Heeft hij druk eraf gehaald en toen expansievat gemeten? Of alleen met iets tegen onderkant aangeslagen? Is veiligheidsventiel nog droog? Ontlucht en daarna niet meer gevuld?quote:Op donderdag 9 april 2026 13:16 schreef Kanaroe het volgende:
Hoi allemaal,
De druk van de CV-ketel daalt best snel.
Vorige week bijgevuld tot 1,9 bar en nu staat ie op 1,5 bar.
Monteur er al eens bij gehad, die zag niks vreemds, expansievat was het in ieder geval niet.
Het is een 1,5 jaar jonge ketel btw.
Iemand een idee wat ik zelf kan checken?
Druk eraf gehaald weet ik niet, wel een tik tegen het expansievat gegegeven. En dat klonk "goed"quote:Op donderdag 9 april 2026 13:27 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Heeft hij druk eraf gehaald en toen expansievat gemeten? Of alleen met iets tegen onderkant aangeslagen? Is veiligheidsventiel nog droog? Ontlucht en daarna niet meer gevuld?
Van de 10 staan er 3 vrijwel altijd dichtgedraaid, worden niet gebruiktquote:Op donderdag 9 april 2026 14:00 schreef Sometimes het volgende:
Zijn alle radiatoren volledig in gebruik?
Dat had ik meteen gedaan toen het probleem zich voor de eerste keer voordeedquote:Op donderdag 9 april 2026 14:05 schreef Sometimes het volgende:
Ik zou ze een keer allemaal helemaal open zetten, dan stoken en dan ontluchten.
Dat zwarte ding is de inlaatcombinatie. Het is de rode op beide foto's.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:13 schreef Moonversion het volgende:
heb je het overstortventiel al gecontroleerd?
[ afbeelding ]
(zwarte ding hier dat in de grijze buis hangt)
[ afbeelding ]
of zoiets als hier te zien is
frummel daar eens een zakje overheen zodat het water niet weg kan lopen, vul je ketel bij en kijk of er water in je zakje komt te zitten?
Dat zwarte ding heb ik, daar drupt water uit in de afvoerquote:Op donderdag 9 april 2026 15:13 schreef Moonversion het volgende:
heb je het overstortventiel al gecontroleerd?
[ afbeelding ]
(zwarte ding hier dat in de grijze buis hangt)
[ afbeelding ]
of zoiets als hier te zien is
frummel daar eens een zakje overheen zodat het water niet weg kan lopen, vul je ketel bij en kijk of er water in je zakje komt te zitten?
Ik raak in de war haha sorriequote:Op donderdag 9 april 2026 15:23 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dat zwarte ding is de inlaatcombinatie. Het is de rode op beide foto's.
Correct. Om druk af te voeren bij gebruik warm water.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat zwarte ding heb ik, daar drupt water uit in de afvoer
Das normaal, zei de monteur
Als er water komt uit de rode dan is het niet goed. Kom niet aan de knop. Eenmaal lek, blijft lek.quote:
Ik ga ff kijken op zolderquote:Op donderdag 9 april 2026 18:45 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Als er water komt uit de rode dan is het niet goed. Kom niet aan de knop. Eenmaal lek, blijft lek.
Dankje, dat is een logisch planquote:Op donderdag 9 april 2026 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Radiatoren open zetten (ook die nu dicht staan), de boel een uurtje warm stoken (thermostaat op 25), ontluchten, bijvullen, nog een keer warm stoken, nog een keer ontluchten.
En dan eventueel nog bijvullen als het nodig is.
Als er dan nog zoveel water ontsnapt, zal het toch het expansievat zijn of een lek, water verdwijnt niet zomaar.
Alles is in principe zichtbaar, van en naar de radiatorenquote:Op donderdag 9 april 2026 18:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zijn alle buizen en koppelingen zichtbaar / toegankelijk? Of ligt er ook wat in vloeren of muren weggewerkt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |