| Friday12 | vrijdag 10 april 2026 @ 19:49 |
| Recent ben ik verhuisd en daar moest ik van gas naar elektrisch koken gaan. Het gas werd afgedopt en een perilex aansluiting werd geplaatst. Nu is het zo geplaatst dat het vanuit de kruipruimte onder bij de keuken kastjes naar binnen is geboord. Hier komt een flexibele pvc buis naar boven en is de perilex wand doos op aangesloten. Deze ligt nu dus los op de vloer ipv dat het netjes op de muur is gemonteerd. Is dit ok? Het lijkt mij van niet aangezien ernaast een vaatwasser staat en als daar lekkage zou zijn dan is het niet een veilige oplossing. Gaat om een huurhuis. | |
| blomke | vrijdag 10 april 2026 @ 20:01 |
Foto? | |
| Friday12 | vrijdag 10 april 2026 @ 20:06 |
vaatwasser is nu dus ff niet in gebruik | |
| JimPansje | vrijdag 10 april 2026 @ 20:43 |
Hebben ze bij mij ook zo gedaan, huurhuis , perilex ligt onder het aanrecht. Firma R…rst (met wat meer puntjes er tussen) | |
| Ivo1985 | vrijdag 10 april 2026 @ 20:44 |
| Wordt vaak zo gedaan maar is niet conform de normen. Een wandcontactdoos (zo heten de meeste stopcontacten officieel) dient volgens de regels en montage instructies van de fabriekant netjes aan een vertikaal vlak bevestigd te worden in een geschikte inbouwdoos of opbouwbak. Maar ik denk dat bij driekwart van de keukens er wel contactdozen los onder de kastjes achter de plint te vinden zijn. In praktijk is dat geen veiligheidsprobleem. | |
| 215 | vrijdag 10 april 2026 @ 22:18 |
Nah, laatst bij familie een nieuwe keuken gebouwd, daar had de elektrieker oude (vieze) dubbelle opbouwdozen los aangesloten op nieuwe bedrading. Het voelde voor mij een stuk beter om ze te vervangen door knappe contrastekkers. Maar bij TS zou ik geen bezwaar maken hoewel het netter is om het even aan de muur te bevestigen. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 00:30 |
PicoBello BV | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 00:32 |
Niet? | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 00:49 |
![]() 6 eurootjes en dan daarop beknibbelen | |
| icecreamfarmer_NL | zaterdag 11 april 2026 @ 07:36 |
Nee. Is zelfs de standaard tegenwoordig. Lasdoos met wcd op geklikt die los onder de plint ligt. Bij een eiland heb je vaak ook niet veel keus als hij bereikbaar moet zijn. | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 07:47 |
Maar ook dus dat het de slangen van een vaatwasser aan het knuffelen is? | |
| icecreamfarmer_NL | zaterdag 11 april 2026 @ 08:11 |
Dat wordt wel vaak beetje uit elkaar gehouden. Maar mijn vaatwassers zitten niet in het eiland. | |
| TheFreshPrince | zaterdag 11 april 2026 @ 08:17 |
| Als je je zorgen maakt over water; leg er een baksteen onder. | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 08:40 |
De installatie is de verantwoordelijkheid van de verhuurder; dus die uitleggen dat je dit degelijk gemonteerd wilt hebben. | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 08:41 |
Het punt is niet het materiaal, maar het werk. De doos op die foto is een inbouwdoos, stel je hebt een betonnenmuur, dan is 'm gewoon neerkwakken op de grond toch veel makkelijker/sneller en dus goedkoper? | |
| capricia | zaterdag 11 april 2026 @ 08:45 |
Kun je hem niet zelf wat hoger verplaatsen als het je een onzeker gevoel geeft? Desnoods met een tyrap, of op een houten blokje ofzo. | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 08:49 |
En als er iets misgaat mag ik betalen zeker Ik denk dat ze het lekker zelf mogen oplossen | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 11:29 |
De doos op mijn foto is een opbouw. Extra werk: 2x 6mm boren, plug erin, vastschroeven. Wooowww | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 11:33 |
Bijzonder. Een inbouwdoos .... IP20, hooguit. Bij een eiland heb je geen enkele verticale wand waar je in kunt schroeven? | |
| Black_Baron | zaterdag 11 april 2026 @ 11:44 |
| Begrijp niet dat je er niet even zelf een baksteen of zo onder schuift. Maar gaat wachten op de verhuurder. Is dit iets standaards, deze huurders mentaliteit? | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 12:31 |
Daar zit dan toch ook een doos achter? Bovendien: bij TS is het inbouw. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 12:33 |
Nee. Geen las- of inbouwdoos. Daarom ook ... simpeler gaat het niet worden. Ja dat hebben ze er van gemaakt | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 12:34 |
| Ik geef het op ........ | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 12:35 |
Gaat meer om dat het weer half gedaan word En als je het zelf doet ze pissig worden. Wooncompagnie is echt een draak van een wooncorporatie | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 12:36 |
Er ligt letterlijk een inbouwdoos op de grond getyft met daarom een inbouwstekker ipv gewoon ff 1x een opbouw te maken. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 12:38 |
Wat is een inbouwstekker? | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 12:41 |
Zon heel mooi doosje in de muur met een plaatje erop. Ipv op de muur. Ik bedoelde inbouw stopcontact dus ipv stekker Pas geleden met schilderen was zon mafkees boos geworden dat ik het plaatje er af had gehaald en dat de hele muur naar de klote was incl het plaatje. Ze hadden het blijkbaar gelijmd de vorige meer ipv gewoon voor een paar euro een nieuwe erop toen het stuk was. Ja als je het er niet af sloopt gaat het ook niet kapot was hun reactie | |
| icecreamfarmer_NL | zaterdag 11 april 2026 @ 12:45 |
Niet als je er bij wilt kunnen om hem makkelijk eruit te kunnen stekkeren. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 12:45 |
What's in a name he Tja, huur he | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 12:48 |
En dat gaat lastiger met opbouw, dat stekkeren? (en hoe vaak moet jij er weer bij? [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2026 12:48:37 ] | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 12:53 |
Her grappige was in hun eigen formulieren stond. Om een muur netje ste schilderen haal de plaatjes eraf | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 12:58 |
Verschil tussen theorie en praktijk | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 13:23 |
Inbouw moet in de muur | |
| blomke | zaterdag 11 april 2026 @ 13:25 |
Dat dus! Dit was mijn laatste post hier ..... | |
| Friday12 | zaterdag 11 april 2026 @ 14:11 |
Ja en als je de foto ziet ligt het gewoon onder het aanrecht | |
| icecreamfarmer_NL | zaterdag 11 april 2026 @ 14:40 |
Nee ik zie nu dat ze gewoon een inbouw hadden gebruikt ipv mijn methode. | |
| #ANONIEM | zaterdag 11 april 2026 @ 15:16 |
Of plafond. |