abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220618720
Steeds meer mensen laten pakketten thuis bezorgen, maar het probleem is dat we lang niet altijd thuis zijn op het moment van levering. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een groot deel van de bezorgpogingen mislukt of dat pakketten onbeheerd voor de deur worden achtergelaten. Daarnaast zijn buren vaak de dupe; mislukte afleverpogingen van pakketten zorgen in Nederland bovendien voor ongeveer 16 miljoen onnodige kilometers per jaar. Heel erg zonde!

Daarnaast is pakketdiefstal een zorgelijke trend, zeker nu meer mensen online blijven winkelen. Het aantal online bestellingen neemt jaarlijks toe, terwijl de manier van afleveren eigenlijk nauwelijks is veranderd. Een oplossing die ik steeds vaker zie is het gebruik van een pakketbrievenbus. Daarmee zouden pakketten veilig geleverd kunnen worden in een soort kluis.

Maar ook zijn algemene pakketkluizen wellicht een oplossing, bijv. van PostNL of DHL. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar meer tips/oplossingen of ervaringen.

Laat deze hier vooral onder achter!

[ Bericht 97% gewijzigd door Armani XL op 20-04-2026 11:57:12 (post teruggezet) ]
  maandag 20 april 2026 @ 12:08:28 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220619031
Een andere out of the box oplossing... Is je zooi gewoon in een winkel kopen.
pi_220619078
Had je echt ChatGPT nodig om deze tekst te maken?
pi_220620496
Ik heb al jaren een pakketbus aan de muur hangen. Een kluis zou ik het niet noemen, hoewel je er niet eenvoudig iets uit krijgt zonder sleutel is het zeker binnen een minuut open te rukken. Het enkele pakket wat er niet in past komt alsnog bij de buren of in de tuin.

Kost wel iets en het is een best wel groot ding maar o zo handig. Ook de bezorgers zijn er helemaal blij mee.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220622946
quote:
3s.gif Op maandag 20 april 2026 11:39 schreef BartJoppe123 het volgende:
Steeds meer mensen laten pakketten thuis bezorgen, maar het probleem is dat we lang niet altijd thuis zijn op het moment van levering. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een groot deel van de bezorgpogingen mislukt of dat pakketten onbeheerd voor de deur worden achtergelaten. Daarnaast zijn buren vaak de dupe; mislukte afleverpogingen van pakketten zorgen in Nederland bovendien voor ongeveer 16 miljoen onnodige kilometers per jaar. Heel erg zonde!

Daarnaast is pakketdiefstal een zorgelijke trend, zeker nu meer mensen online blijven winkelen. Het aantal online bestellingen neemt jaarlijks toe, terwijl de manier van afleveren eigenlijk nauwelijks is veranderd. Een oplossing die ik steeds vaker zie is het gebruik van een pakketbrievenbus. Daarmee zouden pakketten veilig geleverd kunnen worden in een soort kluis.

Maar ook zijn algemene pakketkluizen wellicht een oplossing, bijv. van PostNL of DHL. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar meer tips/oplossingen of ervaringen.

Laat deze hier vooral onder achter!
Volgens mij verzin je maar wat of laat je wat voor je verzinnen.

Mijn oplossing: laten bezorgen (en verzenden trouwens via) bij DHL-pick-up punt: lagere kosten en (zgn.) de groenste optie. Nooit probleem mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 20-04-2026 21:27:12 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220624893
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 15:37 schreef 215 het volgende:
Ik heb al jaren een pakketbus aan de muur hangen. Een kluis zou ik het niet noemen, hoewel je er niet eenvoudig iets uit krijgt zonder sleutel is het zeker binnen een minuut open te rukken. Het enkele pakket wat er niet in past komt alsnog bij de buren of in de tuin.

Kost wel iets en het is een best wel groot ding maar o zo handig. Ook de bezorgers zijn er helemaal blij mee.
Mikken ze daar dan niet ook pakketjes van de buren in die niet thuis zijn? En dan zit hij vol en past jouw pakketje niet meer?
pi_220625334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 09:53 schreef Lingue het volgende:

[..]
Mikken ze daar dan niet ook pakketjes van de buren in die niet thuis zijn? En dan zit hij vol en past jouw pakketje niet meer?
Daar was ik wel bang voor in het begin maar het blijkt een zeldzaamheid, waarschijnlijk gewoon een vergissing dan. Het zou me dan meer irriteren om het uitventen dan dat ie vol zit. Er past een flinke schoenendoos in of een aantal kleiner pakketjes. En zoveel bezorgers komen er ook weer niet per dag langs.

Wat wel een nieuwe trend is dat er ook brieven in gedaan worden en dat is lastig want als die langs de wand plakken zie ik ze niet altijd direct.

Het ding hangt er meer dan vijf jaar denk ik. Nog helemaal tevreden mee.

Pogingen om te automatiseren zodat er en lampje gaat branden als ie open is geweest werken hooguit tijdelijk. Het is een kooi van Faraday dus komen signalen slecht buiten. Een sensor er buiten is weer te kwetsbaar voor het weer (en nieuwsgierigheid). Batterijen buiten in de winter is ook geen leuke combinatie.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220625366
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:16 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Had je echt ChatGPT nodig om deze tekst te maken?
Kan je nagaan hoe treurig het gesteld is met een hele generatie die hier afhankelijk van is.

Maar goed, ik laat mijn pakketjes tegenwoordig altijd bij pakketautomaten afgeven. Geen gezeik dat het voor de deur of in de kliko wordt achtergelaten
pi_220625400
Ik probeer te plannen dat ik thuis ben. In veel gevallen kun je bv ook in de app de dag nog wijzigen. Klein pakket doe ik vaak een van de automaten in de buurt
pi_220626294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 11:24 schreef 215 het volgende:

[..]
Daar was ik wel bang voor in het begin maar het blijkt een zeldzaamheid, waarschijnlijk gewoon een vergissing dan. Het zou me dan meer irriteren om het uitventen dan dat ie vol zit. Er past een flinke schoenendoos in of een aantal kleiner pakketjes. En zoveel bezorgers komen er ook weer niet per dag langs.

Wat wel een nieuwe trend is dat er ook brieven in gedaan worden en dat is lastig want als die langs de wand plakken zie ik ze niet altijd direct.

Het ding hangt er meer dan vijf jaar denk ik. Nog helemaal tevreden mee.

Pogingen om te automatiseren zodat er en lampje gaat branden als ie open is geweest werken hooguit tijdelijk. Het is een kooi van Faraday dus komen signalen slecht buiten. Een sensor er buiten is weer te kwetsbaar voor het weer (en nieuwsgierigheid). Batterijen buiten in de winter is ook geen leuke combinatie.
Dank voor je ervaring. Ik denk er ook best regelmatig aan om tot zoiets over te gaan. Vooral omdat de pakketjes gewoon anders zonder bericht voor de deur achtergelaten worden. Of steeds op zoek moet gaan welke buurman/vrouw het pakketje heeft aangenomen.

Misschien met het woonblok samen (4 huizen) dan hebben we er allemaal wat aan.
pi_220626328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:41 schreef Lingue het volgende:

[..]
Dank voor je ervaring. Ik denk er ook best regelmatig aan om tot zoiets over te gaan. Vooral omdat de pakketjes gewoon anders zonder bericht voor de deur achtergelaten worden. Of steeds op zoek moet gaan welke buurman/vrouw het pakketje heeft aangenomen.

Misschien met het woonblok samen (4 huizen) dan hebben we er allemaal wat aan.
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.

Ze zijn nu duidelijk wel goedkoper dan een jaar of wat terug zie ik.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220626445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef 215 het volgende:

[..]
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.

Ze zijn nu duidelijk wel goedkoper dan een jaar of wat terug zie ik.
Ik ga eens kijken. Dank iig voor je ervaring.
pi_220626464
Ik laat die dingen gewoon in de PBA dumpen, tot 22.00 open, loopafstand. Probleem opgelost.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220626559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef 215 het volgende:

[..]
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.

Ze zijn nu duidelijk wel goedkoper dan een jaar of wat terug zie ik.
Dan met een slot of zo? Hoe krijgt de bezorger het er dan in?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220626562
Op het werk laten bezorgen :).
Veel collega’s doen dat ook, dus dat scheelt de bezorgdienst toch een fiks aantal adressen.
  dinsdag 21 april 2026 @ 14:35:30 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220626563
In de postNL app gewoon aangeven altijd bij een pakketpunt afleveren, ik haal mijn shit tegenwoordig altijd op bij een intratuin. heerlijk.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220626825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Dan met een slot of zo? Hoe krijgt de bezorger het er dan in?
Een schot wat meebeweegt met het deksel, daarom zijn ze vaak zo hoog.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220626893
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
In de postNL app gewoon aangeven altijd bij een pakketpunt afleveren, ik haal mijn shit tegenwoordig altijd op bij een intratuin. heerlijk.
Ja, maar hier hebben de bezorgdiensten de afhaalpunten nogal verspreid over de regio. Dus dan betaal ik voor bezorgen en moet vervolgens nog tien km heen en weer terug rijden om het op te halen vaak tijdens kantooruren. Daar paste ik voor.

Op mijn werk bezorgen ging prima totdat bezorgers niet meer de moeite namen om te rijden langs mijn werkgever. Dan moest ik dus na werktijd alsnog ergens de juiste supermarkt zoeken. Nou ja, ik werk al jaren niet meer.

Die pakketbus is best wel heel handig.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220627888
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
In de postNL app gewoon aangeven altijd bij een pakketpunt afleveren, ik haal mijn shit tegenwoordig altijd op bij een intratuin. heerlijk.
En dan komen de eerst 20 pakketten met dhl... en mag je alsnog op zoek naar je pakket...
Maar standaard aangeven dat het op een PostNL punt geleverd mag worden is ook wel een idee. Dan is er een gedeelte iig afgevangen.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 20:47:21 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220667771
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef Anne het volgende:
Op het werk laten bezorgen :).
Veel collega’s doen dat ook, dus dat scheelt de bezorgdienst toch een fiks aantal adressen.
Doe ik ook vaak, zeker nu ik in Duitsland woon en iets bij een Nederlandse website heb besteld. Bij bedrijf waar ik nu werk geen probleem, maar bij grotere organisaties wordt dat niet altijd gewaardeerd.

In Duitsland kun je sowieso bij DHL je standaard bezorgdag instellen. Dan worden je pakketten bijvoorbeeld altijd zaterdag afgeleverd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220676262
Hier in Oostenrijk biedt de post de mogelijkheid aan om een zogenaamde ontvangstbox te laten monteren. Dat is een kast met elektronisch slot waar ze je pakketje in doen, en in je brievenbus krijg je dan het NFC kaartje waarmee je de box open kan doen. Als je je pakketje er uit gehaald hebt, dan leg je het kaartje er weer in, en dan kan de postbode het gebruiken voor de volgende keer.

Als je er zelf een wil laten installeren, dan kost het E200,- ongeveer, maar als je met meerdere partijen in een pand/buurt bestelt, dan is het gratis. Ideaal, en geen in idee waarom dat in andere landen nog niet aangeslagen is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220676302
En als het niet in de automaat kan (DHL c.s.), dan zetten ze het gewoon voor de deur. Ik woon gelukkig niet waar gejat wordt. Gisteren voor het eerst iets bij de buren afgeleverd, UPS is wat strenger. Yanks.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')