https://www.evupdate.nl/e(...)ederlandse-toelatingquote:Tesla heeft weer een stap gezet richting FSD Supervised in Europa, maar een definitieve goedkeuring is er nog niet. Het bedrijf meldt dat de gezamenlijke testfase met de RDW is afgerond en noemt 10 april 2026 als verwachte datum voor een Nederlands besluit. De RDW zegt in een persbericht alleen dat de laatste fase van de beoordeling loopt.
¤ 7.500,00 kostie.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:37 schreef YoopY het volgende:
Tesla FSD? Als in Fucking Super Duur ofzo?
Mja nu nog, maar dat gaat straks als abo aangeboden worden.quote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 9 april 2026 20:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja nu nog, maar dat gaat straks als abo aangeboden worden.
On-topic, ja ik heb er ervaring mee, maar in Amerika, niet hier. Ik ga het hier ook niet aanschaffen.
Ook in Nederland?quote:Op donderdag 9 april 2026 20:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja nu nog, maar dat gaat straks als abo aangeboden worden.
Doorgaans wissel je na 4 jaar wel van auto. En of dat product ook altijd onderhouden blijft is koffiedik kijken.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook in Nederland?
7500 is natuurlijk een flink bedrag, maar dan ben je in 1 x klaar, en op dit moment biedt Tesla onder voorwaarden de mogelijkheid om in bepaalde gevallen de FSD 1 x over te zetten op een nieuwe Tesla.
Als je trouwe Teslarijder bent is dat toch voordeliger dan een abonnement dat jaarlijks kan worden verhoogd.
Omdat ik liever zelf rij.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet?
Is straks usd 99 ofwel 85 eu.
Kosten vallen mee..
Ja, maar over 2 jaar is die auto weer weg, dan ga ik daar geen 7500 euro voor neerleggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook in Nederland?
7500 is natuurlijk een flink bedrag, maar dan ben je in 1 x klaar, en op dit moment biedt Tesla onder voorwaarden de mogelijkheid om in bepaalde gevallen de FSD 1 x over te zetten op een nieuwe Tesla.
Als je trouwe Teslarijder bent is dat toch voordeliger dan een abonnement dat jaarlijks kan worden verhoogd.
Meerwaarde bij verkoop 🙈quote:Op donderdag 9 april 2026 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar over 2 jaar is die auto weer weg, dan ga ik daar geen 7500 euro voor neerleggen.
Ik rij zakelijk lease dus de meerwaarde bij verkoop zal me een rotzorg zijn.quote:
Ik heb gezien dat dat werkt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef Hanca het volgende:
Nooit dat dat systeem in binnensteden met voorbijschietende fietsers e.d. gaat werken. Het is dus alleen voor op de snelweg, dan voldoet cruise control ook prima.
De datum 10 april is enkel door Tesla/Musk genoemd. De RDW heeft enkel bevestigd dat op die datum de testperiode afgelopen is. Kan dus heel goed zijn dat het noemen van 10 april enkel wensdenken van Tesla was, of een poging om een snelle beslissing te forceren.quote:
Werkt prima. Heb dat al zelf meegemaakt met een testrit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:22 schreef Hanca het volgende:
Nooit dat dat systeem in binnensteden met voorbijschietende fietsers e.d. gaat werken. Het is dus alleen voor op de snelweg, dan voldoet cruise control ook prima.
Het is typisch Musk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
De datum 10 april is enkel door Tesla/Musk genoemd. De RDW heeft enkel bevestigd dat op die datum de testperiode afgelopen is. Kan dus heel goed zijn dat het noemen van 10 april enkel wensdenken van Tesla was, of een poging om een snelle beslissing te forceren.
En dus komt de Tesla in pakweg Groningen nog geen straat per uur vooruit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat dat werkt.
Fietser schiet plotseling voor de Tesla, en die houdt keurig in om de fiets voor te laten gaan.
Hij is assertief hoor. Ik heb onlangs -onder begeleiding en supervisie- in een demo-auto in Zwolle gereden. Hij gaat gewoon over een stukje trottoir als er bijvoorbeeld een Heineken auto tegemoet komt in een krappe straat.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus komt de Tesla in pakweg Groningen nog geen straat per uur vooruit.
Slechte zaak. Rdw zou gewoon hun agenda moeten leegvegen voor Musk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is typisch Musk.
De vorige datum was ergens in februari.
De RDW laat zich niet opjagen.
Toevallig was mijn testrit in Groningen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor taxiritten is het nog niet geschikt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:13 schreef nostra het volgende:
Niet kopen, wil zelf rijden. Die piepjes zijn al ernstig genoeg. Voor taxiritten een uitkomst.
Oh ja, dan kansloos. Zou me kapot ergeren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:18 schreef Wantie het volgende:
Voor taxiritten is het nog niet geschikt.
De huidige goedkeuring vereist constante supervisie
In Moskou worstelt men tegenwoordig zelfs met het internet.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Slechte zaak. Rdw zou gewoon hun agenda moeten leegvegen voor Musk.
Museum Europa kan wel wat vernieuwing gebruiken![]()
Ik hoef je toch niet te vertellen waar men staat in San Fransisco, Peking of Moskou..
Daar zijn dergelijke innovaties al wel ingevoerd. Dan bedoel ik niet perse Tesla -want is daar niet heel actief op de markt- maar wel andere voertuigen die autonoom rijden, of die karretjes van maaltijdbezorgers.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Moskou worstelt men tegenwoordig zelfs met het internet.
Tesla is niet actief op de Russische markt.
Dus ik snap wel waarom je niet wilt vertellen waar men staat in Moskou...
Je kan gewoon iets anders doen: op je telefoon, aandachtig podcast luisteren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, dan kansloos. Zou me kapot ergeren.
Als er constante supervisie is vereist, dan zal-ie ook wel (net als elke nieuwe auto vanaf nu) gaan piepen als je niet recht op de weg kijkt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan gewoon iets anders doen: op je telefoon, aandachtig podcast luisteren.
Ik irriteer mij juist in drukke en hectische binnensteden, heerlijk als ik dat aan de software kan overlaten. En als ik zin heb zet ik het gewoon uit en ga ik zelf rijden.
Schei eens uit met ongefundeerde onzin te praten. Boek een testrit en beleef het zelf in plaats van gewoon maar iets te roepen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, onze operator bij de testrit keek even opzij, en de Tesla gaf onmiddellijk een melding dat hij op de weg moest letten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Als er constante supervisie is vereist, dan zal-ie ook wel (net als elke nieuwe auto vanaf nu) gaan piepen als je niet recht op de weg kijkt.
Dan zit je dus gewoon in een soort live Rail Away.quote:Op vrijdag 10 april 2026 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, onze operator bij de testrit keek even opzij, en de Tesla gaf onmiddellijk een melding dat hij op de weg moest letten.
Hoppa. Aangeschaft!quote:
99 euro per maand zie ik. Vind ik niet echt de moeite waard tov de huidige netto bijtelling van ongeveer 350 euro per maand.quote:Op zaterdag 11 april 2026 02:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoppa. Aangeschaft!
Ben benieuwd hoe dit bevalt.
Heb je morgen wat te doenquote:Op zaterdag 11 april 2026 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
Nog geen succes. Na 3 uur downloaden is de software geïnstalleerd. Maar nergens kun je de fsd inschakelen. Software geeft wel aan dat deze actief is.
Heb de camera’s gekalibreerd in de hoop dat dat hielp maar nu moeten deze 160 km ingereden worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |