Dit is de key. Zorg dat je stabiel blijft, kun je vooral doen door genoeg eiwitten, en voorkom suikerpieken. Want dan ga je snel snoepen en is het hek van de dam. Ik eet wel eens een droge boterham als ik zin heb in chips, of een bakje kwark. Werkt verrassend goed. Of die drinkflessen met 35 gram eiwit van milsaine (high protein drink)quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:36 schreef Elan het volgende:
Zorgen dat je niet jezelf vol propt met suiker waardoor insulinespikes ontstaan die zorgen voor vreetbuien.
quote:
Is best lekker hoor. Een gepofte aardappel met kwark is wel ineens normaal, maar bij friet niet... desnoods een beetje knoflookpoeder door de kwark. (Was een tip van het voedingscentrum op youtube, met knoflookpoeder niet zelf geprobeerd)quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:42 schreef Karina het volgende:
Patat met kwarkSorry dat lijkt me supervies.
Neem dan desnoods yoghurt mayo of ketchup.
Verder geen tips, misschien iets met rijst of.
Ik heb nooit vreetbuien, maar ik voel me achteraf wel beter (minder vol) als ik een patatje met kwark op heb dan een frietje mayo.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:36 schreef Elan het volgende:
Zorgen dat je niet jezelf vol propt met suiker waardoor insulinespikes ontstaan die zorgen voor vreetbuien.
Snoepen doe ik wel wanneer ik er zin in heb en dat vind ik prima.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:43 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit is de key. Zorg dat je stabiel blijft, kun je vooral doen door genoeg eiwitten, en voorkom suikerpieken. Want dan ga je snel snoepen en is het hek van de dam. Ik eet wel eens een droge boterham als ik zin heb in chips, of een bakje kwark. Werkt verrassend goed. Of die drinkflessen met 35 gram eiwit van milsaine (high protein drink)
Filet americain is wel goed altijd. Kipkerrie vind ik wel zwaar vallen. Een boterham met kipkerriesalade vervangen door een boterham met gebakken kipfilet valt altijd wel goed bij mij.quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:50 schreef heywoodu het volgende:
Ja, 90% van de boterhammen die ik met hagelslag at, eet ik nu met filet americain of beenhamsalade of kip-kerrie ofzo. Het is iets.
quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:24 schreef Mikeytt het volgende:
Bijvoorbeeld je patat met kwark eten i.p.v. mayo
Wat vond chatGTP van je OP?quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:24 schreef Mikeytt het volgende:
Hebben jullie een 'swap' die jullie gebruiken voor een product dat niet heel voedzaam is?
Bijvoorbeeld je patat met kwark eten i.p.v. mayo. Maakt je patatje minder vettig en meteen wat voller in eiwit.
Of in plaats van chips, dunne plakjes courgette uit de airfryer voor je vezels.
Of je hamburgerbroodje vervangen door een grote portobello paddenstoel.
Pannenkoeken met havermout i.p.v. bloem.
Nacho's in je loaded nacho's vervangen met paprikaschijfjes.
Jullie ideeën? Ik probeer zelf swaps te doen om meer vezels en/of eiwit binnen te krijgen.
AI-generated 0%quote:
Hoe zie je dat dan zo snel? Of heeft TS daar een geschiedenis mee?quote:Op woensdag 22 april 2026 12:53 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
AI-generated 0%
Human-written 100%
Nee.
https://gptzero.me/quote:Op woensdag 22 april 2026 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan zo snel? Of heeft TS daar een geschiedenis mee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |