Volgens mij verzin je maar wat of laat je wat voor je verzinnen.quote:Op maandag 20 april 2026 11:39 schreef BartJoppe123 het volgende:
Steeds meer mensen laten pakketten thuis bezorgen, maar het probleem is dat we lang niet altijd thuis zijn op het moment van levering. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat een groot deel van de bezorgpogingen mislukt of dat pakketten onbeheerd voor de deur worden achtergelaten. Daarnaast zijn buren vaak de dupe; mislukte afleverpogingen van pakketten zorgen in Nederland bovendien voor ongeveer 16 miljoen onnodige kilometers per jaar. Heel erg zonde!
Daarnaast is pakketdiefstal een zorgelijke trend, zeker nu meer mensen online blijven winkelen. Het aantal online bestellingen neemt jaarlijks toe, terwijl de manier van afleveren eigenlijk nauwelijks is veranderd. Een oplossing die ik steeds vaker zie is het gebruik van een pakketbrievenbus. Daarmee zouden pakketten veilig geleverd kunnen worden in een soort kluis.
Maar ook zijn algemene pakketkluizen wellicht een oplossing, bijv. van PostNL of DHL. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar meer tips/oplossingen of ervaringen.
Laat deze hier vooral onder achter!
Mikken ze daar dan niet ook pakketjes van de buren in die niet thuis zijn? En dan zit hij vol en past jouw pakketje niet meer?quote:Op maandag 20 april 2026 15:37 schreef 215 het volgende:
Ik heb al jaren een pakketbus aan de muur hangen. Een kluis zou ik het niet noemen, hoewel je er niet eenvoudig iets uit krijgt zonder sleutel is het zeker binnen een minuut open te rukken. Het enkele pakket wat er niet in past komt alsnog bij de buren of in de tuin.
Kost wel iets en het is een best wel groot ding maar o zo handig. Ook de bezorgers zijn er helemaal blij mee.
Daar was ik wel bang voor in het begin maar het blijkt een zeldzaamheid, waarschijnlijk gewoon een vergissing dan. Het zou me dan meer irriteren om het uitventen dan dat ie vol zit. Er past een flinke schoenendoos in of een aantal kleiner pakketjes. En zoveel bezorgers komen er ook weer niet per dag langs.quote:Op dinsdag 21 april 2026 09:53 schreef Lingue het volgende:
[..]
Mikken ze daar dan niet ook pakketjes van de buren in die niet thuis zijn? En dan zit hij vol en past jouw pakketje niet meer?
Kan je nagaan hoe treurig het gesteld is met een hele generatie die hier afhankelijk van is.quote:Op maandag 20 april 2026 12:16 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Had je echt ChatGPT nodig om deze tekst te maken?
Dank voor je ervaring. Ik denk er ook best regelmatig aan om tot zoiets over te gaan. Vooral omdat de pakketjes gewoon anders zonder bericht voor de deur achtergelaten worden. Of steeds op zoek moet gaan welke buurman/vrouw het pakketje heeft aangenomen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:24 schreef 215 het volgende:
[..]
Daar was ik wel bang voor in het begin maar het blijkt een zeldzaamheid, waarschijnlijk gewoon een vergissing dan. Het zou me dan meer irriteren om het uitventen dan dat ie vol zit. Er past een flinke schoenendoos in of een aantal kleiner pakketjes. En zoveel bezorgers komen er ook weer niet per dag langs.
Wat wel een nieuwe trend is dat er ook brieven in gedaan worden en dat is lastig want als die langs de wand plakken zie ik ze niet altijd direct.
Het ding hangt er meer dan vijf jaar denk ik. Nog helemaal tevreden mee.
Pogingen om te automatiseren zodat er en lampje gaat branden als ie open is geweest werken hooguit tijdelijk. Het is een kooi van Faraday dus komen signalen slecht buiten. Een sensor er buiten is weer te kwetsbaar voor het weer (en nieuwsgierigheid). Batterijen buiten in de winter is ook geen leuke combinatie.
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:41 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dank voor je ervaring. Ik denk er ook best regelmatig aan om tot zoiets over te gaan. Vooral omdat de pakketjes gewoon anders zonder bericht voor de deur achtergelaten worden. Of steeds op zoek moet gaan welke buurman/vrouw het pakketje heeft aangenomen.
Misschien met het woonblok samen (4 huizen) dan hebben we er allemaal wat aan.
Ik ga eens kijken. Dank iig voor je ervaring.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef 215 het volgende:
[..]
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.
Ze zijn nu duidelijk wel goedkoper dan een jaar of wat terug zie ik.
Dan met een slot of zo? Hoe krijgt de bezorger het er dan in?quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:46 schreef 215 het volgende:
[..]
Mogelijk kan je van multiplex zelf iets fabrieken. Kan je het formaat aanpassen aan de omgeving en het is ongetwijfeld goedkoper dan kant en klaar. Zeker als je met buren samen kan werken lijkt me dat best een optie.
Ze zijn nu duidelijk wel goedkoper dan een jaar of wat terug zie ik.
Een schot wat meebeweegt met het deksel, daarom zijn ze vaak zo hoog.quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan met een slot of zo? Hoe krijgt de bezorger het er dan in?
Ja, maar hier hebben de bezorgdiensten de afhaalpunten nogal verspreid over de regio. Dus dan betaal ik voor bezorgen en moet vervolgens nog tien km heen en weer terug rijden om het op te halen vaak tijdens kantooruren. Daar paste ik voor.quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
In de postNL app gewoon aangeven altijd bij een pakketpunt afleveren, ik haal mijn shit tegenwoordig altijd op bij een intratuin. heerlijk.
En dan komen de eerst 20 pakketten met dhl... en mag je alsnog op zoek naar je pakket...quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
In de postNL app gewoon aangeven altijd bij een pakketpunt afleveren, ik haal mijn shit tegenwoordig altijd op bij een intratuin. heerlijk.
Doe ik ook vaak, zeker nu ik in Duitsland woon en iets bij een Nederlandse website heb besteld. Bij bedrijf waar ik nu werk geen probleem, maar bij grotere organisaties wordt dat niet altijd gewaardeerd.quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:35 schreef Anne het volgende:
Op het werk laten bezorgen.
Veel collega’s doen dat ook, dus dat scheelt de bezorgdienst toch een fiks aantal adressen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |