Iew...
Blijkbaar werkt het dus toch!
-edit- Ah, wel onder verdoving, en met spierverslappers. Ziet er toch eng uit.
quote:Dus hopen dat er meer mensen naar dit programma kijken en dat er een discussie uit voort vloeit.
Op dinsdag 25 februari 2003 22:45 schreef Tha_Godfather het volgende:
dus.......................
Nu wel duidelijk?
Toch wel interessant als je hersenen als puur chemie zie, en depressies (deels) als een gevolg van een chemische onbalans in de hersenen.
Door een electroshock wordt een epileptische aanval opgewekt. En misschien worden daardoor bepaalde chemische stoffen in de hersenen afgebroken, of opgebouwd, of worden bepaalde processen weer 'gereset', opgestart. En helpt dat om de depressie te bestrijden. Net zoals ook chemische medicijnen inwerken op de hersenen.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 25-02-2003 22:51]
quote:Ik ben het er niet mee eens kan gewoon niet is niet ethisch verantwoord
Dus hopen dat er meer mensen naar dit programma kijken en dat er een discussie uit voort vloeit.
Nu wel duidelijk?
Dit zou zeer goed moeten werken, maar is riskant (het verliezen van functies zoals zien, praten e.d. was allemaal mogelijk)
Electroshock is ook niet erg goed voor de hersenen, maar als het kan helpen en je wil het risico nemen, waarom niet?
quote:Ja, als bijwerking was er kans op licht tot matig geheugenverlies.
Op dinsdag 25 februari 2003 23:05 schreef Sib het volgende:
Electroshock is ook niet erg goed voor de hersenen, maar als het kan helpen en je wil het risico nemen, waarom niet?
Maargoed, als je de rest van je leven chemische pillen moet slikken, dan hebben die ook flinke bijwerkingen, denk ik.
quote:Als je een deel van de hersenstam weghaalt ben je gewoon dood hoor
Op dinsdag 25 februari 2003 23:05 schreef Sib het volgende:
misschien lichtelijk offtopic, maar ik zag laatst op sbs6 een programma waar ze een patient behandelden aan extreme epilepsie door een gedeelte van zijn hersenstam weg te halen.Dit zou zeer goed moeten werken, maar is riskant (het verliezen van functies zoals zien, praten e.d. was allemaal mogelijk)
Hmm...daar verder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |