TL nam contact met haar op na haar bezwaar.quote:Op donderdag 21 mei 2026 16:39 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Maar hoezo delen ze mensen voor zoveel uren in als de max eigenlijk op 5:50 hoort te staan volgens de CAO?
buiten dat ,de mensen hebben vaak ook nog een leven naast de post,zal de directeur ook zo ingdeeld staan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:29 schreef SaskiaR het volgende:
Die planningen qua uren slaan ook echt nergens op. Gisteren een wijk die voor 2.38 in planning stond; het waren maar 4 tassen, dus 1.30 uur bezig geweest. Vandaag een wijk die voor 3.00 uur in de planning stond: 10 tassen, ben 4.28 uur bezig geweest. Dus je kan wel allerlei uren inplannen, maar uiteindelijk worden mensen betaald voor de gewerkte uren. Dus als ze zo slecht kunnen plannen, kan je eigenlijk net zo goed niet eens proberen om mensen exacte aantallen uren in te plannen.
Aha, ja ik ben ook gebeld. Hier beetje zelfde uitleg dat het werkpatroon een voorlopig iets is en dat er wel beter gekeken gaat worden om het te verdelen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:04 schreef YBouncer het volgende:
anning geweest om haar op papier aan haar uren te laten komen, want er ware
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot"quote:Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
Ze zijn gewoon beroerd in nederlands...quote:Op maandag 25 mei 2026 23:48 schreef wbwb het volgende:
[..]
"T/m" oftewel "tot en met" kan nooit exclusief dat laatste zijn. Dat is een beetje het idee van "en met"… anders zeg je gewoon "tot"
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde vandaag nog bezwaar maken op mijn nieuwe werkrooster. Beetje laat, maar zat echt in dubio of het nodig was. Maar blijkbaar heeft iemand de memo niet gehad. T/m de 25ste was excl de 25 ste.
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In de diverse berichten was ook nergens sprake van "tot" of "tot en met". Er stond steeds dat je uiterlijk 25 mei moest reageren. Dus dan had je gisteren nog gewoon moeten kunnen reageren.
Als dat gisteren dus toch al niet meer kon en je dus door een fout van PostNL automatisch akkoord bent gegaan, stuur dan even een mail aan toekomst.postdienstverlening@postnl.nl
Zet voor de zekerheid ook even de OR en (indien je lid bent) de vakbond in de CC. Dat wil hun reactiesnelheid nog wel eens verhogen.
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:59 schreef wbwb het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat nodig is bij PostNL…
Een keer had ik me ziekgemeld, maar wou mijn teamleider mij die dag niet op ziek zetten en had enkel mijn wijken uit mijn rooster gehaald. Dit omdat ik zogenaamd 's middags me pas ziekgemeld had, terwijl ik bewijs heb dat ze 's ochtends in de groepsapp zei dat ik me ziek had gemeld en de vraag wie mijn wijken over wou nemen. Klacht ingediend bij de procesmanager, die luisterde alleen maar naar mijn teamleider. Vervolgens klacht ingediend bij HR, die luisterde alleen maar naar mijn procesmanager. Uiteindelijk klacht ingediend bij de OR en toen gaven ze me opeens wel meteen gelijk.
Ja, ik ben blij dat ik er al weer een tijdje weg ben. Ik snap ook niet waarom ze niet eens naar mijn bewijs vroegen maar alleen uitgaan van wat mijn teamleider zei. Vervolgens was mijn teamleider ook nog eens boos op mij dat ik bij de procesmanager een klacht in had gediend, want die ging haar ondervragen en dat vond zij niet fijn. Die teamleider is ook de hoofdreden dat ik weg ben gegaan, daarvoor had ik een teamleider die wel fijn was maar die ging dus met pensioen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:53 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dit is op alle fronten fout. Je werkt er niet meer toch?
Schaamteloosquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestoptoh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Ik vraag me ook af hoe dit gaat aflopen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
3,95 euro voor een priozegel om je post binnen 24 uur bezorgd te krijgen. Uiteraard geen garantie en alleen indien voor 9u in de ochtend in de oranje brievenbus gestoptoh nee, het gaat mee met de pakketbezorger..
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes. Die gaan van EUR 4,40 naar EUR 4,55 maar er staat nog steeds bezorging binnen 1 werkdag bij. Ik dacht dat er ook voor brievenbuspakjes een priotarief en een standaardtarief zou komen. Ik heb nota bene brievenbuspakjes voorbij zien komen waar "brievenbuspakje+ 48" op stond. Gaat PostNL daar al weer mee stoppen?quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:13 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:10 schreef wbwb het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het uitgezonderd van btw is en PostNL dus de volle ¤3,95 int. In 2024 was volgens de ACM de gemiddelde B2C-pakketprijs ¤3,79 exclusief btw. Ze gaan dan dus meer vragen voor een briefje dan bedrijven gemiddeld voor een pakket betalen…
Bij de zakelijke tarieven kun je wel twee soorten zien, onderaan pagina 12.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook raar vind is dat er maar 1 tarief staat voor brievenbuspakjes.
Oh, ik had niet door dat het tarievenboekje al uit was, anders had ik dat natuurlijk niet gezegd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens het tarievenboekje is die EUR 3,95 voor een priobrief wel degelijk inclusief btw (De tarieven in het violet zijn inclusief btw; Alle andere aangegeven tarieven zijn vrijgesteld van btw).
En blijkbaar kun je alleen brieven die maximaal 50 gram wegen als priobrief sturen.
Volgens het tarievenboekje (zie onderaan blz 12) is ook voor zakelijke klanten het brievenbuspakje+ alleen als 24-uurs product te koop. Dus het lijkt er toch op dat wij ALLE brievenbuspakjes+ aan pakketservice gaan kwijtraken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 00:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Voor zwaardere poststukken is er namelijk al brievenbuspakje+. Voor consumenten alleen als 24-uurs beschikbaar, voor bedrijven ook als Standaard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |