https://twitter.com/Osinttechnical/status/2041938354858582151]quote:Trump vindt dat de NAVO 'heeft gefaald'
De Amerikaanse president Trump heeft zojuist opnieuw uitgehaald naar de NAVO. Hij vindt dat het militaire bondgenootschap "getest is en gefaald heeft", zo heeft de woordvoerder van het Witte Huis zojuist gedeeld. Trump verwijst hiermee naar de hulpverzoeken die hij heeft gedaan richting NAVO-bondgenoten, bijvoorbeeld om de Straat van Hormuz te beveiligen.
NAVO-chef Rutte is in Washington en gaat straks in gesprek met Trump. Het Witte Huis zegt dat Trump uitkijkt naar dat overleg. De twee zullen onder meer spreken over mogelijke terugtrekking van de VS uit de NAVO, aldus het Witte Huis. De Amerikaanse president heeft hiermee al vaker gedreigd, ook recent, maar heeft nooit voet bij stuk gehouden.
Europese landen hebben geweigerd om de VS te helpen om de zeestraat bij Iran te beveiligen. De Franse president Macron noemde het verzoek van Trump onrealistisch en gevaarlijk. Europese landen zijn niet happig om direct bij een oorlog betrokken te raken die de VS en Israël zonder overleg zijn begonnen.
https://nos.nl/collectie/(...)e-navo-heeft-gefaald
Dit ja. Zelf oorlog starten en dan de NAVO de schuld gevenquote:Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:
De VS heeft een zelf gestarte oorlog verloren en dat is dan de schuld van landen die niet eens gevraagd waren mee te doen?
MAGA webcare weet het vast recht te lullen.
Het zou het beste zijn als hij/de VS inderdaad uit de NAVO stapt. Dit is de omgekeerde wereld en hij probeert andere landen alleen maar mee te slepen in deze oorlog.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:
De VS heeft een zelf gestarte oorlog verloren en dat is dan de schuld van landen die niet eens gevraagd waren mee te doen?
MAGA webcare weet het vast recht te lullen.
Wel zo makkelijk voor de VS als ze straks Groenland gaan pakken.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou het beste zijn als hij/de VS inderdaad uit de NAVO stapt. Dit is de omgekeerde wereld en hij probeert andere landen alleen maar mee te slepen in deze oorlog.
Trump geloofdt niet in softpower. Hij is veel sterker in zijn eentje. Zoals deze oorlog heeft bewezen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Kan mij niet voorstellen dat VS eruit stapt. Dat kost hun economie honderden miljarden en daarmee verliezen ze heel veel softpower.
Geloofdquote:Op woensdag 8 april 2026 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump geloofd niet in softpower. Hij is veel sterker in zijn eentje. Zoals deze oorlog heeft bewezen.
Hij is het helemaal niet vergeten. Het is een narcistische loser die de schuld van zijn eigen falen altijd bij de ander zal leggen.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
Trump is even vergeten dat de NAVO alleen betrekking heeft op de grondgebieden van de lidstaten in Europa, Noord-Amerika, Turkije en de eilanden in de Atlantische Oceaan ten noorden van de Kreeftskeerkring.
Dus niet op de Straat van Hormûz.
En al helemaal niet om een Amerikaanse president die een jaar lang leden van de alliantie heeft geschoffeerd en bedreigt te helpen bij een oorlog die hij onbezonnen is gestart, zonder over de gevolgen na te denken.
Dat is te moeilijk voor het brein van Trump. Even met AI vertaald naar het niveau van groep 3:quote:Op woensdag 8 april 2026 20:55 schreef Wantie het volgende:
Trump is even vergeten dat de NAVO alleen betrekking heeft op de grondgebieden van de lidstaten in Europa, Noord-Amerika, Turkije en de eilanden in de Atlantische Oceaan ten noorden van de Kreeftskeerkring.
Dus niet op de Straat van Hormûz.
En al helemaal niet om een Amerikaanse president die een jaar lang leden van de alliantie heeft geschoffeerd en bedreigt te helpen bij een oorlog die hij onbezonnen is gestart, zonder over de gevolgen na te denken.
Ik post een capibara in FB en dan mag ie open blijvenquote:Op woensdag 8 april 2026 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
@:Jippie maakt altijd korte metten met clickbait.
Dat geloof ik niet en of dat ik wist ik niet,quote:Op woensdag 8 april 2026 21:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Italië is een grote bondgenoot van Iran. Dat zijn ze al heel lang blijkbaar.
Had het verkeerd gelezen en weggehaald.quote:Op woensdag 8 april 2026 21:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet en of dat ik wist ik niet,
Laat ik voorop stellen. Van mij part schieten ze dat regime, 3x terug het stenen tijdperk in. Ik denk dat dat voor iedereen beter is.
Maar dat met die straat is gewoon extreem slecht over nagedacht en laat mij inziens zien dat er Erg impulsief is gehandeld.
Zelfde zie je aan het complete gebrek aan allianties smeden bij bondgenoten. je kunt niet ff aanval starten vanuit een ander land wat op werp afstand ligt om geraakt te worden, zonder dat je dit goed beargumenteerd en sowieso anderen in meeneemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |