quote:A range of deterrent penalties can be imposed on individuals or companies involved in corruption, making it a “high risk, low reward” offence that discourages such conduct. [x] Under Sections 5 or 6 of the PCA, a person convicted of corruption faces a fine up to S$100,000, imprisonment up to five years, or both per charge. Sentences can be increased under section 7 when offences involve contracts with the Singapore Government or public bodies.
Dan kan ik slechts 1 conclusie trekken en dat is dat wij al decennia lang veel te weinig betalen!quote:Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef Chandler het volgende:
Anderen vinden juist dat goede beloning nodig is om capabele mensen in de politiek te krijgen.
Nou ja de PvdA heeft in al die jaren evenveel VVD-beleid gerealiseerd als de VVD zelf.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:04 schreef -XOR- het volgende:
Misschien moeten mensen eens niet massaal rechts stemmen, Nederland heeft het kabinet dat het verdient.
Je noemt hier drie zaken:quote:Op donderdag 9 april 2026 17:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja de PvdA heeft in al die jaren evenveel VVD-beleid gerealiseerd als de VVD zelf.
Die had het niet durven dromen, hoe makkelijk de marktwerking in de zorg ging door PvdA of dst ze onder Kok zo makkelijk de verlaging van de hoogste belastingschijf zo eenvoudig konden realiseren. Privatisering nutsbedrijven? Kok.
Voor rechts beleid moet je bij links zijn.
Wat jij doet is een sterk staaltje victim blaming. Het is de schuld van die arme sloebers dat ze arm zijn. Moeten ze maar links stemmen. Terwijl het niks uithaalde toen ze links stemden. Zo, eigen schuld en over tot de orde van de dag
Ik neem aan dat je met Van Oort de hervormingen voortvloeiend uit commissie Oort bedoelt, waar de PvdA gewoon deel van uitmaakte. Je stapt Lubbers 3 niet in als je het niet eens bent met die vergaande hervormingen. PvdA was dus akkoord met de verlaging van het hoogste tarief van 72% naar 60%. Later onder Kok, toen zij het voor het zeggen hadden, is het tarief van 60% naar 52% gegaan. Kok I en II hebben dat van A tot Z voorbereid (klein verlaginkje hoor).quote:Op donderdag 9 april 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je noemt hier drie zaken:
- Marktwerking in de zorg is vooral Hoogervorst geweest. De PvdA zat toen niet in het kabinet hoewel PvdA wel voorstander was van beperkte prijsprikkels in het systeem (het plan Simons, hoewel in dat plan zowel PvdA als CDA wensen zaten). De PvdA stemde uiteindelijk tegen de Zorgwet van Hoogervorst, ook in de Eerste Kamer.
- Verlaging van de hoogste schijven is vooral Van Oort geweest. Toen zat PvdA erin maar deze operatie was al voorbereid door CDA-VVD. Toen is er inderdaad gedenivelleerd. Later met Paars is er een wat kleinere verlaging geweest, maar daar stond tegenover dat er gesnoeid werd in aftrekposten en de omvang van de zwarte economie werd ingedamd. De illegale economie werd fors kleiner.
- Dankzij verzet van PvdA is Schiphol niet geprivatiseerd, gevangenissen niet geprivatiseerd, en zijn ook de drinkwaterbedrijven niet geprivatiseerd. De PvdA heeft heel veel tegengehouden.
Het doet allemaal niks af aan de realiteit dat hier nooit een progressieve meerderheid is geweest (itt Scandinavië, Duitsland en zelfs Engeland - allemaal landen trouwens die meer nivelleren dan Nederland). Ook met PvdA in het kabinet vormden de rechtse ministers de meerderheid.
Absoluut nIet persoonlijk bedoeld, maar dat wijzen naar links <-> midden <-> rechts waarbij het lijkt alsof de problemen "altijd de schuld van de andere kant" is, maakt het niet dat de problemen spontaan verdwijnen, behandeld of zelfs opgelost worden.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:04 schreef -XOR- het volgende:
Misschien moeten mensen eens niet massaal rechts stemmen, Nederland heeft het kabinet dat het verdient.
Nee we moeten rechtser stemmen want dit is de schuld van links!quote:Op donderdag 9 april 2026 17:04 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Aangezien de meeste politici al op een hogerniveau functioneren dan het minimumloon of bijstandsniveau.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:35 schreef Chandler het volgende:
Stel je voor dat politici zelf op minimumloon zouden moeten leven. Geen speciale zorgregelingen, geen royale pensioenconstructies betaald door belastinggeld. Zou hun kijk op beleid dan veranderen?
Sommige mensen zeggen dat wetten over minimumloon, zorg en sociale voorzieningen heel anders zouden worden als de mensen die ze maken er zelf direct afhankelijk van waren. Anderen vinden juist dat goede beloning nodig is om capabele mensen in de politiek te krijgen.
Ik zelf weet het niet, voor beide is wat te zeggen.
Ik dacht dat er al een topic over dit onderwerp was geweest maar kon deze niet vinden vandaar deze.
Ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
Onderzoek toont juist aan de armoede eerder lijdt tot zinloze uitgaven. Dat mensen met een hoger inkomens dus veel beter aankopen kunnen uitstellen en dus besparen.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:
Er is geen bewijs dat kwaliteit af hangt van beloning. Dat is bij CEOs van Fortune 500 bedrijven niet zo en bij Kamerleden ook niet.
Zeker sinds een deel van de rechterkant een wachtgeldcarousel heeft gecreëerd en ze stelselmatig niet op komen dagen op vergaderingen. Waarvan zij ooit EP parlementariërs beschuldigden, doen zij nu zelf en tien keer zo ernstig.
Omgekeerd denk ik ook niet dat je perse in de bijstand moet hebben gezeten om te weten wat (kosten)effectief helpt. Ik denk dat het helpt als één iemand uit je beleidsbubbel dit mee maakt, niet dat iedereen dit hoeft mee te maken. Met de ervaringen van een Lahlah doen anderen hun voordeel, niet alleen Lahlah zelf.
Dat is zo maar het verband is daar niet 'domheid resulteert in armoede' maar 'armoede maakt dom'. Het verband loopt net omgekeerd dan wat De Telegraaf elke dag communiceert.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onderzoek toont juist aan de armoede eerder lijdt tot zinloze uitgaven. Dat mensen met een hoger inkomens dus veel beter aankopen kunnen uitstellen en dus besparen.
Dat heb ik absoluut niet gesteld volgens mij?quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is zo maar het verband is daar niet 'domheid resulteert in armoede' maar 'armoede maakt dom'. Het verband loopt net omgekeerd dan wat De Telegraaf elke dag communiceert.
Even simplistisch en extreem gezegd.
Misschien moet The Picard Principle maar eens goed uitgelegd worden aan rijke snoodaards.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Vrouw van rijkste Europeaan meent dat daklozen zelf hebben gekozen voor hun lot
https://www.bnnvara.nl/jo(...)gekozen-voor-hun-lot
Misschien het experiment niet alleen bij politici doen maar ook bij rijke snoodaards.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |