abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220576916
Bakken maar!



[ Bericht 77% gewijzigd door Nizno op 17-04-2026 14:37:21 ]
pi_220606525
Dubbele cookies w/
Er was een halve rol bladerdeeg over. Daar moest wat mee na een week.
Om iets ‘eigens’ toe te voegen heb ik 4 zaadjes kardemom fijngestampt en door suiker kaneel mengsel gemixt. 1 eetlepel kaneel en 1 lepel fijne suiker.
Het zijn twee haps cookies omdat zij makkelijker doormidden breken.😉
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ojee…het recept nog: https://uitpaulineskeuken(...)nders-van-bladerdeeg

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 18-04-2026 20:23:00 ]
pi_220613709



Zuurdesem bagels
pi_220685303
De granola was al even op dus maar weer eens nieuwe gemaakt.

pi_220705454
Cake gebakken. Kwam er nogal kruimelig uit na aansnijden.
De citroenen moesten op. En de bananen.
De smaak is wat bitter. Geen idee waarvan.
Valt er nog iets op aan de foto na al die jaren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220706932
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 16:02 schreef AnneX het volgende:
Cake gebakken. Kwam er nogal kruimelig uit na aansnijden.
De citroenen moesten op. En de bananen.
De smaak is wat bitter. Geen idee waarvan.
Valt er nog iets op aan de foto na al die jaren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ander servet *O*
  zondag 3 mei 2026 @ 20:07:13 #7
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220708108
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Een ander servet *O*
Ik zag het ook :Y
Spoilers!
pi_220774574


Vanille staafjes uit het Fries bakboek

Ik ken het helemaal niet ookal ben ik in het noorden opgegroeid. De juiste vorm had ik niet maar dit vormpjes had ik afgelopen kerst voor de financiers gebruikt en dacht dit is wel een mooi maatje
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:00:26 #10
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220782344
Is dat een beetje te vergelijken met roze koeken?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220783379
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is dat een beetje te vergelijken met roze koeken?
Het lijkt er wel wat op iets anders qua smaak en structuur is ook net anders. Door roze koeken gaat bakpoeder en maizena en hier niet door dus is iets compacter
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:14:00 #12
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220783444
Thx, het is iig een behoorlijk goed bewaarde geheim, die "Vanille staafjes". Googelen levert niks en ook ChadGPT begint een verhaal over "Vanille stokjes" :wtf:
Mooi zo dus, er moeten nog wat geheime recepten verborgen blijven anders is het niet meer spannend :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220783555
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Thx, het is iig een behoorlijk goed bewaarde geheim, die "Vanille staafjes". Googelen levert niks en ook ChadGPT begint een verhaal over "Vanille stokjes" :wtf:
Mooi zo dus, er moeten nog wat geheime recepten verborgen blijven anders is het niet meer spannend :s)

pi_220783566
Ik moet zeggen ik heb het Friese bakboek gekocht en daar staan echt dingen in waar ik geen andere goede recepten van heb gevonden maar deze kloppen wel.

Ik ben zelf half fries maar geboren en getogen in Groningen ben dus opgegroeid met de locale dingen van Groningen en Friesland. Bijv oranjekoek zijn de meeste recepten get net niet, die hier in staat klopt wel
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:23:13 #15
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220784976
Leuk! Tankewol! 8-) :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220784994
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Leuk! Tankewol! 8-) :s)
Heb je een Tia gehad dat je opeens rare woorden gaat typen 😅
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:28:33 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220785639
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:33 schreef Goitske het volgende:
Ik moet zeggen ik heb het Friese bakboek gekocht en daar staan echt dingen in waar ik geen andere goede recepten van heb gevonden maar deze kloppen wel.

Ik ben zelf half fries maar geboren en getogen in Groningen ben dus opgegroeid met de locale dingen van Groningen en Friesland. Bijv oranjekoek zijn de meeste recepten get net niet, die hier in staat klopt wel
Enige kans dat je de trommelkoek wil fotograferen? O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220786060
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]
Enige kans dat je de trommelkoek wil fotograferen? O-)
Natuurlijk



pi_220786065
Oh je moet wel even scheef lezen ;)
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:22:15 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220786493
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:20 schreef Goitske het volgende:
Oh je moet wel even scheef lezen ;)
Veel dank!

Er zijn meerdere pannen in omloop bij de oudere generatie van mijn schoonfamilie. Eens kijken of ik er eentje kan lenen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220787769
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef laziness het volgende:

[..]
Veel dank!

Er zijn meerdere pannen in omloop bij de oudere generatie van mijn schoonfamilie. Eens kijken of ik er eentje kan lenen.
Ooh dat is wel het betere werk. In heb een poffert pan ergens liggen maar als ik het weer maak ga ik voor de gebakken poffert ik hou van dat hardere laagje
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:27:59 #22
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220788035
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:24 schreef Goitske het volgende:

[..]
Heb je een Tia gehad dat je opeens rare woorden gaat typen 😅
Nee, ik niet. Wel mijn oom, 2 maanden geleden. We schrokken ons rot. Hij is nu nog aan het herstellen, maar het lijkt gelukkig 'goed' te komen.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220788351
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nee, ik niet. Wel mijn oom, 2 maanden geleden. We schrokken ons rot. Hij is nu nog aan het herstellen, maar het lijkt gelukkig 'goed' te komen.
Kan heel veel goed komen
Mijn schoonvader heeft ook eentje gehad, mijn beste vriendinnetje een cva 14 jaar geleden maar is grotendeels goed gekomen
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:01:35 #24
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220788491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:45 schreef Goitske het volgende:

[..]
Kan heel veel goed komen
Mijn schoonvader heeft ook eentje gehad, mijn beste vriendinnetje een cva 14 jaar geleden maar is grotendeels goed gekomen
Nou, hier zeer waarschijnlijk wel met schade op lange termijn. We zijn er nog steeds kapot van... :{
Vroeger sprak ik heel makkelijk over mensen met een Tia, maar dat doe ik niet meer.... :{
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220789914
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Nou, hier zeer waarschijnlijk wel met schade op lange termijn. We zijn er nog steeds kapot van... :{
Vroeger sprak ik heel makkelijk over mensen met een Tia, maar dat doe ik niet meer.... :{
Het is vrij heftig om van dichtbij mee te maken. Mijn schoonvader is op zijn 50ste afgekeurd door schade in het korte termijn geheugen, vriendin is nu weer een revalidatie traject gegaan om toch nog emdr en therapie voor rest verschijnselen
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:58:10 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220811353
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:30 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ooh dat is wel het betere werk. In heb een poffert pan ergens liggen maar als ik het weer maak ga ik voor de gebakken poffert ik hou van dat hardere laagje
Ik heb er eentje van Vinted gehaald :D

Hoe maak jij die gebakken variant tov de traditionele?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220812052
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb er eentje van Vinted gehaald :D

Hoe maak jij die gebakken variant tov de traditionele?
Gewoon in een springvorm mikken en bakken als een cake. Zo deden mijn ouders het ook
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:11:12 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220812069
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:09 schreef Goitske het volgende:

[..]
Gewoon in een springvorm mikken en bakken als een cake. Zo deden mijn ouders het ook
Ah zo.

Ik vind de traditionele manier wel zijn charme hebben dus ik ga voor de au bain-marie methode :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220812175
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:11 schreef laziness het volgende:

[..]
Ah zo.

Ik vind de traditionele manier wel zijn charme hebben dus ik ga voor de au bain-marie methode :Y
Eigelijk moet ik ook zo'n vorm dan hebben zoiets hadden we vroeger. Zo'n springvorm die ook een tulband bodem kan hebben

https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--80256983--nl--nl
  maandag 18 mei 2026 @ 16:21:24 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220833451
Trommelkoek





Resultaat over een paar uur….
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 mei 2026 @ 22:45:47 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220836220
Schijnbaar is het familie recept met enkel bloem maar ik heb zelfrijzend bakmeel aangehouden zoals het Friese bakboek ook zegt en dat werd luchtiger en daardoor minder zwaar op de maag.



Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 19 mei 2026 @ 00:49:23 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220836608
Zo, dat ziet er lekker uit zeg. Groot stuk bij de koffie, boh!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 19 mei 2026 @ 09:31:42 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220837627
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 00:49 schreef Molo het volgende:
Zo, dat ziet er lekker uit zeg. Groot stuk bij de koffie, boh!
Het is traditioneel als avondeten bedoeld.
Lik boter er op en suiker er op strooien.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220838366
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:45 schreef laziness het volgende:
Schijnbaar is het familie recept met enkel bloem maar ik heb zelfrijzend bakmeel aangehouden zoals het Friese bakboek ook zegt en dat werd luchtiger en daardoor minder zwaar op de maag.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ziet er goed uit.
Ik heb laatst een mix meegenomen uit Groningen maar wil die uit het Friese bakboek ook nog maken
pi_220838377
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:31 schreef laziness het volgende:

[..]
Het is traditioneel als avondeten bedoeld.
Lik boter er op en suiker er op strooien.
Een lik? Gewoon overgoten met gesmolten boter 😅 en bruine basterdsuiker er op
pi_220861393
Madeleines en sabayon van o.a.yuzu sake :9





Dit was een proef, vlg keer meer sabayon maken :D


https://www.24kitchen.nl/(...)lQQNYTuatmA&sfnsn=wa

[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 22-05-2026 17:01:21 ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:49:46 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220916753
Sorry, verkeerde topic.
pi_220919359
Zo juist kwam er ineens een pakket bezorger met een Kenwood Titan chef baker xl met allerlei extra accessoires
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:16:04 #39
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220919398
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:10 schreef Goitske het volgende:
Zo juist kwam er ineens een pakket bezorger met een Kenwood Titan chef baker xl met allerlei extra accessoires
[ afbeelding ]
Zomaar ineens? ;) Leuk! Veel plezier met het unboxen! :D
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220919411
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Zomaar ineens? ;) Leuk! Veel plezier met het unboxen! :D
Ja ik wist van niks
Mijn man riep mijn zoon van help ff dus die 2 stonden samen lachend naar mij te kijken want ik zat stom verbaasd te kijken.
Ik wist wel dat hij hem in de gaten zat te houden qua aanbiedingen
pi_220919418
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:19 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ja ik wist van niks
Mijn man riep mijn zoon van help ff dus die 2 stonden samen lachend naar mij te kijken want ik zat stom verbaasd te kijken.
Ik wist wel dat hij hem in de gaten zat te houden qua aanbiedingen
Superlief O+
pi_220919487
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:19 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ja ik wist van niks
Mijn man riep mijn zoon van help ff dus die 2 stonden samen lachend naar mij te kijken want ik zat stom verbaasd te kijken.
Ik wist wel dat hij hem in de gaten zat te houden qua aanbiedingen
Wat ontzettend lief. Daar ga jij (en man en zonen) veel plezier van hebben
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:32:17 #43
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220919498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:19 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ja ik wist van niks
Mijn man riep mijn zoon van help ff dus die 2 stonden samen lachend naar mij te kijken want ik zat stom verbaasd te kijken.
Ik wist wel dat hij hem in de gaten zat te houden qua aanbiedingen
O! Wat goed! *O* ^O^ Sinterklaas in de zomer! <O) _O_

En zonder voorwaarden ook? Dus niet dat je dadelijk verplicht bent om minimaal 2 taarten per week te maken voor de fam? ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220919838
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
O! Wat goed! *O* ^O^ Sinterklaas in de zomer! <O) _O_

En zonder voorwaarden ook? Dus niet dat je dadelijk verplicht bent om minimaal 2 taarten per week te maken voor de fam? ;)
Nope dat niet, mijn man weet dat hij mij een plezier er mee doet maar is niet een enorme taart enzo eter
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:01:15 #45
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220919868
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:54 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nope dat niet, mijn man weet dat hij mij een plezier er mee doet maar is niet een enorme taart enzo eter
Weet ik, was ook maar bij wijze van spreken :s)
Veel plezier dit weekend! :D
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220928851
Niks lekkerder op zondag dan cake





[ Bericht 26% gewijzigd door Goitske op 31-05-2026 14:20:20 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 10:00:20 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220963737
Sourdough discard blueberry lemon loaf



Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220965252
Van het overgebleven madeleine-deeg dat ik in de vriezer had bewaard, de vormpjes weer gevuld en gelukt :9

pi_220973137
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:17 schreef Blues het volgende:
Van het overgebleven madeleine-deeg dat ik in de vriezer had bewaard, de vormpjes weer gevuld en gelukt :9

[ link | afbeelding ]
@AnneX ;)
pi_220973445
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:55 schreef Blues het volgende:

[..]
@:Annex ;)
Mooi zeg _O_
  zaterdag 6 juni 2026 @ 18:12:56 #51
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220973662
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:00 schreef laziness het volgende:
Sourdough discard blueberry lemon loaf

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Dat klinkt lekker zeg. Heb je een recept?
Spoilers!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:07:35 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220973829
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt lekker zeg. Heb je een recept?
https://youtube.com/shorts/5KISvoq34rA?is=DhYoVrk0bR_Q-zjH
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 juni 2026 @ 19:24:14 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
  dinsdag 9 juni 2026 @ 13:57:24 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220994155
Sourdough discard speculoos rolls



Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220994386
Is het geen plaatje?



Een doos met biologische perziken moest toch wel weggewerkt in een week. Na drie potten jam vorige week. Twee na het eten iedere dag, was er nog genoeg voor een tartelette.
Een aantal recepten door elkaar en onderstaand het resultaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 09-06-2026 14:41:46 ]
pi_221038752
Ik heb appelkanjers gebakken!

Luxe appelflap eigenlijk

Bladerdeeg, appelvulling (met kaneelsuiker en custardpoeder), en Victoriabeslag eroverheen.





Paar van de amandelstukjes waren een beetje te donker geworden. Dus die heb ik eraf geplukt

Poedersuiker eroverheen en smullen maar

https://rutgerbakt.nl/des(...)jers-met-kaneelsaus/
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')