abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220593399
Ken jij mensen die echt racistisch zijn? Ik zelf ken eigenlijk niemand die echt racistisch is tenzij ze heel dom zijn en zelf niet eens goed Nederlands kunnen. Maar wel een hoop mensen die racistische grappen wel kunnen waarderen.

Ik vind daarom dat racisme en intelligentie een zekere corollatie heeft. Mensen die heel dom zijn zijn vaak racistisch, maar mensen die heel slim zijn zijn niet racistisch maar waarderen racistische grappen wel snap je?

Om dat te begrijpen moet je intelligent zijn en humor begrijpen. Want waarom is iets grappig? Iets is bijv. grappig omdat iets niet waar is, of omdat iets heel overdreven is, of omdat iets heel onrechtvaardig is. Je brein stuurt dan een signaaltje van "Hey dat klopt niet, haha". Dus mensen die racistische humor niet snappen die zijn net zo dom als mensen die echt racistisch zijn, want racisme is fout en onrechtvaardig.

Snapte?
pi_220593547
Definieer eerst “racisme”.
pi_220593562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:26 schreef Kottnauer het volgende:
Definieer eerst “racisme”.
Mensen onheus bejegenen op basis van ras
  donderdag 16 april 2026 @ 15:34:05 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220593575
quote:
Ik vind daarom dat racisme en intelligentie een zekere corollatie heeft.

Hoe kan je zo iets vinden? Zo iets is waar of niet, al dan niet aantoonbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220593579
quote:
16s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe kan je zo iets vinden? Zo iets is waar of niet, al dan niet aantoonbaar.
Dat leg ik net uit hoe ik tot die conclusie ben gekomen
  donderdag 16 april 2026 @ 15:35:56 #6
459912 FlippingCoin
pi_220593584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:35 schreef incel het volgende:

[..]
Dat leg ik net uit hoe ik tot die conclusie ben gekomen
Nee mijn vraag is heel specifiek, hoe kan je zo iets vinden? Verder dan dat heb ik overigens niet gelezen maar dat is niet relevant.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220593591
quote:
16s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee mijn vraag is heel specifiek, hoe kan je zo iets vinden? Verder dan dat heb ik overigens niet gelezen maar dat is niet relevant.
Omdat alleen domme mensen echt racistisch zouden zijn en ik zie dat ook. Ik zelf ben nooit racistisch. Want ik weet van dat is onrechtvaardig. En ga er dan van uit en zie ook dat domme mensen wel deze onrechtvaardigheden doen en dat breekt m'n hart zeg ik je
pi_220593600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:05 schreef incel het volgende:
Ik vind daarom dat racisme en intelligentie een zekere corollatie correlatie heeft hebben. Mensen die heel dom zijn, zijn vaak racistisch
Ik hou verder mijn mond wel.
pi_220593602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik hou verder mijn mond wel.
Sorry sinds m'n computer op windows 11 engels staat werkt niks meer
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 15:43:36 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_220593615
Goed topic weer vogeltjesdans
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_220593643
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:43 schreef Plompzakker het volgende:
Goed topic weer vogeltjesdans
Altijd zo gay als jullie een perfectly good topic naar de vergaarbak verplaatsen, iedereen weet dat alleen losers in de vergaarbak komen
pi_220593654
Dit topic had meer iets geweest voor filosofie en levensbeschouwing dan. Het spijt me dat ik dacht dat het topic minder dan te ingewikkeld zou zijn voor general chat
  donderdag 16 april 2026 @ 16:13:15 #13
459912 FlippingCoin
pi_220593756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:37 schreef incel het volgende:

[..]
Omdat alleen domme mensen echt racistisch zouden zijn en ik zie dat ook. Ik zelf ben nooit racistisch. Want ik weet van dat is onrechtvaardig. En ga er dan van uit en zie ook dat domme mensen wel deze onrechtvaardigheden doen en dat breekt m'n hart zeg ik je
:?
pi_220593833
Hoi O+
-XOXO-
  donderdag 16 april 2026 @ 16:30:24 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220593853
Wat mij betreft is 80% van de keren dat er ‘racisme!’ geroepen wordt, onzin. Het valt wel mee.
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 16:39:08 #16
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_220593897
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:54 schreef incel het volgende:
Dit topic had meer iets geweest voor filosofie en levensbeschouwing dan. Het spijt me dat ik dacht dat het topic minder dan te ingewikkeld zou zijn voor general chat
Ik begrijp best dat de redenatie in de OP voor jou behoorlijk complex is en dat je er trots op bent dat je dit hebt weten te verwoorden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_220593908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:31 schreef incel het volgende:

[..]
Mensen onheus bejegenen op basis van ras
Definieer eerst “ras”.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:47:48 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220593939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:37 schreef incel het volgende:

[..]
Omdat En ga er dan van uit en zie ook dat domme mensen wel deze onrechtvaardigheden doen en dat breekt m'n hart zeg ik je
Heb je een voorbeeld?
pi_220593978
Ik wil niet flauw doen, maar het is voor mij niet duidelijk hoe “racisme” en “ras” zijn gedefinieerd.

Ik heb altijd geleerd dat binnen door soort mens (homo sapiens) er geen verschillende rassen zijn.

Dus als een mensenras niet bestaat (of anders gezegd: alle mensen behoren tot hetzelfde ras), dan kan racisme dus ook niet bestaan.

Wat zegt Wikipedia hierover?

quote:
De indeling van de mensheid in verschillende menselijke rassen is de groepering van mensen in verschillende categorieėn op basis van uiterlijke kenmerken. In het verleden werd de term ook in de biologie gebruikt. Biologisch gezien bestaan er naar hedendaagse wetenschappelijke inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen.
en

quote:
In juridische zin wordt het woord 'ras' uitgelegd op basis van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966, als een term die in ieder geval het vermeende ras, huidskleur, afkomst en nationale of etnische afstamming van een bepaalde groep omvat. In het Nederlands strafrecht zijn daarom sommige uitingsdelicten, waaronder groepsbelediging en aanzetten tot haat en discriminatie, van toepassing op groepen met een bepaalde afkomst of etniciteit.
Samenvattend: een menselijk ras bestaat eigenlijk niet, maar in juridische zin doen we alsof het wel bestaat en definiėren dit dan als hierboven vetgedrukt aangeven.

Voorbeeld 1: “alle Duitsers zijn slecht” is racisme.

Voorbeeld 2: “de overheid geeft voor deze functie de voorkeur aan iemand met een migratieachtergrond”; dit is racisme.

Voorbeeld 3: “Nederlanders zijn racistisch” - deze uitspraak is racistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')