Dat de prijzen omhoog gaan is wel logisch, zo'n 18-20% van de olie komt niet meer door Hormuz momenteel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
En toch gaan de prijzen omhoog. Zo zie je maar weer dat het één grote scam is, de commercie, concurrentie, schaarste en overvloed. Een levensechte Truman Show en we blijven het maar normaal vinden.
Er is geen schaarste, in ieder geval niet qua benzine, dus nee de prijs hoeft NU niet omhoog van benzine.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat de prijzen omhoog gaan is wel logisch, zo'n 18-20% van de olie komt niet meer door Hormuz momenteel.
En dan gaat de rest naar wie het meeste biedt, wat je ook ziet in het artikel over schepen die ineens koers zetten naar andere landen / werelddelen die meer betalen.
Dat er (nog) geen schaarste is hier, betekent niet dat de ruwe olie goedkoop is ingekocht.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is geen schaarste, in ieder geval niet qua benzine, dus nee de prijs hoeft NU niet omhoog van benzine.
Onzinquote:Op zaterdag 11 april 2026 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat er (nog) geen schaarste is hier, betekent niet dat de ruwe olie goedkoop is ingekocht.
Maar dat wil niet zeggen, dat wij de eigenaar van al die brandstof zijn. Alleen dat wij voor klanten olie raffineren tot brandstof. Die olie word gekocht door oliebedrijven, verscheept naar Rotterdam, geraffineerd en met binnenvaartschepen naar al die klanten in de hele EU getransporteerd.quote:Met meer dan 60 fabrieken is Shell Pernis de grootste raffinaderij van Europa. Hier wordt ruwe olie omgezet in tal van producten, voor de energie van vandaag en voor jou.
We geven het Iran zo wel op een presenteerblaadje idd.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:12 schreef marcb1974 het volgende:
Mooie plek voor een gericht aanslag wel ............
Ja, we moeten snel een Nexit doen en een klein en onbeduidend landje worden, zodat niemand het meer de moeite vind ons te veroveren en immigranten hier niet meer willen wonen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
We geven het Iran zo wel op een presenteerblaadje idd.
Hartelijk dank TS.
de amsterdamse petroleumhaven is vitale infra die al decennia op elke strategische kaart staat...een artikel over de opslagcapaciteit (wat verder gwn publieke info is) verandert niets aan de veiligheidssituatie of de inlichtingenpositie van een land als iran...quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
We geven het Iran zo wel op een presenteerblaadje idd.
Hartelijk dank TS.
in de brandstofwereld wordt gewerkt met de vervangingswaarde. als een pomphouder of handelaar zijn huidige voorraad verkoopt voor de oude (lage) prijs, heeft hij na de verkoop niet genoeg kapitaal om zijn tanks opnieuw te vullen tegen de nieuwe (hoge) marktprijs. niets illegaals, maar gwn financieel gezonde bedrijfsvoering om niet failliet te gaan bij de volgende leveringquote:Op zaterdag 11 april 2026 23:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Onzin
Je koop olie en dat zet je bij de ouwe olie in .
Anderen woorden de stijging is minder hard dan dat ze zeggen .
Zelfde manier als in de crypto wereld .
Er word regelmatig gekocht waardoor de gemiddelde prijs is over de totale inhoud.
Als de hele boel vol is en de tankers buiten in de wacht staan .
Is alle opgeslagen tanks dus nog de ouwe prijs .
Maar dat mag niet omdat de verkoop prijs word bepaalde door bepaalde groep op de markt .
Ook wel de markt prijs genoemd.
Anderen woorden , door een paar assholes die meer willen verdien word de prijs als een raket de lucht in geschoten.
Dus er is een prijs afspraak onder elkaar kwa koppelverkoop
En dat is dus iligale.
Maar daar word niks tegen gedaan omdat ze anders gewoon een aanvoer stop word gezet.
En de grote jongens kopen futures, die nu niets meer waard zijn omdat de olie of brandstof niet beschikbaar is.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
in de brandstofwereld wordt gewerkt met de vervangingswaarde. als een pomphouder of handelaar zijn huidige voorraad verkoopt voor de oude (lage) prijs, heeft hij na de verkoop niet genoeg kapitaal om zijn tanks opnieuw te vullen tegen de nieuwe (hoge) marktprijs. niets illegaals, maar gwn financieel gezonde bedrijfsvoering om niet failliet te gaan bij de volgende levering![]()
Vraag en aanbod. Het kan wel hier al zijn, maar als Verweggistan er meer voor over heeft, gaat het gewoon daarheen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
En toch gaan de prijzen omhoog. Zo zie je maar weer dat het één grote scam is, de commercie, concurrentie, schaarste en overvloed. Een levensechte Truman Show en we blijven het maar normaal vinden.
Op de FP moeten we copyrightvrije afbeeldingen gebruiken, AI is dan een goede oplossing. Maar geef maar een linkje, dan vervang ik de afbeelding die er nu staat.quote:Op zondag 12 april 2026 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een AI impressie foto erbij zetten terwijl het gewoon een bestaande plek is?
Ik wist niet dat de Iraanse Revolutionaire Garde op FOK! zat.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:12 schreef marcb1974 het volgende:
Ah ja ok. Maar ziet er zo vreemd uit omdat het heel anders isquote:Op zondag 12 april 2026 00:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Op de FP moeten we copyrightvrije afbeeldingen gebruiken, AI is dan een goede oplossing. Maar geef maar een linkje, dan vervang ik de afbeelding die er nu staat.
Inshallahquote:Op zondag 12 april 2026 00:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Iraanse Revolutionaire Garde op FOK! zat.
Ik reed er vroeger regelmatig langs maar heb het nooit van boven gezien. Maar ik kan de afbeelding weg halen?quote:Op zondag 12 april 2026 00:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah ja ok. Maar ziet er zo vreemd uit omdat het heel anders is
Ja doe dat in godsnaam, ik word zo treurig van al die nepplaatjesquote:Op zondag 12 april 2026 01:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik reed er vroeger regelmatig langs maar heb het nooit van boven gezien. Maar ik kan de afbeelding weg halen?
Dit is 1 van de best bewaakte gebieden van Nederland, alleen kopen ze daarmee niet zo te loop, kan je zeggen dat als je daar een beetje rond gaat rijden zonder goede reden er binnen no time security op je dak zit. Niet voor niets is Nederland wereldwijd populair op gebied van Cruciale diensten, we hebben hier relatief stabiele politiek klimaat, geen natuurrampen, en we zijn letterlijk het hard van de infrastructuur, zonder dat waren we meer een Roemenie qua economie.quote:Op zaterdag 11 april 2026 23:12 schreef marcb1974 het volgende:
En we zijn nummer 1 op het gebied van taps.quote:Op zondag 12 april 2026 04:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is 1 van de best bewaakte gebieden van Nederland, alleen kopen ze daarmee niet zo te loop, kan je zeggen dat als je daar een beetje rond gaat rijden zonder goede reden er binnen no time security op je dak zit. Niet voor niets is Nederland wereldwijd populair op gebied van Cruciale diensten, we hebben hier relatief stabiele politiek klimaat, geen natuurrampen, en we zijn letterlijk het hard van de infrastructuur, zonder dat waren we meer een Roemenie qua economie.
Dit wil ik weleens een keertje proberen.quote:Op zondag 12 april 2026 04:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is 1 van de best bewaakte gebieden van Nederland, alleen kopen ze daarmee niet zo te loop, kan je zeggen dat als je daar een beetje rond gaat rijden zonder goede reden er binnen no time security op je dak zit. Niet voor niets is Nederland wereldwijd populair op gebied van Cruciale diensten, we hebben hier relatief stabiele politiek klimaat, geen natuurrampen, en we zijn letterlijk het hard van de infrastructuur, zonder dat waren we meer een Roemenie qua economie.
Tekorten hangen er vanaf of we tankers uit gebieden waar nog wel olie vandaan komt kunnen overtuigen om onze kant op te varen of niet.quote:Op zondag 12 april 2026 07:57 schreef OmniRocket het volgende:
Wanneer gaan we hier de tekorten merken vanwege de oorlog?
Jij begrijpt volgens mij niet helemaal hoe de economie werkt.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:30 schreef Cockwhale het volgende:
Daar heb jij toch helemaal geen tijd voorquote:Op zondag 12 april 2026 14:57 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Gezien je reactie wil jij dus dat? Dan moet ik je helaas wel melden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |