Die saldering is wel een goede stok achter de deur om op te letten. 's Nachts stroom gebruiken zit er wel goed in (ook auto opladen bijvoorbeeld), op zonnige dagen moet ik nog wel wat beter letten. We zitten nu op 190 per maand (1 jaarscontract) maar die auto is nieuw dus dat gaat wel wat verschil maken gok ik zo. Maar goed, voor het laatst getankt op 21 maartquote:Op zaterdag 25 april 2026 14:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ferrarismeter hier dus geen incentive om op te letten. Best kak want zo leer ik het ook niet voor de saldering eraf gaat.
Ook nog mensen op terrein die echt geen enkel benul hebben van matigen met elektriciteit (airco aan met ramen open etc) en schier ontrainbaar zijn.
Wij zitten dus met prijzen van inmiddels 4 jaar geleden op een voorschot van 250 per maand.
Ja ik zag het net. En wij zijn niet thuis dus dik teruglevering.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Morgen 13-15u -48,2 cent![]()
Ik heb te weinig was en afwas hiervooreens vragen of de buren nog wasjes moeten morgen haha.
Dank voor de recept suggestie @:Lucky_Strike!
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buitenquote:Op zaterdag 25 april 2026 14:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Snel een jacuzzi kopen![]()
Hier één prijs, ¤0,33/kWh. Ik zet de vaatwasser aan wanneer ik hetgeen dat ik nodig heb nog smerig in de vaatwasser zit. Wasmachine wanneer ik tijd heb om hem uit te pakken.
Ik vind de droger aanzetten met dit weer, omdat er zoveel stroom is wel beetje ironisch. Zijn het alleen financiële prikkels of ook "dan draait ie groen"? Niet persoonlijk opvatten hoor, als je gratis geld kunt pakken, waarom nietMaar op de droogmolen is het ook zo droog met dit weer
![]()
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat naar johzijn jullie al wel helemaal gewend? Voor mijn gevoel was die verhuizing binnen no time gepiept
Naar aanleiding van je vorige berichtje proberen we ons daar nu wel aan te melden maar weet nog niet of het lukt.quote:Op zaterdag 25 april 2026 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vooral dat er hier ongeveer 6 verschillende katten door de tuinen lopen die op verschillende plekken sproeien, en ik geen zin heb mijn wasrek in de gaten te moeten houden, en dat ik niet helemaal zeker weet of ik nou wat meer op pollen begin te reageren of niet, en dan neem ik liever zekere voor onzekere. Ik droog mn was dus eigenlijk nooit buiten. En het helpt bij het ontlasten van het stroomnet, maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat voor mij de minst sterke motivatie is
.
Ik heb zonnepanelen en behoorlijk overschot, dus met alle terugleverboetes ben ik voor dynamisch gegaan. Ik denk vooralsnog dat dat een goede keuze was. Ik probeer te sturen in verbruik waar kan, maar ga als ik overdag gewerkt heb wel gewoon om 18/19u op piektarief koken, dan wacht ik niet tot 21u ofzo.
@:gcjoel panelen dimmen/uitzetten geen optie? Of wat apparaten op timer aan? Ik gebruik sinds vandaag zonnedimmer en dat werkt heel makkelijk. Moet je omvormer er wel compatibel mee zijn.
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschotquote:Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Alles elektrisch dan? Of heb runt je partner een lasbedrijf bij huisIk zit met m'n ¤0,34/kWh en 2450kWh per jaar op een bedrag van ¤81/maand
Da’s dan weer het voordeel van alleen zijn, gewoon 1 rek vol.1 was en geen matineus kind, alleen een matineuze kat die genoegen neemt met eten en dan weer verder pit.quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen
De mama hangt echt alles buitenquote:Op zaterdag 25 april 2026 16:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt enorm dol op buiten was drogen maar alleen met grote dingen. Ik ga geen 30 onderbroeken, 20 paar sokken en 10 rompers op de droogmolen frommelen
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.quote:Op zaterdag 25 april 2026 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, die zie ik dan weer niet. Ook geen andere reclame trouwens.
[..]
Ja hoor, die eet echt alles. Piept nooit, is altijd blij. Als ik zeg wat we eten, is het antwoord altijd "oh lekker!.
Dat was al zo toen hij klein was zegt zijn moeder. De ene zoon deed elke dagen de ander elke dag
[..]
Ik hou de mijne toch maar voorlopig. Nou is Jross ook wel een aangename kerel hoor, daar niet van.
Pfff ik zou best wel onrustig zijn hierover.quote:Op zaterdag 25 april 2026 15:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helemaal gewend en helemaal happy, maar dit hakte er wel even in ja. Ze zijn overigens via de (vergane) treinrails die hierachter lopen door het hek gekropen. En heel eerlijk gezegd, denk ik dat ze eerst hier hebben gekeken (want dichterbij en beschut), maar na het zien van de borden van Alarm, een "Pas op voor de hond" én de camara´s, even een deurtje verder zijn gaan buurten. Daar deed de buurman net de deur open om hout te halen en daar hebben ze gebruik van gemaakt door naar binnen te glippen. 5 man, met vuurwapens. Buurman en -vrouw vastgebonden, maar gelukkig niet mishandeld (je leest wel eens anders...). Met geld er vandoor gegaan, ook weer door het gat in het hek naar de treinrails, dus niet via de gewone uitgang van de buurt, waar een camara staat. Wisten ze kennelijk.
Nu weer veel reuring in de buurapps over veiligheid en wat we zelf kunnen doen en wat we verwachten van de gemeente. Nou ja, ze zullen voorlopig niet terugkomen denk ik en donderdag komt er een installateur om de bewegingssensoren voor buiten weer te installeren, die ik had meegenomen van ons vorige huis. Geeft weer een veilig(er) gevoelPersoonlijk doet het me eerlijk gezegd niet zo veel, ik ben kennelijk niet meer zo bang uitgevallen. Maar vrouwlief wel, dus vandaar weer extra maatregelen. Ook prima natuurlijk
Ik zie ook geen reclamesquote:Op zaterdag 25 april 2026 16:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Helaas ook met opnieuw openen van de site, ik sla dit recept dus even over.
Oh ja natuurlijk, dan valt het nog best mee toch? Zat even teveel met m'n einem gas en stroom apart in m'n hoofd en aangezien het om stroom ging dacht ik daar aan. Ik moet daarnaast ook nog ¤180 aan gas betalen. Benieuwd hoeveel ik daarvan terug ga krijgen nu ik er woon. Ik laat binnenkort isoleren en wil ook nog aantal airco's zodat ik minder gas ga gebruiken.quote:Op zaterdag 25 april 2026 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niets van dat al. Gewoon gas en elektra en die zitten allebei in dat voorschot![]()
Ondanks een bak zonnepanelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |