abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220541911
Ik heb 23 maanden geleden een gps-horloge gekocht bij one2track.nl via bol.com. Deze laadt nu niet meer op en na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe achterkant ontvangen die ik zelf kon vervangen. Dit heeft echter niet gewerkt. Ik ben daarop vandaag bij hun langsgeweest, zodat ze zelf ook konden kijken en de conclusie was dat de horloge niet gerepareerd kon worden door waarschijnlijk een defecte batterij. Ze boden mij 20% korting aan op een nieuwe horloge, maar dat heb ik niet geaccepteerd en aangegeven dat ze een vervangend product moeten meegeven. Ik heb ook aangegeven dat ze zich als leverancier zijnde moet houden aan de wettelijke 2 jaar fabrieksgarantie, wat ook zo vermeld stond op de website van bol.com. Zij gaven aan dat ze alleen het 1e jaar een vervangend product leveren en na het 1e jaar alleen korting geven. Daarnaast staat hier ook niets over op hun website wanneer je de voorwaarden leest. Verder zag ik tijdens het lezen van de verschillende reviews dat meer klanten problemen hebben gehad met dit specifieke model en exact hetzelfde probleem. Ze zijn dus op de hoogte van het feit dat dit model niet deugt, want de vervangende achterkant hebben ze op voorraad liggen. Ook frapant is dat ze dit specifieke model ook niet meer aanbieden en de andere modellen uit die zelfde periode gewoon wel.

Weet iemand hoe dit wettelijk geregeld is en wat je rechten zijn als consument. Wat is het beste om nu te doen?
pi_220542281
Gewoon contact opnemen met de klantenservice van Bol. Zij zullen met zulke kwesties heel snel jou gelijk geven als klant. Ook al is het niet direct bij hun gekocht maar verkocht door een partner.

Partners hebben zich nog wel te houden aan de wettelijke garantie. Je hebt nog wel zoiets als aanvullende voorwaarden wat je als verkooppartner kan hanteren op Bol maar het lijkt mij dat in jouw situatie de verkoper nog gewoon verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie.

Je kan deze zelf nog ff checken op de profielpagina van de verkoper om te kijken of ze hier toch zoiets in hebben staan. Dan nog lijkt mij dat in jouw situatie zij gewoon garantie moeten leveren.

Bol is hier sowieso best coulant in tegenover klanten. Je moet gewoon even bij hun de situatie voorleggen en aangeven dat zij zich niet houden aan de wettelijke garantie van twee jaar en ik vermoed dat zij dit dan verder op zullen pakken.

Bron: ik ben zelf verkooppartner op Bol en weet uit ervaring dat bij Bol nog altijd geldt: klant is koning. De rechten van verkooppartners komen daar op de tweede plaats.

Edit:
Neem ook alleen contact op met hun via Bol. Zo kan Bol ook makkelijk alles teruglezen en beoordelen.

Ik zal dus vanaf nu niet meer rechtstreeks contact hebben met hun eigen email/contactformulier ofzo maar alleen via de contact verkooppartner pagina op Bol zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door PiemelPapje op 09-04-2026 18:18:05 ]
pi_220542398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Eddy16 het volgende:
Ik heb 23 maanden geleden een gps-horloge gekocht bij one2track.nl via bol.com. Deze laadt nu niet meer op en na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe achterkant ontvangen die ik zelf kon vervangen. Dit heeft echter niet gewerkt. Ik ben daarop vandaag bij hun langsgeweest, zodat ze zelf ook konden kijken en de conclusie was dat de horloge niet gerepareerd kon worden door waarschijnlijk een defecte batterij. Ze boden mij 20% korting aan op een nieuwe horloge, maar dat heb ik niet geaccepteerd en aangegeven dat ze een vervangend product moeten meegeven. Ik heb ook aangegeven dat ze zich als leverancier zijnde moet houden aan de wettelijke 2 jaar fabrieksgarantie, wat ook zo vermeld stond op de website van bol.com. Zij gaven aan dat ze alleen het 1e jaar een vervangend product leveren en na het 1e jaar alleen korting geven. Daarnaast staat hier ook niets over op hun website wanneer je de voorwaarden leest. Verder zag ik tijdens het lezen van de verschillende reviews dat meer klanten problemen hebben gehad met dit specifieke model en exact hetzelfde probleem. Ze zijn dus op de hoogte van het feit dat dit model niet deugt, want de vervangende achterkant hebben ze op voorraad liggen. Ook frapant is dat ze dit specifieke model ook niet meer aanbieden en de andere modellen uit die zelfde periode gewoon wel.

Weet iemand hoe dit wettelijk geregeld is en wat je rechten zijn als consument. Wat is het beste om nu te doen?
De batterij heeft de geest gegeven, niet zo verwonderlijk want het is in feite merkloze temu-meuk. Batterijen vallen buiten de garantie.
pi_220542416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De batterij heeft de geest gegeven, niet zo verwonderlijk want het is in feite merkloze temu-meuk. Batterijen vallen buiten de garantie.
Behalve dan dat je in een Europese webshop 2 jaar fabrieksgarantie krijgt. De TS valt binnen die termijn en hoeft dus geen genoegen te nemen met het voorstel van de shop. De TS heeft gewoon recht op een werkend product.

In Nederland is het minder duidelijk geregeld, maar moet een product aan de verwachtingen voldoen. Van een wasmachine mag je bijvoorbeeld vijf jaar levensduur verwachten. Hoe dat zit met een no-name Chinees horloge durf ik niet te zeggen, maar je mag altijd uitgaan van de wet die het gunstigste uitpakt voor de consument.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 09-04-2026 18:56:05 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220542460
Garantie op accu is 6 maanden.
https://www.one2track.nl/(...)het%20product%20zijn.
pi_220542498
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:07 schreef PiemelPapje het volgende:
Gewoon contact opnemen met de klantenservice van Bol. Zij zullen met zulke kwesties heel snel jou gelijk geven als klant. Ook al is het niet direct bij hun gekocht maar verkocht door een partner.

Partners hebben zich nog wel te houden aan de wettelijke garantie. Je hebt nog wel zoiets als aanvullende voorwaarden wat je als verkooppartner kan hanteren op Bol maar het lijkt mij dat in jouw situatie de verkoper nog gewoon verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie.

Je kan deze zelf nog ff checken op de profielpagina van de verkoper om te kijken of ze hier toch zoiets in hebben staan. Dan nog lijkt mij dat in jouw situatie zij gewoon garantie moeten leveren.

Bol is hier sowieso best coulant in tegenover klanten. Je moet gewoon even bij hun de situatie voorleggen en aangeven dat zij zich niet houden aan de wettelijke garantie van twee jaar en ik vermoed dat zij dit dan verder op zullen pakken.

Bron: ik ben zelf verkooppartner op Bol en weet uit ervaring dat bij Bol nog altijd geldt: klant is koning. De rechten van verkooppartners komen daar op de tweede plaats.

Edit:
Neem ook alleen contact op met hun via Bol. Zo kan Bol ook makkelijk alles teruglezen en beoordelen.

Ik zal dus vanaf nu niet meer rechtstreeks contact hebben met hun eigen email/contactformulier ofzo maar alleen via de contact verkooppartner pagina op Bol zelf.
Fabrieksgarantie, of wettelijke garantie betekend niet dat alles maar onder de garantie valt.
Bv slijtdelen of accu’s.
Stel je laad je IPhone 3 keer per dag op en na 1,5jaar is de batterij overleden, dan is dit gebruikersslijtage.
Zo valt dit toch in een grijzer gebied dan gewoon garantie.
Vakman pur sang
pi_220542533
quote:
Dat staat er niet. Er staat 6 maanden garantie op accessoires, maar ik heb geen losse accessoire gekocht. Verder staat er 24 maanden garantie op fabrieksfouten en dit lijkt mij een fabrieksfout. Je mag verwachten dat een accu minimaal 2 jaar meegaat.
pi_220542537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Wie zegt en waar staat dat?
pi_220542680
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:00 schreef Eddy16 het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Er staat 6 maanden garantie op accessoires, maar ik heb geen losse accessoire gekocht. Verder staat er 24 maanden garantie op fabrieksfouten en dit lijkt mij een fabrieksfout. Je mag verwachten dat een accu minimaal 2 jaar meegaat.
In elk geval geen twee jaar.

quote:
Onze GPS telefoonhorloges voor kinderen hebben een standaardgarantie van 24 maanden op fabrieksfouten.

Slijtage en defecten (afgebroken bandjes, slijtage aan USB poorten, functieknopjes, gebroken schermpjes, onderdompeling in water, microfoons en speakers, accu's, etc) ontstaan door (intensief) gebruik vallen niet onder deze garantie.
pi_220542988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:01 schreef Eddy16 het volgende:

[..]
Wie zegt en waar staat dat?
De belangrijkste vraag is: wat mag je verwachten van een merkloos kinder gps-horloge van een paar (?) tientjes. Ik vind het nog knap dat het accuutje bijna twee jaar is meegegaan. Dit is bulk handelswaar, dat door dropshippers per kilo wordt ingekocht. Ik geef je weinig kans, maar via bol.com is er wellicht coulance te behalen.
  donderdag 9 april 2026 @ 20:24:37 #11
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220543485
Wat was de aankoopprijs? Bij wettelijke garantie oftewel in geval van non-conformiteit is er geen vaste termijn, zoals anderen hier ook al aangaven. Bepalend is dan wat je van het product redelijkerwijs kon verwachten. Kortom, van een Apple Watch mag je als consument een langere levensduur verwachten dan van een no-name AliExpress smartwatch.

Overigens, wettelijke fabrieksgarantie bestaat als zodanig niet. Het is ofwel wettelijke garantie (verplicht voor verkoper), of fabrieksgarantie (service vanuit fabrikant of importeur). Fabrieksgarantie vervangt niet de wettelijke garantie en daar mag men uiteraard eigen voorwaarden aan stellen, in tegenstelling tot wettelijke garantie (recht op een conform product dat aan de koopovereenkomst voldoet).
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_220543646
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:38 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De belangrijkste vraag is: wat mag je verwachten van een merkloos kinder gps-horloge van een paar (?) tientjes. Ik vind het nog knap dat het accuutje bijna twee jaar is meegegaan. Dit is bulk handelswaar, dat door dropshippers per kilo wordt ingekocht. Ik geef je weinig kans, maar via bol.com is er wellicht coulance te behalen.
Was 110 euro, dus niet zomaar een ali express horloge van 2 tientjes. Mag je wel iets van verwachten lijkt mij.
pi_220543657
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Fabrieksgarantie, of wettelijke garantie betekend niet dat alles maar onder de garantie valt.
Bv slijtdelen of accu’s.
Stel je laad je IPhone 3 keer per dag op en na 1,5jaar is de batterij overleden, dan is dit gebruikersslijtage.
Zo valt dit toch in een grijzer gebied dan gewoon garantie.
Dan moet de leverancier dit wel kunnen aantonen en niet het bewijslast bij de consument neerleggen.
pi_220543672
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:07 schreef PiemelPapje het volgende:

Edit:

Ik heb contact opgenomen met bol.com. Zij gaan de leverancier hierop aanspreken en mocht dit tot niets leiden dan gaat de klacht doorgezet worden naar het hoofdkantoor van bol.com. Bedankt nog voor de tip!
pi_220545376
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:44 schreef Eddy16 het volgende:

[..]
Dan moet de leverancier dit wel kunnen aantonen en niet het bewijslast bij de consument neerleggen.
Uhh nee....

quote:
Kernpunten bewijslast en garantie:
Eerste 12 maanden (Wettelijke garantie): Het product wordt vermoed ondeugdelijk te zijn geweest bij aankoop. De verkoper moet bewijzen dat u het product verkeerd heeft gebruikt.
Na 12 maanden: De bewijslast verschuift naar u. U moet aantonen dat het defect niet door uw eigen toedoen is ontstaan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_220557492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:38 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Als je nog niet eens weet wat het kost is het wel knap dat je wel al weet dat het rotzooi is. Want eigenlijk heb je er dus helemaal nog nooit van gehoord.
pi_220564708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 19:34 schreef Questular het volgende:

[..]
Als je nog niet eens weet wat het kost is het wel knap dat je wel al weet dat het rotzooi is.
Klopt wat je zegt. Is een van mijn talenten. Bedankt voor het compliment!
pi_220570567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Eddy16 het volgende:

tja, het is al enkele malen hier vermeld maar jullie zitten beiden niet helemaal goed;

die 2 jaar garantie is afhankelijk van genoeg factoren. zoals ze zelf al aangeven is dat ook afhankelijk van het gebruik en dan specifiek, doelgericht gebruik. ook komt comformiteit om de hoek kijken.

een GPS horloge van 110 euro waarvan de batterij na een 23 maanden de geest geeft.. tja.. discutabel. jij zult moeten bewijzen dat je er netjes mee omgegaan bent en niet de accu de laatste maand kapot hebt geladen om zo nog even snel een nieuw horloge te claimen.
echter, het feit dat het horloge blijkbaar een niet vervangbare batterij heeft en dat door een componentje van een tientje max een heel horloge kapot kan, vind ik ook discutabel.

ik denk dat het nog een interessante casus zou kunnen zijn. in feite is het horloge niet defect, maar enkel de batterij. vervolgens kan die niet vervangen worden en daardoor is het hele product maar kapot. dat is toch wel een beetje het schoolvoorbeeld van een weggooi maatschappij.

ik zou het iig even via bol.com spelen. je zit wat lastig want jij kunt lastig aantonen dat je er goed mee om bent gegaan. maar met een lijst aan reviews die hetzelfde probleem hebben zou ik er wel een punt van durven maken bij bol. speel het via hen en kijk hoe het afloopt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_220616638
Hoe is het verder gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')