abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220624547
Hier in de wijk heeft een relatief jonge man maar verwachting van vrijdagavond tot zondagavond met een hersenbloeding in zijn huis gelegen. Er waren sleepsporen te zien meubels lagen op de grond door dat hij zich mogelijk wilde optrekken. Zijn gsm lag boven.
Hij is op tijd gevonden en zit nu in een revalidatie centrum.

Dit verhaal zet mij wel aan het denken.
En ik ben eens benieuwd hoe anderen daar over denken.

Als jij een paar dagen alleen thuis bent of alleen woont en je voelt je niet goed worden; kun jij dan alarm slaan?
Heb jij een manier bedacht hoe je de aandacht van een ander kan trekken als bellen niet lukt etc?

Even een scenario wat we hopelijk nooit gaan mee maken.
Maar mogelijk kan dit topic ook tips opleveren.
pi_220624601
Je kan ook 24 uur mobieltelefoon binnen armbereik zetten. Maar ja.. dat iemand spontaan hersenbloeding krijgt, kan iedereen overkomen. De vraag is of je nog kan bewegen en telefoon aanzetten..
Laten staan als je van trap aflopen en uitglijden... bewusteloos Tja.

Soms moet je gewoon even niet nadenken en van leven gaan genieten. De ongeluk zit altijd in de kleine hoekje.

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Ghost op 21-04-2026 09:34:23 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 21 april 2026 @ 09:27:02 #3
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220624696
Voor mij niet, maar mijn moeder is al op leeftijd, maar gaat bv wel elke ochtend 10km wandelen. Ze heeft een Apple Watch. Die heeft een functie voor automatisch alarm slaan naar opgegeven contacten indien een val geregistreerd wordt en niet binnen X seconden op een knop gedrukt wordt. Daar zit dan ook de locatie bij.

Dat heb ik wel ingesteld voor d'r zodat ik dan gewaarschuwd wordt. Maar inderdaad, als je dat ding niet om hebt dan wordt het al lastig. Zelfde geldt voor een telefoon, die kun je bij je hebben, maar als je onwel wordt kun je daar ook niks meer mee.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 09:35:23 #4
5428 crew  miss_sly
pi_220624756
Voor mezelf heb ik daar nooit over nagedacht, omdat ik samenwoon en we doorgaans in ieder geval elke nacht thuis slapen. En als een van ons niet thuis slaapt, hebben we eigenlijk altijd even contact voor we gaan slapen. Dus als de ander dan niet reageert, zal dat gek zijn en reden om alarm te slaan.

Mijn moeder daarentegen is er zich gelukkig wel van bewust, en draagt haar mobiele telefoon in huis aan een ketting altijd bij zich. En dat doet ze gelukkig ook echt heel trouw, dus als er iets is en ze is in staat om te bellen, dan kan ze dat altijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220624854
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 08:59 schreef cinderloom het volgende:
Hier in de wijk heeft een relatief jonge man maar verwachting van vrijdagavond tot zondagavond met een hersenbloeding in zijn huis gelegen. Er waren sleepsporen te zien meubels lagen op de grond door dat hij zich mogelijk wilde optrekken. Zijn gsm lag boven.
Hij is op tijd gevonden en zit nu in een revalidatie centrum.

Dit verhaal zet mij wel aan het denken.
En ik ben eens benieuwd hoe anderen daar over denken.

Als jij een paar dagen alleen thuis bent of alleen woont en je voelt je niet goed worden; kun jij dan alarm slaan?
Heb jij een manier bedacht hoe je de aandacht van een ander kan trekken als bellen niet lukt etc?

Even een scenario wat we hopelijk nooit gaan mee maken.
Maar mogelijk kan dit topic ook tips opleveren.
https://www.alone-app.nl/
Bekijk deze YouTube-video

Je kan ook met home automation dingen als bewegingssensoren, deurschakelaars, stroom of waterverbruik in de gaten houden en na x tijd zonder detectie een soft alarm af laten gaan bij de persoon die daar woont, mocht de persoon binnen x tijd niet reageren dan kun je een 2de alarm laten af gaan bij iemand anders
  dinsdag 21 april 2026 @ 10:17:06 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220625044
ik zal opgegeten worden door mijn kat
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 21 april 2026 @ 10:55:56 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220625192
Mijn oma heeft sinds het overlijden van mijn opa een vast moment in de ochtend contact met de familie via whatsapp, als ze dat niet doet gaan we bellen, bij niet opnemen gaan we langs.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220625776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 09:27 schreef CoolGuy het volgende:
Ze heeft een Apple Watch. Die heeft een functie voor automatisch alarm slaan naar opgegeven contacten indien een val geregistreerd wordt en niet binnen X seconden op een knop gedrukt wordt. Daar zit dan ook de locatie bij.
Mooie uitvinding.
Vooral omdat hij zelf alarm kan slaan.

Als je je onwel voelt en je kan nog lopen dan kun je vaak nog wel een gsm pakken om te bellen of iemand te appen / buurtwhatsapp een melding te maken.
Desnoods naar buiten gaan. Beter daar neervallen dan thuis in de woonkamer waar niemand je ziet (als je alleenstaand / op dat moment alleen in huis bent).

Maar wat @Captain_Ghost ook wel terecht zegt: je moet er ook niet naar gaan leven. Zo simpel is het natuurlijk ook.
  dinsdag 21 april 2026 @ 12:49:17 #9
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220625816
Moet er niet aan denken dat je tijdens het douchen op een zeepje gaat staan en onderuit gaat, vervolgens je hoofd stoot tegen de douchekraan en bewusteloos raakt. En tijdens de val probeer je nog de slang van de douchekop te grijpen, maar deze trek je uit de houder en valt op je gezicht. Vervolgens waterboard je jezelf dood :{

Dat kan zelfs als je niet alleen woont...
  dinsdag 21 april 2026 @ 12:50:17 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220625821
Ik woon samen, dus ik zal wel gevonden worden.

Mijn omatje belde iedere dag met haar zussen, als controle van elkaar.
Nadat ze gevallen was, werd ze gevonden door de hulp in de huishouding. Dus we wisten niet hoelang ze had gelegen.
Ze was vergeten dat ze een rollator nodig had. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Spellchecker dinsdag 21 april 2026 @ 14:17:08 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220626479
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 april 2026 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn oma heeft sinds het overlijden van mijn opa een vast moment in de ochtend contact met de familie via whatsapp, als ze dat niet doet gaan we bellen, bij niet opnemen gaan we langs.
Dit :Y
Of een telefooncirkel.
https://www.google.com/se(...)384&bih=774&dpr=2.81
pi_220626510
Mijn broer hebben we zo gevonden, normaal gesproken ging hij op zaterdag bij onze ouders langs, op zondag zijn mijn ouders en mijn andere broer bij zijn huis gaan kijken.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2026 @ 14:25:58 #13
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220626512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Moet er niet aan denken dat je tijdens het douchen op een zeepje gaat staan en onderuit gaat, vervolgens je hoofd stoot tegen de douchekraan en bewusteloos raakt. En tijdens de val probeer je nog de slang van de douchekop te grijpen, maar deze trek je uit de houder en valt op je gezicht. Vervolgens waterboard je jezelf dood :{

Dat kan zelfs als je niet alleen woont...
Een tante van mij is zo overleden. Nouja wellicht niet precies zo. Maar die werd al 3 dagen niet gehoord door haar kinderen, en ze woonde ook niet om de hoek, en is onderuit gegaan. Kinderen hebben de politie gebeld en die troffen haar dood aan in de douche. Was krap aan 50 jaar oud, maar dus alleenstaand.
pi_220626567
Meeste gevallen is mijn vrouw ook wel thuis, dus zal meestal meevallen.

Soms is zij een paar dagen naar familie toe en ben ik alleen thuis (hoewel overdag gewoon naar werk).
Wat dan? Nou ja wij hebben er niet iets specifieks over afgesproken. We appen elkaar wel even in de ochtend en in de avond voor het slapen gaan (althans dat zijn de vaste momenten). Dus mocht er iets zijn dan merken we dat relatief snel.

Maar op dat moment zelf?
Ik heb mijn mobiel altijd wel redelijk in de buurt. Buiten dat geen speciale dingen (zoals op Samsung Watch iets instellen). Laat staan een alarmknop ofzo. We zijn niet op die leeftijd dat dat nodig is, maar goed kan altijd gebeuren.
pi_220627508
Ehm geen idee. Misschien een appje in de buurtapp als het lukt, of naar buiten lopen en buren waarschuwen. Maar als het echt niet lukt tsja, dan maar zelf 112 bellen ofzo? Ik heb wel eens een mevrouw ontmoet die een hartinfarct oid kreeg en zelf nog 112 kon bellen, was ook alleen. En anders, tsja, pech gehad. Meeste contacten wonen nou eenmaal niet in de buurt helaas en niet iedereen heeft een auto dus helaas pindakaas
  dinsdag 21 april 2026 @ 17:09:26 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220627523
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:07 schreef DoubleDip het volgende:
Ehm geen idee. Misschien een appje in de buurtapp als het lukt, of naar buiten lopen en buren waarschuwen. Maar als het echt niet lukt tsja, dan maar zelf 112 bellen ofzo? Ik heb wel eens een mevrouw ontmoet die een hartinfarct oid kreeg en zelf nog 112 kon bellen, was ook alleen. En anders, tsja, pech gehad. Meeste contacten wonen nou eenmaal niet in de buurt helaas en niet iedereen heeft een auto dus helaas pindakaas
Echte spoed is gewoon 112. Dat staat los van contacten in de buurt met wel of geen auto.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220627663
Er bestaan ook hangers/halskettingen met een noodknop. Als je op de knop drukt worden automatisch een aantal contactpersonen gebeld. Bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl(...)1af1abb20beb09b69dbb
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 17:59:02 #18
388664 crew  Dotteke
pi_220627723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 09:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan ook 24 uur mobieltelefoon binnen armbereik zetten. Maar ja.. dat iemand spontaan hersenbloeding krijgt, kan iedereen overkomen. De vraag is of je nog kan bewegen en telefoon aanzetten..
Laten staan als je van trap aflopen en uitglijden... bewusteloos Tja.

Soms moet je gewoon even niet nadenken en van leven gaan genieten. De ongeluk zit altijd in de kleine hoekje.
Klopt. Mijn vader had 2 apple Iwatch een voor de dag en een voor de nacht, met val registratie.
Hij dacht hier mee veilig te zijn in geval van nood en altijd hulp zou krijgen of zou kunnen bellen.
Helaas
Hij heeft op de wc een zware hersenbloeding gekregen, ze hebben hem 24 uur later op de vloer gevonden helemaal onderkoeld.
Zij I watch had niets gedaan en omdat hij deels verlamd was kon hij ook niet bij zijn I-watch komen om te bellen.
Hij had ze daarvoor beide aangeschaft.
Een week later is hij helaas overleden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:12:26 #19
483584 incel
they/them
pi_220627798
Mij zullen ze waarschijnlijk pas na 2 weken vinden als de buren klagen over stankoverlast (nog meer dan normaal), als ridder gestorven in het zadel, met m'n kop op m'n toetsenbord en m'n reet op m'n gaming chair.
pi_220627818
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Echte spoed is gewoon 112. Dat staat los van contacten in de buurt met wel of geen auto.
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.

Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:48:08 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220627991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.

Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
Geen vervoer lijkt me geen indicatie voor ambulance.

Maar HAP kan ook huisbezoeken doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220628150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.

Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
Taxi
pi_220628199
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:14 schreef Piles het volgende:

[..]
Taxi
Waar ik woon rijden 's nachts geen Ubers / taxi's.
Behalve op uitgaansavonden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:48 schreef Lienekien het volgende:
Maar HAP kan ook huisbezoeken doen.
Oja klopt, die hebben ook een auto.
Als je echt niet kunt komen zullen hun wel op visite komen. Maar zal niet voor een vekroudheidje zijn ;)
pi_220633104
Ik heb zelf mijn mobiele telefoon eigenlijk altijd in ieder geval op dezelfde verdieping in huis liggen als waar ik ben. En als ik iets ga doen waarbij vallen eventueel voor de hand zou kunnen liggen (iets op een ladder, hardlopen op de loopband, etc.), dan ligt de telefoon op de grond in de buurt van waar ik logischerwijs zou vallen.

Je kunt natuurlijk niet alles voorzien, maar hou er in mijn achterhoofd wel rekening mee wanneer ik alleen thuis ben.
pi_220633108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.

Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
Wat zou iets zijn dat geen spoed is maar ook niet tot morgen kan wachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')