outage, of heb je thuis internetproblemen, of wat dan ook waardoor je niet online kan, zullen je NIEUW gekochte games (alles na deze change) niet meer kunnen spelen.
Alles wat je voor deze change hebt gekocht kan je nog wel spelen, het heeft retroactief geen invloed op je oudere gekochte games
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:13 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon legitieme onwetendheid en dan ook nog eens anderen betichten van fophefmakers en fanboys te zijn, ondanks dat ze gewoon consumenten zijn die het product waar ze voor hebben betaald willen gebruiken op de console waar ze voor hebben betaald.
Het slaat nergens op omdat zo zo goed te gaan lopen praten. Nogmaals prima als het hem niet boeit maar doe niet slsof het niet belangrijk is/kan zijn.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat nergens op slaat is jezelf als een drammende kleuter enorm emotioneel te gedragen over wat drm dingetjes die vast wel weer terug veranderd worden.
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je bent er echt niet bijgeweest met de Xbox One en het gehele DRM fiasco waardoor Sony Xbox helemaal kapot heeft kunnen maken he
Onwetend knulletje
Haha absoluut niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beweren dat het drm gebeuren Xbox de das om heeft gedaan. Dat heeft volgens normale analysten veel meer met weinig exclusieve titels te maken het pushen van de Game Pass en hun focus op voornamelijk het Amerikaanse continent te maken.
Maar het het alwetende genie mmarsu zal het toch weer het weer beter weten...
En uit een ander artikel:quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:The proposed Digital Rights Management (DRM) policies for the Xbox One in 2013, which included mandatory daily internet check-ins, restricted used game sales, and a required Kinect, crippled the Xbox brand's momentum and reputation at a critical transition point, allowing Sony's PlayStation 4 to gain a massive lead.
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar dit is niet 'je bent je spel kwijt'
quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Je kan het spel alleen ook niet spelen.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Gast hoe fucking dom ben je nou?
[ x ]
Dat het JOU niet boeit, ALA. Maar als er ook maar gebeurd waardoor je niet meer bij Sony de checkin kan doen ben je gewoon al je spellen kwijt.
Als de servers er permanent uit liggen ben je natuurlijk wel je spellen kwijt.quote:
"Untill connection is restored"quote:
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Untill connection is restored"
Ofwel: is je console van t internet af, dan KAN het zijn dat het spel t ff niet doen (may refuse, dus ook niet zeker) omdat t iets moet updaten. Pleur je hem weer aan t internet dan wordt t hersteld.
En dat spellen het na 30 jaar niet meer doen omdat de server van destijds er misschien niet meer is.... ja, dat vind ik erg overkomelijk![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus als je over 20/30 jaar je "retro" ps5 games wilt spelen als 40 jarige
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatumquote:Op woensdag 22 april 2026 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vond 4 redelijk, een 7tje. Goed genoeg om te kopen omdat er erg weinig van dit genre is op de PS.
Heb goede hoop dat SS5 nog een stuk beter zal zijn. Ben alleen wel pissig dat er geen fysieke verkoop is.
Ja joh je zou maar eens iets uit je jeugd willen spelenquote:
Boeken is fysieke media in je fysieke bezit, dus werkt net wat anders.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat vind, maar een hoop mensen denken daar anders over. Ik kan alle gamecube/ps2/ps1 spellen spelen die ik heb. En alle games/consoles behalve alles vanaf dit ps5 moment.
Alle games uit mijn jeugd zou ik kunnen spelen mits gekocht.
Dat is toch gewoon wenselijk? Net zoals alle boeken etc.
Ik zie geen enkel voordeel om dit niet te veroordelen voor wat het is. Onnodig en extra ongemak voor de consument.
Waarom niet als je het naar je pc hebt gedownload?quote:Wat ik niet kan verwachten is dat ik een album koop op iTunes of Spotify, dat dat dan 40 jaar later nog afgespeeld kan worden ALS de server of de provider niet meer bestaat.
Dat is primaquote:Op dinsdag 28 april 2026 13:52 schreef Ludachrist het volgende:
Mijn analyse is dat ik er weinig last van heb en me er dus ook niet druk over ga maken.
quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat is het nadeel? Niets behalve wat emotionele vergezochte argumenten.
Digitale games koop je rechten om te spelen voor en als je dat niet wilt moet je gewoon alles op disc kopen..
Voor oude de games met lightguns te spelen heb je ook nog oude beeldbuis televisies nodig. Is iedereen hier nu ook heel boos op de tv leveranciers dat je die niet meer kunt kopen.
Ja dat zou ook niet moeten kunnen imoquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:23 schreef Basp1 het volgende:
Wat te denken van een spel als pinbal fx waar je na de 2023 update wederom opnieuw alle kasten voor de volle prijs mag aanschaffen die je ook al in fx3 had gekocht..
Ow alwetende mmarsu laat ons dan maar eens de Nederlandse/ Europese consumentenrechten van digital gekochte spellen zien dat deze voor altijd en eeuwig moeten blijven functioneren..quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:17 schreef MMaRsu het volgende:
[..]kul argumenten stuk voor stuk
Het is echt sneu gesteld met jullie idee over consumentenrechten
Alle gekochte digitale games kan je op Xbox volledig offline spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow alwetende mmarsu laat ons dan maar eens de Nederlandse/ Europese consumentenrechten van digital gekochte spellen zien dat deze voor altijd en eeuwig moeten blijven functioneren..
ja ok we weten het nu welquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Alle gekochte digitale games kan je op Xbox volledig offline spelen.
Alle gekochte digitale games (met uitzondering van Denuvo games ivm DRM) kan je op Steam volledig offline spelen
Alle gekochte digitale games kan je op de Switch 1/2 volledig offline spelen.
En ja, dat kan dus tot in het einde der tijden.
Je moet niet net doen alsof het niet gewoon normaal kan, want het kan gewoon wel.
Dit was nooit een probleem op de PS5. Wat brengt het voor positiefs? 0,0
Waarom dit verdedigen? En waarom zou je dit niet willen? Dat je gewoon je gekochte games digitaal kan spelen offline, tot in de eeuwigheid der tijden? Dat is namelijk heel normaal op alle consoles.
Nou en wie weet gaan mensen nu de straten wel op voor de PS.quote:
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!quote:
Wat denk je dat ik hier aan het doen ben maar jullie boeit het schijnbaar allemaal geen ene flikker, en dat is gewoonweg triest.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou en wie weet gaan mensen nu de straten wel op voor de PS.
Ik zou zeggen: Wat let je?
Maar vertel ons eens waarom je dan niet na aanleiding van een heel normale vraag van mij niet gewoon de consumenten rechten voor digitale toegang hier post en wederom met wat oude voorbeelden komt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!
Waarom moet ik specifiek consumenten rechten op gaan noemen als het op ELKE ANDERE CONSOLE en PC gewoon alles offline gespeeld kan worden?quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar vertel ons eens waarom je dan niet na aanleiding van een heel normale vraag van mij niet gewoon de consumenten rechten voor digitale toegang hier post en wederom met wat oude voorbeelden komt.
Jij begint over consumentenrechten. Welke rechten heb je het dan over?quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom moet ik specifiek consumenten rechten op gaan noemen als het op ELKE ANDERE CONSOLE en PC gewoon alles offline gespeeld kan worden?
Dan is het toch wel duidelijk dat dit gewoon een smerige actie is van Sony?
De rechten om je gekochte producten te kunnen gebruiken zonder enige vorm van verplichte online checkin bij de vendor.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij begint over consumentenrechten. Welke rechten heb je het dan over?
Op Steam koop je geen spellen, je koopt een licentie om het te mogen spelen. Als Steam de servers sluit zijn die games ook gewoon weg.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Alle gekochte digitale games (met uitzondering van Denuvo games ivm DRM) kan je op Steam volledig offline spelen
En welk recht is dat in het wetboek?quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:26 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De rechten om je gekochte producten te kunnen gebruiken zonder enige vorm van verplichte online checkin bij de vendor.
Dat is namelijk op geen console of PC het geval.
Hoe sneu ben je nuquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En welk recht is dat in het wetboek?
Incorrect.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op Steam koop je geen spellen, je koopt een licentie om het te mogen spelen. Als Steam de servers sluit zijn die games ook gewoon weg.
Dat is waar rechten meestal wonen. Anders moet je het geen recht noemen, maar 'ik vind dat dit een recht zou moeten zijn'quote:
Ik heb geen zin om met jou het hierover te hebben. Ik heb mijn mening verkondigt. En ik vind dat als je hier tegenin gaat lopen lullen dan zoek je het zelf maar lekker uit als je het zo boeiend vind.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar staat dat algemene voorwaarden niet in strijd mogen zijn met de wet. Ik ben nog steeds benieuwd naar de wetsartikelen waar je je op baseert.
Waarom zou ik? Jij bent degene die iets beweert, dan mag jij het ook bewijzen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:32 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je kan het toch ook zelf opzoeken man sneue clown.
Wat is jouw mening hierover? Ik kon die niet zo goed vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om met jou het hierover te hebben. Ik heb mijn mening verkondigt
quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Jij bent degene die iets beweert, dan mag jij het ook bewijzen.
Ik heb overigens gelezen dat Sony dit recht wel heeft. Je mag zelf uitzoeken waar dat staat.quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb overigens gelezen dat Sony dit recht wel heeft. Je mag zelf uitzoeken waar dat staat.
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:40 schreef 2dope het volgende:
Graag zonder persoonlijke aanvallen jongens
Nee maar een rant van jou gaat eindeloos op repeatquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Och jee er wordt weer teveel gepost in het topic!!!
Het gaat meer om dat jij een andere pov nooit accepteert of waardeert.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.
Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.
Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
Het is geen rant, ik antwoord toch gewoon op mensen die dan iets stellen (waar ik het dan wel of niet mee eens ben), en dan is het een discussie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nee maar een rant van jou gaat eindeloos op repeat
Sorry dat ik het zeg, want ik ga nu tegen mezelf in een beetje, maar dat is niet helemaal waarquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:47 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het gaat meer om dat jij een andere pov nooit accepteert of waardeert.
En jij hapt, je kent je mede-users toch ook wel langer dan vandaag.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Meneer zit gewoon te stangen. Heel irritant. Als je niet aan de discussie wil deelnemen maar alleen usertje wil pesten flikker dan gewoon op.
Ik snap wel dat dit forum doodbloedt. Er valt geen inhoudelijke discussie te voeren.
Het is gewoon tegendraads zijn om tegendraads te zijn. Alleen kleine kinderen doen dat.
Dit is fake news, er mag hier gewoon gepost worden over Crimson Desert, zonder 'limiet'quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:45 schreef MMaRsu het volgende:
Zelfs StateofMind mag niet teveel over Crimson Desert posten hier want dan wordt er weer op hem gezeken dat het ergens anders moet
Ik heb letterlijk nog consumenten rechten dingen op zitten zoeken en nog is het voor meneer Ludachrist niet goed.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
En jij hapt, je kent je mede-users toch ook wel langer dan vandaag.
[..]
Dit is fake news, er mag hier gewoon gepost worden over Crimson Desert, zonder 'limiet'
Te stangen? Jij beweert dingen maar kan ze niet hard maken en scheld mensen daarna voor van alles en nog wat uit als ze om inhoudelijk invulling over je bewering qua consumentenrechten op digitale producten vragen...quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is meer hoe je de discussie ingaat dan de discussie zelf. En state mag lekker alles posten wat hij wilquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is geen rant, ik antwoord toch gewoon op mensen die dan iets stellen (waar ik het dan wel of niet mee eens ben), en dan is het een discussie.
Kijk dat ik soms fel ben in een discussie, dat neem ik voor waar aan. Dat ik soms niet altijd even aardig kan overkomen, sure, dat is ook wel correct.
Maar deze topics zijn toch zo dood als een pier, als er dan een keer een middagje in wordt gepost dan is er een pagina voorbij en tja alla zo gaan die zaken.
[..]
Sorry dat ik het zeg, want ik ga nu tegen mezelf in een beetje, maar dat is niet helemaal waar.
Toen Ludachrist zei, ja ik maak me er niet druk om want het boeit mij allemaal niet zo.
Toen zei ik toch ook gewoon "Dat is prima"
Al ben ik wel benieuwd wat de rechten zijnquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk nog consumenten rechten dingen op zitten zoeken en nog is het voor meneer Ludachrist niet goed.
Ja dat is wel vervelend ja. Ik 'hap' omdat ik hoop dat hij ook gewoon een x normaal doet zeg maar.
Ik vraag gewoon om een onderbouwing van je bewering, iets wat in een discussie heel normaal is. Dat jij die niet hebt is jouw probleem, niet dat van mij.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn punt toch allang duidelijk gemaakt, dat het op geen enkele console een issue is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon om een onderbouwing van je bewering, iets wat in een discussie heel normaal is. Dat jij die niet hebt is jouw probleem, niet dat van mij.
Ik beweer helemaal geen dingen die ik niet waar kan maken. Maargoed.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Te stangen? Jij beweert dingen maar kan ze niet hard maken en scheld mensen daarna voor van alles en nog wat uit als ze om inhoudelijk invulling over je bewering qua consumentenrechten op digitale producten vragen...
Kijk eens in de spiegel met je opmerking over kinderlijk tegendraads gedrag...
Is onderweg.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:04 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed, dan maar weer over de games. Wie gaat er Saros halen
Dat klopt, maar je zegt ook dat het een recht is. Dat onderbouw je nog steeds niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn punt toch allang duidelijk gemaakt, dat het op geen enkele console een issue is.
Net persoonlijke draak om op te vliegen unlockedquote:
Ik heb er al wel even op gevlogen maar nog niet unlocked als mountquote:Op dinsdag 28 april 2026 19:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Net persoonlijke draak om op te vliegen unlocked
Ze moeten echt keybind changes toelaten in alle gamesquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:22 schreef Donderkonijn het volgende:
Begonnen met Pragmata. Erg vermakelijke game, behalve dat de dodge button onder r1 zit. Mijn muscle memory zegt dat dodge onder rondje hoort te zitten.
Ik snap hier de keus echter wel. Als ik rondje onder iets anders zou kunnen zetten kan je niet meer naar rechts selecteren in dat hacken. Alleen is R1 dodge en R2 schieten echt wennen, R1 is bij mij normaal schieten en rondje is in zoweat elk ander spel de dodge button..quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ze moeten echt keybind changes toelaten in alle games
Jij bent de eerste die met woorden gaat gooien, dus hou aub op met mensen vertellen HOE ze moeten discussieren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
arguing in bad faith noemen ze dat volgens mij in het engels. Niet de intentie hebben om aan de discussie mee te doen, maar om anderen te irriteren.
Springen is X, en dodgen is O, dat weet toch iedereen!quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:22 schreef Donderkonijn het volgende:
Begonnen met Pragmata. Erg vermakelijke game, behalve dat de dodge button onder r1 zit. Mijn muscle memory zegt dat dodge onder rondje hoort te zitten.
Niks mis met comfy gamesquote:Op woensdag 29 april 2026 09:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Laatste laar dagen weer wat Stardew gespeeld. Lekker comfy.
Dat betekend niet dat ik het niet inhoudelijk erover wilde hebben.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die met woorden gaat gooien, dus hou aub op met mensen vertellen HOE ze moeten discussieren.
Je was echt al af na 3 posts.
Dat snap ik prima.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat betekend niet dat ik het niet inhoudelijk erover wilde hebben.
Je zegt het goed, woorden. Een keer een woordje ertussen maakt het allemaal nog geen onzin.
En je snapt volgens mij verder ook niet wat ik bedoel met arguing in bad faith
Ik heb het idee dat m'n oudste controller een beetje een losse L2 trigger heeft en erg rap reageert daardoor. Ineens BAM een ability die ik niet wilde gebruikn (want ik hou de ontroller altijd vats met m;n vingers losjes op de L2 en R2)quote:Op woensdag 29 april 2026 10:26 schreef Donderkonijn het volgende:
Stick drift in mn controller na gisteren :S.... en ik weet gewoon dat als ik het zelf ga repareren ik iets sloop.
STALKER is zo lang geleden dat ik me de characters niet eens herinner.....toffe game dat wel, op de bugs na.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zit vol in STALKER 2. Eerste oude character tegen gekomen uit eerdere games.
STALKER heeft geen bugs. Dat zijn anomalies.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
STALKER is zo lang geleden dat ik me de characters niet eens herinner.....toffe game dat wel, op de bugs na.
Nee, dan Wuchang die volledig gecensureerd werd na releasequote:
quote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).
Maar wat nuuuuu?
• Life is Strange: Reunion
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
quote:Op donderdag 23 april 2026 14:48 schreef Drankster het volgende:
[..]
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time.
Hogwarts Legacy.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik Sea of the Sword al weer bijna uit heb (prachtig vormgegeven, lekkere flow, wel een kopie van de vorige 3 games).
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
• Elden Ring want een vriend maar blijft pushen, maar ik denk niet dat een soulslike iets voor me is (speel voor ontspanning, niet voor leercurves en worstelingen)
Ghost of Yoteiquote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
Elden Ring bied wel heel veel flexibiliteit in hoe je het aanpakt.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.quote:
Ik zou uit deze lijst altijd Elden Ring kiezen.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Crusader Kings 3? Speel het geregeld maar het is wel veel om te leren.
De tutorial legt echt wel veel uit. Hoe je je court in de gaten houdt, hoe je oorlog voert, e.d. Je kan de tutorial blijven spelen, ook als je alles geleerd hebt zeg maar. Neem vooral de tijd en pauzeer zo vaak mogelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja. Tijd geleden eens opgestart, maar was overweldigend. Snapte voor de combat niet.
Altijd exploren in games. Altijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:53 schreef Donderkonijn het volgende:
Pragmata hoeft helemaal niet zo kort te zijn wanneer je veel explored. Het resultaat is wel dat ik eigenlijk al veel te overpowered ben voor waar ik in het verhaal zit. Maar die 15 uur die sommigen beweren zit ik al lang aan en ik zit net in gebied 3.
Die mixtape game komt de 7e uitquote:Op donderdag 30 april 2026 10:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar wat nuuuuu?
• AC Shadows
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zitquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:07 schreef Friday12 het volgende:
Returnal is wel vette game. Als Saros goedkoper is zal ik die ook wel een keertje halen.
Werd net wel echt hard gesloopt man
In het begin was SS5 vooral frustrerend. De controls zijn anders dan zo'n beetje alle PS games en hebben een hoop gewenning nodig. De helft van de gameplay word niet uitgelegd en zal je zelf moeten ontdekken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nou, reviewexemplaar is binnen, 5 dagen na releasedatumRecensies zijn niet al te best tot nu toe dus ben benieuwd, ik voel een déjà vu aankomen
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wel jammer dat er schijnbaar weer zo'n woke ass cuck story in zit
Het is AC geworden want ik had geen geduld.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Die mixtape game komt de 7e uit
https://www.playstation.com/nl-nl/games/mixtape/
quote:
Dat spel van naughty dog gaat ook lastig worden. Due actrice moet ik al niet en dan moet je telkens naar die bakkus kijkenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:48 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dit is niet echt een spel wat je speelt voor het verhaal.
Sony heeft de laatste jaren van die verhaallijnen waarvan je wel wat van kan denken ja.
Moet nog Returnal spelen.
Ik heb ff zitten zoeken naar soulsgames en dat gaat (ondanks dat dit dan misschien de makkelijkste is) echt niks voor mij zijn. Beter en sterker worden door trial en error en doodgaan? Neh. Gemot9iveerd wordne door falen en frsutratie? Neh. Verhaal sporadisch aanwezig? Neh. Hele grote open wereld? Neh.quote:Op donderdag 30 april 2026 23:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Elden ring is de makkelijkste van alle soulsgames om in te komen, maar wat is die game groot. Ik heb er 150 uur + in zitten en ben nog niet klaar.
Eh zo woke is dat allemaal nietquote:Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is AC geworden want ik had geen geduld.
Tijdens de bezorging nog ff Infinity Nikki geinstalleerd. Nope.
Nu lekker woke met een donkere samurai en een huilerig meisje spelen
O nou is t eens een keer NIET woke?quote:Op maandag 4 mei 2026 09:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Eh zo woke is dat allemaal niet
Maar echt boeiend is het helaas ook niet
Moet t nog een x uitspelen
Ik zou even opzoeken wat het woord woke nou eigenlijk daadwerkelijk inhoudelijk betekent, en dan de conclusie trekken of het woord heden ten dage op het internet wel of niet vaak terecht of onterecht gebruikt wordt. (HEEL recent voorbeeld dat South of Midnight woke zsou zijn)quote:Op maandag 4 mei 2026 09:50 schreef MMaRsu het volgende:
Het is gewoon niet supergoed geschreven
Ac shadows is gewoon spijtig. Niemand vroeg om een afrikaanse neger in Japan.
Ik wilde gvd gewoon als een coole shinobi mf spelen.
Die black duder in AC Shadows.. het slaat gewoon nergens op. Daarom speel ik ook het spel met Naoe.
Woke is zeker geen betekenloos geroeptoeter, maar ik snap wel als je je er verder niet in wilt verdiepen.
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Al uitgespeeld voor de echte hetze van start ging.
Ik vond het wel oke.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vond het best aardig, maar niet meer dan dat.
Snap die enorme verkoopcijfers ook niet zo. Nostalgie misschien.
De open world is echt dodelijk saai.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond het wel oke.
Beetje erg veel Revellio.
Yupquote:Op maandag 4 mei 2026 11:10 schreef Ang3l het volgende:
Ik moest wel ff wennen aan het nieuwe start swcherm van de AC games. Zie ik ineens alle oude content er tussenstaan, maar dat zijn puur samenvattinkjes en links naar de store om de vorige spellen te lopen..... moest ik gaan zoeken waar nu eigenlijk het spel zelf was
Alsof ik in een winkel start ipv in het spel
Het gaf meteen aan waar Ubisoft z'n geld mee hoop te verdienen (al die unlockbare extra's en zo.... maar goed, je kan alles skippen)
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Yup
In plaats van een coole main screen met muziek etc, krijg je dat gare menu voor je. Alsof het een soort launcher is voor alle AC games. En dat is het ook, maar wtf heb je daaraan?
Echt Ubisoft. Wat een kutbedrijf is het ook.
Wel Star Wars Outlaws gekocht voor 17,50 in de Ubistore, gold edition.
Vermaak me er opzich wel mee. Maar ook daar kom je dingen tegen dat je denkt.. waarom.
En bij AC Shadows.. Die Yasuke of whatever, die gast is zo niet boeiend. En ja natuurlijk wilden ze brownie points hebben voor oh we doen er een afrikaanse dude in. No fucking shit. Dat ziet iedereen met een hersenpan.
Eivor in AC Valhalla. Eivor is een vrouwelijke naam. Maar natuurlijk durfden ze ook niet alleen een vrouw de hoofdrol te laten spelen. En je kan niet eens rapen en pillagen in een viking game
Yup dat krijg je als alleen je investeerders belangrijk zijn. Het domme is dat ze zien hoe goed een game kan gaan als je er een ziel in stopt. Bedenk je dan een ziel en hun geld dan kunnen ze echt 10/20 games printen.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.quote:As a Pejorative (Criticism): Many critics use "woke" to describe what they perceive as forced, inorganic inclusion of marginalized groups (such as LGBTQ+ individuals or racial minorities) purely to score diversity, equity, and inclusion (DEI) points. It is often used to claim that developers are prioritizing political messaging over gameplay, writing quality, or traditional gaming tropes.
Far Cry 6 is beschamend.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Ben zelf gisteren weer aan Far Cry 6 begonnen, het is vermakelijk maar mist de ziel van eerdere games. Het is het gewoon net niet. Ubisoft is het echt kwijt. Komt ook niet meer terug denk ik.
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.
Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.
Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
En dat terwijl 5 zo enorm goed is. Beter dan 3 en 4 vind ik zelf.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Far Cry 6 is beschamend.
Ik denk dat beide elkaar niet uitsluiten. Ik zeg niet dat het een matige game want woke.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Veilguard was gewoon een erg matige game, niets met woke te maken.
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiendquote:Op maandag 4 mei 2026 16:23 schreef MMaRsu het volgende:
En nog even over 'woke' in gaming, en waarom mensen het vervelend vinden:
[..]
En dat is ZEKER iets wat we VEEL hebben gezien in games de afgelopen 5/6 jaar. Imo kan je dat niet eens ontkennen. Of je het vervelend vind is een 2e.
Jij vondt DA Veilguard niet zo slecht. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet zitten te wachten op een lesje pronouns in een fantasy RPG, waarna iemand zich wel even 10x op gaat drukken want ik heb iemand gedeadnamed.
Dat heeft niks met fantasy te maken, maar wel met een slecht geschreven, hedendaags geinspireerd teen vibe met woke elementen.
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?quote:Op maandag 4 mei 2026 16:26 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Maar het is in alle media ook tv en films. Zo vermoeiend
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nah Black Snape is een legend, wat boeit het nou dat die gast in de boeken beschreven wordt als lijk wit?
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dat irriteert mij zo erg. Net zoals snow white.
Probeer het eens andersom dan is de wereld te klein
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarjaquote:Op maandag 4 mei 2026 16:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Oh ja no fucking way dat dat ooit gebeurd.
[ afbeelding ]
Ja ik ga het wss niet kijken want heb de films al gezien?quote:Op maandag 4 mei 2026 16:30 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Hypocrieten zitten gewoon tegen mijn irritatie aan. En dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. En mischien is hij bijvoorbeeld wel een vet goede Snape wie weet maarja
Het neemt gelukkig af. Maar het bestaat en is gewoon nog iets waar je best vaak mee geconfronteerd wordt als je ook maar iets van games films en series kijkt. Of het je stoort, nogmaals is een 2equote:Op maandag 4 mei 2026 16:35 schreef over_hedge het volgende:
2021 belde en wilt zijn woke discussie terug
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart isquote:Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
South of Midnight had een community manager die ooit had getweet dat 'white male gamers' fout zijnquote:Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart isEn het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens!
Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.
En dan is het WOKE!
Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
Opzich voor mij een reden om het niet te kopen.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:13 schreef Divje het volgende:
[..]
South of Midnight had een community manager die ooit had getweet dat 'white male gamers' fout zijnen ze ze haat.
Mjah boeiend verderniet mijn type game
Hij is ook wel vaak nodig geweestquote:Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan wordt South of Midnight hier een woke game genoemd, omdat het zich afspeelt in de Deep South met de lokale folklore, die DUS zwart isEn het is een verhaal zonder geneuzel, ook nog eens!
Het gaat over arm en rijk, en het is een gemengd gezin maar slechts 1x in het hele spel wordt dat benoemd dat dat "lastig was in het Zuiden in die tijd". Geen LGBTQIA+, geen links vs rechts, he-le-maal niets van dat alles. Alleen zwart. Ja, duh.
En dan is het WOKE!
Dat is exact wat ik bedoel met "die term heeft echt alle geloofwaardigheid verloren want wordt ZO overgebruikt".
Mafia 3 was volgens mij in hetzelfde gebied toch?quote:Op maandag 4 mei 2026 17:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan is het WOKE!
HBO harry pooterquote:Op maandag 4 mei 2026 17:57 schreef Ludachrist het volgende:
In het jaar des heeres 2026 nog over woke praten
Zuiden van de VS, volgens rond New Orleans.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:59 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mafia 3 was volgens mij in hetzelfde gebied toch?
Ik had die ook uitgespeeld. De setting was vet alleen de gameplay was helaas allemaal herhaling van 2 missiesquote:Op maandag 4 mei 2026 18:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zuiden van de VS, volgens rond New Orleans.
Die game was niet woke, die try bestond toen nog niet eens.
De slechte reviews kwamen vooral door het erg repetitieve karakter van de game, waar je, als ik het me goed herinner, perse doorheen moest om verder te komen.
Al die rackets van alledrie (volgens mij waren het er drie) de companions.
Gameplay, graphics en verhaal zelf waren wel tof.
Heb in de loop der tijd 2 pogingen gedaan, maar nooit uit kunnen spelen om die reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helpt ook niet dat ik er nooit over gehoord heb.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Don't Nod, ontwikkelaar van Life is Strange en Vampyr, heeft een dikke flop achter de rug. Aphelion.
Het spel had hun redding moeten worden, maar het lijkt erop alsof het de ondergang is.
https://gameliner.nl/revi(...)pe-dalen/7233-1-1-18
Ik had 'm wel in m;n lijst staan.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Don't Nod, ontwikkelaar van Life is Strange en Vampyr, heeft een dikke flop achter de rug. Aphelion.
Het spel had hun redding moeten worden, maar het lijkt erop alsof het de ondergang is.
https://gameliner.nl/revi(...)pe-dalen/7233-1-1-18
gewoon een kutspel dus..quote:Op maandag 4 mei 2026 17:08 schreef Ang3l het volgende:
Maar goed, inmiddels ben ik het ook beu (en duidelijk niet om dezelfde redenen als jullie) dus lets agree to disagree. Maar als iemand er iets van zegt, ja dat heb ik mjijn bek open
Kortom: AC Shadows volgens MMarsu niet woke, wel stom!
Ik ga het beleven. Vanavond weer verder.
Ik denk elke keer dat dit mijn laatste AC gaat zijn, want copy/paste en saaie side quests, maar dan weten de omgevingen en main quest me toch weer genoeg te boeien of zo.
Vermakelijk genoeg, ondanks dat ik de flaws zie.quote:
Je bent gewoon oud, opa.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vermakelijk genoeg, ondanks dat ik de flaws zie.
Heb wel het idee dat AC Shadows iets moeilijker weer is dan zijn voorgangersOf ik word ouder, want ik ga iig vaker dood
Nee, had er ook tot deze week noet van gehoord.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Helpt ook niet dat ik er nooit over gehoord heb.
Edit: het is geen full priced game en het ziet er mooi uit op het eerste gezicht. Als de game 15 euro ofzo is zou ik het halen
Can it, Boomer!quote:
Ach de welbekende antiwoke drammertjes maken graag overal geneuzel over. Zolang deze maar aandacht krijgen en veel herhaalt worden door de niet erg nadenkende meelopende massa.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:27 schreef Friday12 het volgende:
Wat mensen willen is gewoon iets waar je in het verhaal kan duiken zonder geneuzel
Mixtape komt morgen uitquote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had 'm wel in m;n lijst staan.
Speel vaak LIS en vond Vampyr wel oke, vandaar.
Ik heb geen pass.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:35 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mixtape komt morgen uit
En is gratis op gamepass mocht je een pc/xbox hebben
maar 2 tientjesquote:Op woensdag 6 mei 2026 11:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb geen pass.
Maar dit is wel een soort spel wat ik nooit op release date koop eigenlijk.
Sowieso doe ik dat zelden.
Dagelijks aan het kijken, wekelijks aan het ergeren, jaarlijks aan het posten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |