abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220628516
Vroeger had ik een klein pizza-oventje op gas in de tuin. Was niet perfect, omdat hij erg klein was. Maar de pizza's waren altijd heerlijk! Uiteindelijk kan er toch weinig op tegen 450 graden en een dikke steen.

Maar ondertussen een keer verhuisd en de pizza-oven weggegeven, dus het wordt nu tijd voor een nieuwe! Maar welke? Een paar jaar geleden was de keuze makkelijk omdat er niet zo veel waren, maar nu lijkt zo ongeveer elk (huis)merk er eentje te hebben.

Volgende voorwaarden moet hij aan voldoen:
1. Gas, want hout is mij te veel gedoe en elektrisch niet warm genoeg
2. Groot, minstens 45cm diameter, want als ik pizza ga maken blijven er altijd spontaan mensen eten
3. Als het kan niet al te laag, zodat ik er ook brood in kan bakken

3. Ronddraaiende steen? Tot nu toe ben ik altijd goed uitgekomen zonder, maar lijkt me toch wel wat om niet zelf je pizza hoeven draaien tijdens het bakken.

Heeft iemand ervaring of tips om te delen?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220628564
Eerste optie:
Cozze rotate 17

https://www.cozzebbq.com/de/products-pizza-oven/premium-rotate-17

Draaiend platform van 42cm, wel een beetje laag om brood in te bakken met 9cm hoogte.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220628627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:56 schreef knoopie het volgende:
Eerste optie:
Cozze rotate 17
[ afbeelding ]
https://www.cozzebbq.com/de/products-pizza-oven/premium-rotate-17

Draaiend platform van 42cm, wel een beetje laag om brood in te bakken met 9cm hoogte.
Platbrood/ plat brood? :P
pi_220628649
Tweede optie ooni koda 16

https://www.waldispizza.de/Ooni-Koda-16
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220628661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:03 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Platbrood/ plat brood? :P
Ja, brood bakken is ook niet de belangrijkste eis, want dat kan net zo goed binnen in de oven. Maar als ik hem toch heb staan, dan zou het wel handig zijn als een broodje er ook in past.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:25:16 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220628789
Oh ik volg dit even, pizzaoven is wel een leuk idee voor in de tuin.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:33:59 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220628870
Zelf zou ik er niet snel eentje open, maar dit lijkt mij wel een leuk en betaalbaar exemplaar:


https://kitchenbrothers.n(...)wart-grijs/kb1004106
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220628913
Derde optie, maar relatief gezien wel weer een stuk duurder: Gozney arc XL

https://www.waldispizza.de/pizzaofen/gas/gozney/arc-xl
Grootste voordeel is dat deze een thermostaat heeft, dus je kan gewoon de temperatuur instellen zonder te hoeven klooien met de gasregelaar als het buiten veel kouder of warmer is. Nadeel is dus dat je kritische elektronica buiten staat in weer en wind. Hoe lang blijft dat goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 22-04-2026 08:03:34 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220628940
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:33 schreef golfer het volgende:
Zelf zou ik er niet snel eentje open, maar dit lijkt mij wel een leuk en betaalbaar exemplaar:
[ afbeelding ]

https://kitchenbrothers.n(...)wart-grijs/kb1004106
Bedankt voor de suggestie. Die grootte had ik ongeveer totdat we gingen verhuizen. Maar we zijn zelf al met zijn vieren, en op de een of andere manier blijven er dus altijd mensen eten als ik pizza maak. Daarom ben ik dus op zoek naar iets groters.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 07:24:44 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_220630515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:05 schreef knoopie het volgende:
Tweede optie ooni koda 16
[ afbeelding ]
https://www.waldispizza.de/Ooni-Koda-16
Ik heb hier de kleine (12) variant van en die bevalt me goed. Komen lekkere pizza's uit en t ding blijft goed ook al staat ie met weer en wind buiten.
pi_220630662
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 07:24 schreef noodgang het volgende:

[..]
Ik heb hier de kleine (12) variant van en die bevalt me goed. Komen lekkere pizza's uit en t ding blijft goed ook al staat ie met weer en wind buiten.
Waarschijnlijk ga ik weer te lui zijn om hem elke keer naar binnen te brengen of af te dekken. Daarom ben ik een beetje huiverig voor de varianten met elektronica er in, zoals die met een draaiend platform, omdat ik niet weet of die het overleven als ze altijd buiten staan.
Tot nu toe heb ik ook prima pizza's kunnen bakken zonder draaiend platform, dus ik denk dat ik dat maar achterwege laat in de hoop dat er dan minder kapot kan gaan.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')