Joh, waarom beweer je niet dat je pc zo meteen gaat vuurspuwen? Die zit namelijk op het internet aangesloten en kan zeer zeker gehackt worden. Veel plezier in je grafkist dan maar.quote:Op zaterdag 11 april 2026 19:01 schreef Viesdik het volgende:
Lekker je ziel toevertrouwen aan een systeem dat op internet zit aangesloten met het risico gehackt te worden om uiteindelijk in een grafkist terecht te belanden.
daar ben ik soms ook bang voor ja..quote:Op zaterdag 11 april 2026 20:37 schreef 215 het volgende:
[..]
Joh, waarom beweer je niet dat je pc zo meteen gaat vuurspuwen? Die zit namelijk op het internet aangesloten en kan zeer zeker gehackt worden. Veel plezier in je grafkist dan maar.
Bizar inderdaad dat die rijdende doodskisten op de openbare weg worden toegelaten.quote:Op zaterdag 11 april 2026 19:01 schreef Viesdik het volgende:
Dat iemand het systeem toevertrouwd en graag zich laat vaccineren om vooraan de rij te mogen staan al dan niet met QR-code, zullen vast ook heel blij worden van een systeem waarin je lekker passief kunt autorijden. Lekker je ziel toevertrouwen aan een systeem dat op internet zit aangesloten met het risico gehackt te worden om uiteindelijk in een grafkist terecht te belanden.
Kijk, ik steek zo'n ding in de fik als ik er een zie.. ik heb er last van. En tegenwoordig mag je dingen slopen als je er last van hebt. Vraag maar aan groenlinks.
Zou jij een zelfrijdende auto willen?
Tesla geeft aan dat autopilot met supervisie zo'n 9 keer veiliger is dan de gemiddelde automobilist. Nou zegt dat niet zo heel veel, want Amerikanen kunnen niet rijden en "wij van wc-eend", maar je mag ervan uitgaan dat de autopilot sneller en minder emotioneel reageert in het geval van gevaarlijke situaties.quote:Op zondag 12 april 2026 01:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bizar inderdaad dat die rijdende doodskisten op de openbare weg worden toegelaten.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat FSD geheel op USA verkeer is getraind en dat ziet er gewoon totaal anders uit dan Europa. Hier is alles wat krapper en bochtiger.quote:Op zondag 12 april 2026 08:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Tesla geeft aan dat autopilot met supervisie zo'n 9 keer veiliger is dan de gemiddelde automobilist. Nou zegt dat niet zo heel veel, want Amerikanen kunnen niet rijden en "wij van wc-eend", maar je mag ervan uitgaan dat de autopilot sneller en minder emotioneel reageert in het geval van gevaarlijke situaties.
Wij verwachten van een machine echter dat het feilloos is en dat is een grote opgave in verkeer vol onberekenbare mensen.
Er zijn wel meer verschillen. Zoals enorm veel kwetsbare fietsers die overal doorheen rijden en zich vaak niet aan verkeersregels houden, sowieso de aanwezigheid van fietspaden. Hoe goed kunnen die systemen van tesla fietsers detecteren en daarop anticiperen? En dan heb je ook nog trams/metro's/treinen in vaste rails met afwijkende voorrangsregels, etc.quote:Op zondag 12 april 2026 10:44 schreef 215 het volgende:
[..]
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat FSD geheel op USA verkeer is getraind en dat ziet er gewoon totaal anders uit dan Europa. Hier is alles wat krapper en bochtiger.
In de VS hebben ze ook wandelaars en zelfs fietsers. Die worden prima gedetecteerd ga ik van uit. Als ik zie hoeveel mijn Hyundai Inster al (letterlijk) piept bij een wandelaar of fietser die me totaal niet in de weg zit moet je eerder bang zijn voor malle rempartijen dan voor het omver rijden van kwetsbare deelnemers.quote:Op zondag 12 april 2026 12:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn wel meer verschillen. Zoals enorm veel kwetsbare fietsers die overal doorheen rijden en zich vaak niet aan verkeersregels houden, sowieso de aanwezigheid van fietspaden. Hoe goed kunnen die systemen van tesla fietsers detecteren en daarop anticiperen? En dan heb je ook nog trams/metro's/treinen in vaste rails met afwijkende voorrangsregels, etc.
Dit is zoals het in mijn vakgebied (software development) heet een "test in productie", onvolledig geteste dingen loslaten in de echte wereld met echte mensen, die in dit geval echt dood kunnen gaan als er verkeerde of onverwachte dingen gebeuren. Ik vind het volledig onverantwoord en ik vraag me af hoeveel smeergeld er betaald is om dit hier in Nederland toe te staan.
De auto-gecentreerde steden in de VS zijn echt niet te vergelijken met bijv de binnenstad van Amsterdam met hun enorme zwermen aan fietsers en ook veel meer voetgangers in de smalle kronkelstraatjes met complexe verkeerssituaties. Als er fietsers of voetgangers in het spel zijn dan blijft het vaak ook niet bij blikschade.quote:Op zondag 12 april 2026 13:17 schreef 215 het volgende:
[..]
In de VS hebben ze ook wandelaars en zelfs fietsers. Die worden prima gedetecteerd ga ik van uit. Als ik zie hoeveel mijn Hyundai Inster al (letterlijk) piept bij een wandelaar of fietser die me totaal niet in de weg zit moet je eerder bang zijn voor malle rempartijen dan voor het omver rijden van kwetsbare deelnemers.
Ik denk dat het aantal gewonden/doden wel los zal lopen, het is meer irritatie en blikschade door onverwachte handelingen van FSD.
Nogmaals, ik verwacht eerder dat die auto niet meer vooruit komt daardoor dan dat er mensen aangereden worden. Die auto schrikt zich doorlopend een hoedje van dat gekrioel om hem heen en zal dus zo nu en dan een paar meter vooruit komen om dan weer af te remmen voor de volgende.quote:Op zondag 12 april 2026 13:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
De auto-gecentreerde steden in de VS zijn echt niet te vergelijken met bijv de binnenstad van Amsterdam met hun enorme zwermen aan fietsers en ook veel meer voetgangers in de smalle kronkelstraatjes met complexe verkeerssituaties. Als er fietsers of voetgangers in het spel zijn dan blijft het vaak ook niet bij blikschade.
Moet je wel de driver attention warning uitzetten = het oogje wat controleert of je op de weg kijkt. Ook een elastiekje aan je stuur zodat de auto denkt dat je de handen aan het stuur hebt.quote:Op donderdag 16 april 2026 13:12 schreef incel het volgende:
Ik vind het juist wel chill die rijhulpsystemen. Vooral Addaptive Cruise Control op de snelweg is chill want je auto die remt gewoon automatisch als er file is dus je hoeft niet eens meer op te kijken van je telefoon. Als dat ding ook nog gast geeft en stuurt hoef je helemaal niks meer te doen, is toch heerlijk? Lekker filmpje kijken of zo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |