Dit. Met daarbij dat als je echt ergens sneller wil zijn de fiets of de auto pakken vele malen efficiënter en sneller is dan gaan rennen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Of je twee keer zo snel bent, kun je je afvragen. Iemand die een beetje tempo heeft tijdens het lopen, loopt al snel 5-5,5 km/uur.
Nadeel van hardlopen is dat je ook veel meer gaat zweten, natuurlijk. Niet heel fijn als je iedere keer moet douchen als je even boodschappen gedaan hebt. Daarnaast is hardlopen met een zware boodschappentas niet heel relaxt. En is hardlopen niet per se fysiek heel goed voor je.
Als meer mensen wat vaker zouden wandelen naar de supermarkt zou dat al een behoorlijk gezondheidsvoordeel opleveren. Wandelen is ontzettend gezond, zeker als je een beetje tempo aanhoudt.
Wandelen of fietsen naar de supermarkt is an sich al de norm.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Of je twee keer zo snel bent, kun je je afvragen. Iemand die een beetje tempo heeft tijdens het lopen, loopt al snel 5-5,5 km/uur.
Nadeel van hardlopen is dat je ook veel meer gaat zweten, natuurlijk. Niet heel fijn als je iedere keer moet douchen als je even boodschappen gedaan hebt. Daarnaast is hardlopen met een zware boodschappentas niet heel relaxt. En is hardlopen niet per se fysiek heel goed voor je.
Als meer mensen wat vaker zouden wandelen naar de supermarkt zou dat al een behoorlijk gezondheidsvoordeel opleveren. Wandelen is ontzettend gezond, zeker als je een beetje tempo aanhoudt.
https://www.menzis.nl/nie(...)dlopen-wel-zo-gezondquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:51 schreef Farenji het volgende:
Hardlopen is super belastend voor je lichaam, vooral je knieen. Zeker als je zoals zo veel mensen overgewicht hebt. Met veel minder moeite en belasting kun je op de fiets een veel hogere snelheid halen. Of op de skateboard.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.menzis.nl/nie(...)dlopen-wel-zo-gezond
Tot 2,4 uur per week juist gezond.
Goed verhaal weer mikey.quote:Wilt u de maximale gezondheidswinst behalen, dan kunt u het beste 2 tot 3 keer per week in een laag tempo joggen, gedurende in totaal 1 tot 2,4 uur, zo blijkt uit onderzoek (Copenhagen City Heart Study). Maar menig enthousiast hardloper wordt al ver voor die 2,4 uur tot staan gebracht vanwege een blessure aan knieën, enkels of kuiten
Wandelen of fietsen is helemaal niet de norm. Je moet wat je zelf doet of ziet niet extrapoleren naar de rest van de wereld. Er wordt heel veel boodschappen gedaan met de auto.quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wandelen of fietsen naar de supermarkt is an sich al de norm.
Vooral waar ik woon is de supermarkt op 5 minuten lopen. Niet ver genoeg om ervan te gaan zweten.
Hoe bedoel je trouwens dat hardlopen niet goed voor je is? Juist gezond toch?
Mwuah. De meeste mensen wonen in een grote en middelgrote stad.quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wandelen of fietsen is helemaal niet de norm. Je moet wat je zelf doet of ziet niet extrapoleren naar de rest van de wereld. Er wordt heel veel boodschappen gedaan met de auto.
Waarom hardlopen niet per se goed voor je is, is door anderen ook al uitgelegd.
Bij oudjes a la 35+ jaar kan ik het begrijpen, maar doen alsof gewoon rennen voor de meeste mensen extreem belastend is....quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ondanks dat je vraag compleet stupide is zal ik er toch serieus op ingaan aangezien het voor jou een vraag conform je niveau is.
Ten eerste is hardlopen in normale kleding, laten we zeggen een spijkerbroek, trui, jas en normale schoenen ronduit kut.
Ten tweede is hardlopen met bepakking, hetzij een rugtas, hetzij een boodschappentas ontzettend kut.
Ten derde is hardlopen een enorm belastende manier van voortbewegen. Per stap komt er zo’n 3x je lichaamsgewicht op je knieën te staan. Er is een reden dat hardlopen één van de meest blessuregevoelige sporten is.
Van 5 minuten rennen ga je nog niet zweten/stinkenquote:Op vrijdag 17 april 2026 17:42 schreef littlemindy het volgende:
Als je steeds moet douchen na het boodschappen doen, dan zet het ook weinig zoden aan de dijk qua tijdwinst.
Pak dan de fiets.
Alsof jij enig verstand hebt van hardlopen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij oudjes a la 35+ jaar kan ik het begrijpen, maar doen alsof gewoon rennen voor de meeste mensen extreem belastend is....
En rennen met een spijkernroek is prima
Als jij van 5 minuten rennen niet zweet, kun jij niet rennen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van 5 minuten rennen ga je nog niet zweten/stinken
Sterker nog, als je maar hard genoeg gaat kun je met twee minuten hardlopen kotsend aan de kant liggen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij van 5 minuten rennen niet zweet, kun jij niet rennen.
Nou dit vooral. Je moet niet op je gewone schoenen gaan hardlopen, tenzij je graag je gewrichten verneuktquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ondanks dat je vraag compleet stupide is zal ik er toch serieus op ingaan aangezien het voor jou een vraag conform je niveau is.
Ten eerste is hardlopen in normale kleding, laten we zeggen een spijkerbroek, trui, jas en normale schoenen ronduit kut.
Ten tweede is hardlopen met bepakking, hetzij een rugtas, hetzij een boodschappentas ontzettend kut.
Ten derde is hardlopen een enorm belastende manier van voortbewegen. Per stap komt er zo’n 3x je lichaamsgewicht op je knieën te staan. Er is een reden dat hardlopen één van de meest blessuregevoelige sporten is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |