abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220627045
The Bicycle Race: BN’ers in heldhaftige strijd door India

Jan Versteegh presenteert het nieuwe avontuurlijke programma The Bicycle Race, waarin zes BN’ers samen met een vriend of familielid per fiets het zuiden van India doorkruisen. Giant ondersteunt het programma door de levering van Revolt gravelfietsen en alle accessoires en toebehoren.

In vier zware etappes vechten de duo’s zich een weg door het chaotische Indiase verkeer. Toeterende auto’s, scheurende tuktuks en verzengende hitte maken iedere kilometer tot een uitdaging. Het is een race, maar snelheid alleen is niet doorslaggevend. The Bicycle Race is vanaf zondag 19 april wekelijks om 20.00 uur te zien op SBS6.

Elke etappe is ongeveer 100 kilometer lang en wordt in drie dagen afgelegd. De ranking wordt bepaald door het geld dat de duo’s verdienen. De snelste fietsers krijgen het meeste geld, maar onderweg liggen extra kansen. Wie culturele highlights bezoekt of zich verdiept in de Indiase cultuur, kan het saldo verder aanvullen. Die highlights liggen lang niet altijd op de route. Een omweg betekent extra kilometers, dus extra tijd. De vraag is dus steeds: ga je voor snelheid of investeer je in extra geld?

De culturele elementen die onderweg worden geleerd en verzameld, zijn bovendien nodig voor de opdracht tijdens het slotevenement van elke etappe. Wie daar goed presteert, verdient opnieuw geld. Strategie en samenwerking zijn cruciaal. Ondertussen regelen de duo’s hun eigen overnachtingen en is slapen bij locals vaak de enige optie, wat zorgt voor bijzondere ontmoetingen en vraagt om flexibiliteit en lef.

Aan het einde van iedere etappe valt het duo met het laagste saldo af. Alleen wie slim speelt én blijft presteren, maakt kans op de eindoverwinning.

De deelnemende duo’s zijn:
• Joshua Nolet en jeugdvriend Bart.
• Teun Kaptein en Ab Snoek.
• Arjan Ederveen en Anniek Pheifer.
• Thomas Dekker en vader Bart.
• Leontien van Moorsel en zus Wilma.
• Josje Huisman en broer Coen.

The Bicycle Race is een intense fietstocht vol competitie, cultuur en emotie. Wie kiest voor snelheid? Wie voor strategie? The Bicycle Race is vanaf zondag 19 april wekelijks om 20.00 uur te zien op SBS6.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 21-04-2026 15:27:02 ]
pi_220627054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:04 schreef Chea49 het volgende:
Weet niet waar ik met deze vraag terecht kan, dus dan maar even hier in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik weet zelf niet hoe ik een programma-spel hier kan plaatsen. Wie wil dit voor mij doen? :?
Op SBS 6 elke week ´Bicycle race´, een soort van wedstrijd met diverse koppels (BN-ers) die een reis door India maken met de racefiets en onderweg diverse opdrachten krijgen waarmee geld te verdienen is. 1Ste aflevering gisteren geweest en was erg leuk om te kijken. Wie kan dit ergens plaatsen? Alvast dank. _O_
Alstublieft ;)
pi_220628205
Verrassend genoeg geen Samantha Steenwijk, Frances van Broekhuizen of Govert Meit
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220628251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
Verrassend genoeg geen Samantha Steenwijk, Frances van Broekhuizen of Govert Meit
Nog geen aflevering gezien, maar het koppel Arjan en Anniek lijkt mij wel grappig.
pi_220628253
Ik had gehoopt op een soort Peking Express wat in de eerste seizoenen veruit het beste programma in zijn soort wat. Maar dit was niets. Random simpele opdrachten, geen idee wie waar fietst, en wat zijn die teams? Josje en haar broer? Leontien van Moorsel en haar zus? De BN'ers lijken nu echt op.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 april 2026 @ 20:47:16 #6
284411 crew  heywoodu
pi_220628966
Krijgen de twee oud-wielerprofs ook nog een soort nadeel om het eerlijker te maken of iets?
pi_220631340
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 15:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alstublieft ;)
O wat lief, je bent geweldig! ^O^
Het was mij nooit gelukt het goed te plaatsen. O+
Hartelijk bedankt Firuze60. _O_
pi_220631392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nog geen aflevering gezien, maar het koppel Arjan en Anniek lijkt mij wel grappig.
Die 2 zijn om te gieren inderdaad. Met Leontien en Wilma is het een ramp. Fietsen steeds verkeerd en Leontien heeft smetvrees en dan ben je in India! _O- Is ook levensgevaarlijk fietsen daar dus wat ongelukjes onderweg.
pi_220631417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:47 schreef heywoodu het volgende:
Krijgen de twee oud-wielerprofs ook nog een soort nadeel om het eerlijker te maken of iets?
Nee, dat niet. Voor hen is de reis net zo zwaar als voor anderen hoor. Vooral Leontien heeft het zwaar wat het verblijf betreft.
pi_220634650
Aflevering bekeken en weet nog niet precies wat ik er van vind. Lijkt soms een beetje op 'gevaarlijke wegen', maar dan op de fiets. Had soms wel plaatsvervangende schaamte om die botte Hollanders tov de lokale bevolking. Beetje schooien om een gratis slaapplaats als rijke vetzak.
En wat een gezeur van die Leontien met haar smetvrees, vond haar zus leuker. Die twee Urkers waren ook wel lachen.
Vielen wel een paar dingen op, niet iedereen wil een helm op zijn kop en met blote voeten op straat lopen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Firuze60 op 22-04-2026 18:48:19 ]
pi_220638542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:41 schreef Firuze60 het volgende:
Aflevering bekeken en weet nog niet precies wat ik er van vind. Lijkt soms een beetje op 'gevaarlijke wegen', maar dan op de fiets. Had soms wel plaatsvervangende schaamte om die botte Hollanders tov de lokale bevolking. Beetje schooien om een gratis slaapplaats als rijke vetzak.
En wat een gezeur van die Leontien met haar smetvrees, vond haar zus leuker. Die twee Urkers waren ook wel lachen.
Vielen wel een paar dingen op, niet iedereen wil een helm op zijn kop en met blote voeten op straat lopen.
Volgens mij hebben sommige echt wel iets betaald voor hun slaapplaats hoor. :Y
pi_220663764
Het 1ste deel is gewonnen door Thomas en zijn vader. Hij spaart zijn vader niet en riskeert diverse keren een aanrijding. De Urker boys zitten meer koffie te drinken onderweg dan dat ze met een race bezig zijn. Ik geloof dat ze vlak voor het einde, ze waren 1 uur later dan de anderen, nog maar 20 roepies hadden maar op het laatst eindelijk een klusje vonden en toch nog met wat geld binnenkwamen. Ze staan niet voor niets onderaan. Gelukkig hoeven ze nog niet weg, ze zijn best leuk samen, want wat ik al voorspelde gebeurde, Leontien stopt er mee want ze kan niet slapen vanwege de viezigheid en eet daardoor ook erg slecht. Was te verwachten als je smetvrees hebt en in één van de smerigste landen gaat verblijven. :X
Volgende keer dus verder zonder Leontien en haar zus.
pi_220696866
Heb ook de tweede aflevering nog een kans gegeven, maar stoorde me wel aan die onbeschoftheid van de deelnemers tov de lokale bevolking. Die trouwerij ook, manoman, wat een poppenkast. Wel leuk om mee te kijken in dat prachtige land, maar een wedstrijdje met stress en daardoor stom gedrag van de deelnemers er van maken was niet nodig.
pi_220712057
Ook nu weer erg spannend maar jammer genoeg door het opgejaagd worden de broer van die ex-K3-zangeres gewond geraakt door een stok die ze mee moesten nemen in de fietstas en waar hij met zijn been tegenaan kwam. Zo erg dat er een splinter dwars door zijn been ging en hij naar het ziekenhuis moest waar deze operatief moest worden verwijderd. Verder diverse punten bereikt die wel gehaald werden maar gesloten bleken. De slaapplaatsen zijn weer gehaald, de een gratis en de ander voor een prikkie. En ja, ze moeten nu eenmaal zuinig zijn met het geld dat ze steeds halen en ik denk dat de meesten daar al op de hoogte zijn van deze crosswedstrijd. Het verwonderd mij steeds weer dat de kandidaten hun fietsen gewoon daar, niet op slot, neer kunnen zetten voor de nacht. Hier in Nederland is deze dan, inclusief het slot, al snel gestolen! De Urker jongens krijgen nu eindelijk door hoe het spel werkt en hebben wat punten kunnen verdienen. Staan nu niet meer onderaan, maar dat komt natuurlijk ook door de ellende met de splinter.
pi_220749000
Dit soort reisspelshows zijn top, maar toch werkt het niet helemaal met BN'ers. Je hebt een paar fanatieke teams en dan de rest, die er te lang inblijft. Dat zag je met Race Across the World, waarbij een van de niet fanatieke teams de finale zelfs haalde.

Jammer. De potentie is er zeker, maar het is niet zo leuk als gehoopt.
pi_220762546
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die stoppen elk kwartier om dan die heerlijke Thaise thee te gaan drinken. En alsnog geen laatste geworden omdat de Urkers van de ene rode highlight naar de andere fietsen en te dure slaapplaatsen fiksen. _O-
De Urkers liggen er daardoor uit. :W

[ Bericht 7% gewijzigd door Chea49 op 11-05-2026 10:59:03 ]
pi_220830956
Arjen en Anniek hebben toch opgegeven. Arjen kan de hitte niet meer aan en Anniek heeft er begrip voor. ^O^
Het tegenovergestelde gebeurd met beide wielrenners. Thomas spaart zijn 74-jarige vader nog steeds niet, jut hem steeds maar weer op om harder te fietsen. Tot nu toe redt hij dat maar ik vind het een beetje sneu voor die ouwe. :{
Joshua en Bart gaan als een speer en vinden enkele highlights en ook nog eens een gratis slaapplaats. Vind dat eigenlijk niet kunnen want ze hebben geld genoeg dus geef die mensen in ieder geval iets. :(
Inmiddels 3 koppels naar huis.
pi_220835550
Joshua en Bart zijn leuk. Thomas is iets te fanatiek en Josje en Coen verdienen iets meer geluk.
Jammer dat Arjen en Anniek eruit zijn en ook jammer dat ze er niet een dagje eerder uit konden gaan. Dan hadden de twee Urkers nog een kans gehad.
pi_220845888
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 21:21 schreef BillDauterive het volgende:
Joshua en Bart zijn leuk. Thomas is iets te fanatiek en Josje en Coen verdienen iets meer geluk.
Jammer dat Arjen en Anniek eruit zijn en ook jammer dat ze er niet een dagje eerder uit konden gaan. Dan hadden de twee Urkers nog een kans gehad.
Joshua en Bart zijn schatten inderdaad, Josje vind ik een beetje een saggerijn, Arjen en Anniek teveel aan de thee geweest onderweg en jammer voor de Urkers maar die hadden er ook niet zoveel zin meer in geloof ik.
pi_220883777
Beide wielrenners deze keer als 2de over de eindstreep. Thomas kwam als 1ste over de streep geloof ik maar pappa bleef iets achter. Die man fietst zich een ongeluk en dan steeds dat gefoeter van zoonlief vind ik wat minder. Die man is verdorie 74 jaar en ook al heeft hij een fietsverleden dan nog heb je rekening met hem te houden. Gelukkig vindt hij zelf ook dat hij wat streng is voor zijn vader maar dan zegt hij dat zijn vader vroeger voor hem ook zo streng was dus dat is zijn excuus voor nu. o|O
Josje weer van begin tot einde klagen over de hitte, goh dat wist je niet? Haar broer was allang over de finisch maar Josje verloor op het laatst nog van Bart. :'(
Joshua en Bart hebben gewonnen op punten-geld door de lekkerste rijstpap te maken voor het traditionele feest voor de Goden. Die staan nu dus eerste. *O*
pi_220884181
Aan het begin van de aflevering vond ik Thomas wat sympathieker overkomen. Ze raapten alle eieren en deden meer dan ze moesten doen. Maar toen hij later, tijdens de sprint, zijn vader uitkafferde, was die sympathie weer verdwenen. Ik begrijp dat het een wedstrijd is en zijn vader zijn teamgenoot, maar zo ga je niet met je teamgenoot om, zeker niet als die ook nog eens zoveel ouder is.
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:47 schreef Chea49 het volgende:
vindt hij zelf ook dat hij wat streng is voor zijn vader maar dan zegt hij dat zijn vader vroeger voor hem ook zo streng was dus dat is zijn excuus voor nu. o|O
Ja, dat stukje sloeg nergens op. Een beetje voor zichzelf goedpraten waarom hij zo'n lul is.
quote:
Josje weer van begin tot einde klagen over de hitte, goh dat wist je niet? Haar broer was allang over de finisch maar Josje verloor op het laatst nog van Bart. :'(
Ik heb het met Josje te doen. Ze hangen de hele tijd achteraan en hebben weinig keuze welke opdrachten ze mogen doen.
De twist van volgende week, dat ze niet weten welke opdrachten al gedaan zijn, lijkt me ook het meest in het nadeel van dat team. Ik vrees ervoor dat de finale gaat tussen Thomas en Bart en Bart en Joshua.
pi_220888704
Leuk programma en spannende aflevering weer.

Thomas is inderdaad een beetje streng voor zijn vader _O- maar wel mooi om dat fanatisme te zien van het duo.
En Joshua & Bart zijn ook fanatiek, maar op een andere manier
pi_220982825
Mooie finale tussen de twee beste duo's

De Dekkertrein had een beetje pech met de yoga-opdracht en de val, maar pa Dekker zat er sowieso al een beetje doorheen. Joshua & Bart zijn daarmee wel de terechte winnaars, goede fietsers maar ook vooral erg creatief

Verrassend leuk programma geworden wat mij betreft
pi_220983653
Helemaal mee eens en mijn favorieten dan ook, door de pech van pa Dekkers, de winnaars. Wat mij betreft ook wel terecht daar de Dekkertjes nu eenmaal profs zijn. Thomas pakte het verlies heel sportief op ondanks dat hij de gehele wedstrijd erg hard voor zijn pa was. En maar doorfietsen terwijl zijn pa bijna onder een grote bus terecht was gekomen door een uitglijer. Mij té fanatiek allemaal. Opvallende was dat er geen mens naar vader Bart omkeek terwijl hij daar onder zijn fiets lag.
Joshua en Bart zijn schatten en voor iedereen even lief. w/
Jammer dat er niet meer belangstelling was voor dit programma hier. :{w

[ Bericht 10% gewijzigd door Chea49 op 08-06-2026 08:23:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')