abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2026 @ 10:20:10 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220591222


Is dit normaal!? :')

Alienware Area 51 18 inch gaming laptop

Zakt soms naar 92 graden

Soms uitschieters naar 105 graden
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220591260
Tot ~95 is normaal bij een sterke gaming laptop. 105 is wel erg veel.

Is je fan stoffig? Boven de 100 gaat je cpu echt langzaamaan stuk
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  donderdag 16 april 2026 @ 10:30:15 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220591294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:24 schreef Mikeytt het volgende:
Tot ~95 is normaal bij een sterke gaming laptop. 105 is wel erg veel.

Is je fan stoffig? Boven de 100 gaat je cpu echt langzaamaan stuk
Nee zeker niet stoffig. Laptop is net een halfjaar oud.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220591726
Geen reden tot zorgen, laptops zijn altijd een stuk warmer. Zorg in ieder geval dat hij genoeg lucht kan aanzuigen.
Powered by JanetjeŽ
  donderdag 16 april 2026 @ 11:43:11 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220591842
Gamen en steaks bakken tegelijk *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 april 2026 @ 11:47:47 #6
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220591959
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
Geen reden tot zorgen, laptops zijn altijd een stuk warmer. Zorg in ieder geval dat hij genoeg lucht kan aanzuigen.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
Gamen en steaks bakken tegelijk *O*
Oh, mijn reactie is weg... zullen de server-problemen wel zijn denk ik...

Moet zeggen dat ik 100-110 graden wel degelijk echt heel warm vind en me echt wel zorgen maak over dit soort temperaturen, JUIST in een laptop omdat het allemaal klein en fragiel is tov een dekstop tower.

Zeker terwijl ik een oud spel als GTA 4 aan het spelen ben (al wel met de GTA IV EFLC FusionFix :D )

Echt typisch Intel dit.



Dit was de oplossing...

Ik heb de max op 90 graden gezet. Hij wordt inderdaad niet meer zo achterlijk warm.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  donderdag 16 april 2026 @ 12:00:44 #7
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220592131
Als jullie er anders over denken hoor ik het bijzonder graag :)
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220592397
Als je prestatie niet te ver inkakt helemaal prima.
Powered by JanetjeŽ
  donderdag 16 april 2026 @ 12:34:30 #9
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220592561
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:22 schreef Dubbeldrank het volgende:
Als je prestatie niet te ver inkakt helemaal prima.
Ik ga het vanmiddag proberen met Red Dead Redemption 2 op ultra.

Even kijken maar
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220595291
Ik zou je laptop omzetten naar een Aluminimium smelterij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:34:48 #11
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220598373
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:18 schreef raptorix het volgende:
Ik zou je laptop omzetten naar een Aluminimium smelterij.
Vanmorgen nog een ei gebakken :P
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  FOK!mycroftheld vrijdag 17 april 2026 @ 11:37:38 #12
128465 Wrapster
pi_220598402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:34 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Vanmorgen nog een ei gebakken :P
Is je dit vandaag pas opgevallen of zijn de temperaturen al langer zo hoog? Als het in het begin niet zo was en nu ineens wel dan lijkt me dat er iets niet helemaal lekker gaat.
heeft FOK verlaten
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:41:28 #13
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220598432
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:37 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Is je dit vandaag pas opgevallen of zijn de temperaturen al langer zo hoog? Als het in het begin niet zo was en nu ineens wel dan lijkt me dat er iets niet helemaal lekker gaat.
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Onder normale omstandigheden (programmeren, videobewerking) wordt hij niet zo heet.

De instelling in Alienware Command Center ( :') ) heeft geholpen.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220598546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:34 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Vanmorgen nog een ei gebakken :P
Nooit problemen hier met temp ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:57:41 #15
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220598559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nooit problemen hier met temp ;)
[ afbeelding ]
Wat ben je nu aan het doen dan? Hogwarts Legacy spelen? :D
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 17 april 2026 @ 12:30:05 #16
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220598760
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 17 april 2026 @ 12:54:25 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220598876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:30 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]
wat ben jij aan het doen met je 21gb in memory
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220602992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:57 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Wat ben je nu aan het doen dan? Hogwarts Legacy spelen? :D
Was AI model aan het trainen, dus vol gas ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 19 april 2026 @ 09:32:36 #19
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220610153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 04:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Was AI model aan het trainen, dus vol gas ;)
Vet, vertel me meer? Waar train je hem op, voor wat en hoe?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  zondag 19 april 2026 @ 09:33:25 #20
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_220610165
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:54 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
wat ben jij aan het doen met je 21gb in memory
Davinvi Resolve en OBS tegelijk

Browser open

Allerlei andere dingen
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_220610179
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:32 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Vet, vertel me meer? Waar train je hem op, voor wat en hoe?
Musubi Tuner voor Wan 2.2 Text to Video, was iets grappigs aan het trainen, een soort van moderne Hipster Jesus, die Tik Tok filmpjes maakt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 09:36:53 #22
38824 crew  Droopie
pi_220610221
Toen ik Satisfactory speelde maakte ik me ook zorgen dat ie 85 graden was ofzo. Maar heel apart 😬, als ik fan uitzet en hij wordt warmer heb ik minder stress ervan.

Wat ik las dat zo'n laptop zichzelf prima weet te redden en als die te warm wordt hij vanzelf uitgaat.

Voor echt deskundige tips, moet je iig niet bij mij zijn.
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 10:27:03 #23
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220610687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:24 schreef Mikeytt het volgende:
Tot ~95 is normaal bij een sterke gaming laptop. 105 is wel erg veel.

Is je fan stoffig? Boven de 100 gaat je cpu echt langzaamaan stuk
Nieuwere CPU onder heavy load hebben dit allemaal
pi_220658511
Geen ervaring met laptops maar als mijn desktop cpu zulke temperaturen haalt tijdens gamen ga ik toch kijken of mijn fans het nog wel doen of dat er misschien nieuwe koelpasta op moet. Geen idee of dat een beetje te doen is met zo'n laptop ?

Max temp lager instellen gaat natuurlijk ten kosten van je performance. Als je dan boven de 80 graden komt zakt je kloksnelheid onderuit. Gezien je daar ruim bovenuit komt zal je cpu flink terugschakelen, kan me niet voorstellen dat je dat niet terug ziet in je performance.

Welke cpu heb je ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 26-04-2026 16:00:44 ]
  zondag 26 april 2026 @ 19:04:28 #25
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220659767
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 14:36 schreef Sjemmert het volgende:
Geen ervaring met laptops maar als mijn desktop cpu zulke temperaturen haalt tijdens gamen ga ik toch kijken of mijn fans het nog wel doen of dat er misschien nieuwe koelpasta op moet. Geen idee of dat een beetje te doen is met zo'n laptop ?


Max temp lager instellen gaat natuurlijk ten kosten van je performance. Als je dan boven de 80 graden komt zakt je kloksnelheid onderuit. Gezien je daar ruim bovenuit komt zal je cpu flink terugschakelen, kan me niet voorstellen dat je dat niet terug ziet in je performance.

Welke cpu heb je ?
Zon beetje elke modernere laptop gaat richting de 100c. Sinds de 12 generatie ongeveer.

Je heb meestal in de bios limitations zitten die je kan uitzetten maar dan mis je de performance.


Eroverheen is wel wat hoog. Je kan eventueel ff de deksel eraf halen en kijken bij je fan en fan rooster of er een plakkaat stof en zooi zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')