We vragen je op vrijdag wel telefonisch bereikbaar te blijven voor de afdeling Planning & Service voor de inzet na afloop van code rood.quote:Op donderdag 25 juni 2026 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
https://mijnpostnl.nl/nie(...)-we-de-bezorging-aan
Geen brievenbustpostbezorging morgen, alleen rouwkaarten. Onze pakketcollega's moeten helaas wel door, alsof het in die bestelbussen niet ook fokking heet wordt. En die subco's niet altijd airco.
ja iedereen heeft nog een leven naast de post, next week is er weer een dag.Misschien kan de planning eens mee/weglopen leren ze iets van.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:54 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Waarom staat dit bericht op een nieuwspagina waar vrijwel niemand naar kijkt, en niet als portalbericht?
Hoe dan ook, morgen twee piek, zaterdag nog een piek van vrijdag. Die had ik geaccepteerd omdat ik die dan vroeg kon lopen. 's Middags wil ik weg, kan er maar eentje van de drie lopen, gaat morgen nog een fijn gesprek worden met de planning.
Het bericht op Mijn PostNL is al weer achterhaald. Er is net een portalbericht geplaatst. Morgen wordt helemaal geen brievenbuspost bezorgd in de gebieden met code rood, ook geen medische en rouwpost. De depots worden wel beleverd, maar we laten de post staan en bezorgen de post van vrijdag dus pas zaterdag. Op zaterdag wordt het depot niet beleverd, dus die post schuift door naar dinsdag.quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
We vragen je op vrijdag wel telefonisch bereikbaar te blijven voor de afdeling Planning & Service voor de inzet na afloop van code rood.
Maar hoeveel mensen die roostervrij zijn op zaterdag hebben zin om dan om 6 uur te starten met een wijk?quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het bericht op Mijn PostNL is al weer achterhaald. Er is net een portalbericht geplaatst. Morgen wordt helemaal geen brievenbuspost bezorgd in de gebieden met code rood, ook geen medische en rouwpost. De depots worden wel beleverd, maar we laten de post staan en bezorgen de post van vrijdag dus pas zaterdag. Op zaterdag wordt het depot niet beleverd, dus die post schuift door naar dinsdag.
Ben wel benieuwd hoe ze dat zaterdag gaan oplossen, dat wordt een aardige puzzel. Hier zijn best wat bezorgers standaard roostervrij op zaterdag. En de bezorgers die wel op zaterdag werken hebben soms wel 4 (dal) wijken. Kom je zaterdag op het depot om je 4 dalwijkjes te lopen, liggen er ineens 4 piekwijken voor je klaar! Je kunt wel om 06.00 uur beginnen, dat dan weer wel.
Niet als die zaterdagwerkers meerdere Y-wijken hebben. Dan verwachten ze dalwijken, maar krijgen ze piekwijken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:49 schreef YBouncer het volgende:
Ik begrijp dat vrijdag enkel de piekwijken worden geleverd.
Dus voor de zaterdagwerkers met meerdere wijken moet dat toch ook schelen?
Ik snap ook niet wat er nou precies wordt doorgeschoven waarheen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet als die zaterdagwerkers meerdere Y-wijken hebben. Dan verwachten ze dalwijken, maar krijgen ze piekwijken.
Wat ik zaterdag voor de X-wijken kan verwachten, is mij niet helder. Ja, we lopen op zaterdag de post van vrijdag. Maar welke post van vrijdag? Want in eerste instantie was er gezegd dat de X-wijken op vrijdag enkel rouwpost zouden krijgen. De overige post voor de X-wijken zou dan (neem ik aan) naar zaterdag verschuiven. Maar als dus ook de rouwpost van vrijdag voor de X-wijken naar de zaterdag verschuift, dan hebben we op zaterdag in de X-wijken toch ALLE post van vrijdag? Of gaan ze dan de overige post van de X-wijken van vrijdag nog een extra werkdag doorschuiven, naar dinsdag?
ja dat is bedrijfsrisico,ze halen iedereen van de vrijdag af en wie za vrij is heeft geluk(mits ze zich niet laten overhalen).quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:30 schreef V__L_N het volgende:
Mijn collega is op zaterdag vrij en zou morgen een piek en dal hebben
mooi he, ik denk dat ze gaan vragen of je de hele zondag en maandag door gaat werken voor zequote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:34 schreef SaskiaR het volgende:
Zaterdag wordt het toch net zo heet als vandaag? Het zou me niks verbazen als de code rood verlengd wordt… Wat dan? Moeten we dan zondag of maandag gaan bezorgen?
Ik kan dan wel, maar er zijn vast mensen die dan niet kunnen.
Een deel van die codes is ook maatschappelijke inpact. Omdat de meeste bedrijven op zaterdag dicht zijn zou de berekening voor inpact wel is lager kunnen zijn. Dus dat het toch oranje wordt. Het bedrijf heeft dan vervolgens nul zelf verstand en gaat dan maar dingen doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:34 schreef SaskiaR het volgende:
Zaterdag wordt het toch net zo heet als vandaag? Het zou me niks verbazen als de code rood verlengd wordt… Wat dan? Moeten we dan zondag of maandag gaan bezorgen?
In de eerste lading waren er alleen piekwijken, en los de rouw- en medische post. Ik was op het depot omdat ik bang was dat de nieuwe kracht niet was geïnformeerd, en dat klopte ook.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik begreep dat vandaag wel de dallen ook worden afgevoerd.
Ja, hier hetzelfde. PostNL is weer vrij laat met de communicatie, en de communicatie is tegenstrijdig. Op Mijn Werk staat dat we vandaag alleen rouw- en medische post lopen (dat staat ook zo in het officiële persbericht), maar dat klopt dus niet, want in de provincies met code rood bezorgen we helemaal GEEN post. Op ons depot zijn vandaag de Y-wijken volledig aangeleverd en van de X-wijken alleen rouwkaarten, dat schuift ALLEMAAL door naar zaterdag. Op zaterdag worden de depots niet beleverd, dus geen idee wie de rouwkaarten van zaterdag gaat lopen. En idem dito voor de rouwkaarten voor de X-wijken van vrijdag, want de X-wijken worden morgen schijnbaar ook niet gelopen. Iedereen die morgen op een X-wijk stond is op een Y-wijk (met de post van vandaag) gezet. Misschien gaan de rouwkaarten van vandaag en morgen met de pakketservice mee? Of gaan de de chauffeurs die normaal gesproken morgen de depots beleverd hadden de rouwkaarten lopen?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
In de eerste lading waren er alleen piekwijken, en los de rouw- en medische post. Ik was op het depot omdat ik bang was dat de nieuwe kracht niet was geïnformeerd, en dat klopte ook.
die zijn al gewend dat het soms helemaal niet komt, dus lijkt me ookquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Klanten zullen er, gegeven de extreme omstandigheden, heus wel begrip voor hebben dat hun Kampioen en Troskompas 1 dagje later komt.
in 4 provincies zag ik netquote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:34 schreef SaskiaR het volgende:
hier toch heel veel weer in de y wijken, snap niet dat ze de onbelangrijke magazine's niet naar volgende week hebben verschoven,kwestie van nadenken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:50 schreef liedetector het volgende:
[..]
die zijn al gewend dat het soms helemaal niet komt, dus lijkt me ook
Gaan ze dan de post nog verder doorschuiven, naar dinsdag? Dan is dinsdag dus zowel X als Y drukke piek. En dat terwijl het volgende week sowieso al relatief druk zou worden. Dan mogen ze die zomerdalkorting ook wel weer terugdraaien.quote:
Maandag was ook mogelijk zeiden ze bij ons (ik zei dat zondag voor mij het beste uitkwam, maar dan mag je blijkbaar niet werken...). Maar als het goed is, wordt het hier dus allemaal morgen weggewerkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gaan ze dan de post nog verder doorschuiven, naar dinsdag? Dan is dinsdag dus zowel X als Y drukke piek. En dat terwijl het volgende week sowieso al relatief druk zou worden. Dan mogen ze die zomerdalkorting ook wel weer terugdraaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |