abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220555153
quote:
Scholieren weigeren over regenboogzebrapad te fietsen: 'Kwetsend en ongewenst'

Leerlingen fietsen over de stoep langs het regenboogzebrapad

Houten - Wie een half uur bij het regenboogzebrapad op De Slinger in Houten stilstaat, ziet scholieren de gekleurde oversteekplaats vermijden. Dat doen ze volgens voorbijfietsende leerlingen uit angst dat ze voor 'homo' worden uitgemaakt.

"Als ik eroverheen ga, dan gaan sommige mensen zeggen: hoezo ga je over het gaypad fietsen?", zegt een scholier van College de Heemlanden, dat aan het zebrapad ligt. Hij fietst dan ook niet altijd over het zebrapad. Ook ziet hij vaak medescholieren over de stoep fietsen. "Misschien haten ze homo's ofzo?", vraagt hij zich af.

Twee meiden die voorbijkomen snappen wel dat sommige leerlingen het zebrapad vermijden. "Als je tegen homo's en dat soort dingen bent, snap ik dat je er niet overheen fietst. Het is je eigen keuze", zegt een van de twee.

Sinds 2021 is er een regenboogzebrapad in het centrum van Houten. De gemeente kwam samen met onder meer theater Aan de Slinger en de Gender Sexuality Alliance (GSA) van College de Heemlanden met het plan. De GSA is een organisatie die opkomt voor de lhbti+-leerlingen op school.

De organisatoren wilden met het speciale zebrapad laten zien dat Houten "een tolerante stad is waar iedereen welkom is ongeacht geaardheid of overtuiging", is in een eerder persbericht te lezen.

'Kwetsend en ongewenst'
Rector Yolanda Petermeijer van de middelbare school laat weten op de hoogte te zijn van de situatie. "We hebben signalen ontvangen dat sommige leerlingen soms omfietsen omdat zij bang zijn dat ze bij het zebrapad voor 'homo' worden uitgemaakt."

Petermeijer zegt dit serieus te nemen. Ook laat ze weten dat de school ingrijpt als het gebeurt. "Dergelijk taalgebruik is kwetsend en ongewenst en we spreken leerlingen hier direct op aan." Ook de Gender Sexuality Alliance van de school laat weten niet blij te zijn met de situatie. "De GSA betreurt het als leerlingen elkaar kwetsend aanspreken."

De rector vindt het jammer dat leerlingen zo met het zebrapad omgaan. "Het regenboogzebrapad staat voor inclusie, veiligheid en het respectvol kunnen zijn wie je bent." Dat blijft belangrijk voor de school.

De gemeente Houten laat weten het "spijtig" te vinden dat mensen het zebrapad mijden. "Al zijn het incidenten, voor ons onderstreept het vooral hoe belangrijk het is om met elkaar in gesprek te blijven over hoe we respectvol met elkaar omgaan."

Het regenboogzebrapad op de Slinger in Houten
Bron: RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)wetsend-en-ongewenst

Vuile homofoben bij elkaar! ( :') ).
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220555169
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kleuters zijn over het algemeen wat jonger dan middelbare scholieren, uitzonderingen daargelaten.
Ja, les geven.
Bij de kleuters gaat het om een voorlees bijeenkomst, waar ouders hun kinderen voor kunnen aanmelden.

Waarom zouden ouders die vrijheid niet mogen hebben?

Want daar kwam destijds de ophef op neer.
Dat er tegenstanders waren die dat soort voorleessessies willen verbieden.
pi_220555232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Eigenlijk werkt dat zo'n beetje hetzelfde als met moslims. Zolang ze hier wonen en gewoon hun eigen ding doen, is er niet zo'n probleem, maar gaan ze van alles eisen op grond van hun geloof, dan krijgen mensen er een hekel aan.
Wat eisen ze bijvoorbeeld?
pi_220555304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
Ik vind dat wel een aardig voorstel van je.
Evenals moslims moet men komieken weghouden bij de jongere generaties. Want anders worden die jongere generaties toch maar gespleten persoonlijkheden.
Waardoor bezorgde burgers eerst eens een cursus psychologie moeten volgen, zodat men die gespleten jongere generaties kan bereiken.
pi_220555335
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Evenals moslims moet men komieken weghouden bij de jongere generaties. Want anders worden die jongere generaties toch maar gespleten persoonlijkheden.
Waardoor bezorgde burgers eerst eens een cursus psychologie moeten volgen, zodat men die gespleten jongere generaties kan bereiken.
Ah, moslims en komieken mogen van jou geen kinderen hebben.
Een interessante gedachtegang.

Wel vreemd dat je dan het voorstel doet om een komiek voor de klas te zetten.
  zaterdag 11 april 2026 @ 14:41:26 #6
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220555491
Wat een aanstellers _O-
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220555493
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, les geven.
Bij de kleuters gaat het om een voorlees bijeenkomst, waar ouders hun kinderen voor kunnen aanmelden.

Waarom zouden ouders die vrijheid niet mogen hebben?

Want daar kwam destijds de ophef op neer.
Dat er tegenstanders waren die dat soort voorleessessies willen verbieden.
Die mensen wilden dat uitrollen tijdens de jaarlijkse lentekriebelweek op de scholen. Dat was het punt van discussie. Je bent een beetje selectief in je herinneringen.

Die transgenders zijn niet op de scholen gekomen en de lentekriebelweek is nog steeds een succes.
Zie je nu wel dat het ook zonder die idioterie kan?

Maar waarom open je überhaupt een deel drie? Je had deze vraag namelijk al beantwoord in het vorige deel.
pi_220555574
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die mensen wilden dat uitrollen tijdens de jaarlijkse lentekriebelweek op de scholen. Dat was het punt van discussie. Je bent een beetje selectief in je herinneringen.

Die transgenders zijn niet op de scholen gekomen en de lentekriebelweek is nog steeds een succes.
Zie je nu wel dat het ook zonder die idioterie kan?

Maar waarom open je überhaupt een deel drie? Je had deze vraag namelijk al beantwoord in het vorige deel.
Nee, de dragqueens is nooit voorgesteld als onderdeel van het lesprogramma van lentekriebels.

Er werd destijds een angstbeeld gecreëerd met als doel de lentekriebels van tafel te krijgen.
Dat is niet gelukt.

En nee, ik heb deze vraag niet beantwoord in het vorige deel.
pi_220555613
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, moslims en komieken mogen van jou geen kinderen hebben.
Een interessante gedachtegang.

Wel vreemd dat je dan het voorstel doet om een komiek voor de klas te zetten.
Jij snapt dus niet, dat mijn opmerking -over komieken voor de klassen -sarcastisch bedoeld is?
pi_220555655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar waarom open je überhaupt een deel drie?
Chronisch aandachtstekort :')
Net als die voorlezende dragqueens.

(transgenders is wat anders)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2026 15:10:16 ]
pi_220555731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij snapt dus niet, dat mijn opmerking -over komieken voor de klassen -sarcastisch bedoeld is?
Ik snap niet dat iemand vindt dat een komiek geen vader of moeder mag worden...
pi_220555741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Chronisch aandachtstekort :')
Net als die voorlezende dragqueens.

(transgenders is wat anders)
En jullie twee gaan klagend door met posten in deel 3, terwijl je er ook al over klaagde bij het openen van deel 2.
pi_220555948
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap niet dat iemand vindt dat een komiek geen vader of moeder mag worden...
Heb ik toch al uitgelegd? Daar krijgt men slechts jongeren met een gespleten persoonlijkheid van.
pi_220555992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Heb ik toch al uitgelegd? Daar krijgt men slechts jongeren met een gespleten persoonlijkheid van.
Noem eens een zoon of dochter van een komiek waarbij dat is gebeurd.
pi_220556039
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gedrag van de inmiddels vele aanhangers van komieken zijn toch voldoende bewijs? Bestudeer hun gedrag maar eens langere tijd.
pi_220556508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Het gedrag van de inmiddels vele aanhangers van komieken zijn toch voldoende bewijs? Bestudeer hun gedrag maar eens langere tijd.
Kortom, je hebt niets
pi_220557130
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, je hebt niets
Jij kunt echter niet met bewijzen komen, waaruit blijkt dat ik geen gelijk heb. Kom jij dan maar eens met een volgeling van een komiek, die 100% geestelijk in orde is.
pi_220557171
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij kunt echter niet met bewijzen komen, waaruit blijkt dat ik geen gelijk heb. Kom jij dan maar eens met een volgeling van een komiek, die 100% geestelijk in orde is.
Zo werkt het niet hè.

Jij beweert, dus jij mag het aantonen.
Doe je dat niet, dan maak ik de kachel aan met je bewering.
pi_220557409
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit vind ik persoonlijk heel fout, ga jij hier nu echt vragen om namen van minderjarige kinderen om je gelijk te krijgen in een discussie? Bah Wantie, een discussie willen winnen is goed. Maar dit is toch niet het niveau waarop je je wil verlagen?
pi_220557716
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo werkt het niet hè.

Jij beweert, dus jij mag het aantonen.
Doe je dat niet, dan maak ik de kachel aan met je bewering.
Ik vraag jou toch slechts om dan eens te komen met een volgeling van een komiek die geestelijk 100% is? Het gaat maar om eentje, is dat teveel gevraagd?
pi_220557850
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vraag jou toch slechts om dan eens te komen met een volgeling van een komiek die geestelijk 100% is? Het gaat maar om eentje, is dat teveel gevraagd?
Ik snap best dat je geen enkel bewijs hebt voor je bewering.
Je kunt niet 1 kind van een komiek opnoemen.

Dus wil je dat ik je huiswerk ga doen.

Echt te zielig voor woorden :W
pi_220557870
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit vind ik persoonlijk heel fout, ga jij hier nu echt vragen om namen van minderjarige kinderen om je gelijk te krijgen in een discussie? Bah Wantie, een discussie willen winnen is goed. Maar dit is toch niet het niveau waarop je je wil verlagen?
Ach, stop die act _O-

Denk je echt dat ik hier in trap?
pi_220558029
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap best dat je geen enkel bewijs hebt voor je bewering.
Je kunt niet 1 kind van een komiek opnoemen.

Dus wil je dat ik je huiswerk ga doen.

Echt te zielig voor woorden :W
Maar jij hebt geen enkel bewijs voor de bewering dat ik ongelijk heb. Nogmaals, het zijn toch de komieken die met hun boodschap maar al te graag voor de klassen jongere generaties willen staan? Omdat ze weten dat men gemakkelijk de meeste geesten van de jongere generaties kan kneden.
pi_220558075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar jij hebt geen enkel bewijs voor de bewering dat ik ongelijk heb. Nogmaals, het zijn toch de komieken die met hun boodschap maar al te graag voor de klassen jongere generaties willen staan? Omdat ze weten dat men gemakkelijk de meeste geesten van de jongere generaties kan kneden.
Tja jij weet dat niet hard te maken met bewijs.

Dus ik maak er de kachel mee aan.
pi_220559585
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja jij weet dat niet hard te maken met bewijs.

Dus ik maak er de kachel mee aan.
En jij kan niet bewijzen dat ik geen gelijk heb over die komieken zoals jou.
pi_220559627
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:27 schreef torentje het volgende:

[..]
En jij kan niet bewijzen dat ik geen gelijk heb over die komieken zoals jou.
Jij beweert, jij moet dat onderbouwen met bewijs.

Ik hoef jouw huiswerk niet te maken.

Je komt met niets, dus je lult maar wat.
pi_220560111
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij beweert, jij moet dat onderbouwen met bewijs.

Ik hoef jouw huiswerk niet te maken.

Je komt met niets, dus je lult maar wat.
Toch is het onverstandig om komieken voor de klas te zetten om te pleiten voor acceptatie van mensen met een andere seksuele voorkeur.

Komieken zijn namelijk getraind om te entertainen en te provoceren, niet om gevoelige onderwerpen op een genuanceerde en respectvolle manier te bespreken.

Hun grappen kunnen onbedoeld stereotypen versterken of leerlingen het gevoel geven niet serieus genomen te worden.
Het is daarom beter om deskundigen in te schakelen die ervaring hebben met het begeleiden van gesprekken over diversiteit en inclusie.
pi_220560346
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 05:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch is het onverstandig om komieken voor de klas te zetten om te pleiten voor acceptatie van mensen met een andere seksuele voorkeur.

Komieken zijn namelijk getraind om te entertainen en te provoceren, niet om gevoelige onderwerpen op een genuanceerde en respectvolle manier te bespreken.

Hun grappen kunnen onbedoeld stereotypen versterken of leerlingen het gevoel geven niet serieus genomen te worden.
Het is daarom beter om deskundigen in te schakelen die ervaring hebben met het begeleiden van gesprekken over diversiteit en inclusie.
Ah, je trekt je keutel in.
pi_220560375
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je trekt je keutel in.
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet dat men van komieken nooit gelijk zal krijgen, want op dit forum zitten veel komieken. Hun enige hobby is hoe kan ik om te lachen zoveel mogelijk andersdenkenden, door te provoceren kwaad maken
pi_220560587
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet dat men van komieken nooit gelijk zal krijgen, want op dit forum zitten veel komieken. Hun enige hobby is hoe kan ik om te lachen zoveel mogelijk andersdenkenden, door te provoceren kwaad maken
Lees je eerste en laatste reactie in de discussie.
Je bent gedraaid omdat je geen enkel voorbeeld kon geven.

En nu ben je boos en ga je om je heen slaan.
pi_220560616
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lees je eerste en laatste reactie in de discussie.
Je bent gedraaid omdat je geen enkel voorbeeld kon geven.

En nu ben je boos en ga je om je heen slaan.
Ik staak met het in discussie gaan met provo's/komieken. Want zij willen vanaf een veilige afstand hun politieke opponenten toch slechts kwaad maken.
pi_220560742
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik staak met het in discussie gaan met provo's/komieken. Want zij willen vanaf een veilige afstand hun politieke opponenten toch slechts kwaad maken.
Ik accepteer je verlies.

In ieder geval is je zware beschuldiging van tafel
pi_220561390
Tering wat een kleine kinderen in dit topic. Groei eens op man, kleuters.
pi_220561400
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 09:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.

In ieder geval is je zware beschuldiging van tafel
Kan er nu een slotje op?
pi_220561403
Deze act _O-
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Solispolar het volgende:
Tering wat een kleine kinderen in dit topic. Groei eens op man, kleuters.
Je hebt gelijk.

Deze act :{ -O- 8)7
  zondag 12 april 2026 @ 11:21:15 #36
3542 Gia
User under construction
pi_220561563
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:56 schreef r_one het volgende:
Deze act _O-
[..]
Je hebt gelijk.

Deze act :{ -O- 8)7
Als we gewoon met z'n allen niet meer happen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Had eigenlijk al besloten niet meer te reageren, aangezien TS elke opmerking verdraait. In dit topic ook weer. Als je zegt dat je kinderen liever weghoudt van komieken en moslims, dan beweer je dat moslims geen kinderen mogen krijgen, schijnbaar.

Naar mijn idee is alles wel gezegd en hoeven we verder niet in herhaling te vallen.
pi_220562254
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Als we gewoon met z'n allen niet meer happen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Had eigenlijk al besloten niet meer te reageren, aangezien TS elke opmerking verdraait. In dit topic ook weer. Als je zegt dat je kinderen liever weghoudt van komieken en moslims, dan beweer je dat moslims geen kinderen mogen krijgen, schijnbaar.
Kijk nou wat je zelf doet .... :')

FYI: ik was al gestopt met op TS z'n gepolariseerde rants en ad hominems te happen :{w
quote:
Naar mijn idee is alles wel gezegd en hoeven we verder niet in herhaling te vallen.
Naar mijn idee was met deeltje #1 alles al wel gezegd :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2026 12:21:35 ]
pi_220562369
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kan er nu een slotje op?
Je kunt ook het vinkje weghalen om dit topic uit je lijst te verwijderen.
Er is geen verplichting om dit topic te blijven volgen.
pi_220562414
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit vind jij dus normaal:

quote:
Dat zegt al genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')