FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Scholieren weigeren over regenboogzebrapad te fietsen #3
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 13:49
quote:
Scholieren weigeren over regenboogzebrapad te fietsen: 'Kwetsend en ongewenst'

94fdd3cd-9abc-3e92-ae5f-4636b03fa140.jpg?width=1104&height=620&aspect_ratio=1104:620&cb=09b8575df49955af5696fa3879b98045
Leerlingen fietsen over de stoep langs het regenboogzebrapad

Houten - Wie een half uur bij het regenboogzebrapad op De Slinger in Houten stilstaat, ziet scholieren de gekleurde oversteekplaats vermijden. Dat doen ze volgens voorbijfietsende leerlingen uit angst dat ze voor 'homo' worden uitgemaakt.

"Als ik eroverheen ga, dan gaan sommige mensen zeggen: hoezo ga je over het gaypad fietsen?", zegt een scholier van College de Heemlanden, dat aan het zebrapad ligt. Hij fietst dan ook niet altijd over het zebrapad. Ook ziet hij vaak medescholieren over de stoep fietsen. "Misschien haten ze homo's ofzo?", vraagt hij zich af.

Twee meiden die voorbijkomen snappen wel dat sommige leerlingen het zebrapad vermijden. "Als je tegen homo's en dat soort dingen bent, snap ik dat je er niet overheen fietst. Het is je eigen keuze", zegt een van de twee.

Sinds 2021 is er een regenboogzebrapad in het centrum van Houten. De gemeente kwam samen met onder meer theater Aan de Slinger en de Gender Sexuality Alliance (GSA) van College de Heemlanden met het plan. De GSA is een organisatie die opkomt voor de lhbti+-leerlingen op school.

De organisatoren wilden met het speciale zebrapad laten zien dat Houten "een tolerante stad is waar iedereen welkom is ongeacht geaardheid of overtuiging", is in een eerder persbericht te lezen.

'Kwetsend en ongewenst'
Rector Yolanda Petermeijer van de middelbare school laat weten op de hoogte te zijn van de situatie. "We hebben signalen ontvangen dat sommige leerlingen soms omfietsen omdat zij bang zijn dat ze bij het zebrapad voor 'homo' worden uitgemaakt."

Petermeijer zegt dit serieus te nemen. Ook laat ze weten dat de school ingrijpt als het gebeurt. "Dergelijk taalgebruik is kwetsend en ongewenst en we spreken leerlingen hier direct op aan." Ook de Gender Sexuality Alliance van de school laat weten niet blij te zijn met de situatie. "De GSA betreurt het als leerlingen elkaar kwetsend aanspreken."

De rector vindt het jammer dat leerlingen zo met het zebrapad omgaan. "Het regenboogzebrapad staat voor inclusie, veiligheid en het respectvol kunnen zijn wie je bent." Dat blijft belangrijk voor de school.

De gemeente Houten laat weten het "spijtig" te vinden dat mensen het zebrapad mijden. "Al zijn het incidenten, voor ons onderstreept het vooral hoe belangrijk het is om met elkaar in gesprek te blijven over hoe we respectvol met elkaar omgaan."

32f2e5d7-4b38-3875-8744-b462e4d51710.jpg?width=1104&height=620&aspect_ratio=1104:620&cb=481d3de027f5e8ac2d2afb230472a674
Het regenboogzebrapad op de Slinger in Houten
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst


Vuile homofoben bij elkaar! ( :') ).
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 13:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kleuters zijn over het algemeen wat jonger dan middelbare scholieren, uitzonderingen daargelaten.
Ja, les geven.
Bij de kleuters gaat het om een voorlees bijeenkomst, waar ouders hun kinderen voor kunnen aanmelden.

Waarom zouden ouders die vrijheid niet mogen hebben?

Want daar kwam destijds de ophef op neer.
Dat er tegenstanders waren die dat soort voorleessessies willen verbieden.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 14:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Eigenlijk werkt dat zo'n beetje hetzelfde als met moslims. Zolang ze hier wonen en gewoon hun eigen ding doen, is er niet zo'n probleem, maar gaan ze van alles eisen op grond van hun geloof, dan krijgen mensen er een hekel aan.
Wat eisen ze bijvoorbeeld?
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 14:09
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
Ik vind dat wel een aardig voorstel van je.
Evenals moslims moet men komieken weghouden bij de jongere generaties. Want anders worden die jongere generaties toch maar gespleten persoonlijkheden.
Waardoor bezorgde burgers eerst eens een cursus psychologie moeten volgen, zodat men die gespleten jongere generaties kan bereiken.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 14:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Evenals moslims moet men komieken weghouden bij de jongere generaties. Want anders worden die jongere generaties toch maar gespleten persoonlijkheden.
Waardoor bezorgde burgers eerst eens een cursus psychologie moeten volgen, zodat men die gespleten jongere generaties kan bereiken.
Ah, moslims en komieken mogen van jou geen kinderen hebben.
Een interessante gedachtegang.

Wel vreemd dat je dan het voorstel doet om een komiek voor de klas te zetten.
RedShoezaterdag 11 april 2026 @ 14:41
Wat een aanstellers _O-
ootjekatootjezaterdag 11 april 2026 @ 14:41
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, les geven.
Bij de kleuters gaat het om een voorlees bijeenkomst, waar ouders hun kinderen voor kunnen aanmelden.

Waarom zouden ouders die vrijheid niet mogen hebben?

Want daar kwam destijds de ophef op neer.
Dat er tegenstanders waren die dat soort voorleessessies willen verbieden.
Die mensen wilden dat uitrollen tijdens de jaarlijkse lentekriebelweek op de scholen. Dat was het punt van discussie. Je bent een beetje selectief in je herinneringen.

Die transgenders zijn niet op de scholen gekomen en de lentekriebelweek is nog steeds een succes.
Zie je nu wel dat het ook zonder die idioterie kan?

Maar waarom open je überhaupt een deel drie? Je had deze vraag namelijk al beantwoord in het vorige deel.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 14:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die mensen wilden dat uitrollen tijdens de jaarlijkse lentekriebelweek op de scholen. Dat was het punt van discussie. Je bent een beetje selectief in je herinneringen.

Die transgenders zijn niet op de scholen gekomen en de lentekriebelweek is nog steeds een succes.
Zie je nu wel dat het ook zonder die idioterie kan?

Maar waarom open je überhaupt een deel drie? Je had deze vraag namelijk al beantwoord in het vorige deel.
Nee, de dragqueens is nooit voorgesteld als onderdeel van het lesprogramma van lentekriebels.

Er werd destijds een angstbeeld gecreëerd met als doel de lentekriebels van tafel te krijgen.
Dat is niet gelukt.

En nee, ik heb deze vraag niet beantwoord in het vorige deel.
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 15:02
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, moslims en komieken mogen van jou geen kinderen hebben.
Een interessante gedachtegang.

Wel vreemd dat je dan het voorstel doet om een komiek voor de klas te zetten.
Jij snapt dus niet, dat mijn opmerking -over komieken voor de klassen -sarcastisch bedoeld is?
#ANONIEMzaterdag 11 april 2026 @ 15:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar waarom open je überhaupt een deel drie?
Chronisch aandachtstekort :')
Net als die voorlezende dragqueens.

(transgenders is wat anders)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2026 15:10:16 ]
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 15:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij snapt dus niet, dat mijn opmerking -over komieken voor de klassen -sarcastisch bedoeld is?
Ik snap niet dat iemand vindt dat een komiek geen vader of moeder mag worden...
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 15:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Chronisch aandachtstekort :')
Net als die voorlezende dragqueens.

(transgenders is wat anders)
En jullie twee gaan klagend door met posten in deel 3, terwijl je er ook al over klaagde bij het openen van deel 2.
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 15:41
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap niet dat iemand vindt dat een komiek geen vader of moeder mag worden...
Heb ik toch al uitgelegd? Daar krijgt men slechts jongeren met een gespleten persoonlijkheid van.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 15:47
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Heb ik toch al uitgelegd? Daar krijgt men slechts jongeren met een gespleten persoonlijkheid van.
Noem eens een zoon of dochter van een komiek waarbij dat is gebeurd.
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 15:51
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens een zoon of dochter van een komiek waarbij dat is gebeurd.
Het gedrag van de inmiddels vele aanhangers van komieken zijn toch voldoende bewijs? Bestudeer hun gedrag maar eens langere tijd.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 17:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Het gedrag van de inmiddels vele aanhangers van komieken zijn toch voldoende bewijs? Bestudeer hun gedrag maar eens langere tijd.
Kortom, je hebt niets
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 18:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, je hebt niets
Jij kunt echter niet met bewijzen komen, waaruit blijkt dat ik geen gelijk heb. Kom jij dan maar eens met een volgeling van een komiek, die 100% geestelijk in orde is.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 18:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij kunt echter niet met bewijzen komen, waaruit blijkt dat ik geen gelijk heb. Kom jij dan maar eens met een volgeling van een komiek, die 100% geestelijk in orde is.
Zo werkt het niet hè.

Jij beweert, dus jij mag het aantonen.
Doe je dat niet, dan maak ik de kachel aan met je bewering.
ootjekatootjezaterdag 11 april 2026 @ 19:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens een zoon of dochter van een komiek waarbij dat is gebeurd.
Dit vind ik persoonlijk heel fout, ga jij hier nu echt vragen om namen van minderjarige kinderen om je gelijk te krijgen in een discussie? Bah Wantie, een discussie willen winnen is goed. Maar dit is toch niet het niveau waarop je je wil verlagen?
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 19:55
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo werkt het niet hè.

Jij beweert, dus jij mag het aantonen.
Doe je dat niet, dan maak ik de kachel aan met je bewering.
Ik vraag jou toch slechts om dan eens te komen met een volgeling van een komiek die geestelijk 100% is? Het gaat maar om eentje, is dat teveel gevraagd?
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 20:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vraag jou toch slechts om dan eens te komen met een volgeling van een komiek die geestelijk 100% is? Het gaat maar om eentje, is dat teveel gevraagd?
Ik snap best dat je geen enkel bewijs hebt voor je bewering.
Je kunt niet 1 kind van een komiek opnoemen.

Dus wil je dat ik je huiswerk ga doen.

Echt te zielig voor woorden :W
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 20:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit vind ik persoonlijk heel fout, ga jij hier nu echt vragen om namen van minderjarige kinderen om je gelijk te krijgen in een discussie? Bah Wantie, een discussie willen winnen is goed. Maar dit is toch niet het niveau waarop je je wil verlagen?
Ach, stop die act _O-

Denk je echt dat ik hier in trap?
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 20:31
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap best dat je geen enkel bewijs hebt voor je bewering.
Je kunt niet 1 kind van een komiek opnoemen.

Dus wil je dat ik je huiswerk ga doen.

Echt te zielig voor woorden :W
Maar jij hebt geen enkel bewijs voor de bewering dat ik ongelijk heb. Nogmaals, het zijn toch de komieken die met hun boodschap maar al te graag voor de klassen jongere generaties willen staan? Omdat ze weten dat men gemakkelijk de meeste geesten van de jongere generaties kan kneden.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 20:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar jij hebt geen enkel bewijs voor de bewering dat ik ongelijk heb. Nogmaals, het zijn toch de komieken die met hun boodschap maar al te graag voor de klassen jongere generaties willen staan? Omdat ze weten dat men gemakkelijk de meeste geesten van de jongere generaties kan kneden.
Tja jij weet dat niet hard te maken met bewijs.

Dus ik maak er de kachel mee aan.
torentjezaterdag 11 april 2026 @ 23:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja jij weet dat niet hard te maken met bewijs.

Dus ik maak er de kachel mee aan.
En jij kan niet bewijzen dat ik geen gelijk heb over die komieken zoals jou.
Wantiezaterdag 11 april 2026 @ 23:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:27 schreef torentje het volgende:

[..]
En jij kan niet bewijzen dat ik geen gelijk heb over die komieken zoals jou.
Jij beweert, jij moet dat onderbouwen met bewijs.

Ik hoef jouw huiswerk niet te maken.

Je komt met niets, dus je lult maar wat.
torentjezondag 12 april 2026 @ 05:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij beweert, jij moet dat onderbouwen met bewijs.

Ik hoef jouw huiswerk niet te maken.

Je komt met niets, dus je lult maar wat.
Toch is het onverstandig om komieken voor de klas te zetten om te pleiten voor acceptatie van mensen met een andere seksuele voorkeur.

Komieken zijn namelijk getraind om te entertainen en te provoceren, niet om gevoelige onderwerpen op een genuanceerde en respectvolle manier te bespreken.

Hun grappen kunnen onbedoeld stereotypen versterken of leerlingen het gevoel geven niet serieus genomen te worden.
Het is daarom beter om deskundigen in te schakelen die ervaring hebben met het begeleiden van gesprekken over diversiteit en inclusie.
Wantiezondag 12 april 2026 @ 08:03
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 05:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch is het onverstandig om komieken voor de klas te zetten om te pleiten voor acceptatie van mensen met een andere seksuele voorkeur.

Komieken zijn namelijk getraind om te entertainen en te provoceren, niet om gevoelige onderwerpen op een genuanceerde en respectvolle manier te bespreken.

Hun grappen kunnen onbedoeld stereotypen versterken of leerlingen het gevoel geven niet serieus genomen te worden.
Het is daarom beter om deskundigen in te schakelen die ervaring hebben met het begeleiden van gesprekken over diversiteit en inclusie.
Ah, je trekt je keutel in.
torentjezondag 12 april 2026 @ 08:14
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je trekt je keutel in.
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet dat men van komieken nooit gelijk zal krijgen, want op dit forum zitten veel komieken. Hun enige hobby is hoe kan ik om te lachen zoveel mogelijk andersdenkenden, door te provoceren kwaad maken
Wantiezondag 12 april 2026 @ 08:59
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet dat men van komieken nooit gelijk zal krijgen, want op dit forum zitten veel komieken. Hun enige hobby is hoe kan ik om te lachen zoveel mogelijk andersdenkenden, door te provoceren kwaad maken
Lees je eerste en laatste reactie in de discussie.
Je bent gedraaid omdat je geen enkel voorbeeld kon geven.

En nu ben je boos en ga je om je heen slaan.
torentjezondag 12 april 2026 @ 09:06
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lees je eerste en laatste reactie in de discussie.
Je bent gedraaid omdat je geen enkel voorbeeld kon geven.

En nu ben je boos en ga je om je heen slaan.
Ik staak met het in discussie gaan met provo's/komieken. Want zij willen vanaf een veilige afstand hun politieke opponenten toch slechts kwaad maken.
Wantiezondag 12 april 2026 @ 09:26
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik staak met het in discussie gaan met provo's/komieken. Want zij willen vanaf een veilige afstand hun politieke opponenten toch slechts kwaad maken.
Ik accepteer je verlies.

In ieder geval is je zware beschuldiging van tafel
Solispolarzondag 12 april 2026 @ 10:52
Tering wat een kleine kinderen in dit topic. Groei eens op man, kleuters.
ootjekatootjezondag 12 april 2026 @ 10:56
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 09:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.

In ieder geval is je zware beschuldiging van tafel
Kan er nu een slotje op?
#ANONIEMzondag 12 april 2026 @ 10:56
Deze act _O-
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Solispolar het volgende:
Tering wat een kleine kinderen in dit topic. Groei eens op man, kleuters.
Je hebt gelijk.

Deze act :{ -O- 8)7
Giazondag 12 april 2026 @ 11:21
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:56 schreef r_one het volgende:
Deze act _O-
[..]
Je hebt gelijk.

Deze act :{ -O- 8)7
Als we gewoon met z'n allen niet meer happen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Had eigenlijk al besloten niet meer te reageren, aangezien TS elke opmerking verdraait. In dit topic ook weer. Als je zegt dat je kinderen liever weghoudt van komieken en moslims, dan beweer je dat moslims geen kinderen mogen krijgen, schijnbaar.

Naar mijn idee is alles wel gezegd en hoeven we verder niet in herhaling te vallen.
#ANONIEMzondag 12 april 2026 @ 12:19
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Als we gewoon met z'n allen niet meer happen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Had eigenlijk al besloten niet meer te reageren, aangezien TS elke opmerking verdraait. In dit topic ook weer. Als je zegt dat je kinderen liever weghoudt van komieken en moslims, dan beweer je dat moslims geen kinderen mogen krijgen, schijnbaar.
Kijk nou wat je zelf doet .... :')

FYI: ik was al gestopt met op TS z'n gepolariseerde rants en ad hominems te happen :{w
quote:
Naar mijn idee is alles wel gezegd en hoeven we verder niet in herhaling te vallen.
Naar mijn idee was met deeltje #1 alles al wel gezegd :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2026 12:21:35 ]
Wantiezondag 12 april 2026 @ 12:26
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kan er nu een slotje op?
Je kunt ook het vinkje weghalen om dit topic uit je lijst te verwijderen.
Er is geen verplichting om dit topic te blijven volgen.
Wantiezondag 12 april 2026 @ 12:31
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Als we gewoon met z'n allen niet meer happen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Had eigenlijk al besloten niet meer te reageren, aangezien TS elke opmerking verdraait. In dit topic ook weer. Als je zegt dat je kinderen liever weghoudt van komieken en moslims, dan beweer je dat moslims geen kinderen mogen krijgen, schijnbaar.

Naar mijn idee is alles wel gezegd en hoeven we verder niet in herhaling te vallen.
Dit vind jij dus normaal:

quote:
Evenals moslims moet men komieken weghouden bij de jongere generaties. Want anders worden die jongere generaties toch maar gespleten persoonlijkheden.
Waardoor bezorgde burgers eerst eens een cursus psychologie moeten volgen, zodat men die gespleten jongere generaties kan bereiken.
Dat zegt al genoeg.