Regen is de komende 2 weken niet . Maar ik kan gewoon automatisch sproeien. En nieuwe tuinaarde kopen en dat mixen met graszaad?quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:56 schreef PzKpfw het volgende:
Zo snel mogelijk na het verticuren nu de grond nog los is. Maar je had beter kunnen wachten tot er wat regen in de berichten stond.
Dat vraag ik ook. Inzaaien . Maar op welke manier ?quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:29 schreef de_boswachter het volgende:
Als dit je schedel was ging je naar Turkije voor haarimplantaten. Gooi dat ellendige stukje om met de schop en zaai het opnieuw in. Of koop matten, zo duur is dat niet voor die paar m2.
Met je handen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat vraag ik ook. Inzaaien . Maar op welke manier ?
Natte periode en inderdaad: zaad vermengen met aarde in een emmer, mengsel uitstrooien.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:18 schreef Landgeld het volgende:
De vraag is of zaaien nu al kan qua weer?
Oké , dan wacht ik nog even . Al kan ik toch ook sproeien ?quote:Op vrijdag 17 april 2026 14:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Natte periode en inderdaad: zaad vermengen met aarde in een emmer, mengsel uitstrooien.
Gast, gewoon in zaaien en sproeien.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Oké , dan wacht ik nog even . Al kan ik toch ook sproeien ?
Thanks ! De temperatuur wordt de komende weken 4 graden in de nacht . Vraag is dan of het handig is om nu te zaaien of nog even te wachten?quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:52 schreef Seven. het volgende:
Wij hadden graszaad besteld bij moowy en sindsdien worden we doodgegooid met tips via de mail. Deze vond ik wel goed:
Ten eerste, de bodemtemperatuur moet minimaal 10℃ zijn voor je graszaad om te kiemen. Als de luchttemperatuur 's avonds regelmatig onder de 6℃ daalt, zal de bodem niet warm genoeg zijn voor een goede kieming.
Vorst kan bijzonder schadelijk zijn wanneer de bodem nat is; het zal je zaden doden. Dus wees voorzichtig! Zolang de bodem droog is tijdens vorst, zullen je zaden kiemen zodra het warm genoeg is.
Als je graszaad eenmaal is gekiemd, vermijd dan minstens 14 dagen om erop te lopen. Jong gras is kwetsbaar en herstelt niet goed.
Wij hebben het nu gedaan maar vanaf 1 mei lopen de nachttemperaturen weer een beetje op.quote:Op zondag 19 april 2026 11:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks ! De temperatuur wordt de komende weken 4 graden in de nacht . Vraag is dan of het handig is om nu te zaaien of nog even te wachten?
Klopt , en misschien ook meer kans op een bui , waardoor het sneller kiemt. Denk dat het beter is om 1 a 2 weken te wachten voor optimaal resultaat?quote:Op zondag 19 april 2026 14:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben het nu gedaan maar vanaf 1 mei lopen de nachttemperaturen weer een beetje op.
Als jij denkt dat het beter is, dan gewoon wachten. Tenzij je haast hebt, zoals wij.quote:Op zondag 19 april 2026 16:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Klopt , en misschien ook meer kans op een bui , waardoor het sneller kiemt. Denk dat het beter is om 1 a 2 weken te wachten voor optimaal resultaat?
We hebben geen enkele haast inderdaad . En ik zie nu zelfs nog dat het kan gaan vriezen aan de grond komende week. Dat is echt niet ideaal voor graszaad.quote:Op zondag 19 april 2026 16:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het beter is, dan gewoon wachten. Tenzij je haast hebt, zoals wij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |