Is het heel slecht weer bij jullie?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
Achquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
Charlotte is kwijt. Ze ligt niet op het nest te slapen en is al een paar uur niet gezien. De mini’s lijken me nog wat klein om zonder warmte de nacht door te kunnen komen…. Rond 20.30 is er nog wel voor een hapje gezorgd zagen we in de screenshots van de bewegingssensor. Maar daarna is de ouder weer weggevlogen. Meh.
Ik heb even ChatGPT gevraagd (dus het blijft een korreltje zout, maar goed wie heeft hier verder nou verstand van), die zegt dat onweer geen groot probleem zou moeten zijnquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:55 schreef Phaidra het volgende:
Over 20 min barst het hier los met regen en mogelijk onweer. Vogels voelen dat wel aan dacht ik, maar het kastje lijkt me toch juist een veilige plek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt tricky als het koud wordt, dus. Maar volgens mij wordt het rond de 10-15 graden vanavond.Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:37 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zondag 3 mei 2026 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat er een buurtkat langs is gekomen.
Lunch met een vriendin.quote:Op zondag 3 mei 2026 16:07 schreef Farenji het volgende:
Wat een drama! Ik hoop dat het goed komt en Charlotte gewoon even een time out nodig had ofzo.
Ik heb het net even opgezocht op de site van de dierenbescherming:quote:Op zondag 3 mei 2026 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh no... Als ze echt niet meer terug komt kun je mss de dierenambu of een vogelopvang toch eens bellen om advies? Want wss is Bas ze wel aan het voeren maar die mist het warmhoudinstinct...
Toevallig heb ik vrijdag vogelpindakaas met meelwormen besteld, als het goed is wordt dat maandag bezorgd.quote:Om te voorkomen dat er onnodig jonge vogels bij hun ouders worden weggehaald, volgen hieronder enkele situaties waarin u een jonge vogel kunt aantreffen en hoe te handelen.
Mezen:
Wat is er aan de hand: Een van de ouders is dood.
Hoe te handelen: Niet mee bemoeien, vader of moeder voert gewoon door. Je kunt eventueel een bakje universeel voer in de buurt neerzetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |