abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220556160
Ik wou al een tijdje ook een dagboek topic beginnen al vind ik blog lekkerder klinken.

Ik heb het groene licht gekregen voor esketamine behandeling, iets waar ik een tijd geleden een topic over opende.
Ik dacht wellicht is het leuk/handig/leerzaam om jullie mee te nemen in mijn leven hierin.
Behandeling zal wss volgende maand starten. Spannend.

Ook dingen eromheen in mijn leven enzo.
Twiddel
pi_220556171
Ben momenteel in mijn tuin. Henk de mierikswortel is teruggekomen. Kan wel foto uploaden als ik thuis ben maar verwacht er niet veel van behave dat Henk in drieën is gebarsten. Geen idee wattie aan het doen is

Mijn volkstuin is een hoop gras, begraven bollen en willekeurig geklooi momenteel. Gelukkig is de vereniging hier niet streng.
Twiddel
pi_220558943
Fijn dat je met de behandeling mag starten. Ik ben benieuwd hoe je de behandeling ervaart. Ik heb namelijk dinsdag een intake daarvoor.
pi_220559378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 21:59 schreef Joena123 het volgende:
Fijn dat je met de behandeling mag starten. Ik ben benieuwd hoe je de behandeling ervaart. Ik heb namelijk dinsdag een intake daarvoor.
Ik krijg nog een tweede gesprek eind deze maand maar heb al wel mogen horen dat ik de behandeling krijg. Wel benieuwd waar dat tweede gesprek dan voor is en geeft ook spanning.

Ik houd me voor dat het wel om de details zal gaan ofzo, welke dagen, wat ik kan verwachten enzo.

Fijn dat jij ook intake krijgt binnenkort, ik duim voor je. Heel veel succes dinsdag!
Twiddel
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 22:55:53 #5
38824 crew  Droopie
pi_220559406
Maar nu de vraag, wat zijn je hobbies haha..

Nee hoor grapje, succes met je behandeling en ben idd wel benieuwd wat je dat allemaal gaat brengen.
Hell To The Liars
pi_220562072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef Droopie het volgende:
Maar nu de vraag, wat zijn je hobbies haha..

Nee hoor grapje, succes met je behandeling en ben idd wel benieuwd wat je dat allemaal gaat brengen.
Dankje.

Voor je hobby vraag, lezen, gamen, waterpolo, natuur en tuinieren, puzzelen, lego, zwemmen en films en series kijken.

Ik doe vrijwilligerswerk in het lokale zwembad en bejaardenhuis en ik heb 2 katten waarvan 1 superslim en 1 wss met hersenletsel.

Ik heb speciale interesse in vulkanen, kernenergie en radioactiviteit, natuur flora en fauna, gedrag bij dieren, psychiatrie en politieke stromingen zoals extremisme en ideologieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer2bird op 12-04-2026 12:28:43 ]
Twiddel
pi_220562457
Fijn dat je mag starten!

Kan je wat meer vertellen over die esketamine behandeling? Ik heb er niet eerder over gehoord.

Hoe ziet dat eruit?
pi_220562603
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:39 schreef Irri-tante het volgende:
Fijn dat je mag starten!

Kan je wat meer vertellen over die esketamine behandeling? Ik heb er niet eerder over gehoord.

Hoe ziet dat eruit?
Dat is dus een lichtere en chemisch iets andere vorm van ketamine wat als pijnstilling of straatdrug gebruikt word, en er zijn veel hoopvolle studies dat het bij behandelingsresistente depressie erg kan helpen.

Het is een nieuw iets, in Amerika goedgekeurd sinds 2019 en in Nederland volgens mij 2020 en de richtlijnen zijn nog erg streng. Je moet aan veel voorwaarden voldoen zoals meerdere soorten therapie, meerdere soorten anti depressiva en anti psychotica hebben geprobeerd voordat je in aanmerking komt.

Als je in aanmerking komt krijg je 4 weken 2 keer per week een behandeling, dat houd in dat je naar het ziekenhuis komt, daar met een neusspray esketamine krijgt, en na 2 uur weer weg mag.
Volgens velen helpt het je hersenen opnieuw aan te passen en ik lees ook veel die zeggen dat de verbetering vooral na de trip is ipv tijdens.

Bekijk deze YouTube-video
Twiddel
pi_220564312
Sterkte en succes met de behandeling!

Ik hoop echt dat het je veel goeds gaat brengen

En ga met veel interesse meelezen

Ook omdat je een super tof en lief en slim mens bent _O_
pi_220565784
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:58 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dat is dus een lichtere en chemisch iets andere vorm van ketamine wat als pijnstilling of straatdrug gebruikt word, en er zijn veel hoopvolle studies dat het bij behandelingsresistente depressie erg kan helpen.

Het is een nieuw iets, in Amerika goedgekeurd sinds 2019 en in Nederland volgens mij 2020 en de richtlijnen zijn nog erg streng. Je moet aan veel voorwaarden voldoen zoals meerdere soorten therapie, meerdere soorten anti depressiva en anti psychotica hebben geprobeerd voordat je in aanmerking komt.

Als je in aanmerking komt krijg je 4 weken 2 keer per week een behandeling, dat houd in dat je naar het ziekenhuis komt, daar met een neusspray esketamine krijgt, en na 2 uur weer weg mag.
Volgens velen helpt het je hersenen opnieuw aan te passen en ik lees ook veel die zeggen dat de verbetering vooral na de trip is ipv tijdens.

Bekijk deze YouTube-video
Dank voor de informatie! Ik hoop dat het brengt wat je nodig hebt. Klinkt al een vreselijk cliché. Ik lees graag mee.
  Moderator / Miss SHO zondag 12 april 2026 @ 16:20:09 #11
22592 crew  Ole
pi_220565850
Interessant! Ik ga dit zeker volgen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220567565
Summerbird
Ik hoop dat het je brengt wat je hoopt :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 19:12:13 #13
38824 crew  Droopie
pi_220567708
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 12:04 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dankje.

Voor je hobby vraag, lezen, gamen, waterpolo, natuur en tuinieren, puzzelen, lego, zwemmen en films en series kijken.

Ik doe vrijwilligerswerk in het lokale zwembad en bejaardenhuis en ik heb 2 katten waarvan 1 superslim en 1 wss met hersenletsel.

Ik heb speciale interesse in vulkanen, kernenergie en radioactiviteit, natuur flora en fauna, gedrag bij dieren, psychiatrie en politieke stromingen zoals extremisme en ideologieën.
Hoe kom je aan kernernergie als speciale interesse ? En wat doe je ermee.

In de categorie natuurrampen, ben ik #team aardbevingen.

Maar vulkanen zijn inderdaad een bijzonder fenomeen.
Hell To The Liars
  zondag 12 april 2026 @ 19:20:11 #14
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220567766
Succes met je behandeling! *O*
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220589317
Bedankt voor jullie reacties, het doet mij veel om te lezen.

Momenteel ff niet zo lekker in mijn vel. Vandaag training gehad van waterpolo en vaak raak ik ontzettend gefrustreerd van mezelf.
Ik train al jaren maar kan nog steeds niet goed genoeg zwemmen om een wedstrijd te doen. Bungel nog steeds onderaan het team. Al sinds kinds af aan lijkt er een fysiek plafond te zijn waar ik niet boven kom, anderen zijn altijd veel sneller, beter en slimmer in sport dan ik.

Ook sociaal is het moeilijk vaak, al gaat het wel beter. Het eerste jaar bij de waterpolo kon ik niet praten, dat gaat nu wel beter. Maar toch is het topsport voor mij om hun gesprekken bij te houden, de training te verstaan en begrijpen en het te overleven in de douches en kleedkamers erna.

Vraag me vaak af of het team mij niet al zat is.
Ik heb een ontzettend fijn team hoor, tis meer gezelligheid dan competitie maar dit is mijn eigen probleem. Vergelijking is de dief van geluk maar het lukt mij nooit om het niet te doen.

Er is wel een gehandicapten sport ploeg, en ik ben wel eens uitgenodigd om daaraan mee te doen van een van die deelnemers maar dat gaat me net wat te ver. Is voornamelijk verstandelijk beperkten en ik weet dat ik daar niet gelukkig ga worden.

Mijn hele leven is dit al, te goed voor het een, te slecht voor het ander. Wal en schip.

Kan er soms ontzettend verdrietig van worden en het is soms zo ontzettend frustrerend. Een troost geeft mij de boeken van Judith Visser, die heeft hetzelfde soort autisme als ik heb, het autisme wat je niet kan verstoppen en je wel dat zelfbewustzijn hebt waar je ziet dat anderen dat wel kunnen. Het troost mij dat zij ook al haar hele leven worstelt met erbij horen, acceptatie en zelfliefde. Hoort denk ik ook bij autisme, zeker bij vrouwen.

Ik vind de waterpolo erg leuk, het team is erg begripvol en ik heb nog nooit een kwaad woord over me gehoord, dit is vooral innerlijke gevoelens.
Twiddel
pi_220589406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:41 schreef summer2bird het volgende:

Momenteel ff niet zo lekker in mijn vel. Vandaag training gehad van waterpolo en vaak raak ik ontzettend gefrustreerd van mezelf.
Ik train al jaren maar kan nog steeds niet goed genoeg zwemmen om een wedstrijd te doen. Bungel nog steeds onderaan het team. Al sinds kinds af aan lijkt er een fysiek plafond te zijn waar ik niet boven kom, anderen zijn altijd veel sneller, beter en slimmer in sport dan ik.

Ook sociaal is het moeilijk vaak, al gaat het wel beter. Het eerste jaar bij de waterpolo kon ik niet praten, dat gaat nu wel beter. Maar toch is het topsport voor mij om hun gesprekken bij te houden, de training te verstaan en begrijpen en het te overleven in de douches en kleedkamers erna.

Ik heb een ontzettend fijn team hoor, tis meer gezelligheid dan competitie maar dit is mijn eigen probleem. Vergelijking is de dief van geluk maar het lukt mij nooit om het niet te doen.

Er is wel een gehandicapten sport ploeg, en ik ben wel eens uitgenodigd om daaraan mee te doen van een van die deelnemers maar dat gaat me net wat te ver. Is voornamelijk verstandelijk beperkten en ik weet dat ik daar niet gelukkig ga worden.

Mijn hele leven is dit al, te goed voor het een, te slecht voor het ander. Wal en schip.

Kan er soms ontzettend verdrietig van worden en het is soms zo ontzettend frustrerend. Een troost geeft mij de boeken van Judith Visser, die heeft hetzelfde soort autisme als ik heb, het autisme wat je niet kan verstoppen en je wel dat zelfbewustzijn hebt waar je ziet dat anderen dat wel kunnen. Het troost mij dat zij ook al haar hele leven worstelt met erbij horen, acceptatie en zelfliefde. Hoort denk ik ook bij autisme, zeker bij vrouwen.

Ik vind de waterpolo erg leuk, het team is erg begripvol en ik heb nog nooit een kwaad woord over me gehoord, dit is vooral innerlijke gevoelens.
Ach lieverd toch... wat verdrietig en pijnlijk *;
Ik vind het super dapper van je dat je toch doorgaat O+ hoe moeilijk ook

Het is aan de trainer om aan te geven of je erbij past of niet. Moet je je (nu) niet druk om maken

En iedereen heeft met alles een plafond. Dat hoort erbij. Je hoeft geen topsporter te zijn. Je hoeft geen Einstein te zijn. Of een Can Gogh. Je bent goed zoals je bent. Je bent echt heus waar goed genoeg

En dat moeite hebben met communicatie is al een topsport an sich. Het lijkt mij echt heel zwaar voor je

Wees alsjeblieft een beetje lief voor jezelf. Natuurlijk mag je verdrietig zijn en balen. Dat herken ik wel. Maar denk niet minder van jezelf. Je bent echt waar goed zoals je bent
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 22:01:23 #17
38824 crew  Droopie
pi_220589489
quote:

Ehh, ik ken 3 mensen die vroeger waterpolo speelden.
Maar jezus, dat is een zware sport zeg (en ik begreep dat vrouwen echt krengen zijn met die sport, knijpen zelfs in tepels onder water en krabben elkaar helemaal open haha).

Dat je die "grens" niet haalt, is omdat je de lat wel heel hoog heb gelegd.
Maar ja, tis ook je favoriete sport, dus ik bewonder dat je er alles aan doet om die lat aan te tikken.

Petje af :)

Kan je wel kapot hard gooien? :
Hell To The Liars
pi_220630149
quote:

2. Momenteel ff niet zo lekker in mijn vel. Vandaag training gehad van waterpolo en vaak raak ik ontzettend gefrustreerd van mezelf.

3. Ook sociaal is het moeilijk vaak, al gaat het wel beter. Het eerste jaar bij de waterpolo kon ik niet praten, dat gaat nu wel beter. Maar toch is het topsport voor mij om hun gesprekken bij te houden, de training te verstaan en begrijpen en het te overleven in de douches en kleedkamers erna.

4. Vraag me vaak af of het team mij niet al zat is.

1. Er is wel een gehandicapten sport ploeg, en ik ben wel eens uitgenodigd om daaraan mee te doen van een van die deelnemers maar dat gaat me net wat te ver. Is voornamelijk verstandelijk beperkten en ik weet dat ik daar niet gelukkig ga worden.

1. Naar mijn idee goed dat je dit niet hebt geaccepteerd. Gezien wat je typt hoor je zover ik kan inzien helemaal (juist) niet bij een team van geestelijk gehandicapten..

2. Sneller en beter in de sport kunnen ze zijn. Dat is nou eenmaal zo. Niet iedereen kan fysiek hetzelfde.
Maar je meldt ook 'slimmer'. Als je fysiek beter bent in een sport dan leer je ook sneller hoe je de sport moet beoefenen. Met andere woorden, ik denk niet dat je echt dat als een term als 'slim(mer)' moet denken. Jij bent juist slim/intelligent van wat ik lees en gelezen heb. Die 'slimheid' in waterpolo is een gevolg van hun fysieke gesteldheid, jij zou die slimheid ook hebben als je 'sneller en beter' was om het bij jouw woorden te houden. Beetje veel tekst misschien voor iets simpels, maar ik heb niet het idee dat je erover in hoeft te zitten dat je niet altijd direct weet naar wie je de bal moet spelen om het zo maar te zeggen..

3. Knap dat je het doet.

4. Dat kan ik begrijpen. Niemand wil het slechtste zijn in een team. Maar toch is er altijd iemand die het slechtste is. Als je al jaren oefent en ze hebben nog geen slecht woord gezegd (van wat ik begrijp uit je tekst) dan zijn het hele fijne teamgenoten. Ik begrijp dat het niet fijn is als je niet de vooruitgang boekt die je wil, maar de sport hoort voor jou ook leuk te zijn en je teamgenoten zien dat van wat ik van je lees als hetzelfde..
pi_220641497
Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden, het helpt veel.
Het was ook een momentopname, gister ging het weer goed.
Gister zwemtest gedaan met de Reddingsbrigade, was ontiegelijk zwaar maar gehaald, dat geeft ook veel opluchting en een trots gevoel, was niet makkelijk *O*

Sorry dat ik niet op iedereen steeds reageer, heb vaak moeite met op tijd of überhaupt een reactie geven. Als kind leerde ik altijd dat mijn reactie niet gewaardeerd werd en ik heb in mijn volwassen leeftijd nog vaak dat ik luister, incasseer en praatpaal ben maar zelf niet veel inbreng :@

Vandaag mijn nichtje mogen zien, ze kan al lopen, dat maakt mij zo blij.
Twiddel
pi_220641635
Goed bezig!

Heb je al een datum wanneer je met de behandeling mag beginnen?
pi_220641642
Ten eerste: geen sorry
Absoluut niet nodig. Dit is jouw veilige plekje en wij leven met je mee. Je bent niemand, behalve jezelf, wat verschuldigd

Ten twee: ik ben super trots op jou! Dat je zelf ook trots kan voelen en dat die zwemtest goed ging! Diepe buigen voor beide voor jou

En omdat ik aan het tellen ben een Ten derde: wat goed dat je zoveel zelfkennis hebt! Je mag bij ons, bij mij, altijd oefenen met "niet praatpaal" zijn. Je kan en mag tegen mij iig alles zeggen, maar je hoeft niks. Alleen als je ermee wil oefenen...

En Ten vierde: van harte gefeliciteerd met het lopen van je nichtje!!!

Hopelijk kom ik niet verkeerd over :@ wil je gewoon hart onder de riem steken

Sterkte jij tof mens O+
pi_220647201
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:09 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden, het helpt veel.
Het was ook een momentopname, gister ging het weer goed.
Gister zwemtest gedaan met de Reddingsbrigade, was ontiegelijk zwaar maar gehaald, dat geeft ook veel opluchting en een trots gevoel, was niet makkelijk *O*

Sorry dat ik niet op iedereen steeds reageer, heb vaak moeite met op tijd of überhaupt een reactie geven. Als kind leerde ik altijd dat mijn reactie niet gewaardeerd werd en ik heb in mijn volwassen leeftijd nog vaak dat ik luister, incasseer en praatpaal ben maar zelf niet veel inbreng :@

Vandaag mijn nichtje mogen zien, ze kan al lopen, dat maakt mij zo blij.
Gefeliciteerd!
pi_220677343
Vannacht om 2 uur mezelf wakker geschreeuwd, ik zag 2 figuren aan mijn bed staan.
Net iets erna hoorde ik een harde knal
De tering, wat is dat toch altijd kut.
Mijn moeder heeft dit ook en zelf (zij ook) altijd al chronische hallucinaties gehad. Niks bijzonders verder, meestal zonder angst en nooit complexe hallucinaties.
Maar wanneer dit erdoor heen breekt is dat altijd even kut.

Rustige dag vandaag, ff boodschappen doen en naar mijn tuin.
Morgen afspraak 2 en dan hoor ik ook wanneer de behandeling start en wat ik kan verwachten enzo.
Twiddel
pi_220677414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:41 schreef summer2bird het volgende:
Vannacht om 2 uur mezelf wakker geschreeuwd, ik zag 2 figuren aan mijn bed staan.
Net iets erna hoorde ik een harde knal
De tering, wat is dat toch altijd kut.
Mijn moeder heeft dit ook en zelf (zij ook) altijd al chronische hallucinaties gehad. Niks bijzonders verder, meestal zonder angst en nooit complexe hallucinaties.
Maar wanneer dit erdoor heen breekt is dat altijd even kut.

Rustige dag vandaag, ff boodschappen doen en naar mijn tuin.
Morgen afspraak 2 en dan hoor ik ook wanneer de behandeling start en wat ik kan verwachten enzo.
Oh dat herken ik! Dat is zo naar... *; Je hoeft het niet te bagatellisren he! Zulke ervaringen zijn naar en doodeng en dat mag je best zo voelen.

Heb je daarna wel een beetje kunnen slapen nog?

Je hebt iig mooi weer voor buiten vandaag O+

Succes morgen en een dikke knuffel
pi_220679206
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh dat herken ik! Dat is zo naar... *; Je hoeft het niet te bagatellisren he! Zulke ervaringen zijn naar en doodeng en dat mag je best zo voelen.

Heb je daarna wel een beetje kunnen slapen nog?

Je hebt iig mooi weer voor buiten vandaag O+

Succes morgen en een dikke knuffel
Ja weet ik, ik heb alleen zelf de ervaring hoe meer ik het voed hoe erger het word, daarom bagataliseer ik het vaak.

Ben nogal brak na die avond. Ga vanavond wel naar mijn tuin want dat had ik al op het programma staan en daar kan ik niet vanaf wijken mentaal.
Twiddel
pi_220684178
Terug van afspraak, volgende week maandag krijg ik al behandeling.
Hoofd zit mega vol.
Kan dus niet met OV omdat dat niet gaat bij die behandeling
lichtelijke paniek
PBer is ook nog met vakantie
shit shit shit
Twiddel
pi_220684206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef summer2bird het volgende:
Hoofd zit mega vol.
lichtelijke paniek
shit shit shit
Oh lieverd, wat een stress!
Hopelijk kun je straks een beetje ademhalen, stuur je even een DM
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 april 2026 @ 17:17:15 #28
22592 crew  Ole
pi_220684244
Klinkt heftig! In elk geval krijg je wel snel behandeling.
Dikke knuffel O+
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 17:22:37 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220684265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef summer2bird het volgende:
Hoofd zit mega vol.
lichtelijke paniek
shit shit shit
Is er iemand die je kan brengen en halen?
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 april 2026 @ 17:57:37 #30
22592 crew  Ole
pi_220684442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef maily het volgende:

[..]
Was mijn vraag ook eigenlijk.
pi_220686199
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef maily het volgende:

[..]
Dat op structurele basis niet, alleen heeft de verpleegkundige mij vandaag verteld dat ik via de zorgverzekeraar waarschijnlijk een taxi kan krijgen.
Mijn begeleiding gaat erachter aan wat ontzettend helpt want alleen was het mij niet gelukt het aanvragen en alles.
Enorm overweldigend, vanavond naar de tuin geweest en 2 uur als een malle gras en onkruid getrokken, dat helpt.
Twiddel
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 22:01:53 #32
197773 crew  maily
pi_220686208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dat op structurele basis niet, alleen heeft de verpleegkundige mij vandaag verteld dat ik via de zorgverzekeraar waarschijnlijk een taxi kan krijgen.
Mijn begeleiding gaat erachter aan wat ontzettend helpt want alleen was het mij niet gelukt het aanvragen en alles.
Enorm overweldigend, vanavond naar de tuin geweest en 2 uur als een malle gras en onkruid getrokken, dat helpt.
Klinkt goed! Fijn dat je begeleiding je hier ook goed begeleidt O+ ^O^
pi_220686217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:01 schreef maily het volgende:

[..]
Klinkt goed! Fijn dat je begeleiding je hier ook goed begeleidt O+ ^O^
Ja ik heb wel echt super goeie begeleiding en een fantastische woonplek. Met mijn neus in de boter gevallen qua begeleid wonen. Heb al heel veel stappen hier kunnen maken wat ik anders nooit gedacht had dat ik dat zou kunnen. :)
Twiddel
  Spellchecker donderdag 30 april 2026 @ 22:04:09 #34
197773 crew  maily
pi_220686225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:02 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ja ik heb wel echt super goeie begeleiding en een fantastische woonplek. Met mijn neus in de boter gevallen qua begeleid wonen. Heb al heel veel stappen hier kunnen maken wat ik anders nooit gedacht had dat ik dat zou kunnen. :)
Fijn! En zo hoort het ook natuurlijk .....
pi_220688940
Onwijs slecht geslapen, veel spanning enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_220716472
Vandaag eerste sessie gehad, was erg nerveus en gespannen, gelukkig was de verpleegkundige heel aardig en de ruimte donker, ik word altijd meer gespannen van veel licht :P

De neussprays gekregen, was bijzonder goor in eerste instantie. Denk aan die xylo neussprays van de kruidvat maar dan nog erger en veel langer. Kreeg een keelsnoepje voor de smaak, dat hielp.

Na 20 minuten werkte het zo heftig dat ik niet eens mijn ogen open kon houden, dat was te intens. Had gelukkig eerder al koptelefoon opgezet met studio ghibli muziek. Het was heel gek, ik was ontzettend draaierig en had op een bepaald moment niet eens meer door waar ik echt was enzo. Was niet bang, liet het eerder gewoon gebeuren en vertrouwde dat het vanzelf wel over ging.

Na een uurtje kwam ik weer een soort van bij, beetje natuurdocu gekeken toen ik eenmaal weer een beetje mijn arm kon bedienen en kreeg wat te drinken.

De taxi was iets te vroeg aanwezig en toen ik door het ziekenhuis liep tolde de hele gang zowat :') volgende keer de terug taxi iets later inboeken, kan me ook weinig herinneren van de weg terug, tis maar goed dat ik niet met het ov ben gegaan uiteindelijk _O-

Toen ik thuis was duurde het wel 2 uur voor ik weer mezelf was, nu moe maar voel me wel okey. Ben niet meer zo bang voor de volgende afspraak, die is donderdag.
Twiddel
pi_220717113
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 19:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hoe kom je aan kernernergie als speciale interesse ? En wat doe je ermee.

In de categorie natuurrampen, ben ik #team aardbevingen.

Maar vulkanen zijn inderdaad een bijzonder fenomeen.
Kernenergie kwam na Fukushima, ik heb Tsjernobyl nooit meegemaakt maar Fukushima wel.
Ben alsnog er een leek in hoor, vraag mij niet naar de verschillende soorten straling, uranium of fusies.

Maar ik vind het ontzettend interessant dat straling altijd aanwezig is. Je ziet het niet namelijk, en toch is het er.
Je kan er dood aan gaan, ziek van worden maar je kan er ook energie mee opwekken, ziektes mee bestrijden, licht mee maken en heftige bommen mee maken.

Atomen is ook zon iets waar ik mijn hoofd over kan breken, het feit dat of iets vloeibaar, gas of vaste vorm is alleen afhangt hoe dicht miniscule deeltjes op elkaar zitten die wij nooit met onze bloten ogen kunnen waarnemen vind ik fascinerend. Net als dat ze weten hoe je die deeltjes kan splijten, echt bizar.

Soms vraag ik me af als je ziet hoe complex miniscule levensvormen kunnen zijn of de hele aarde niet gewoon een soort gekke cel op een gigantische reus ofzo kan zijn. En wij maar denken dat we zo machtig zijn.

Maar goed, ik dwaal af :P

Bananen zijn de meest radioactieve vruchten die we hebben :)
Twiddel
pi_220717138
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:25 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag eerste sessie gehad, was erg nerveus en gespannen, gelukkig was de verpleegkundige heel aardig en de ruimte donker, ik word altijd meer gespannen van veel licht :P

De neussprays gekregen, was bijzonder goor in eerste instantie. Denk aan die xylo neussprays van de kruidvat maar dan nog erger en veel langer. Kreeg een keelsnoepje voor de smaak, dat hielp.

Na 20 minuten werkte het zo heftig dat ik niet eens mijn ogen open kon houden, dat was te intens. Had gelukkig eerder al koptelefoon opgezet met studio ghibli muziek. Het was heel gek, ik was ontzettend draaierig en had op een bepaald moment niet eens meer door waar ik echt was enzo. Was niet bang, liet het eerder gewoon gebeuren en vertrouwde dat het vanzelf wel over ging.

Na een uurtje kwam ik weer een soort van bij, beetje natuurdocu gekeken toen ik eenmaal weer een beetje mijn arm kon bedienen en kreeg wat te drinken.

De taxi was iets te vroeg aanwezig en toen ik door het ziekenhuis liep tolde de hele gang zowat :') volgende keer de terug taxi iets later inboeken, kan me ook weinig herinneren van de weg terug, tis maar goed dat ik niet met het ov ben gegaan uiteindelijk _O-

Toen ik thuis was duurde het wel 2 uur voor ik weer mezelf was, nu moe maar voel me wel okey. Ben niet meer zo bang voor de volgende afspraak, die is donderdag.
Wow dat is intens en heftig :o
Ik vind je super dapper, echt waar
Super fijn dat je ons dingen leert door te delen

Ik hoop echt dat dit je veel goeds gaat brengen :*

Krijg je ondertussen ook een soort therapie, praten, of hoe moet ik me dat voorstellen

Voor mij ben je een dappere superheld met dit hoor
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2026 @ 22:55:10 #39
22592 crew  Ole
pi_220717191
Is er iemand bij je thuis nu?
pi_220717405
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wow dat is intens en heftig :o
Ik vind je super dapper, echt waar
Super fijn dat je ons dingen leert door te delen

Ik hoop echt dat dit je veel goeds gaat brengen :*

Krijg je ondertussen ook een soort therapie, praten, of hoe moet ik me dat voorstellen

Voor mij ben je een dappere superheld met dit hoor
Dankje, superlief :*

Tis niet echt met praten, de medicatie moet echt het meeste werk doen.
Twiddel
pi_220717407
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:55 schreef Ole het volgende:
Is er iemand bij je thuis nu?
Nee, maar ik woon begeleid dus er is altijd iemand als het nodig is.
Twiddel
pi_220717409
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 23:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dankje, superlief :*

Tis niet echt met praten, de medicatie moet echt het meeste werk doen.
Oke
Ik ga even op onderzoek uit
Want ik ben erg nieuwsgierig
Wel wat over gelezen, maar echt begrijpen doe ik het nog niet
pi_220717498
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:25 schreef summer2bird het volgende:

Misschien vind je het een vervelende of gekke vraag en als dit zo is, geef dat dan ook asjeblieft aan.

Maar jij krijgt de esketamine als een neusspray? Ik wist niet dat dit kon! Ik hoop dat je er enorm veel aan mag hebben. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beertjeteddy op 04-05-2026 23:51:33 ]
pi_220719821
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 23:44 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Misschien vind je het een vervelende of gekke vraag en als dit zo is, geef dat dan ook asjeblieft aan.

Maar jij krijgt de esketamine als een neusspray? Ik wist niet dat dit kon! Ik hoop dat je er enorm veel aan mag hebben. :*

SPOILER
Oh ik vind het echt geen erge vraag hoor. Het is inderdaad een neusspray :Y

SPOILER
Twiddel
pi_220719837
Vandaag met mijn moeder, zusje en nichtje naar lokale tuinboer geweest voor moederdag.
Mijn nichtje zien doet mij altijd ontzettend goed. Ik draag een foto van haar altijd bij me in mijn rugtas/portofuille zodat ik weet voor wie ik het doe.

Voor moederdag heb ik de code van cadeau al jaren geleden gekraakt. Men neemt moeder mee naar tuincentrum, moeder wijst aan, men stopt plantjes in de wagen en rekent de hele zooi af.
Super handig, en zondag nog ff uit eten, iedereen blij :) *O*
Twiddel
  Moderator / Miss SHO dinsdag 5 mei 2026 @ 14:17:24 #46
22592 crew  Ole
pi_220720563
Je bracht me op een idee!
pi_220721998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Oh ik vind het echt geen erge vraag hoor. Het is inderdaad een neusspray :Y

SPOILER
Goh, ik wist helemaal niet dat dit kon, wat mega interessant, zo leren we toch elke dag wat bij. Ik hoop dat je veel aan mag hebben. :*

SPOILER
pi_220730655
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:11 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Goh, ik wist helemaal niet dat dit kon, wat mega interessant, zo leren we toch elke dag wat bij. Ik hoop dat je veel aan mag hebben. :*

SPOILER
Dankje, lief van je

SPOILER
Twiddel
pi_220743842
Gister weer behandeling gehad, volle dosis dit keer en ik was ontzettend high. Toen de tijd erop zat was ik nog super duizelig en beetje zwalkend door dat ziekenhuis het naar de taxi kunnen redden _O-

Iemand vertelde me gister dat het wel lijkt alsof ik ineens een stuk meer energie heb sinds het begonnen is, en zeker vandaag merk ik dat. Voel me ook beter, heb boodschappen gedaan, tijdens het boodschappen doen viel mijn fiets en was het spatbord tegen mijn wiel gaan zitten en ik kreeg hem niet recht en ik heb zonder twijfel de dichtstbijzijnde fietsenmaker gebeld, erheen gelopen, hij heeft mijn fiets gefixed en ik heb een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt :o

Normaal geven elk van die dingen me al zon angst dat ik er de hele dag over loop te piekeren en te doen, maar nu gewoon in een keer gedaan zonder moeite :o

Ik heb een bullet journal gekocht (ook zon ding, normaal zou ik me daar schuldig om voelen voor dat bedrag) en ik wil tijdens de sessies schrijven, had gister wat inzichten en het leek me goed om dat bij te houden.
Twiddel
pi_220744927
Wat goed dat het al effect lijkt te hebben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')