abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220619988
Voor de mensen met een AMD RX 6000/7000 series gpu is het nu mogelijk om met het programma Optiscaler Client met een paar klikken FSR4 te activeren in je games.

Optiscaler Client is een programma waarmee je upscale technieken kan spoofen terwijl je andere technieken injecteert. Het spel denkt daardoor dat je bijvoorbeeld FSR 3 of XeSS gebruikt terwijl op de achtergrond FSR4 geïnjecteerd wordt.

Optiscaler mod bestaat al een tijdje maar was voorheen nogal omslachtig omdat je zelf de juiste files moest downloaden en kopieren naar je game folders. Nu met de nieuwe Optiscaler Client is het heel makkelijk gemaakt. Je download de client, scant voor geïnstalleerde games, dan kies je de game waar je het voor wil gebruiken en met 1 klik op quick of auto install word de mod en de benodigde files voor die game geïnstalleerd. Als je dan in-game op Insert drukt opent het Optiscaler mod menu van waaruit je andere upscale technieken kunt injecteren.

Ik heb het gister geprobeerd voor Crimson Desert met mijn RX 7800XT. Was niet tevreden met FSR3.1 in die game dus speelde 1440p native, maar met FSR4 ziet het er fantastisch uit imo en op quality setting ook een kleine bump in performance. Zeer tevreden dus over de Optiscaler Client.

De Optiscaler Client is hier gratis te downloaden;
https://github.com/Agustinm28/Optiscaler-Client

Enige kanttekening is dat online games met anticheat software aan kunnen slaan op Optiscaler omdat het een mod is.
pi_220956804
Interessant, echter heb ik een 9070xt nu en dus volgens mij n.v.t. voor mij toch? Heb geen ervaring met geel dat FSR :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220958226
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:07 schreef vosss het volgende:
Interessant, echter heb ik een 9070xt nu en dus volgens mij n.v.t. voor mij toch? Heb geen ervaring met geel dat FSR :)
9070xt heeft al FSR4 in supported games inderdaad.

Je zou het nog kunnen gebruiken voor oudere games die alleen FSR3 hebben. Maar nogmaals, pas op met online games met anti cheat.

En AMD heeft laatst aangekondigd dat ze FSR4 naar RDNA3 gaan brengen in Juli 2026 en RDNA2 in 2027. Dus dan zal het sowieso alleen nog van toepassing zijn voor oudere games.

quote:
AMD VP Jack Huynh has revealed that FSR 4.1 upscaling will be made available for RDNA 3 cards (RX 7000-series products) in July, and for RDNA 2 cards (RX 6000-series products) in "early 2027."
https://www.tomshardware.(...)joy-improved-visuals

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 04-06-2026 13:42:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')