Volgens de TT niet.quote:Op zondag 19 april 2026 19:55 schreef dabon het volgende:
Kan iemand aangeven of dit volgens de juiste montage-eisen is uitgevoerd?
Hoe staat het in de aanbieding omschreven?quote:Op zondag 19 april 2026 19:55 schreef dabon het volgende:
Ik heb vorige week een aantal kunststof kozijnen laten plaatsen en vraag mij af of dit correct is uitgevoerd.
Mij valt het volgende op:
Aan de onderzijde van het kozijn is geen zwelband aangebracht. Daarnaast staat het kozijn vrij hoog boven de keramische raamdorpels.
Aan de bovenzijde is eveneens geen zwelband geplaatst.
Aan de zijkanten is een soort kunststof strip aangebracht, met daarachter wel zwelband.
Kan iemand aangeven of dit volgens de juiste montage-eisen is uitgevoerd?
Al die aannemers tegenwoordig gaan voor zo snel en makkelijk hun klusje afwerken. Vind er tegenwoordig maar eens een die echt alles perfect wil afronden.quote:Op zondag 19 april 2026 21:11 schreef Hanca het volgende:
Als mijn kozijnenboer die raamdorpelstenen had gezien, had hij die gelijk mee vervangen, zit geen cement meer tussen. En bij het vervangen van het kozijn is dat een simpele klus.
Niet voor de goedkoopste gaan, maar een lokaal iemand met een goede reputatie.quote:Op zondag 19 april 2026 22:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Al die aannemers tegenwoordig gaan voor zo snel en makkelijk hun klusje afwerken. Vind er tegenwoordig maar eens een die echt alles perfect wil afronden.
Waren/zijn die screens op/aan kunststof kozijnen of op/aan houten kozijnen geschroefd?quote:Op zondag 19 april 2026 22:35 schreef r_one het volgende:
#2 Screens (buitenkant) op de verdieping zijn -ook door de kozijnenboer zelf- later gemonteerd en in het kozijn geschroefd.
Kunststof.quote:Op maandag 20 april 2026 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Waren/zijn die screens op/aan kunststof kozijnen of op/aan houten kozijnen geschroefd?
Dus gaten in de kunststof stijlen geboord en daar de screens aan geschroefd???quote:
Dat neem ik aan, het was op hoogte en hoorde/zag ze met de schroeftol bezig.quote:Op maandag 20 april 2026 13:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus gaten in de kunststof stijlen geboord en daar de screens aan geschroefd???
Dank voor de uitleg; geeft weer stof tot nadenken.quote:Op maandag 20 april 2026 13:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat neem ik aan, het was op hoogte en hoorde/zag ze met de schroeftol bezig.
Mijn vraag: "Schroeven jullie die nou vast in/aan de kunststof kozijnen?"
Antwoord: "Ja, met de schroef zit het gewoon weer dicht."
Alle kozijnen zijn met stompe montage ook aan het oude houtwerk in de spouw geschroefd (zou ook niet weten hoe dat anders zou moeten). Dat was ook hun tweede argument.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |