abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8718642
Op Nld 1 gaan ze zo laten zien hoe electroshocks werken tegen depressies... .

Iew...

Blijkbaar werkt het dus toch!

-edit- Ah, wel onder verdoving, en met spierverslappers. Ziet er toch eng uit.

pi_8718710
dus.......................
Believe What You Want To Believ I can Only Show You The Door ..::Matrix:::..
  dinsdag 25 februari 2003 @ 22:47:55 #3
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_8718767
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:45 schreef Tha_Godfather het volgende:
dus.......................
Dus hopen dat er meer mensen naar dit programma kijken en dat er een discussie uit voort vloeit.

Nu wel duidelijk?

Speculeren is andere koek dan speculaas.
pi_8718801
Ja
pi_8718833
Tja, misschien is TV niet 't juiste forum...

Toch wel interessant als je hersenen als puur chemie zie, en depressies (deels) als een gevolg van een chemische onbalans in de hersenen.

Door een electroshock wordt een epileptische aanval opgewekt. En misschien worden daardoor bepaalde chemische stoffen in de hersenen afgebroken, of opgebouwd, of worden bepaalde processen weer 'gereset', opgestart. En helpt dat om de depressie te bestrijden. Net zoals ook chemische medicijnen inwerken op de hersenen.

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 25-02-2003 22:51]

pi_8718848
quote:
Dus hopen dat er meer mensen naar dit programma kijken en dat er een discussie uit voort vloeit.
Nu wel duidelijk?
Ik ben het er niet mee eens kan gewoon niet is niet ethisch verantwoord
pi_8718890
tis wachten op de eerste 'overdosis'
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_8718908
Oja, voor de mensen die denken dat ze grappig zijn. Dit is niet bedoeld als lollig topic.
pi_8719126
misschien lichtelijk offtopic, maar ik zag laatst op sbs6 een programma waar ze een patient behandelden aan extreme epilepsie door een gedeelte van zijn hersenstam weg te halen.

Dit zou zeer goed moeten werken, maar is riskant (het verliezen van functies zoals zien, praten e.d. was allemaal mogelijk)

Electroshock is ook niet erg goed voor de hersenen, maar als het kan helpen en je wil het risico nemen, waarom niet?

Haai!
pi_8719192
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 23:05 schreef Sib het volgende:
Electroshock is ook niet erg goed voor de hersenen, maar als het kan helpen en je wil het risico nemen, waarom niet?
Ja, als bijwerking was er kans op licht tot matig geheugenverlies.

Maargoed, als je de rest van je leven chemische pillen moet slikken, dan hebben die ook flinke bijwerkingen, denk ik.

pi_8719222
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 23:05 schreef Sib het volgende:
misschien lichtelijk offtopic, maar ik zag laatst op sbs6 een programma waar ze een patient behandelden aan extreme epilepsie door een gedeelte van zijn hersenstam weg te halen.

Dit zou zeer goed moeten werken, maar is riskant (het verliezen van functies zoals zien, praten e.d. was allemaal mogelijk)

Als je een deel van de hersenstam weghaalt ben je gewoon dood hoor , dit kan echt niet
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_8719310
Deze docu wordt al besproken in R&P idd,
dus doe ik deze dicht,
met een linkje naar die andere.

[Op TV] Depressie en elektroshock...

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Moderator dinsdag 25 februari 2003 @ 23:12:22 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_8719314
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')