abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220526207
Sommige ruimtes in mijn huis zijn niet goed geventileerd. Om schimmelvorming hopen te voorkomen, kocht ik bij de Action wat vochtvreters zoals bijvoorbeeld deze:

Als ik deze dingen wil blijven gebruiken, moet ik denk ik om de maand navullingen blijven aanschaffen. (Is dat spul eigenlijk giftig?) Ik bedacht zelf als alternatief dat boekweit-doppen misschien zouden kunnen werken. Op internet las ik dat iemand als alternatief kattenbak-vulling voorstelde.

Heeft iemand ervaring met alternatieven?

~~~~~~~~~

Om het meteen ter sprake te brengen. Hoe makkelijk of moeilijk is het om in de betreffende ruimte een luchtrooster te plaatsen?
pi_220526226
luchtontvochtiger op stroom?
  Spellchecker dinsdag 7 april 2026 @ 15:16:20 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220526243
quote:
Om het meteen ter sprake te brengen. Hoe makkelijk of moeilijk is het om in de betreffende ruimte een luchtrooster te plaatsen?
Ligt aan de materialen waarvan de ruimtes gebouwd zijn, de ligging tov andere ruimtes.
pi_220528327
Ventileren is beter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220530980
Het is een vrijstaand huis. Het is mijn ouderlijk huis en na het overlijden van mijn moeder mijn eigendom, dus ik kan ermee doen wat ik wil. (Dankzij de overheid die erfbelasting eist van 20% van het hele vermogen, moet ik wel een hypotheek regelen. Ondanks het spaargeld van mijn lieve ma, ben ik dus niet rijk ;( )

Boven de kleinste slaapkamer (was oorspronkelijk een bergruimte maar met dakkapel groter gemaakt). Zo'n kleine 10 jaar geleden terug ramen vervangen met kunststof kozijnen - zonder ventilatie-roosters in het glas.

Hal aan voorkant van het huis met een open trap naar bovenverdieping. Tot vorig jaar stond de radiator in de hal aan, wat de stookkosten behoorlijk hoog maakte. Die heb ik nu zo laag mogelijk gezet, wat qua energie behoorlijk scheelt, echter er verscheen schimmel op de muur.

Ik zal later foto's en/of tekeningen plaatsen
  woensdag 8 april 2026 @ 11:33:35 #6
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_220532738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:13 schreef Cor_Minderhout het volgende:
luchtontvochtiger op stroom?
Dit dus. Die bakjes zijn echt kansloos, duur en volgens mij helemaal niet goed qua milieu (maar dat zeg ik niet-onderbouwd). Zo'n apparaat is perfect. Al blijft het wel vrij letterlijk water naar de zee dragen als je de oorzaak niet weghaalt.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 8 april 2026 @ 14:35:33 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220533993
Ventileren is het beste, maar kattebakgrit van Catsan heeft een uitstekende reputatie als vochtvanger.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220534079
Zoiets:

pi_220534188
Als je er gaat wonen kan je ook een multisplit airco (met ontvochtigersfunctie) laten installeren, een andere optie is centrale of decentrale ventilatie.
pi_220553069
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is een vrijstaand huis. Het is mijn ouderlijk huis en na het overlijden van mijn moeder mijn eigendom, dus ik kan ermee doen wat ik wil. (Dankzij de overheid die erfbelasting eist van 20% van het hele vermogen, moet ik wel een hypotheek regelen. Ondanks het spaargeld van mijn lieve ma, ben ik dus niet rijk ;( )

Boven de kleinste slaapkamer (was oorspronkelijk een bergruimte maar met dakkapel groter gemaakt). Zo'n kleine 10 jaar geleden terug ramen vervangen met kunststof kozijnen - zonder ventilatie-roosters in het glas.

Hal aan voorkant van het huis met een open trap naar bovenverdieping. Tot vorig jaar stond de radiator in de hal aan, wat de stookkosten behoorlijk hoog maakte. Die heb ik nu zo laag mogelijk gezet, wat qua energie behoorlijk scheelt, echter er verscheen schimmel op de muur.

Ik zal later foto's en/of tekeningen plaatsen
Ik zou om te beginnen weer gaan stoken.
Ten tweede iets van een ventilator inbouwen zodat het huis mechanisch afgezogen wordt.
Ten derde isoleren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')