https://www.alone-app.nl/quote:Op dinsdag 21 april 2026 08:59 schreef cinderloom het volgende:
Hier in de wijk heeft een relatief jonge man maar verwachting van vrijdagavond tot zondagavond met een hersenbloeding in zijn huis gelegen. Er waren sleepsporen te zien meubels lagen op de grond door dat hij zich mogelijk wilde optrekken. Zijn gsm lag boven.
Hij is op tijd gevonden en zit nu in een revalidatie centrum.
Dit verhaal zet mij wel aan het denken.
En ik ben eens benieuwd hoe anderen daar over denken.
Als jij een paar dagen alleen thuis bent of alleen woont en je voelt je niet goed worden; kun jij dan alarm slaan?
Heb jij een manier bedacht hoe je de aandacht van een ander kan trekken als bellen niet lukt etc?
Even een scenario wat we hopelijk nooit gaan mee maken.
Maar mogelijk kan dit topic ook tips opleveren.
Mooie uitvinding.quote:Op dinsdag 21 april 2026 09:27 schreef CoolGuy het volgende:
Ze heeft een Apple Watch. Die heeft een functie voor automatisch alarm slaan naar opgegeven contacten indien een val geregistreerd wordt en niet binnen X seconden op een knop gedrukt wordt. Daar zit dan ook de locatie bij.
Ditquote:Op dinsdag 21 april 2026 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn oma heeft sinds het overlijden van mijn opa een vast moment in de ochtend contact met de familie via whatsapp, als ze dat niet doet gaan we bellen, bij niet opnemen gaan we langs.
Een tante van mij is zo overleden. Nouja wellicht niet precies zo. Maar die werd al 3 dagen niet gehoord door haar kinderen, en ze woonde ook niet om de hoek, en is onderuit gegaan. Kinderen hebben de politie gebeld en die troffen haar dood aan in de douche. Was krap aan 50 jaar oud, maar dus alleenstaand.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:49 schreef butz0rs het volgende:
Moet er niet aan denken dat je tijdens het douchen op een zeepje gaat staan en onderuit gaat, vervolgens je hoofd stoot tegen de douchekraan en bewusteloos raakt. En tijdens de val probeer je nog de slang van de douchekop te grijpen, maar deze trek je uit de houder en valt op je gezicht. Vervolgens waterboard je jezelf dood![]()
Dat kan zelfs als je niet alleen woont...
Echte spoed is gewoon 112. Dat staat los van contacten in de buurt met wel of geen auto.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:07 schreef DoubleDip het volgende:
Ehm geen idee. Misschien een appje in de buurtapp als het lukt, of naar buiten lopen en buren waarschuwen. Maar als het echt niet lukt tsja, dan maar zelf 112 bellen ofzo? Ik heb wel eens een mevrouw ontmoet die een hartinfarct oid kreeg en zelf nog 112 kon bellen, was ook alleen. En anders, tsja, pech gehad. Meeste contacten wonen nou eenmaal niet in de buurt helaas en niet iedereen heeft een auto dus helaas pindakaas
Klopt. Mijn vader had 2 apple Iwatch een voor de dag en een voor de nacht, met val registratie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 09:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kan ook 24 uur mobieltelefoon binnen armbereik zetten. Maar ja.. dat iemand spontaan hersenbloeding krijgt, kan iedereen overkomen. De vraag is of je nog kan bewegen en telefoon aanzetten..
Laten staan als je van trap aflopen en uitglijden... bewusteloos Tja.
Soms moet je gewoon even niet nadenken en van leven gaan genieten. De ongeluk zit altijd in de kleine hoekje.
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echte spoed is gewoon 112. Dat staat los van contacten in de buurt met wel of geen auto.
Geen vervoer lijkt me geen indicatie voor ambulance.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.
Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
Taxiquote:Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.
Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
Waar ik woon rijden 's nachts geen Ubers / taxi's.quote:
Oja klopt, die hebben ook een auto.quote:
Wat zou iets zijn dat geen spoed is maar ook niet tot morgen kan wachten?quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies, bij 112 situatie komen ze wel.
Ik vraag me alleen af hoe het zit als je de huisartsenpost belt en je kan niet komen ivm geen vervoer (je hebt geen auto, je kan door de klacht niet fietsen, geen kennissen in de buurt of midden in de nacht etc) of ze dan ook met hun auto komen. Dan denk ik niet aan spoed situatie maar iets waarvoor je normaliter wel gezien zou worden op de HAP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |