abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2026 @ 07:20:44 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220560221


[ Bericht 81% gewijzigd door borisz op 14-04-2026 10:28:17 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220560309
Slapen O+ en wel echt met een ochtendmens en vaak de wekker iets na 6, dus om 22 uur het gaat het licht hier uit.
pi_220560324
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220560381
Pup op avontuur:D

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.

Nu had ik wel kunnen doorslapen maar het zwemmen wacht.

Straks wellicht middagdutje want ik heb écht een rustig weekend O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220560445
Mogge

Heel raar en onrustig gedroomd. Ontsnapte pups waren me welkom geweest om daarmee wakker te worden.

@borisz het kan ook een kapot toetsenbord zijn, had ik ooit en d’s goedkoper dat een nieuwe laptop
We have far more in common than that which devides us..
pi_220560512
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
Awww

Zijn ze terug met zeven?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220560586
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.
Ik las croissant :9 Beterschap!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_220560648
Morgen!
Buren iets verderop hadden groot feest, dus ik heb om 3u vannacht naar ik heb een toet toet toeter op mijn waterscooter liggen luisteren :+ . Ik sliep rond 23u, eerste keer om 00u wakker vd muziek en heett, en 3u dus ook wakker, en 6u weer wakker. Daarna tot 8u nog liggen doezelen en maar eruit, want de arme katten wilden eteeeeen.

@Syrena arme poes (en jullie)! Ik heb hier om andere redenen een tijdje een kat gehad met een wondje op nek, wat hij ook steeds weer open krabte als het net bijna geheeld was. Ik heb toen na een ander zalfje van de dierenarts de tip gekregen om er honingzalf op te smeren, en dat was echt een gouden tip. Ik was al 2.5 week ermee bezig, en met 2x per dag honingzalf smeren was het met een dag of 3 bijna dicht _O_ . Wellicht dat zoiets nog kan helpen om het genezen te versnellen? Ik heb Maxani Honey O3 gel (en gebruik het ook voor mezelf :D ). Ik weet niet of operatie-wonden een contra indicatie zijn, dat zou je ff met je dierenarts kunnen checken.
pi_220560746
Dank voor de tip! Ik hoop dat morgen de hechtingen eruit mogen, dan zou iets erop smeren wel kunnen lijkt me. F. gaat met haar, ik geef t door ^O^
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220560766
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 05:06 schreef Syrena het volgende:
Ik was in bed, maar de poes moet een kap om wegens hechtingen. Ze kan dan alleen niks en heeft weke poezenouders die dit heel zielig vinden. Dus alleen 's nachts de kap. Om 4 uur is ze wakker en moet plassen. Dus ik zit beneden de kaploze poes te bewaken, want na een week jeukt de boel uiteraard enorm.

Donderdag heeft ze er al een hechting uit gekrabt toen ik even op de wc zat :(

En vrijdag ontdekte F. dat we haar al een week een dubbele dosis novacam aan het geven waren 8)7 2x per dag i.p.v. 1x.
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
pi_220560814
Oh morgen de hechtingen eruit :+ *O*
  zondag 12 april 2026 @ 09:45:45 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220560893
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
pi_220560924
De katten waar ik voor zorg krijgen 50 gr brokjes per dag. Elin onbeperkt brokjes en 2 blikjes van (opgezocht) 85/gram en gisteren wilde ze zowaar nog een zakje van 50 gram maar zij heeft dus schildklierproblemen en is erg scharminkelig
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 09:51:57 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_220560933
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:45 schreef gcjoel het volgende:
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
Als de kat de zelfde karakter heeft als een buurkat hier gaat hij/zij gewoon bij de buren op bezoek voor aandacht en een hapje lekkers.
En als het niet lekker genoeg is nog een paar deuren verder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 12 april 2026 @ 09:53:39 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220560951
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Als de kat de zelfde karakter heeft als een buurkat hier gaat hij/zij gewoon bij de buren op bezoek voor aandacht en een hapje lekkers.
En als het niet lekker genoeg is nog een paar deuren verder.
Ze komt gelukkig niet zonder toezicht buiten, dus pech voor haar :D
pi_220561066
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 09:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
Flashbacks naar toen Bram ineens zo'n slap staartje had, en ik een paar dagen buprenorfine op zn tandvlees moest smeren.. ik mocht het in zn mondhoek in zn bekkie spuiten (hahaha, nee) of met mn vinger op zn tandvlees smeren. Met een latex handschoen aan. Ook nee :D doodsbang voor de handschoen. Gelukkig mocht ik het ook vanaf mn blote hand smeren als ik het er heel kort voor pas op zou doen en erna meteen mn handen wassen :D . Maar het werkte wel erg goed!

quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:45 schreef gcjoel het volgende:
Onze kitten had een pakje na sterilisatie. Was wel snel kapot ook ;(

Heb sinds kort een voermachine gekocht want ik heb het gevoel dat ze teveel eet. Maar hoeveel is goed? Vind het nu ook zielig dat ze steeds een leeg bakje heeft. ;(

Hoeveel geven jullie?
Die van mij krijgen ochtend +-50g natvoer, lunch +-7gr droogvoer, avond +-50g natvoer, en voor slapen +-7gr droogvoer (droogvoer komt uit de machine, vandaar het wat specifieke getal haha).

Ik heb het een keer uitgerekend, hoeveel kcal ze zouden moeten eten en hoeveel voer ze dan van elk moeten krijgen om samen ongeveer daar op uit te komen (de kcal vh voer stonden er toen bij). En daarna gewoon een tijdje in de gaten gehouden wat hun gewicht deed. Vallen ze af dan is het wat te weinig, komen ze aan dan is het wat teveel. Al moet ik wel zeggen dat ze wat fluctueren door het jaar heen, waarbij ze in de zomer wat lichter zijn dan in de winter, waarschijnlijk actiever in zomer, dus eigenlijk zou ik ze dan wat meer moeten geven misschien.

Speaking of voer, de samenstelling van animonda carny is gewijzigd, waardoor er nu minder eiwit in zit :( vet stom.
pi_220561102
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 09:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ai, dat is matig. Ik weet niet wat voor operatie het was, maar gezien het nu een week geleden is en wanneer ze niet heel pijnlijk oogt, zou ik zelf vandaag stoppen en morgenochtend gelijk even overleggen met de dierenarts. Katten zijn vrij gevoelig voor overdosering voor dit middel, en het kan echt nare bijwerkingen veroorzaken. (Van braken/diarree tot maagzweren/maagoedingen tot acuut nierfalen. ).

Een alternatief voor pijnstilling kan buprenorfine buccale gel zijn, maar de meeste eerstelijns praktijken zullen dit moeten bestellen. :)


En katten en kragen….. :X de wond zit zeker niet op een plek waar een pakje deze zou bedekken?
Gehoorgang opengemaakt en schoongemaakt. Ze dachten dat er weer een poliep zat, maar op ct niet te zien. Het was 'weefsel', dat nu is weggehaald. Hopelijk is het nu klaar met dat oor (we denken van niet, maar goed). Dus de hechtingen lopen vanaf oor naar beneden, echt een rotplek idd.

Sinds vrijdag klaar met pijnstilling & antibiotica. Toen zag F. ook pas de overdosering. Maandag hechtingen eruit is wat we hopen, als ze 14 dagen aanhouden mogen we komende vrijdag nog eens terug hiervoor. En dat zal wel, want heb inmiddels een beetje een idee dat ze graag consulten tellen...

Onze eigen DA voelt anders wat dat betreft, maar had de expertise niet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220561137
:O

Het is hier heel gezellig. Eentje die het begrip peuterpuberteit een volledige nieuwe dimensie geeft. En twee die hun zelfbedachte programma blijkbaar toch niet helemaal aan kunnen en bij het ontbijt al uitgeblust waren en nu door een pretpark gaan lopen de hele dag (en een moeder die straks voor taxi speelt }:| )

Maar goed, die zijn de deur uit en de kleine jagen we maar door een bos en het pannenkoekenhuis, dat helpt vast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220561150
Hier ook een voerautomaat, met brokjes om 5:30, 7:30, 9:30, 11:30 (halve portie), 13:30 en 15:30.
Royal Canin Indoor 7+, en net als Vlindertje uitgerekend wat ze mag op een dag en dat verdeeld over 6x.

En sinds dat gedoe met haar oor een kwart blikje gourmet, het enige natvoer dat ze blieft en waar we dan zaken door kunnen mengen indien nodig :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 12 april 2026 @ 10:22:05 #20
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220561179
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 07:53 schreef sigme het volgende:
Wij sliepen
Mooitje blafte
Er piepten puppies in verte
Er piepten puppies in verte vlakbij
Eén
twee
drie vier vijf
zes!

Dus dat was een rondje in de nakende kont puppies vangen, vlees in schaal donderen
vlees in pupterrein neerzetten
nieuwe ronde pups vangen
laatste pup zoeken
gat dichten

pfew
Verder slapen? :+ Of dat dan weer niet? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 april 2026 @ 10:22:25 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561182
Ahh dus ik moet gewoon doorzetten. Ze krijgt nu wel meer dan op de zak staat dat ze moet. Maar ze is ook nog jong e behoorlijk actief dus denk dat het misschien wel ok is. Maar gewicht in de gaten houden dus
  zondag 12 april 2026 @ 10:23:55 #22
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220561190
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pup op avontuur:D

Ik was om 3 uur klaarwakker. Met hoofdpijn.
Dus vers gekochte citrosan erin gedonderd. Nog anderhalf uur wakker gelegen.

Nu had ik wel kunnen doorslapen maar het zwemmen wacht.

Straks wellicht middagdutje want ik heb écht een rustig weekend O+
ik heb ook van 4 tot 6 wakker gelegen. EN aan gestaan. Daarna nog even geslapen tot 9 uur. Net al even een rondje gelopen, het is verrassend lekker buiten :o 2200 stapjes al. Nu ontbijt :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 april 2026 @ 10:25:54 #23
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220561201
Hans krijgt 3 keer per dag 12 gram brokjes en een keer per dag 1/3 zakje liquid snack. Ze is op een net gewicht maar vindt zelf dat ze elk moment kan omvallen van de honger.
Spoilers!
pi_220561228
Oh en Elin krijgt ook nog dentabits (alle andere snoepjes zijn niet lekker) en een paar keer per week een heel zakje liquid snack.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220561230
Hier krijgt de kat 1x per dag eten (de hoeveelheid die op de zak staat) maar dat gaat eigenlijk nooit op, hij eet wel iets meer sinds de andere kat overleden is.
Verder 1x per dag een liquid snack, dat kwam omdat de andere kat het kreeg voor de medicatie en ik het zielig vond als de ene dan niets kreeg :+

Nou onderweg naar festivaldag 3, dit is altijd de zwaarste omdat het heel rustig is op zondag. Dus dan zit je de tijd echt weg te kijken.
pi_220561231
Nu pas wakker na een lange dag gister met ook wachten , hangen in de kleedkamers én Zingen! en muziek samen maken.
De filmpjes stromen binnen. Vaak halve filmpjes. Gelukkig staat oh Fortuna er helemaal op.
Edit: de lift was bijtijds gerepareerd. Dat was fijn voor de mevrouw, die helemaal meeging in de muziek. Enthousiast publiek is altijd aanstekelijk.

Leuk @Blues dat jullie ook goed tekeer gingen.🎶
pi_220561235
Hoe jong is jouwe @gcjoel?
Ik heb mijne vrij gevoerd tot de castratie (vrij vroeg, rond 4-5 maanden). Daarna kon ene kat dat nog steeds wel, maar andere kat niet. Die bleef gewoon vreten :+ . Ze waren er vrij snel aan gewend.
pi_220561275
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
pi_220561282
@fietsie heeft er volgens mij minstens 1. Consumentenbond heeft volgens mij een update gedaan van hun test recent!
  zondag 12 april 2026 @ 10:39:15 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561298
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe jong is jouwe @:gcjoel?
Ik heb mijne vrij gevoerd tot de castratie (vrij vroeg, rond 4-5 maanden). Daarna kon ene kat dat nog steeds wel, maar andere kat niet. Die bleef gewoon vreten :+ . Ze waren er vrij snel aan gewend.
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig. ;(

Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op. :')
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft ;(
  zondag 12 april 2026 @ 10:46:38 #31
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561347
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
pi_220561473
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Keuringsdienst had er volgens mij een aflevering over, behoorlijk veel van die apparaten werken gewoon niet. Zou die ook even kijken voor extra info!
Ik heb die gekeken, maar het lastige vond ik daarbij dat ze ze niet hebben gemeten/getest (of dat in elk geval niet hebben laten zien). Dus ze hebben er vanalles over gezegd waarom het wel of niet goed zou werken, maar er is niks laten zien van een test met metingen waarbij ze echt hebben laten zién hoe weinig of veel ze daadwerkelijk doen. De Consumentenbond doet daarentegen wél testen.
pi_220561484
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ze is nu 7 maanden ongeveer volgens mij. Ze is nu inderdaad gesteriliseerd dus wil nu wel opletten dat ze niet te dik wordt. Dat is zo zielig. ;(

Maar als ik dan een portie afweeg die ze volgens de zak mag is het binnen een uur op. :')
Ik geef nu sterilised voer, maar dus wel meer omdat ze nog wel kitten is.
Maar alsnog doet ze alsof ze niks heeft ;(
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
  zondag 12 april 2026 @ 11:36:26 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220561678
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 11:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De zak aanbevolen hoeveelheid is ook niet altijd helemaal kloppend. En volgens mij mag een kat van 7 maanden ook nog wel wat groeien, in die zin dat ze dan volgens mij niet al op hun volwassen gewicht zijn? Hoeveel weegt ze nu en welk voer krijgt ze?

Overigens, als ik mijn kat nu 100g natvoer en 15g droogvoer zou voortzetten, is dat over een half uur ook op. Dat is precies waarom hij dat dus niet vrij te eten krijgt maar in porties ;)
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
  zondag 12 april 2026 @ 11:51:10 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_220561820
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja daarom nu dat voerapparaat zodat het verdeeld wordt.
Ze is nu 3 kilo ongeveer en krijgt wild freedom sterilised voer.
Ze is nog geen volwassen formaat nee.
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220562004
Wat voor ras is het @cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 12:03:30 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562049
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat voor ras is het @:cgjoel ? Als ik op diverse lijstjes kijk is 3 kg redelijk normaal
Het is een gewone :D
Ja 3 kg is volgens mij goed, maar het moet ook goed blijven natuurlijk. Het is echt een vreetzak, heel anders dan mijn vorige kat.
  zondag 12 april 2026 @ 12:04:04 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220562061
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 12:06:53 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220562131
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom heeft een kat die van de leg is speciaal voer nodig?
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220562220
Het is vooral dat voer dat speciaal voor gesteriliseerde katten is, minder kcal heeft, waardoor ze er qua hoeveelheid meer van mogen eten dan van normaal voer. Wat fijn is als je kat graag meer wil eten.
pi_220562256
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2026 12:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Blijkbaar.
Het is volgens mij een wonder dat de katten bij m'n ouders en nu bij m'n broertje het overleven zonder halfjaarlijkse CT scans en speciaal afgewogen voer.
+1 op de CT scans :')
2x 930 ekkies. Gelukkig heeft ze rijke ouders :+
(die haar prompt vergiftigen met teveel pijnstilling :@ :') )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220562263
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Andere samenstelling van het voer, gebruiken minder energie na sterilisatie.
Ik las dat katten tot 7-8 maanden flink snel groeien en dat het daarna langzamer gaat. 4 kg schijnt normaal te zijn. In hun bloei waren mijn 2 HTK katten ook zoiets, Elin is ook zoiets geweest maar Noor/Sibeer dus groot merk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220563015
Mijn twee katten zijn ook rond de 4kg, de een 3.8-3.9 en de ander 4.1-4.2. Maar denk dus dat je kat vooral wat moet wennen aan niet hele dag door kunnen eten @gcjoel, maar dat komt wel goed! Zeker als je een machine hebt die je paar keer per dag een beetje kan geven, dat ze wel aantal keer per dag wat krijgt.

Heb ook wel eens gelezen dat je ze de hoeveelheid moet geven die bij het streefgewicht past, dus misschien helpt dat ook nog een beetje ;) dus als het er eentje is die je rond 3.5-4kg zou verwachten dat je dan geeft wat bij dat gewicht staat. Kittens hebben sowieso ook wel nog wat meer kcal nodig dan volwassen katten. Het is ook een beetje uitproberen gewoon :Y ik heb ook even geklooid voor ik op de juiste hoeveelheid zat en ze op gewicht bleven!
pi_220563277
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
pi_220563968
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:01:15 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564562
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging even kijken of ik voor morgen spreekuur afspraken moet voorbereiden, afgelopen weken was het nl erg rustig. Nu vier!!! achter elkaar en bij alle vier niet duidelijk waar het over gaat, 2 kan ik niet eens in het systeem vinden
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:31 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220564600
Wat een heerlijke dag vandaag zeg. Paar uur in de tuin gewerkt en enorm opgeschoten. Nieuwe Aldi-pan getest, ging goed dus morgen koop ik er nog een. Nu nog even huishouden en dan zijn we alweer klaar voor vandaag.

Vanavond eten we shortrib met mashed eendenvetaardappels en zelfgekweekte bimi :9
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 15:03:49 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220564611
Ik probeer het nieuws wat minder te volgen, want ik raak er gestresst door... Als het zo doorgaat moet ik straks mijn bijbaantje weer oppakken zeker :') Maar ik heb er dus wel echt last van, vorige week 2 mensen die aangaven erg blij te zijn met het voorstel, de reis graag willen gaan maken, maar het een jaartje gaan uitstellen ivm de huidige situatie :( Gelukkig vandaag wél een nieuwe boeking, maar ik merk het dus echt...

En de laatste katten die ik had (meer dan 20 jaar geleden) hadden gewoon wat brokjes altijd klaarstaan, waren zeker geen vreetkezen. En ook geen speciaal voer. Maar onze honden daarentegen, pfff... mag ook was kosten allemaal :D Gisteren nog even met Tarka naar de dierenarts voor een röntgenfoto van haar linkerpoot, daar had ze wat last van. Gelukkig niets geks op te zien en intussen ook geen last meer van, was meer ter geruststelling. $75.000, omgerekend zo´n 50 euro, dat zal in NL wel duurder zijn gok ik zo. Dierenarts vroeg nog hoe oud ze was: 13. Echt waar??? Als je 5 had gezegd hadden we het ook geloofd O+

Al onze honden zijn echte "sporters" en dat blijkt ook keer op keer bij bijvoorbeeld de cardioloog. "Deze heeft wel een erg lage hartslag". Jup :) Bueno, even de pootjes gekruist voor Merlina, die vandaag een toernooi heeft en ze moet nog 1 "cero excelente" halen om te promoveren naar Grado2. Gaat wel lukken geloof ik. Dit keer gewoon in Buenos Aires trouwens, het is niet iedere keer feest :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2026 @ 15:09:35 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220564692
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220564791
quote:
Ach…een Instituut. RIP Sonja.
pi_220564825
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
4 is veel zeg.

Ik heb er 1 morgen, namelijk de huisbezichtiging met Mohammad en daarna door naar kantoor om alles voor heb te regelen. Zin in O+
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220564890
quote:
Ach, zij hoorde eigenlijk bij de mensen die het eeuwige leven zouden moeten hebben. Een mooi mens
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 15:23:59 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220564974
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
Oh wauw dank je! O+

Ze krijgt nu ongeveer 80 gram dus klopt precies dan :D
  zondag 12 april 2026 @ 15:33:11 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220565085
hier krigen de katten ook met de feeder. geen idee hoe veel eigenlijk, maar ze reguleren het prima zelf. het komt eregeld voor dat ik een overschot aan brokjes weer terug in het reservoir gooi.
ik vermoed wel dat er was bij-gesnackt wordt buiten, iig de rode kater, die vind muizen prima .. :Y)

ze zijn verder dus ook erg actief ( kater struint gemiddeld 4 a 5 km per dag buiten). in de winter zijn ze wat dikker, in de zoner wat dunner.. ze zijn wel meer dan 5 kilo ( dan stopt ook onze keuken weegschaal) maar actief, dus ik maak me geen zorgen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220565139
De katten hebben een grote voorraad brokken staan en daarvan eten ze zelf zoveel als ze willen.
Ze worden oud (19 jaar inmiddels) en de ene is nu wel erg mager.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 april 2026 @ 15:44:39 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220565246
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 10:35 schreef AnneX het volgende:
Wat sneu dat “de zevende” PuP (?) , de katten, het burengedruis en de pubers de (uit)slaap hebben beïnvloed.

Wat een zorg met die beestenboel met eten en d.a. bij iedereen met beesten.

Vanmiddag toch eens op zoek naar een luchtreiniger apparaat en vergelijkingen.
Misschien ook wel een hulpmiddel bij de niesbuien etc. Alhoewel beduidend minder.
Degenen, die zo’n ding hebben: verhuis je hem dan van woonruimte naar slaapkamer vv? Of heb je er boven en beneden eentje staan?
Ik heb een Ikea op mijn werkplek, zodat ik bij thuiswerken voortdurend in gefilterde lucht werk.

Wekelijks gaat de stofzuiger over de filters ("mag niet" volgens IKEA) en 2x per jaar een nieuw HEPA filter.
Carbon filter vervang ik als de Ikea App daar melding van maakt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 12 april 2026 @ 16:33:29 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_220566157
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik trouwens reken met de 3775 kcal per kilo die het voer volgens bitiba heeft (https://bitiba.onelink.me/NMOA/essjlnf8)

En met de tabel hier keer 0,75 voor gecastreerd https://www.catmoneo.nl/hoeveel-gram-voer-kitten/

Dan kom ik op 79 gram per dag. Dat is best wat meer dan er op de zak als advies staat (waarschijnlijk ivm voor volwassen katten, die hebben minder kcal nodig). Zit dat beetje in buurt met wat je nu geeft?
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220566421
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 16:57:55 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566422
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
3775 kcal per kilo :o
Wat zit daar als vulmiddel in? Puur vet? Met puur suiker kom je op 4000 kcal per kilo.
Een gram plutonium is 20 tcal.
Oftwel 20 miljard kcal :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220566424
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 12 april 2026 @ 17:01:16 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566445
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom doen we eigenlijk sceptisch over kattenvoer? :+
Iemand maakte zich zorgen wat ze d'r poes mag voeren misschien?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 17:18:30 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220566613
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @fietsie ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:23 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220566619
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
40% vers gevogeltevlees, 30 % gevogelte eiwit (gedroogd), erwtenmeel, vismeel uit zeevis, aardappelzetmeel, gevogeltelever (gehydrolyseerd), appelresten (gedroogd), 2,5 % biergist (gedroogd), ei (gedroogd), johannisbroodgries (gedroogd), 1,13 % lijnzaad, gevogeltevet, kaliumchloride, 0,2 % cranberries (gedroogd), 0,1 % kruiden, gedroogd (kamille, brandnetel, venkel, bramenbladeren, komijn).

Veel (ingedroogd) eiwit, zo te lezen.
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 12 april 2026 @ 17:19:30 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220566620
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:18 schreef derLudolf het volgende:
Zouden poezen eigenlijk aubergine en komkommer mogen @:fietsie ?
Appelresten, biergist, venkel zijn ook prima, dus waarom niet ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220566627
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220566677
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 17:19 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik krijg er nou niet direct trek van :D
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220567036
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 17:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Katten likken ook hun kont schoon. Loop ik ook niet warm voor. Ik denk dat er verschillen zijn tussen jou en een kat.
Geen grotere demonstratie van moederpoezenliefde dan wanneer ze eerst hun bips uitgebreid poetsen en daarna het snoetje van hun kitten O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220567256
Fring eet zelfs kippengraan
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zondag 12 april 2026 @ 18:32:17 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220567376
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het zijn video afspraken, dus ik thuis, client in Azc en tolk daar waar die is ( ook wel eens in de auto bij een tankstation :D )
De teamleiders hebben een cursusdag dus ik werk vanuit huis. Het inloopspreekuur is dinsdagochtend en donderdagochtend. Die zijn tegenwoordig rustig maar in het begin dat ik dat deed hadden we 3-4 vrijwilligers en 2 teamleiders op de achtergrond en regelmatig 40 cliënten in 2 uur.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zo’n woningbezichtiging, is het bij jullie in het dorp?
40 :o

Bij ons duurt een afspraak 0,5 - 1,5 uur dus als er 4 staan voor een ochtend is dat echt aanpoten.

Een woningbezichtiging is zorgen dat men begrijpt wat de woningbouw de mensen vertelt. Wat regels zijn, hoe dingen werken, wat ze wel en niet mogen. Daarna mee naar kantoor voor inschrijving in het BRP, aanvragen uitkering en inrichtingskrediet, woonhuis- en zorgverzekering regelen, energiecontract afsluiten. In de komende maanden hebben mensen veel vragen en ontvangen ze post waar ze niets van begrijpen. Ze hebben elke 2-3 weken een afspraak op kantoor. Het is erg leuk om hen steeds zekerder te zien worden.

Mohammad gaat niet in mijn dorp maar in het centrale dorp van de gemeente wonen, vlakbij ons kantoor. Hij heeft een fulltime baan en spreekt goed Nederlands. Bij begrijpt de meeste regeldingen beter dan de gemiddelde Nederlander. Hij heeft nog geen kinderen dus zijn inhuizing gaat een eitje zijn.
Spoilers!
pi_220567490
Het inloopspreekuur is ook echt dat, kleine dingen, snel wat opzoeken. Wij hebben natuurlijk veelal asielzoekers zonder status. We horen aan, proberen dossier verder op orde te krijgen (voor jullie ;)) bieden ook vva’s aan, signaleren. Voorheen (mag niet meer) hielpen we met snel scannen of hun papieren voor gezinshereniging in orde waren en of we daar oor al een afspraak konden maken. Maar ook helpen met medische brieven, afspraken etc. Dat is echt vaak binnen een paar minuten gepiept.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 18:56:52 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220567597
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Het inloopspreekuur is ook echt dat, kleine dingen, snel wat opzoeken. Wij hebben natuurlijk veelal asielzoekers zonder status. We horen aan, proberen dossier verder op orde te krijgen (voor jullie ;)) bieden ook vva’s aan, signaleren. Voorheen (mag niet meer) hielpen we met snel scannen of hun papieren voor gezinshereniging in orde waren en of we daar oor al een afspraak konden maken. Maar ook helpen met medische brieven, afspraken etc. Dat is echt vaak binnen een paar minuten gepiept.
Wat een groot verschil.

Bij ons komen mensen vaak ook voor kleine dingen. Nooit iets van een paar minuten, dat bestaat bij ons niet. Maar dan blijken ze ineens ook nog 5 andere vragen te hebben. Of dan duurt het een kwartier voor ze de juiste gegevens hebben gevonden. Of werkt de website van de busmaatschappij niet mee en ben je 25 minuten bezig met het afsluiten voor een busabonnement.
Spoilers!
pi_220567664
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een groot verschil.

Bij ons komen mensen vaak ook voor kleine dingen. Nooit iets van een paar minuten, dat bestaat bij ons niet. Maar dan blijken ze ineens ook nog 5 andere vragen te hebben. Of dan duurt het een kwartier voor ze de juiste gegevens hebben gevonden. Of werkt de website van de busmaatschappij niet mee en ben je 25 minuten bezig met het afsluiten voor een busabonnement.
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 12 april 2026 @ 20:16:21 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220568156
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
Ah, is dat daar de verdeling. Ik heb echt geen idee hoe het er op een opvang aan toe gaat.

Die busabonnementen zijn voor minderjarigen die naar een ISK gaan. Ze kunnen de kosten voor het abonnement van de sociale dienst vergoed krijgen. Zo'n abonnement moet je elke maand weer aanvragen, dat kan niet met een automatische verlenging. En dat moet je ook weer elke maand indienen bij de sociale dienst. Dat kan niet iedereen zelf. Ik probeer het wel zo veel mogelijk mensen te leren, of in elk geval zelf te laten proberen.
Spoilers!
pi_220568305
En wij hebben geen jongeren, die zitten in Nidos locaties. We krijgen ze wel binnen zodra ze 18 zijn en nog op school zitten. Daar proberen we wel wat extra aandacht aan te geven want helemaal alleen en opeens geen voogd/één op één aanspreekpunt meer is best moeilijk voor ze. Ook omdat de werkwijze Nidos en Coa heel verschillend is. Dat zie je ook wel in de reguliere jeugdhulpverlening, 18 geworden en zoek het maar uit.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 22:15:15 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569133
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste doen wij niet meer, is voor Coa. Deden we wel, ook helpen met boetes. Maar wij hebben op de locatie best veel coa medewerkers die de eigenlijke begeleiding doen, wij zijn er voor de asielprocedure (en zijn vaak ongehoorzaam :P ) en beginnen met een kleine vraag, na 2 woorden merk je al dat er nog veel meer komen en ook vaak veel lastiger.
Is het een vraag of "jij moet me helpen"
M'n ma krijgt wel es met statushouders te maken op het werk, sommige nationaliteiten zijn erg claimend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 22:15:56 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569140
Hongarije kiest niet voor Orbán *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2026 @ 22:52:52 #77
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220569417
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is het een vraag of "jij moet me helpen"
M'n ma krijgt wel es met statushouders te maken op het werk, sommige nationaliteiten zijn erg claimend.
Mensen of nationaliteiten?

Ik heb die ervaring met dwingendheid niet maar het gebeurt natuurlijk wel heel vaak dat mensen heel iets anders zeggen dan wat ze bedoelen. Al geloof ik ook wel dat in jullie regio dingen echt wat anders zijn dan in de rest van het land. Ik heb alleen maar met mensen met status te maken die na jaren wachten eindelijk met hun leven verder kunnen. Die zijn meestal gewoon blij of minimaal vriendelijk.
Spoilers!
  zondag 12 april 2026 @ 22:53:11 #78
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220569418
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Hongarije kiest niet voor Orbán *O*
Hoop voor de mensheid :Y
Spoilers!
pi_220569420
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:12 schreef Syrena het volgende:

[..]
Gehoorgang opengemaakt en schoongemaakt. Ze dachten dat er weer een poliep zat, maar op ct niet te zien. Het was 'weefsel', dat nu is weggehaald. Hopelijk is het nu klaar met dat oor (we denken van niet, maar goed). Dus de hechtingen lopen vanaf oor naar beneden, echt een rotplek idd.

Sinds vrijdag klaar met pijnstilling & antibiotica. Toen zag F. ook pas de overdosering. Maandag hechtingen eruit is wat we hopen, als ze 14 dagen aanhouden mogen we komende vrijdag nog eens terug hiervoor. En dat zal wel, want heb inmiddels een beetje een idee dat ze graag consulten tellen...

Onze eigen DA voelt anders wat dat betreft, maar had de expertise niet.
Ah! Ja een teca en/of vbo is wel een wat gespecialiseerder klusje. Wij doen ze ook, en zeker bij katten doet enkel de erkend specialist het. Het is nogal een priegelig karwei en er lopen best wat belangrijke structuren (vaten, maar ook zenuw)

Maar zat de controle niet bij de operatie in?
Bij ons is de eerste controle/hechtingen verwijderen kosteloos, op extra medicatie na wanneer dat nodig is.

Ik zal duimen dat de hechtingen eruit kunnen morgen!
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 23:02:14 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569461
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mensen of nationaliteiten?

Ik heb die ervaring met dwingendheid niet maar het gebeurt natuurlijk wel heel vaak dat mensen heel iets anders zeggen dan wat ze bedoelen. Al geloof ik ook wel dat in jullie regio dingen echt wat anders zijn dan in de rest van het land. Ik heb alleen maar met mensen met status te maken die na jaren wachten eindelijk met hun leven verder kunnen. Die zijn meestal gewoon blij of minimaal vriendelijk.
Nee nationaliteiten. Meerdere mensen uit hetzelfde land die niet heel prettig zijn.

Waar m'n ma werkt heb je van Ter Apel geen last hoor, ook in haar geval allemaal mensen met een woning / statushouders.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 23:03:32 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569469
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoop voor de mensheid :Y
Dat jij dit anno 2026 weer zegt over rechts ;)

Ook Slovenië koos eerder dit jaar voor een fatsoenlijk iemand ipv pro Rusland / anti Europa. Z'n nederlaag heeft Orbán wel netjes erkend, ik had Trumpiaanse toestanden verwacht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220569521
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is het een vraag of "jij moet me helpen"
M'n ma krijgt wel es met statushouders te maken op het werk, sommige nationaliteiten zijn erg claimend.
Directe vertaling. In het Arabisch zitten er klanken en uitgangen in die het een beleefde vraag maken, maar dat is niet te vertalen. De Nederlandse Taal kent 1 miljoen woorden, het Arabisch 12 miljoen.
Wanneer iemand op bezoek komt zijn er 4 of 5 dingen die je moet zeggen tussen deur open doen en het zitten op een stoel van de gast. Iets niet zeggen is zeer onbeleefd.

ooit van een Duitse leidinggevende gehoord, die moest een opmerking van een vriend op een terras gladstrijken bij de serveerster. De man had ans antwoord op de vraag “wat wilt u drinken” geantwoord “ich krieg n Bier”. In het Duits helemaal normaal maar voor Nederlandse begrippen nogal horkerig.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220569575
Een bekende heeft Rotterdam uitgelopen onder 3:30 minuten. _O_
Stond op zijn bucketlist.
Goed hé!?
Zaterdagavond en vooraf nog even catering voor 80 mensen verzorgd!
pi_220569599
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:22 schreef AnneX het volgende:
Een bekende heeft Rotterdam uitgelopen onder 3:30 minuten. _O_
Stond op zijn bucketlist.
Goed hé!?
Zaterdagavond en vooraf nog even catering voor 80 mensen verzorgd!
Ik zag vanochtend een stukje, zoveel bewondering voor mensen die een marathon lopen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 23:29:40 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220569609
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:22 schreef AnneX het volgende:
Een bekende heeft Rotterdam uitgelopen onder 3:30 minuten. _O_
Stond op zijn bucketlist.
Goed hé!?
Zaterdagavond en vooraf nog even catering voor 80 mensen verzorgd!
Is alleen voor niets geweest want het is niet te delen op Strava :+

@Kaatje1 maar dat zou dan vreemd zijn aangezien mensen uit anderen landen het wel goed zeggen. Ik dacht dat het Eritreeers zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220569648
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is alleen voor niets geweest want het is niet te delen op Strava :+

@:Kaatje1 maar dat zou dan vreemd zijn aangezien mensen uit anderen landen het wel goed zeggen. Ik dacht dat het Eritreeers zijn.
Da’s echt een rottaal. Bij ons zijn ook maar weinigen die redelijk Engels spreken, laat staan Nederlands. Maar Eritreeers zijn eigen altijd enorm beleefd
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 13 april 2026 @ 01:31:08 #87
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220569859
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Directe vertaling. In het Arabisch zitten er klanken en uitgangen in die het een beleefde vraag maken, maar dat is niet te vertalen. De Nederlandse Taal kent 1 miljoen woorden, het Arabisch 12 miljoen.
Wanneer iemand op bezoek komt zijn er 4 of 5 dingen die je moet zeggen tussen deur open doen en het zitten op een stoel van de gast. Iets niet zeggen is zeer onbeleefd.

ooit van een Duitse leidinggevende gehoord, die moest een opmerking van een vriend op een terras gladstrijken bij de serveerster. De man had ans antwoord op de vraag “wat wilt u drinken” geantwoord “ich krieg n Bier”. In het Duits helemaal normaal maar voor Nederlandse begrippen nogal horkerig.
Toen ik voor het eerst in Argentinië was met mijn ex (die wel wat Spaans sprak, ik totaal niet), vonden we het wel apart dat mensen bij de bakker of een streetfood karretje zo dwingend waren: "Geef me een dit, geef me een dat", maar dat is dus helemaal niet onbeleefd bedoeld :D Ik gebruik het zelf ook inmiddels, "dame medio kilo de carne picada por favor", betekent letterlijk "Geef me een halve kilo gehakt alsjeblieft", is voor Nederlandse begrippen vrij raar :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220570031
Nou…alsjeblieft en dankjewel en met 2 woorden spreken lijkt verdwenen hoor in de Nederlandse taal.
En de Nederlandse spreektaal is tegenwoordig doorspekt met Engelse woorden en uitdrukkingen.

Dat het gerommel in M-O zò jammerlijk is voor je reisbureau is een tegenvaller zeg!
Giethoorn en Keukenhof missen ook veel mn. Aziatisch bezoek.
Alhoewel Giethoornse inwoners klaagden over overlast voorheen.
pi_220570239
Elke taal een cultuur heeft z’n eigen ‘ongeschreven’ regels/gebruiken en wijze van communiceren. En dat vertaalt zich lang niet altijd zo lekker door de taalbarrière.

Ik ‘schrik’ bijvoorbeeld vaak een beetje van de felle manier van praten van Chinezen. (Bijvoorbeeld in de serie van Ruben Terlouw ). Maar hij - als inmiddels ingeburgerd inwoner- leek er totaal geen moeite mee te hebben. Hij was bekend met de nuances, de klanken en hun betekenis, etc.

Zelfs binnen Nederland zelf zijn er enorme verschillen per regio. En laten we ook niet vergeten dat we zelf als ‘Nederlanders’ echt niet overal als beleefd worden beschouwd. Wat wij eerlijk en gewoon lekker direct vinden -en dat verschilt dus ook al echt enorm per regio- ervaren ze in heel veel gebieden buiten Nederland echt als onbeleefd/ onbeschoft/lomp. (En ja, er zijn er ook die het juist wel waarderen).

Ik merkte dat ook al in België; dat steekt op taalgebied/wijze van jezelf van uiten, ondanks dat we elkaar natuurlijk wel verstaan, echt heel anders in elkaar.
  maandag 13 april 2026 @ 08:03:23 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220570411
als je hier iets wilt vragen dan hoor je iets te zeggen dat in mijn oren klinkt als " may I beg you for " . en daar wordt ik dus meteen recalcitrant van :P

een mooi boek is dan ook wel "the culture map" waarin landen tov allerlei cultuur dingen langs een lat worden gelegd. thuisland is daarin een vrij direct land, NL is daarin NOG directer.. dus dat moet ik vrij vaak nog uitleggen.. :+

tevens gemeentelijke administraties..
echtscheidingsakte aanvragen in trouwgemeente, appeltje eitje, makkelijk met DIGID ( en afrekenen met IDEAL, en bevestigings email), *O*
geboorteakteaanvragen in geboorte gemeente 8)7 ID oploaden, nergens iets inloggen en dan met geld overmaken ( en dan heb ik ook nog maar deels het referentie nummer, want geen mailtje met aanvraag).. pfftt.. steentijd! -O-

nu maar hopen dat eea op tijd goedkomt nog ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220570435
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 23:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s echt een rottaal. Bij ons zijn ook maar weinigen die redelijk Engels spreken, laat staan Nederlands. Maar Eritreeers zijn eigen altijd enorm beleefd
En veel Eritreeers zijn laaggeletterd. Dat helpt niet met hun Google translate gebruik.
Spoilers!
pi_220570443
Taal O+

Mijn vader: 'Moet je een kopje koffie?' Wat in het Limburgs volstrekt bekend en acceptabel is, maar letterlijk vertaald naar NL een tikje... boers :X

En toen we in Londen waren heeft hij zich ook verbaasd over mijn veelheid aan 'please' en 'thank you'. Zijn Engelse woordenschat is best prima, zijn culturele gevoeligheid was iets minder ontwikkeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 13 april 2026 @ 09:02:18 #93
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220570587
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220570596
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En veel Eritreeers zijn laaggeletterd. Dat helpt niet met hun Google translate gebruik.
Ook dat. En dan ook een hoofd vol met vluchtverhaal helpt niet met leren van een nieuwe taal
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 13 april 2026 @ 09:20:00 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220570673
quote:
Was dit een 1-aprilgrap? Ik kan geen AH vinden die het verkoopt en online bestellen kan ook niet. :+
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 april 2026 @ 09:21:35 #96
370431 drakin
vurig typje
pi_220570681
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Was dit een 1-aprilgrap? Ik kan geen AH vinden die het verkoopt en online bestellen kan ook niet. :+
Ik zie geen kaas in de ingrediënten
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  maandag 13 april 2026 @ 09:59:47 #97
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220571101
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Was dit een 1-aprilgrap? Ik kan geen AH vinden die het verkoopt en online bestellen kan ook niet. :+
Ik denk het niet, ik hoorde ze er net reclame voor maken op de radio
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 13 april 2026 @ 10:08:02 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220571262
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2026 09:59 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Ik denk het niet, ik hoorde ze er net reclame voor maken op de radio
Merkwaardig dat het nog nergens te koop is. Of de app loopt achter.

quote:
88s.gif Op maandag 13 april 2026 09:21 schreef drakin het volgende:

[..]
Ik zie geen kaas in de ingrediënten
Ik zie wel ingrediënten die in kaas zitten, zoals melk en stremsel.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 10:41:21 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220571499
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 08:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Taal O+

Mijn vader: 'Moet je een kopje koffie?' Wat in het Limburgs volstrekt bekend en acceptabel is, maar letterlijk vertaald naar NL een tikje... boers :X


Mag wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 13 april 2026 @ 11:03:58 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220571630
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 08:03 schreef Barreltje het volgende:


nu maar hopen dat eea op tijd goedkomt nog ^)
Je kan niet trouwen zonder geboren te zijn ? Ook niet als je " may I beg you for " zegt ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220572017
quote:
80s.gif Op maandag 13 april 2026 01:31 schreef flipsen het volgende:

[..]
Toen ik voor het eerst in Argentinië was met mijn ex (die wel wat Spaans sprak, ik totaal niet), vonden we het wel apart dat mensen bij de bakker of een streetfood karretje zo dwingend waren: "Geef me een dit, geef me een dat", maar dat is dus helemaal niet onbeleefd bedoeld :D Ik gebruik het zelf ook inmiddels, "dame medio kilo de carne picada por favor", betekent letterlijk "Geef me een halve kilo gehakt alsjeblieft", is voor Nederlandse begrippen vrij raar :Y
Collega's van mij (oh nee ex en :D :D ) in het ziekenhuis sloegen erg aan op het voor hen ook zo overkomende 'dwingende'. Ik kon duizend keer uitleggen dat dit taal(barriëre) is, maar ze namen zelf ook meteen zo'n klotehouding aan. Bijna superieur :r
Vond het zo naar voor die mensen! Ik loodste ze vaak naar mijn kantje van de balie om het hopelijk op te lossen als het weer eens spaak liep met begrip en uitleg over en weer.
Handen, voeten, tekeningetjes, vertaal-app er was altijd een mouw aan te passen. Bellen met hulpverlening, buurvrouwen e.d. deed ik ook wel :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 11:50:56 ]
pi_220572058
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

En veel Eritreeers zijn laaggeletterd. Dat helpt niet met hun Google translate gebruik.
Niet alleen Eritreeërs viel me op. Gelukkig was er meestal een tolk bij, of een telefonische.
pi_220572089
EINDELIJK een afspraak gemaakt voor intake bij nieuwe tandarts. Zag daar al tegenop.... kan het pas eind deze maand :')

Voornaam van de tandarts viel me op, zelfde als @Kaatje1 maar dan is de K een C :)

Heb er tegenop gezien, niet omdat ik bang ben, maar omdat het me veel geld gaat kosten. Ook omdat er een kiesje is afgebroken waar o.a. een gedeelte van mijn frame op rust en die nu pijn gaat doen, dus die is w.s. opgegeven en moet er uit. Maar wat dan? Als ik geen frame draag en dat kiesje eruit moet zie je een gat ;(
Hopelijk dan vóór de vakantie nog *fingers crossed

Zus is tandartsassistente geweest en noemde nog dat er mss wel wat gefabriekt kan worden op mijn frame. Maar waar moet dan de voorkant aan vast? Het wordt nog een hele uitdaging :X
Als ik maar niet op vakantie met pijn loop *G*

En dat was mijn begin van de maandag ^O^ Loslaten die tandarts! En links kauwen :')
pi_220572134
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
pi_220572174
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 11:56 schreef AnneX het volgende:
Lastig zeg…een nieuwe tandarts.
Het voelt zo euh intiem als een nieuwe tandarts in de mond zit te wroeten.
Als het geen pijn doet kan het misschien na jullie vakantie?

Verdorie…een geblokt contact heeft blijkbaar mijn nieuwe privé mailadres bemachtigd HOE DAN? en spamt nu. Opnieuw geblokkeerd.
Ik ga het bespreken de 29e. Met assistente aan de telefoon alles besproken en die heeft van die intake sowieso een langere afspraak gemaakt, dacht goed mee.

Hoe kan dat :o en was het een engerd :o
pi_220572209
Wat eng @AnneX en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572219
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat eng @:annex en hoe dan?

Sinds november ook een nieuwe tandarts en het is een fijne vent, nu 2x geweest. Met de vorige kon ik heel goed overweg dus ik had ook wel wat buikpijn maar nergens voor nodig.

Net even een bloemetje gehaald voor mensen waar ik vanavond naar toe ga. Da’s ook niet grappig meer. Nu maar een bakje voor in de tuin. Boeket is na een week wel weg en is even duur.

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Wat een goeie _O_
pi_220572349
ik heb Duitse tandatts enzo

Lol geen fan van. maar moet mss ook ff afspraak weer maken.
Do what you love, love what you do!
pi_220572357
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een goeie _O_
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220572428
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik geef het vaak terug. Hoe zou jij zijn wanneer binnen 5 minuten 28 familieleden vermoord waren, hoe zou jij zijn wanneer je vrouw/dochter/moeder voor je ogen ….(verzin maar iets ernstigs) wanneer er elektrische dingen op je piemel zijn gezet. Hoe “normaal” kan je dan nog zijn (en wat is normaal )
Dat probeerde ik ook wel, niet zo shocking als jij, maar bij mijn pvv stemmende collega's werd het totaal niet opgepikt. ;( :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-04-2026 14:02:16 ]
pi_220572798
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:24:29 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573143
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Ik deed vaak boodschappen in Ter Apel hè. Dat kan de reactie op die vraag beïnvloeden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:45:27 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220573298
https://www.der-postillon.com/2026/04/orban-weg-2.html


"Ben je vergeten de verkiezingen te manipuleren of ben je gewoon zo dom?!"
Poutain bent met Orbán
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220573405
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
@:Tele6 hoe is het weekendje weg?
[..]
Het was leuk!

We hebben gelukkig best rustig aan gedaan. De eenjarige was geconstipeerd dus niet altijd even blij. Maar we hebben er een goed weekend van gemaakt.

We hebben wat spelletjes gedaan, een rondje door Kampen gelopen. Ik heb in m'n eentje een eind hardgelopen O+ en B en ik hebben zondag met z'n tweeën een stuk gewandeld.
Ik heb op de heenweg en op de terugweg een eind autogereden. De eerste keer een langer stuk rijden sinds B z'n nieuwe lease-auto heeft. Ik moet oefenen, want we willen in de zomer naar Frankrijk. Ik vind autorijden eng en vermoeiend maar dat maakt niet uit.
pi_220573659
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
pi_220573801
Zware spreekuur gesprekken. Een afwijzing die ik heel goed begrijp maar cliënt natuurlijk niet.
De administratie heb ik maar even gelaten voor wat het is, komt morgen wel.

Fijn van het redelijk rustige weekend @Tele6

Nu even afwachten totdat mijn chauffeur er is, nieuw huis en nieuwe baby bezoeken van vrienden
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 17:49:56 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220574702
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:26 schreef Blues het volgende:
Na mijn wandeling naar Odin voor onbespoten sinaasappels en veganboter margarine (voor g ipv roomboter) cakejes gebakken *G* Lekker zijn ze! :9 :9

Blues in CUL / Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #41

Nu weer terug naar de kunstles van het KLU O+
Ftfy
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220574979
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef derLudolf het volgende:

Ftfy
^O^
We lazen net op het pakje wat het eigenlijk was.
Maar... overeind blijft dat het een alternatief is voor de roomboter die ik niet wilde gebruiken :)
pi_220574981
Als het echt vegan moet zijn, zijn de meeste margarines onbetrouwbaar, Wajang komt door de keuring.

Keuring door iemand met vrijwel dodelijke allergie voor alle dierlijk vet (of eiwit, vergeten, in het dieet maakt 't niet uit: totaal plantaardig)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220574994
Het ging mij nu om de lactose-intolerantie van g. En wat was er dan bij deze pas nieuwe Odinwinkel in her dorp te vinden.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 18:45:20 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220575043
Is ie zo allergisch dan, ik dacht dat de hoeveelheid lactose in boter verwaarloosbaar is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220575092
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 22:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah! Ja een teca en/of vbo is wel een wat gespecialiseerder klusje. Wij doen ze ook, en zeker bij katten doet enkel de erkend specialist het. Het is nogal een priegelig karwei en er lopen best wat belangrijke structuren (vaten, maar ook zenuw)

Maar zat de controle niet bij de operatie in?
Bij ons is de eerste controle/hechtingen verwijderen kosteloos, op extra medicatie na wanneer dat nodig is.

Ik zal duimen dat de hechtingen eruit kunnen morgen!
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 13 april 2026 @ 19:18:11 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_220575288
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:

Wanneer mensen vervelend zijn over de talenkennis van mensen die hier niet zijn geboren vraag ik altijd hoe zij boodschappen zouden doen in Syrie
Het zelfde als dat ze boodschappen doen in Duitsland.
De vraag nog een keer herhalen, maar dan luider, en boos worden als de ander ze niet begrijpt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220575807
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
pi_220575998
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 20:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@:margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
Flower farm smeren we op ons brood, maar dat hadden ze niet om mee te bakken :)

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Is ie zo allergisch dan, ik dacht dat de hoeveelheid lactose in boter verwaarloosbaar is.
Niet allergisch, intolerant. Sowieso gaat het regelmatig mis door andere oorzaken ivm de darmOK/stoma. (Zoals afgelopen zaterdag toen we uit eten waren. Voortijdig moeten afbreken en naar huis -O- _)
Maar mensen, ik wilde het gewoon ff zonder roomboter voor hem doen en uitproberen. Niet omdat het vegan moest :+
  maandag 13 april 2026 @ 21:29:10 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220576451
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:53 schreef Syrena het volgende:

[..]
130 ekkies weer :+ hechtingen eruit, geen kap meer O+ swabjes van beide oren waren bacterievrij, alleen beetje gist in eentje *O* hopelijk nu ff klaar ermee.

Anders idd teca. VBO was op zich zonder enige schade aan zenuwen etc, maar die arts is met pensioen. We gaan het zien. Hadden achteraf mss meteen teca moeten doen, maar dat vonden we allemaal zo rigoreus klinken toen.
Goed nieuws ^O^
Spoilers!
pi_220576625
Weer thuis, gezellig bijgekletst, zoon van 3 was afgemat op de opvang en vond de puzzel van “Rupsjenooitgenoeg” geweldig. De 4 weken jonge dame sliep veel

Leuk en groot huis, met een flinke tuin en mooie grote keuken.

Fijn van kaploze kat, minder van het geld

Balen weer voor G
We have far more in common than that which devides us..
pi_220576649
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 20:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is ook best een dingetje hoor, ik begrijp goed dat je eerst de vbo wilde doen :Y
Hopelijk nu er inderdaad lekker vanaf! ^O^

Avond allen :W

@:margarine : als er plantaardig op straat hoeft het inderdaad niet 100% te zijn. (En ja, dat mag dus wel van de EU. Want dat is niet tyfusverwarrend natuurlijk). Zeeuws meisje is daar een voorbeeld van.

Maar ik heb altijd van the FlowerFarm- bakken zonder palmolie. (Die zwarte verpakkingen). Die zijn wel 100% plantaardig. (Enkel hun chocopasta is dat niet, helaas)
Hoe kun je dan zien of het vegan is als het er niet op staat?

Ik dacht bv dat de Blue Band plantaardige margarine sinds een paar jaar vegan was maar dan misschien niet?

Heb ik m'n vegan vrienden dier gegeven? ;(
  maandag 13 april 2026 @ 22:13:07 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220576676
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:43 schreef Pinnenmutske het volgende:
*O*
*O* Feliz cumple *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220576715
Hoe is het vandaag gegaan @Lucky_Strike ?
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 13 april 2026 @ 22:40:33 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220576800
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe is het vandaag gegaan @:lucky_strike ?
Goed! Hard werken vandaag. Hij heeft een leuk huis. Alles is nog antractiet geverfd maar er zit wel een nieuw keukentje in en er is een kleine bijkeuken.

Op kantoor ging het goed. Hij is slim, weet veel en spreekt de taal. We hebben drie afspraken in een kunnen doen zodat hij niet zo vaak vrij hoeft te nemen van zijn werk.

Daarna nog twee andere afspraken gehad en toen was er eindelijk tijd om mijn sollicitaties met mijn teamleider te bespreken. Ze gaat volgende week overleggen of onze vestiging ook niet iemand als ik kan aannemen. Wie weet O-)

Na een paar boodschappen zat ik om 15.45 aan mijn lunch. Drukke dag.
Spoilers!
pi_220576810
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe kun je dan zien of het vegan is als het er niet op staat?

Ik dacht bv dat de Blue Band plantaardige margarine sinds een paar jaar vegan was maar dan misschien niet?

Heb ik m'n vegan vrienden dier gegeven? ;(
Blue band heeft er 100% plantaardig en/of het vegan logo opstaan, dus no worries!

Diegene die ik noemde heeft er ‘plantaardig’ op staan, maar is dus niet volledig plantaardig.
pi_220576813
Lekker dat je zover kon komen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220576969
@sigme Toevallig kom ik dit filmpje tegen: https://www.nytimes.com/v(...)-old-dutch-oven.html
Deze meneer heeft nog zo’n filmpje.
Persoonlijk zou ik geen chemische zooi als ‘bleach’ loslaten op geëmailleerde pannen. Got the t shirt als naïef huisvrouwtje ooit.
Volgens mij kan een pan binnenbekleding wel hersteld worden…
Een dorp verderop zit een dealer.

Fijn, dat je een gave Dutch/ Danish oven hebt gevonden!

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 14-04-2026 00:16:48 ]
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 05:53:47 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577185
Maar wat is er erg aan een beetje bruine verkleuring binnen in zo'n pan, dat hoort er bij toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577567
Goedemorgen :W

Vanaf nu weer een beetje proberen mee te lezen in het topic, de laatste weken waren chaos.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 08:42:30 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220577575
Moggel.
Ben deze week in IJmuiden.
Poes kwam gisteren al op schoot zitten O+.
Normaal duurde dat anderhalve week als voor langere tijd in IJmuiden was.
Maar ma gaf al aan dat ze wat aanhankelijker is geworden de laatste tijd. Iedere morgen moet er ook even geknuffeld worden. Nou dat bleek :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220577583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:42 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Ben deze week in IJmuiden.
Poes kwam gisteren al op schoot zitten O+.
Normaal duurde dat anderhalve week als voor langere tijd in IJmuiden was.
Maar ma gaf al aan dat ze wat aanhankelijker is geworden de laatste tijd. Iedere morgen moet er ook even geknuffeld worden. Nou dat bleek :)
Ben je huisoppasser deze week?
Wie past er dan op jouw huis.

Oh wacht…je bent de dienaar van Poes!
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 08:47:47 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577593
Onderweg naar werk, even ergens doosje schroeven en pu lijm afhalen op de route, wou auto niet meer starten toen ik vanaf daar weg wou. ANWB kan ik dus opzeggen blijkbaar, nu garage in D gebeld.

Over starten wou niet, startmotor is vrij recent vervangen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577601
Nog eens de mail bekeken, die in de spam zat en inmiddels weg.
Die is rechtstreeks en niet via oude provider doorgestuurd.
Niet afkomstig van een engerd. ‘Gewoon’ van iemand van lang geleden, die mijn energie opzuigt.
En op energie moet ik zuinig zijn.
pi_220577609
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Onderweg naar werk, even ergens doosje schroeven en pu lijm afhalen op de route, wou auto niet meer starten toen ik vanaf daar weg wou. ANWB kan ik dus opzeggen blijkbaar, nu garage in D gebeld.

Over starten wou niet, startmotor is vrij recent vervangen.
Dat is balen! Is het ook een “Duitse’ startmotor?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 08:51:49 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220577611
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:45 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben je huisoppasser deze week?
Wie past er dan op jouw huis.

Oh wacht…je bent de dienaar van Poes!
Ja ma past op andere beesten op in Amerongen. Al was het gisteren geen vakantie. Eindelijk is de verklaring van erfrecht rond en die werd gisteren getekend bij de notaris.
Vandaag is ze aan de wandel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:11:18 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is balen! Is het ook een “Duitse’ startmotor?
Waarschijnlijk Valeo aangezien het een Franse auto is. Startmotor zou niet probleem moeten zijn bedoelde ik. Aangezien ik geen tik hoor en over starten niet werkt, vermoed ik het contactslot of startrelais.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220577736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarschijnlijk Valeo aangezien het een Franse auto is. Startmotor zou niet probleem moeten zijn bedoelde ik. Aangezien ik geen tik hoor en over starten niet werkt, vermoed ik het contactslot of startrelais.
Tja..voor auto technische zaken ben ik niet de aangewezen persoon.
Bedoelde ook eerder of de startmotor door de Duitse garage is geplaatst…

Tja # 2 ben je weer op weg?
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:18:32 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577782
Als ik iets verderop had gestaan (in Nederland) had de ANWB me wel mogen helpen.

Ik sta in elk geval lekker in de zon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:19:45 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220577796
Nee is nog geldig door de "oude" garage
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:54 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220578013
Hmmm jouw auto ziet er iig beter uit dan de gekreukelde versies op de A7 zojuist.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:56:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578118
Wel de startmotor. Aandrukken en hij deed het :')

Op de vraag wat me het bezoek van hun me kostte was de vraag "Bist bie Bonte?" (Dat is de verzekeringsman. Dan kwam het wel goed. Korte lijntjes O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:57:49 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:48 schreef fietsie het volgende:
Hmmm jouw auto ziet er iig beter uit dan de gekreukelde versies op de A7 zojuist.
Nog een 1.5dci waar een startmotor af te halen is?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220578131
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:16:29 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220578232
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog een 1.5dci waar een startmotor af te halen is?
Van de 2e en 3e auto uit het rijtje hoogstens misschien de achterbank
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220578274
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:18 schreef derLudolf het volgende:
Als ik iets verderop had gestaan (in Nederland) had de ANWB me wel mogen helpen.

Ik sta in elk geval lekker in de zon.
[ afbeelding ]
Er bestaat wel Europadekking voor de ANWB toch?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 10:28:58 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220578304
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er bestaat wel Europadekking voor de ANWB toch?
Maar niet als je in D woont en een Duitse auto rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220578307
Oh nee, dan moet je de ADAC hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220578319
Wat een weer mensen O+

Vandaag de terugreis naar Spanje. We gaan de knul missen en het is ook fijn dat de rust wederkeert.

Verder zit ik te wachten op de handysiotherapeut, ik ben benieuwd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220578331
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Rood blad weghalen en eventueel de boom in het najaar met koperzeep wassen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:32:57 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220578337
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn nieuwe perzikboom heeft roze krullend blad :'(
Nooo, dat was voor ons de reden een specifiek resistenter ras te kopen.
Vorige boom had het ieder jaar en werd steeds een beetje slechter.

Staat hij in de grond of pot? Bij pot kan je hem in de winter beschut wegzetten, dat helpt wel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 10:41:40 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220578378
Ik had me per ongeluk ingeschreven voor de 40km 4 van Alkmaar kwam ik achter _O-
Nog optijd kunnen rechtzetten. Ik doe 25. Is al uitdagend genoeg :+. Hoewel ik er wel vertrouwen in heb. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220578613
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 12:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat probeerde ik ook wel, niet zo shocking als jij, maar bij mijn pvv stemmende collega's werd het totaal niet opgepikt. ;( :r
Veel mensen zijn dan ook niet racistisch, maaaaaaaaaar toch compleet racistisch. Tis de dutch way,
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578653
Wat is de torrie met roze krullend blad? Het klinkt fab *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is de torrie met roze krullend blad? Het klinkt fab *O*
Het is een schimmel op de bast, die daar als sporen zit en wacht tot er blad komt. Bij het nieuwe blad tast de schimmel de blaadjes aan, en die krullen dan roze rood op. Het rode blad doet niet meer aan fotosynthese en kost dus enkel energie.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220578707
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het is een schimmel op de bast, die daar als sporen zit en wacht tot er blad komt. Bij het nieuwe blad tast de schimmel de blaadjes aan, en die krullen dan roze rood op. Het rode blad doet niet meer aan fotosynthese en kost dus enkel energie.
Rude!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220578836
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Rood blad weghalen en eventueel de boom in het najaar met koperzeep wassen.
Ja dat is dus gedoe want zit hoog }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220578857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nooo, dat was voor ons de reden een specifiek resistenter ras te kopen.
Vorige boom had het ieder jaar en werd steeds een beetje slechter.

Staat hij in de grond of pot? Bij pot kan je hem in de winter beschut wegzetten, dat helpt wel.
Grond. Hoogstam ook nog.
Was misschien ietsiepietsie impulsaankoop.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220578951
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:49 schreef AnneX het volgende:
Nog eens de mail bekeken, die in de spam zat en inmiddels weg.
Die is rechtstreeks en niet via oude provider doorgestuurd.
Niet afkomstig van een engerd. ‘Gewoon’ van iemand van lang geleden, die mijn energie opzuigt.
En op energie moet ik zuinig zijn.
Heel goed! Je bent een voorbeeld.

Ik heb 2 van die appers. Die nogal energie slurpen en vaak om de paar dagen vragen hoe het nu gaat als pensionado.
Ja ja "lief bedoeld", maar aan die uitdrukking krijg ik ook de schurft _O-
Ik negeer ze een paar dagen en dan een kort antwoord. Mss houdt het vanzelf op :+
pi_220579037
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een weer mensen O+

Vandaag de terugreis naar Spanje. We gaan de knul missen en het is ook fijn dat de rust wederkeert.

Verder zit ik te wachten op de handysiotherapeut, ik ben benieuwd.
Ik heb niet helemaal helder wat 'Frans' bij jullie deed? En komt hij vaker?

Sterkte met handen, veel last? :*
pi_220579065
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Grond. Hoogstam ook nog.
Was misschien ietsiepietsie impulsaankoop.
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
pi_220579414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb niet helemaal helder wat 'Frans' bij jullie deed? En komt hij vaker?

Sterkte met handen, veel last? :*
Waarom heet ie Frans? :+ Manuel past beter :D uitwisseling met mijn oudste. Hij is daar al geweest, dus dit was het laatste contact.

Ik heb snel overbelaste polsen en nu ook weer een ontstoken pees. Met houdingsadviezen en een nieuwe brace moet het weer goed gaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:34:38 #170
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220579487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
Ja dit want die boom was dus al ziek toen Vanyel hem kocht.
pi_220579586
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waarom heet ie Frans? :+ Manuel past beter :D uitwisseling met mijn oudste. Hij is daar al geweest, dus dit was het laatste contact.

Ik heb snel overbelaste polsen en nu ook weer een ontstoken pees. Met houdingsadviezen en een nieuwe brace moet het weer goed gaan.
^O^


Pfff, ik maak van een Spaanse en Franse in mijn hoofd #kronkel :D :X
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:59:32 #172
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220579640
Weer billetjespost *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220579748
Thuis van een druk spreekuur. Dan ook appjes en belletjes nav van de digitale afspraken gisteren. Gedoe gedoe.
Dan ook nog mensen die een nieuw telefoonnummer hebben en er zomaar vanuitgaan dat IND (en wij) dat ook te horen krijgen _O- van wie dan :D

Jammer van de boom @Vanyel en nu?

Net even gekeken en het lijkt erop dat de tayberry toch voorzichtig aanslaat in de pot, de overgebleven blaadjes hangen nog steeds niet slap. De moerbei is nog niet blijk. Morgen komen de nieuwen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220579771
Hoe veel albums nu dr.Flash? Hoe veel planken, kasten? met billetjes.

Binnen 24 uur geleverd! De luchtreiniger. https://vibrix.nl/products/vibrix-pureflow30-luchtreiniger
Wel de halve ochtend gestoeid om de Chinese! app Tuya werkend te krijgen.
Er zit geen camera of microfoon op, dus ok dan maar.😎

Vervelend ClubSoda! “Middenstand” is het toverwoordje bij gebruik handen en polsen. Ben benieuwd of het wordt benoemd.
  dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:39 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220579901
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220579915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Foto voor waar je die gekocht hebt? Balen -O-
Mogelijk had ik me eens niet ingelezen en dus geen idee waar ik op moest letten maar zo hangen ze erbij.


Straks mailtje eraan wijden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:21:30 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220579977
Billetjesstraat geplust :)
Verder niets te melden, net terug van uurtje met Willem wandelen en nu wat gezond voer inslaan, na dagenlang meuk gegeten te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door flipsen op 14-04-2026 16:19:36 (Typo) ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220580049
Pa
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:21 schreef flipsen het volgende:
Billetesstraat geplust :)
Verder niets te melden, net terug van uurtje met Willem wandelen en nu wat gezond voer inslaan, na dagenlang meuk gegeten te hebben.
Pasta Met knakworst :Y)
pi_220580069
Cats is in reprise. Op Broadway.
@Cat-astrophe w/
Zo’n beetje de enige musical die ik zag in Londen én in Carré
pi_220580121
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
We have far more in common than that which devides us..
pi_220580125
@AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580138
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer billetjespost *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging mijn rugzak eens GOED uitmesten voor vertrek en vond nog billetjes *O*
Blijkbaar had ik een jaar geleden wat dollars in het meest verborgen vakje verstopt. En zo een jaar meegezeuld.
Ging gelukkig maar om 12 dollar :+

Nu vervangen door ponden die ik een paar jaar geleden over had.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Ach pasta is lekker, knakworst is lekker dus waarom niet zo samen :D
Zeker met iets van saus ^O^
pi_220580151
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
kWist het w/
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:18:11 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX wist je dat een mention die je daarna weghaalt wel als melding zichtbaar blijft bij de andere user?
Ik wist dat niet! Nu wel! Was al verbaasd door de mention in POL _O-
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @Cat-astrophe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220580169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
😂
pi_220580208


Van de .. vijf? Zes? Abrikoos/perzik/nectarine die ik heb heeft eentje het dit jaar heel erg. De rest niet tot nauwelijks.

Aangezien blad dat dit jaar nieuw gemaakt wordt geen infectie gaat hebben, rigoreus geplukt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220580217
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk heb ik een hekel aan dit soort filmpjes maar deze is wel erg grappig
https://youtube.com/shorts/VONfkALh80k?is=lV3J4bekafMgLK42
:D :D
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 15:51:03 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220580322
Geen startmotor, maar de signaalkabel naar de startmotor. Is weer gefixt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220580352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @:cat-astrophe
:D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220580375
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Van de .. vijf? Zes? Abrikoos/perzik/nectarine die ik heb heeft eentje het dit jaar heel erg. De rest niet tot nauwelijks.

Aangezien blad dat dit jaar nieuw gemaakt wordt geen infectie gaat hebben, rigoreus geplukt.
Ook zielig.

Mijne staat pas een week dus ik gun m eigenlijk zo veel fotosynthese als mogelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220580427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als je een bericht edit en dan bij de edit pas de mention toevoegt krijgt die ander daar geen notificatie van.

Edit @:cat-astrophe
Ow -O- wel goed om te weten
  dinsdag 14 april 2026 @ 16:26:03 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ow -O- wel goed om te weten
Oh gauw nog even editten :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 april 2026 @ 16:26:15 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220580460
Oh nee een nieuwe post maken @Sarabi :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220580577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:59 schreef fietsie het volgende:
Ik had gister een beetje een bluh dat op het werk, en had zin om simpel maar wel effies voldoening gevend voer te koken: spaghetti con potje moest t dus maar een keer worden.

Mijn dochter zou wat gehakt halen en mee naar huis brengen, maar was wat later thuis dan ik. Dus ik was onbegeleid, en zonder toezicht in de keuken.

Het werd...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens wel wat in elkaar gedraaid voor eroverheen, als 'saus'. Op z'n verre van Italiaans :P
Kinderfeestjesvoer :D
pi_220580587
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nee een nieuwe post maken @:sarabi :P
:'(
pi_220580596
Ik heb weer tijdens een leuke fietstocht op een leuke, voor mij onbekende plek in Haarlem een geocache gevonden *O*
Er zat o.a. een ruimtemannetje in O+
Ik zelf laat de kleine spulletjes altijd in de doosjes zitten voor kinderen, heel soms stop ik er iets bij, maar laatste tijd geen idee wat ik dan mee moet nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220580989
Ik kom hier even een *O* doen voor de rechtsbijstandsverzekering. Die had ik (voor het eerst ooit) ingeschakeld vanwege de douchedeur-ellende (ik had zo'n domme teleurstellende mail van de installateur dat ik uit nijd direct een claim heb ingediend). Die gaan er verder niet mee aan de slag want de kosten zijn te hoog, maar vergoeden wel 1100 euro voor een nieuwe deur en montage ^O^ De reactie van de klusjesman blijft wel enorm zuur, ik dacht echt dat we een prettig contact hadden en ik hem nog eens voor werkzaamheden inschakelen. Maar met zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid en dommigheid (zo'n duidelijk AI-mail die gewoon niet klopt) kan ik niet leven. :W
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 18:29:00 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220581109
Mijn nieuwe kabel kostte niets. "Stelt niets voor, wij zijn blij dat het de startmotor niet was. Is altijd zo'n gedoe voor ons om het geld terug te krijgen"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:28:29 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_220581473
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mogelijk had ik me eens niet ingelezen en dus geen idee waar ik op moest letten maar zo hangen ze erbij.
[ afbeelding ]

Straks mailtje eraan wijden.
Krulziekte. Daar heeft 1 boompje hier ook last van. En helaas zonder grof geschud niet uit te roeien.
Het is een schimmel die in de bodem gaat zitten en bij 10 graden en vochtig weer actief wordt.
Het boompje hier heeft het al vanaf jaar 1. Maar doet het nog steeds. En vorig jaar voor het eerst ook vruchten gedragen.
Het boompje komt eerst in het blad te zitten. Dit valt er na een paar maanden af om vervolgens wel mooi groen blad te zetten.

De oplossing is of er aan wennen. Of een andere soort die er niet gevoelig is voor neerzetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:29:35 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_220581476
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Geen startmotor, maar de signaalkabel naar de startmotor. Is weer gefixt
Moertje vergeten vast te zetten?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220581515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:00 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer tijdens een leuke fietstocht op een leuke, voor mij onbekende plek in Haarlem een geocache gevonden *O*
Er zat o.a. een ruimtemannetje in O+
Ik zelf laat de kleine spulletjes altijd in de doosjes zitten voor kinderen, heel soms stop ik er iets bij, maar laatste tijd geen idee wat ik dan mee moet nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien een sleutelhanger of iets kleins haken? Of past dat er niet in?
pi_220582030
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Misschien een sleutelhanger of iets kleins haken? Of past dat er niet in?
Oh dat is wel een goed idee ja, iets kleins haken of zo.
Er zitten soms in die bakjes (als het al past, vaak zijn de caches niet groter dan een filmrolletje of zelfs zo klein als een naamkokertje van een poes) zulke grappige dingetjes dat ik nooit iets meeneem als ik niet iets heb om er in te doen :)
Het gaat mij ook eigenlijk om het fietsen naar een onbekend stukje buurt en het zoeken ipv iets meenemen ;)
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:45:13 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220582277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kom hier even een *O* doen voor de rechtsbijstandsverzekering. Die had ik (voor het eerst ooit) ingeschakeld vanwege de douchedeur-ellende (ik had zo'n domme teleurstellende mail van de installateur dat ik uit nijd direct een claim heb ingediend). Die gaan er verder niet mee aan de slag want de kosten zijn te hoog, maar vergoeden wel 1100 euro voor een nieuwe deur en montage ^O^ De reactie van de klusjesman blijft wel enorm zuur, ik dacht echt dat we een prettig contact hadden en ik hem nog eens voor werkzaamheden inschakelen. Maar met zoveel gebrek aan verantwoordelijkheid en dommigheid (zo'n duidelijk AI-mail die gewoon niet klopt) kan ik niet leven. :W
*O*

Groot gelijk wat die klusjesman betreft, laat hem lekker fluiten naar zijn vervolgklusjes en aanbevelingen :W

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Misschien een sleutelhanger of iets kleins haken? Of past dat er niet in?
Daar dacht ik ook gelijk aan.
Spoilers!
  dinsdag 14 april 2026 @ 20:47:52 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220582302
Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en gemaild over de sollicitatie waar ik nog niets van heb gehoord. Ik ben nog in de running met een andere kandidaat die ze nog moet spreken. Er is dus nog hoop :s)
Spoilers!
pi_220582306
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 21:13:22 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220582569
quote:
Waarom :{
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 21:14:56 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220582595
Gelukkig hebben we nog geen premier die zichzelf als zijnde de Verlosser tweet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220582928
quote:
Ik las het, wat mankeert je dat je zoiets doet
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 april 2026 @ 21:41:32 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220582950
Trapliftggate continues.

Bij moest dus worden vervoerd naar de fabriek voor een las. Een dag.

Dat is 'door de planning' een ruime week geworden.

Maar de treden staan dus nu vol beugels, en de leuningen zijn van de trap. Hoe komt een trapliftbehoeftige dan boven?

Ik heb dus net nieuwe grenen leuningen langs de trap gemonteerd..... (En natuurlijk brak 4 van de vette schroeven af... in het onderste hoekje van de bovenste traptrede, waar je er zo lekker bij kunt omdat er een beugel van de lift voor zit.)

[ Bericht 18% gewijzigd door fietsie op 14-04-2026 21:55:12 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220583158
Om te huilen…
pi_220583187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:41 schreef fietsie het volgende:
Trapliftggate continues.

Bij moest dus worden vervoerd naar de fabriek voor een las. Een dag.

Dat is 'door de planning' een ruime week geworden.

Maar de treden staan dus nu vol beugels, en de leuningen zijn van de trap. Hoe komt een trapliftbehoeftige dan boven?

Ik heb dus net nieuwe grenen leuningen langs de trap gemonteerd..... (En natuurlijk brak 4 van de vette schroeven af... in het onderste hoekje van de bovenste traptrede, waar je er zo lekker bij kunt omdat er een beugel van de lift voor zit.)
Zo zeg, wat een amateuristische organisatie dat! Flinke klacht natuurlijk
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:06:33 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220583194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo zeg, wat een amateuristische organisatie dat! Flinke klacht natuurlijk
Klacht? Waar gaat dat dan landen? Bij de gemeente? Dan komt het mooi op een stapel met dingen waar een stempel op mag.

Dit soort organisaties heeft geen last van dingen die niet goedgaan; hun opdrachtgever is een abstracte bult geld in handen van medewerkers die nooit ergens voor aansprakelijkk zijn, en er is alltijd handel. Eindeloos.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220583279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Klacht? Waar gaat dat dan landen? Bij de gemeente? Dan komt het mooi op een stapel met dingen waar een stempel op mag.

Dit soort organisaties heeft geen last van dingen die niet goedgaan; hun opdrachtgever is een abstracte bult geld in handen van medewerkers die nooit ergens voor aansprakelijkk zijn, en er is alltijd handel. Eindeloos.
Minimaal die kosten van de leuningen declareren en gewoon blijven zeiken dat je excuses wil
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2026 @ 22:56:37 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220583637
Vanavond al weer de éénnalaatste bestuursvergadering gehad.
Volgende maand de laatste en eind juni zwaai ik af :o.
Mogelijk zelfs twee kandidaten voor mijn stoel. :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220584760
Goedemorgen :O
Gisteren clubavond bij 1 van onze brouwgildes, presentatie over La Trappe + proeverij. Erg vervelend :9
  woensdag 15 april 2026 @ 08:50:12 #217
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220584821
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:00 schreef Blues het volgende:
Ik zelf laat de kleine spulletjes altijd in de doosjes zitten voor kinderen, heel soms stop ik er iets bij, maar laatste tijd geen idee wat ik dan mee moet nemen.
legopoppetjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220585060
Mogge!

Vandaag komen 2 bestellingen binnen, hopelijk vroeg zodat ik nog even naar intratuin kan.

Vanochtend bericht gekregen van een van onze voormalige tolken, die heeft een verblijfsvergunning gekregen *O* dat was nog lang niet zeker want zijn bevolkingsgroep (Yezidi) kreeg geen uitzondering meer ook al is bekend dat ze in ieder leefgebied zwaar bedreigd worden. Ik ben zo blij voor hem
We have far more in common than that which devides us..
pi_220585309
*O* London baby *O*

Langer bij de Starbucks moeten wachten dan bij security.

Aardige douanier die checkte of ik echt naar Londen ging (dame voor me ging naar Spanje dus zat bij de compleet verkeerde gate).
En wat ik daar ging doen? Musicals kijken *O* Leuk! Mag ik vragen welke?
Toen Les Mis geen belletje deed rinkelen wist ik al dat de rest van mijn rijtje kansloos was qua herkenning _O- Maar wel lief en vanuit echte belangstelling (want ook daar was geen rij) gevraagd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 10:56:26 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220585581
Douaniers zijn ook gewoon mensen, willen leuk contact met de klanten.

Was ooit met een groepje naar een uitwisseling geweest in Italië als leider.
Een van die jongens had in Rome shirtje gekocht van Lazio. Helemaal trots, shirtje ook aan op het vliegveld. Spreekt een douaniers hem fluisterend toe, psst moet je kijken. Douanier die natuurlijk neutraal moet zijn had een Lazio speldje achter z'n stropdas. Konden ook zo doorlopen daarna _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220586003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

legopoppetjes
Alsof ik die heb :? :+
  woensdag 15 april 2026 @ 12:36:32 #222
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220586098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Alsof ik die heb :? :+
kunde KOPE jonguh. Meej geld :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220586403
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

kunde KOPE jonguh. Meej geld :9
Ja doei :D Ik heb geen billetjes :+

Ik haal wel een keer iets uit een cache die goed vol zit voor de volgende 8-)
pi_220586414
We kregen net mail van onze rondreis met de hotels e.d.
Die ben ik aan het uitchecken (al uren _O- ) heerlijk om te doen.

En weer dezelfde coll die me wéér appt (bijna elke week) met hoe het is wanneer g naar zkh moet, welke data en of ik al kan wennen en dat ze een afspraak wil maken voor een bakkie.
Die wil echt 'vriendinnen' worden en hoe lief en attent ze ook is, ik voel het als druk. Elke keer maar weer dezelfde vragen.
Nu heb ik alles erg oppervlakkig gehouden, geen datums genoemd, maar 'verderop in april' van zkh bezoeken, dat het redelijk gaat en dat ik echt aan het afkicken ben van werk, genoeg te doen heb, veel tijd voor mezelf wil hebben en na onze vakantie in mei wel een keer een afspraakje wil maken voor een keer een bakkie.

Benieuwd wat er nu gebeurd. :+

Edit: Ik was nl van plan om op mijn eckte pensioendatum 1/6 met zelfgebakken iets koffie te gaan drinken op de poli.
Spontaan. Ik weet dat zij er dan ook is. Dan hou ik het echt bij de poli.


[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 15-04-2026 13:40:29 ]
  woensdag 15 april 2026 @ 13:34:58 #225
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220586427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:32 schreef Blues het volgende:
We kregen net mail van onze rondreis met de hotels e.d.
Die ben ik aan het uitchecken (al uren _O- ) heerlijk om te doen.

En heb dezelfde coll die me nu wéér appt (bijna elke week) met hoe het is wanneer g naar zkh moet en of ik al kan wennen en dat ze een afspraak wil maken voor een bakkie.
Die wil echt 'vriendinnen' worden en hoe lief en attent ze ook is, ik voel het als druk. Elke keer maar weer dezelfde vragen.
Nu heb ik alles erg oppervlakkig gehouden, geen datums genoemd van zkh bezoeken, dat het redelijk gaat en dat ik echt aan het afkicken ben van werk, genoeg te doen heb, veel tijd voor mezelf wil hebben en na onze vakantie in mei wel een keer een afspraakje wil maken voor een keer een bakkie.
Benieuwd wat er nu gebeurd. :+
Leuk vakantie voorpret. Dat mis ik wel nu we met de camper gaan :D
pi_220586479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:34 schreef gcjoel het volgende:

Leuk vakantie voorpret. Dat mis ik wel nu we met de camper gaan :D
Nou met een camper zou ik het ook wel heerlijk vinden hoor O+
  woensdag 15 april 2026 @ 13:51:10 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220586499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Leuk vakantie voorpret. Dat mis ik wel nu we met de camper gaan :D
Wel beetje jammer dat de dieselprijzen niet meehelpen bij de vakantievreugde..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220586520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:51 schreef fietsie het volgende:

Wel beetje jammer dat de dieselprijzen niet meehelpen bij de vakantievreugde..
Rijden campers altijd op diesel ?

Benzine prijs Sardinië is zo te zien 1.76 p.l.
  woensdag 15 april 2026 @ 13:57:40 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220586526
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Rijden campers altijd op diesel ?

Benzine prijs Sardinië is zo te zien 1.76 p.l.
De meeste in NL wel; er zullen er vast op benzine zijn, maar over het algemeen is het koppel van een dieselmotor geschikter voor het hoge gewicht van die dingen.
En de eerste elektrieke die niet Chinees zijn zijn nog vrij zeldzaam
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 14:04:41 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220586551
Onderstel is sowieso bedrijfswagen en die zijn diesel. Verbruik van een camper met een benzinemotor word je nog ongelukkiger van dan van de dieselprijs.

Met een elektrische camper is denk ik alleen voor magere alleenstaanden. Veel meer laadvermogen zal er niet zijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 april 2026 @ 14:10:51 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220586570
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 14:04 schreef derLudolf het volgende:
Onderstel is sowieso bedrijfswagen en die zijn diesel. Verbruik van een camper met een benzinemotor word je nog ongelukkiger van dan van de dieselprijs.

Met een elektrische camper is denk ik alleen voor magere alleenstaanden. Veel meer laadvermogen zal er niet zijn
De prijs helpt ook niet:

https://www.nkc.nl/camper(...)buzz-ventje-1040449/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 15 april 2026 @ 14:13:06 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220586578
quote:
Dat kan je toch geen camper noemen joh... dat is gewoon een busje :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 14:16:50 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220586595
quote:
Dat is een bestelauto met een matras stukken schuimrubber achterin.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220586600
Ach, da’s wel heel vervelend, iemand die de stille hints niet snapt en waarschijnlijk te aardig is om bot tegen te doen. Misschien een koffie afspraak maken voor half/eind juni? Vakantie voorbij, operatie G (hopelijk) voorbij. En dan duimen dat ze niet iedere week wil vervroegen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220586712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 14:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, da’s wel heel vervelend, iemand die de stille hints niet snapt en waarschijnlijk te aardig is om bot tegen te doen. Misschien een koffie afspraak maken voor half/eind juni? Vakantie voorbij, operatie G (hopelijk) voorbij. En dan duimen dat ze niet iedere week wil vervroegen
Nee hoor dat ga ik allemaal niet doen.
Zie mn edit.
Dat is dan weer voorlopig voldoende.
Ik heb geen behoefte aan nieuwe vriendinnen :P Ik weet dat zij heel veel mensen wekelijks 'naloopt' qua vragen hoe de stand van zaken is en dat meer mensen dat nogal vervelend vinden.

Het is voor het werk een attente coll die voor elke scheet kaartjes en bloemen stuurt en daar meestal nogal in doorschiet. Geen idee waar dit vandaan komt.
pi_220586838
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 14:04 schreef derLudolf het volgende:
Onderstel is sowieso bedrijfswagen en die zijn diesel. Verbruik van een camper met een benzinemotor word je nog ongelukkiger van dan van de dieselprijs.

Met een elektrische camper is denk ik alleen voor magere alleenstaanden. Veel meer laadvermogen zal er niet zijn
Ah ik snap t!
Wilde nl ook nog over elektrieke beginnen :D
  woensdag 15 april 2026 @ 15:07:20 #237
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220586855
quote:
Ventje zijn ook wel heel duur :D
Wij hebben ons keuken ontwerp wel een beetje van hun gejat.

Maar inderdaad de dieselprijs is niet zo leuk voor onze vakantie ;(
Maar aan de andere kant is het voor die paar weken misschien 300 extra ofzo dus ach dat valt wel mee, we geven veel meer uit aan eten en drinken _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door gcjoel op 15-04-2026 15:24:53 ]
  woensdag 15 april 2026 @ 15:37:30 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220586962
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 15:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Ah ik snap t!
Wilde nl ook nog over elektrieke beginnen :D
De EU heeft allerlei jubel ideeën over wat een enorme hulp ze wel niet gaan geven aan elektrische campers: je mag straks met een 4250kg voertuig rijden, ipv 3500.
Maar het netto laadvermogen na aftrek van een hypothetisch 75kg wegende bestuurders is dan nog drie sinaasappels en een aardappelschilmesje..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220587924
Zo, balkon is bijna klaar. Van de week nog even de nieuwe kussens erop, binnenkort nieuwe zonwering.

De nieuwe moerbei en tayberry zien er een stuk beter uit, had gelukkig net genoeg moestuin aarde in huis om de grote bakken te vullen dus die 2 mogen ook hun best doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220587982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, balkon is bijna klaar. Van de week nog even de nieuwe kussens erop, binnenkort nieuwe zonwering.

De nieuwe moerbei en tayberry zien er een stuk beter uit, had gelukkig net genoeg moestuin aarde in huis om de grote bakken te vullen dus die 2 mogen ook hun best doen.
Lekker bezig! Daar kan je de komende maanden van gaan genieten.
pi_220588069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lekker bezig! Daar kan je de komende maanden van gaan genieten.
Ja daar ga ik wel vanuit. De parasol die er nu staat is fijn maar na 15 uur piept de zon er onderdoor en dat is heel pijnlijk aan de steunkousen benen. Dus ik ga zo’n klemding bestellen met een verticaal doek, en dan hoop ik fijn buiten te kunnen blijven en misschien zelfs buiten werken

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 15-04-2026 19:28:28 ]
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 19:34:05 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220588254
Hmm, ik heb ook nog andere dieren dan knaagdieren in m'n tuin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220588663
Nijntje RIP
  woensdag 15 april 2026 @ 20:26:10 #244
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:14 schreef Blues het volgende:
Nijntje RIP
@RockNijntje melden NU :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2026 @ 20:26:44 #245
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588764
Oh, kennelijk ander nijntje. Godver -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220588828
Avond :W

Ik zit op de bank, beetje muziek aan het luisteren en zin aan het maken om eten voor mezelf te koken. C. voelt zich niet lekker, dus die slaapt al.

Week met toch wel veel bijzondere patiënten/baasjes (leuk, spannend, bizar, alles door elkaar). Morgen nog een dagje aanpoten en dan weekend.
  woensdag 15 april 2026 @ 20:54:46 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220588913
Hier lekker even gefietst en geklooid met een fototoestel.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 15 april 2026 @ 21:05:41 #248
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220589016
Maandagavond stevig potje gepadeld.
Dinsdagavond stevig potje gepadeld.
Woensdag... fuck, ze hebben me nodig om een viertal compleet te maken, ook weer een flinke pot weet ik.
Donderdag dan echt vrij, want vrijdag... stevig potje padel-les!

Ik vond dat ik weinig had gespeeld de laatste weken, maar dit is ook weer een beetje too much of the good :P

Verder deze week de nieuwe medewerker up to date brengen. Het is eindelijk gelukt om samen in Sharepoint in de bestanden te kunnen, dat was voorwaarde #1 en dat kreeg ik vanochtend dan eindelijk voor elkaar. En hij is er gelijk mee aan de slag gegaan _O_

/lief dagboek

Edit: Was ook wel nodig, de weegschaal begon weer ernstig dicht bij de 90kg in de buurt te komen :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 15 april 2026 @ 21:06:26 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220589019
quote:
80s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:05 schreef flipsen het volgende:
Maandagavond stevig potje gepadeld.
Dinsdagavond stevig potje gepadeld.
Woensdag... fuck, ze hebben me nodig om een viertal compleet te maken, ook weer een flinke pot weet ik.
Donderdag dan echt vrij, want vrijdag... stevig potje padel-les!

Ik vond dat ik weinig had gespeeld de laatste weken, maar dit is ook weer een beetje too much of the good :P

Verder deze week de nieuwe medewerker up to date brengen. Het is eindelijk gelukt om samen in Sharepoint in de bestanden te kunnen, dat was voorwaarde #1 en dat kreeg ik vanochtend dan eindelijk voor elkaar. En hij is er gelijk mee aan de slag gegaan _O_

/lief dagboek
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 15 april 2026 @ 21:07:04 #250
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220589025
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe, mijn favoriete gif-anim in de padel-groepsappjes (ook al is het op een tennisbaan)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 15 april 2026 @ 21:08:31 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220589038
quote:
80s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:07 schreef flipsen het volgende:

[..]
Hehe, mijn favoriete gif-anim in de padel-groepsappjes (ook al is het op een tennisbaan)
Mijn baas stuur ik altijd deze als ie weer over zn padelkunsten begint :P

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 15 april 2026 @ 21:08:56 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220589048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn baas stuur ik altijd deze als ie weer over zn padelkunsten begint :P

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 15 april 2026 @ 21:28:13 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220589178
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220589496
Mooi @fietsie
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 15 april 2026 @ 22:22:32 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220589668
Er zaten grote vissen kort onder de oever, ik denk een of meer karpers. Al is het volgens mij nog behoorlijkk koud water voor ze.

Zo ineens van die kolkjes een halve meter van de kant.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2026 @ 22:33:23 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220589747
Ik wil naar bed, maar heb een kat op schoot.
Hoe moest dat dan ook alweer? 😅

Ok overdag is ze alleen maar aan het slapen. Maar de avonden zijn alsof ik nooit het huis ben uitgegaan. 😄
De vorige keren dat ik op poes paste was dat echt niet zo.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220589759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:28 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Plassografie *O*
pi_220589761
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:33 schreef borisz het volgende:
Ik wil naar bed, maar heb een kat op schoot.
Hoe moest dat dan ook alweer? 😅

Ok overdag is ze alleen maar aan het slapen. Maar de avonden zijn alsof ik nooit het huis ben uitgegaan. 😄
De vorige keren dat ik op poes paste was dat echt niet zo.
Wiske O+ O+
pi_220589841
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:33 schreef borisz het volgende:
Ik wil naar bed, maar heb een kat op schoot.
Hoe moest dat dan ook alweer? 😅

Ok overdag is ze alleen maar aan het slapen. Maar de avonden zijn alsof ik nooit het huis ben uitgegaan. 😄
De vorige keren dat ik op poes paste was dat echt niet zo.
Meenemen naar bed
We have far more in common than that which devides us..
pi_220590006
Over katten... vandaag was ik lekker wat aan het rommelen in de tuin en zag door het flink snoeien van de vlinderstruik week of 2 geleden, dat de sering de ruimte heeft en vol in knop staat.
17 april 2020 hebben we Xena onder die sering begraven. Moest daar ook even zijn voor wat snoeigedoe en maak dan een grote stap omdat ik niet op haar grafje wil staan.
Dat is compleet begroeid dus weet alleen nog ongeveer waar het is, maar toch.
En als ik er per ongeluk toch op sta zeg ik altijd ff sorry Xien!
:D O+ ;(

#memoires
pi_220590163
Xena Rip.

Kijk haar eens lekker swingen: de pensionada
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220590180
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:33 schreef borisz het volgende:
Ik wil naar bed, maar heb een kat op schoot.
Hoe moest dat dan ook alweer? 😅

Ok overdag is ze alleen maar aan het slapen. Maar de avonden zijn alsof ik nooit het huis ben uitgegaan. 😄
De vorige keren dat ik op poes paste was dat echt niet zo.
Lief O+

Hier heeft de kat sindskort een tik dat ze op onze benen wil slapen. Dus niet er tegenaan zoals eerst maar echt onhandig er op, ook 's nachts :+
  donderdag 16 april 2026 @ 03:12:48 #263
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_220590337
quote:
11s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
@:Rocknijntje melden NU :o
Huh
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  donderdag 16 april 2026 @ 08:45:58 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220590758
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2026 03:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Huh
:W :W :W
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2026 @ 09:02:54 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220590810
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Meenemen naar bed
Ze lag er weer vrij snel bij :+.
Het is wel een poes dat zich smorgens koest houdt. Bellefleur mepte je gewoon wakker. Wiske gaat pas miauwen als je echt het bed uit bent.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220590851
Goedemorgen :W
Vandaag voor het eerst tijdens een dag geen plannen *O*
Behalve zo even wachten op Appie met de boodschappen en daarna de was doen.

Gisteren onverwacht leuk nieuws gekregen, dat moest gevierd worden dus nu een beetje brak.
pi_220590853
Mogge

Elin komt wel altijd om een uur of 6-7 om eten vragen, krijgt ze en ik ga weer terug naar bed en dan komt ze er luid knorrend bij liggen.

Zo naar het nieuwe spreekuur op een andere boot, benieuwd of het druk gaat worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220591516
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Vandaag voor het eerst tijdens een dag geen plannen *O*
Behalve zo even wachten op Appie met de boodschappen en daarna de was doen.

Gisteren onverwacht leuk nieuws gekregen, dat moest gevierd worden dus nu een beetje brak.
Wat voor nieuws *G*
pi_220591545
Vandaag op het programma hier alleen wat boodschappen op de fiets en later vanmiddag de kip marineren.
Zag Ramon op 24 kitchen butterchicken maken met een heerlijke saus, dus die ga ik maken voor morgen als g werkt.
Het nieuwe normaal: ik wil op vrijdagen gaan koken
pi_220592508
Thuis, redelijk druk voor een nieuw opgezet spreekuur. Zelfs iemand die dacht dat hij niet op de andere boot mocht komen met z ‘n vragen.

Butterchicken is zo lekker @Blues Ik kende het ook eigenlijk niet, keer gemaakt en gesmuld. Nu geen voorraad meer in de vriezer maar binnenkort komt er nieuwe voorraad
We have far more in common than that which devides us..
pi_220592532
Zo gek eigenlijk... t/o ons staan 2 woningen al maaaaanden leeg (zelfde woningen als die van ons, ook huur (midden of vrije sector, volgens mij tegenwoordig middenhuur). 1 tje woont nog iemand die kennelijk in een tehuis is opgenomen, zeker al ruim een jaar, zo niet langer geleden en blijkbaar betaald ze nog alles want er is al die tijd geen activiteit te bespeuren.

Van het andere huis (zelfde rijtje) is een gezin ergens vorig jaar nov/dec verhuist, hun schutting aan onze kant (hun achterkant/tuinkant) is gesloopt waardoor je nu zo in hun tuin kijkt en tuinkamer. Allerlei leuke bloeisels, tulpen enz zie je nu heel goed, maar er woont al maanden niemand. Hele huis is al die tijd leeg.. zo gek ?! We zien ook geen bouwvakkers iets opknappen of zo waardoor er nog geen nieuwe huurders in kunnen, er staat geen bord met te koop. Niks nada noppes.
Gek rijtje :D
pi_220592548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis, redelijk druk voor een nieuw opgezet spreekuur. Zelfs iemand die dacht dat hij niet op de andere boot mocht komen met z ‘n vragen.

Butterchicken is zo lekker @:blues Ik kende het ook eigenlijk niet, keer gemaakt en gesmuld. Nu geen voorraad meer in de vriezer maar binnenkort komt er nieuwe voorraad
Ja heerlijk he! Ik ga wel weer voor lactose-vrije producten want dat bekomt g dus wel heel goed merken we.
Soms reageert hij heel heftig op spoortjes van lactose merk ik.
pi_220592606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja heerlijk he! Ik ga wel weer voor lactose-vrije producten want dat bekomt g dus wel heel goed merken we.
Soms reageert hij heel heftig op spoortjes van lactose merk ik.
Geen idee of het kan, maar ipv lactosevrije boter zou ghee werken?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220592861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

Geen idee of het kan, maar ipv lactosevrije boter zou ghee werken?
Ja kan ook!
Heb nu soja-yoghurt en soja room.

Gee maakt ie nu ook voor de asperges vanavond.
  donderdag 16 april 2026 @ 13:26:28 #275
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220592863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn baas stuur ik altijd deze als ie weer over zn padelkunsten begint :P

[ afbeelding ]
Mja, zo ging het gisteren ongeveer. Nadat ik al 10 minuten te laat was omdat er een ongeluk was gebeurd, 2 van de 3 rijbanen dicht. Zag er ook wel naar uit. Vandaag geen padel, maar wel naar padel 8)7 Met een paar man een huiskamertoernooitje pokeren, leuk!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 16 april 2026 @ 13:28:36 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220592873
Dat je dus op je werk zit.

En visioenen hebt van Schnitzels. En een bak ijs. En meer van die dingen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220592894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:28 schreef fietsie het volgende:
Dat je dus op je werk zit.

En visioenen hebt van Schnitzels. En een bak ijs. En meer van die dingen.
Ik ontbeet met affogato *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 16 april 2026 @ 13:33:21 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220592906


Boh
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 16 april 2026 @ 13:43:46 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220592974
chef kijkt masterchef UK - the professionals en ze hebben een opdracht over een onbewoond eiland.. en er kwam een suggestie van een BBQ en een biertje voorbij.. nu wil ik bBQ dit weekend.. zou het al warm genoeg zijn ? :o

verder heb ik een week van iemands signature : iets met als ik vraag of het nog erger kan , is dat niet een vraag om erger :P

dus voor de katten moers, de rooie kater heeft een wond op z'n been en dat moet scoon gehouden worden, ik kreeg schoonmaak vloeistof, maar met wat doe ik dat op de wond? watten schijfjes lijkt me ook niet echt handig..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220593510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat voor nieuws *G*
Dat kan ik helaas nog niet delen, maar zodra het kan doe ik dat *O*
  donderdag 16 april 2026 @ 16:51:12 #281
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220593952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat kan ik helaas nog niet delen, maar zodra het kan doe ik dat *O*
De brouwerij wordt overgenomen door Heineken en jullie zijn multimiljonair *O*

Hm, ik heb een deja-vu
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220593995
quote:
80s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
De brouwerij wordt overgenomen door Heineken en jullie zijn multimiljonair *O*

Hm, ik heb een deja-vu
_O-
pi_220594003
quote:
80s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
De brouwerij wordt overgenomen door Heineken en jullie zijn multimiljonair *O*

Hm, ik heb een deja-vu
:D _O-
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 16 april 2026 @ 17:10:37 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220594040
Er staat hier in de buurt een mede brouwerij te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220594095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:10 schreef Barreltje het volgende:
Er staat hier in de buurt een mede brouwerij te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mede :9 ook erg leuk.
pi_220594101
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:43 schreef Barreltje het volgende:
chef kijkt masterchef UK - the professionals en ze hebben een opdracht over een onbewoond eiland.. en er kwam een suggestie van een BBQ en een biertje voorbij.. nu wil ik bBQ dit weekend.. zou het al warm genoeg zijn ? :o

verder heb ik een week van iemands signature : iets met als ik vraag of het nog erger kan , is dat niet een vraag om erger :P

dus voor de katten moers, de rooie kater heeft een wond op z'n been en dat moet scoon gehouden worden, ik kreeg schoonmaak vloeistof, maar met wat doe ik dat op de wond? watten schijfjes lijkt me ook niet echt handig..
Gaasje?
pi_220594228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:10 schreef Barreltje het volgende:
Er staat hier in de buurt een mede brouwerij te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woei!🤞🤞🤞
pi_220594280
Zieke ex-collega heeft eindelijk wat meer duidelijkheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 16-04-2026 18:05:23 ]
pi_220594442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:10 schreef Barreltje het volgende:
Er staat hier in de buurt een mede brouwerij te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220594459
Gatverdamme @Blues Ook al neem je het niet helemaal serieus, stuur voor de zekerheid patiënt in na -23 kg
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 18:41:01 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220594519
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:43 schreef Barreltje het volgende:
chef kijkt masterchef UK - the professionals en ze hebben een opdracht over een onbewoond eiland.. en er kwam een suggestie van een BBQ en een biertje voorbij.. nu wil ik bBQ dit weekend.. zou het al warm genoeg zijn ? :o

Zeker weten. Of het warm genoeg is om buiten te eten is een tweede.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220594543
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Gatverdamme @:blues Ook al neem je het niet helemaal serieus, stuur voor de zekerheid patiënt in na -23 kg
Ze heeft zo voor zichzelf moeten strijden, echt niet normaal.
Niet teruggbeld worden, dd mdl arts stelde alleen een ander poedertje voor en schoof het door naar de maandag, andere arts. Vlek op Vlek op Vlek qua niet serieus nemen.
Ze is zo bang :{
pi_220594560
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze heeft zo voor zichzelf moeten strijden, echt niet normaal.
Niet teruggbeld worden, dd mdl arts stelde alleen een ander poedertje voor en schoof het door naar de maandag, andere arts. Vlek op Vlek op Vlek qua niet serieus nemen.
Ze is zo bang :{
En wat zeggen de artsen nu? Zij krijgt het nu niet voor elkaar om die mensen de wacht aan te zeggen, ze heeft haar energie meer dan nodig. Hopelijk leren ze er wat van, daar heeft zij niet aan maar anderen wel
We have far more in common than that which devides us..
pi_220594602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En wat zeggen de artsen nu? Zij krijgt het nu niet voor elkaar om die mensen de wacht aan te zeggen, ze heeft haar energie meer dan nodig. Hopelijk leren ze er wat van, daar heeft zij niet aan maar anderen wel
Ik hoop wel dat dit gekluns 'mijn zkh' goed ingepeperd krijgt. Het is natuurlijk niet gezegd dat de uitkomst milder zou zijn, denk het niet. Maar er hebben wel aantoonbaar laksigheden plaatsgevonden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2026 @ 19:08:12 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220594656
Voor @Jan_Onderwater en anderen
Joop Visser (88) is niet van plan te stoppen! https://www.noordhollands(...)raagd/146038150.html

/achter de betaalmuur halen mag je zelf doen via de bekende wegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 16-04-2026 19:19:21 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220594702
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2026 19:08 schreef borisz het volgende:
Voor @:jan_onderwater en anderen
Joop Visser (88) is niet van plan te stoppen! https://www.noordhollands(...)raagd/146038150.html

Achter betaalmuur. Maar ik ben blij dat hij nog niet stopt, hij staat erg vaak op de speellijst van mijn hersens. Sommige nummers kan ik nog steeds niet vinden op the internetwebz en moeten dus nog altijd op pure minstens 30 jaar oude herinnering worden afgespeeld in dat hoofd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220594955
…ik kocht een ei…de monniken…etc.etc.
Dat hij dus niet herkend werd tijdens een Voice holland got talentoptreden door o.a. Gordon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het optreden werd afgebrand.

Wat een ontzettend triest bericht @Blues wat een achterlijk handelen. 😢

[ Bericht 29% gewijzigd door AnneX op 16-04-2026 19:51:34 ]
pi_220595021
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:43 schreef Barreltje het volgende:
chef kijkt masterchef UK - the professionals en ze hebben een opdracht over een onbewoond eiland.. en er kwam een suggestie van een BBQ en een biertje voorbij.. nu wil ik bBQ dit weekend.. zou het al warm genoeg zijn ? :o
Ik snap deze vraag niet.
Spoilers!
pi_220595109
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 19:46 schreef AnneX het volgende:
…ik kocht een ei…de monniken…etc.etc.
Dat hij dus niet herkend werd tijdens een Voice holland got talentoptreden door o.a. Gordon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het optreden werd afgebrand.

Wat een ontzettend triest bericht @:Blues wat een achterlijk handelen. 😢
Ik zou graag willen snappen wat hier staat :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220595153
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik zou graag willen snappen wat hier staat :@
Ik kocht een ei is de eerste zin van een liedje.
Er is ook een nummer over twee monniken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220595157
.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')