De batterij heeft de geest gegeven, niet zo verwonderlijk want het is in feite merkloze temu-meuk. Batterijen vallen buiten de garantie.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Eddy16 het volgende:
Ik heb 23 maanden geleden een gps-horloge gekocht bij one2track.nl via bol.com. Deze laadt nu niet meer op en na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe achterkant ontvangen die ik zelf kon vervangen. Dit heeft echter niet gewerkt. Ik ben daarop vandaag bij hun langsgeweest, zodat ze zelf ook konden kijken en de conclusie was dat de horloge niet gerepareerd kon worden door waarschijnlijk een defecte batterij. Ze boden mij 20% korting aan op een nieuwe horloge, maar dat heb ik niet geaccepteerd en aangegeven dat ze een vervangend product moeten meegeven. Ik heb ook aangegeven dat ze zich als leverancier zijnde moet houden aan de wettelijke 2 jaar fabrieksgarantie, wat ook zo vermeld stond op de website van bol.com. Zij gaven aan dat ze alleen het 1e jaar een vervangend product leveren en na het 1e jaar alleen korting geven. Daarnaast staat hier ook niets over op hun website wanneer je de voorwaarden leest. Verder zag ik tijdens het lezen van de verschillende reviews dat meer klanten problemen hebben gehad met dit specifieke model en exact hetzelfde probleem. Ze zijn dus op de hoogte van het feit dat dit model niet deugt, want de vervangende achterkant hebben ze op voorraad liggen. Ook frapant is dat ze dit specifieke model ook niet meer aanbieden en de andere modellen uit die zelfde periode gewoon wel.
Weet iemand hoe dit wettelijk geregeld is en wat je rechten zijn als consument. Wat is het beste om nu te doen?
Behalve dan dat je in een Europese webshop 2 jaar fabrieksgarantie krijgt. De TS valt binnen die termijn en hoeft dus geen genoegen te nemen met het voorstel van de shop. De TS heeft gewoon recht op een werkend product.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:34 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De batterij heeft de geest gegeven, niet zo verwonderlijk want het is in feite merkloze temu-meuk. Batterijen vallen buiten de garantie.
Fabrieksgarantie, of wettelijke garantie betekend niet dat alles maar onder de garantie valt.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:07 schreef PiemelPapje het volgende:
Gewoon contact opnemen met de klantenservice van Bol. Zij zullen met zulke kwesties heel snel jou gelijk geven als klant. Ook al is het niet direct bij hun gekocht maar verkocht door een partner.
Partners hebben zich nog wel te houden aan de wettelijke garantie. Je hebt nog wel zoiets als aanvullende voorwaarden wat je als verkooppartner kan hanteren op Bol maar het lijkt mij dat in jouw situatie de verkoper nog gewoon verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie.
Je kan deze zelf nog ff checken op de profielpagina van de verkoper om te kijken of ze hier toch zoiets in hebben staan. Dan nog lijkt mij dat in jouw situatie zij gewoon garantie moeten leveren.
Bol is hier sowieso best coulant in tegenover klanten. Je moet gewoon even bij hun de situatie voorleggen en aangeven dat zij zich niet houden aan de wettelijke garantie van twee jaar en ik vermoed dat zij dit dan verder op zullen pakken.
Bron: ik ben zelf verkooppartner op Bol en weet uit ervaring dat bij Bol nog altijd geldt: klant is koning. De rechten van verkooppartners komen daar op de tweede plaats.
Edit:
Neem ook alleen contact op met hun via Bol. Zo kan Bol ook makkelijk alles teruglezen en beoordelen.
Ik zal dus vanaf nu niet meer rechtstreeks contact hebben met hun eigen email/contactformulier ofzo maar alleen via de contact verkooppartner pagina op Bol zelf.
Dat staat er niet. Er staat 6 maanden garantie op accessoires, maar ik heb geen losse accessoire gekocht. Verder staat er 24 maanden garantie op fabrieksfouten en dit lijkt mij een fabrieksfout. Je mag verwachten dat een accu minimaal 2 jaar meegaat.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Garantie op accu is 6 maanden.
https://www.one2track.nl/(...)het%20product%20zijn.
Wie zegt en waar staat dat?quote:Op donderdag 9 april 2026 18:34 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De batterij heeft de geest gegeven, niet zo verwonderlijk want het is in feite merkloze temu-meuk. Batterijen vallen buiten de garantie.
In elk geval geen twee jaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:00 schreef Eddy16 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat 6 maanden garantie op accessoires, maar ik heb geen losse accessoire gekocht. Verder staat er 24 maanden garantie op fabrieksfouten en dit lijkt mij een fabrieksfout. Je mag verwachten dat een accu minimaal 2 jaar meegaat.
quote:Onze GPS telefoonhorloges voor kinderen hebben een standaardgarantie van 24 maanden op fabrieksfouten.
Slijtage en defecten (afgebroken bandjes, slijtage aan USB poorten, functieknopjes, gebroken schermpjes, onderdompeling in water, microfoons en speakers, accu's, etc) ontstaan door (intensief) gebruik vallen niet onder deze garantie.
De belangrijkste vraag is: wat mag je verwachten van een merkloos kinder gps-horloge van een paar (?) tientjes. Ik vind het nog knap dat het accuutje bijna twee jaar is meegegaan. Dit is bulk handelswaar, dat door dropshippers per kilo wordt ingekocht. Ik geef je weinig kans, maar via bol.com is er wellicht coulance te behalen.quote:
Was 110 euro, dus niet zomaar een ali express horloge van 2 tientjes. Mag je wel iets van verwachten lijkt mij.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:38 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is: wat mag je verwachten van een merkloos kinder gps-horloge van een paar (?) tientjes. Ik vind het nog knap dat het accuutje bijna twee jaar is meegegaan. Dit is bulk handelswaar, dat door dropshippers per kilo wordt ingekocht. Ik geef je weinig kans, maar via bol.com is er wellicht coulance te behalen.
Dan moet de leverancier dit wel kunnen aantonen en niet het bewijslast bij de consument neerleggen.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Fabrieksgarantie, of wettelijke garantie betekend niet dat alles maar onder de garantie valt.
Bv slijtdelen of accu’s.
Stel je laad je IPhone 3 keer per dag op en na 1,5jaar is de batterij overleden, dan is dit gebruikersslijtage.
Zo valt dit toch in een grijzer gebied dan gewoon garantie.
Ik heb contact opgenomen met bol.com. Zij gaan de leverancier hierop aanspreken en mocht dit tot niets leiden dan gaat de klacht doorgezet worden naar het hoofdkantoor van bol.com. Bedankt nog voor de tip!quote:Op donderdag 9 april 2026 18:07 schreef PiemelPapje het volgende:
Gewoon contact opnemen met de klantenservice van Bol. Zij zullen met zulke kwesties heel snel jou gelijk geven als klant. Ook al is het niet direct bij hun gekocht maar verkocht door een partner.
Partners hebben zich nog wel te houden aan de wettelijke garantie. Je hebt nog wel zoiets als aanvullende voorwaarden wat je als verkooppartner kan hanteren op Bol maar het lijkt mij dat in jouw situatie de verkoper nog gewoon verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie.
Je kan deze zelf nog ff checken op de profielpagina van de verkoper om te kijken of ze hier toch zoiets in hebben staan. Dan nog lijkt mij dat in jouw situatie zij gewoon garantie moeten leveren.
Bol is hier sowieso best coulant in tegenover klanten. Je moet gewoon even bij hun de situatie voorleggen en aangeven dat zij zich niet houden aan de wettelijke garantie van twee jaar en ik vermoed dat zij dit dan verder op zullen pakken.
Bron: ik ben zelf verkooppartner op Bol en weet uit ervaring dat bij Bol nog altijd geldt: klant is koning. De rechten van verkooppartners komen daar op de tweede plaats.
Edit:
Neem ook alleen contact op met hun via Bol. Zo kan Bol ook makkelijk alles teruglezen en beoordelen.
Ik zal dus vanaf nu niet meer rechtstreeks contact hebben met hun eigen email/contactformulier ofzo maar alleen via de contact verkooppartner pagina op Bol zelf.
Uhh nee....quote:Op donderdag 9 april 2026 20:44 schreef Eddy16 het volgende:
[..]
Dan moet de leverancier dit wel kunnen aantonen en niet het bewijslast bij de consument neerleggen.
quote:Kernpunten bewijslast en garantie:
Eerste 12 maanden (Wettelijke garantie): Het product wordt vermoed ondeugdelijk te zijn geweest bij aankoop. De verkoper moet bewijzen dat u het product verkeerd heeft gebruikt.
Na 12 maanden: De bewijslast verschuift naar u. U moet aantonen dat het defect niet door uw eigen toedoen is ontstaan.
Als je nog niet eens weet wat het kost is het wel knap dat je wel al weet dat het rotzooi is. Want eigenlijk heb je er dus helemaal nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:38 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is: wat mag je verwachten van een merkloos kinder gps-horloge van een paar (?) tientjes. Ik vind het nog knap dat het accuutje bijna twee jaar is meegegaan. Dit is bulk handelswaar, dat door dropshippers per kilo wordt ingekocht. Ik geef je weinig kans, maar via bol.com is er wellicht coulance te behalen.
Klopt wat je zegt. Is een van mijn talenten. Bedankt voor het compliment!quote:Op zaterdag 11 april 2026 19:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je nog niet eens weet wat het kost is het wel knap dat je wel al weet dat het rotzooi is.
tja, het is al enkele malen hier vermeld maar jullie zitten beiden niet helemaal goed;quote:Op donderdag 9 april 2026 17:30 schreef Eddy16 het volgende:
Ik heb 23 maanden geleden een gps-horloge gekocht bij one2track.nl via bol.com. Deze laadt nu niet meer op en na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe achterkant ontvangen die ik zelf kon vervangen. Dit heeft echter niet gewerkt. Ik ben daarop vandaag bij hun langsgeweest, zodat ze zelf ook konden kijken en de conclusie was dat de horloge niet gerepareerd kon worden door waarschijnlijk een defecte batterij. Ze boden mij 20% korting aan op een nieuwe horloge, maar dat heb ik niet geaccepteerd en aangegeven dat ze een vervangend product moeten meegeven. Ik heb ook aangegeven dat ze zich als leverancier zijnde moet houden aan de wettelijke 2 jaar fabrieksgarantie, wat ook zo vermeld stond op de website van bol.com. Zij gaven aan dat ze alleen het 1e jaar een vervangend product leveren en na het 1e jaar alleen korting geven. Daarnaast staat hier ook niets over op hun website wanneer je de voorwaarden leest. Verder zag ik tijdens het lezen van de verschillende reviews dat meer klanten problemen hebben gehad met dit specifieke model en exact hetzelfde probleem. Ze zijn dus op de hoogte van het feit dat dit model niet deugt, want de vervangende achterkant hebben ze op voorraad liggen. Ook frapant is dat ze dit specifieke model ook niet meer aanbieden en de andere modellen uit die zelfde periode gewoon wel.
Weet iemand hoe dit wettelijk geregeld is en wat je rechten zijn als consument. Wat is het beste om nu te doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |