quote:Sportvliegtuig gecrasht langs A58 bij Ritthem
Een sportvliegtuig is dinsdagochtend gecrasht langs de A58 bij het Zeeuwse Ritthem, dat meldt een woordvoerder van de brandweer. Hulpdiensten, waaronder twee traumahelikopters zijn massaal onderweg.
De hulpdiensten kregen rond 08.45 uur meerdere 112 meldingen van automobilisten die de crash zouden hebben gezien. De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Ook twee traumahelikopters zijn onderweg.
Over de inzittenden is nog niets bekend.
Later meer.
quote:Naast de A58 bij Ritthem is een sportvliegtuig neergestort, dat meldt de Veiligheidsregio Zeeland. Het toestel kwam neer in een weiland naast de snelweg tussen Vlissingen en Middelburg.
Hulpdiensten zijn net aangekomen op de plek van de crash. Volgens een woordvoerder was er geen brand uitgebroken in het wrak.
Er zijn verder nog geen details bekend over het incident, zoals hoeveel mensen er aan boord waren van het vliegtuigje en hoe zij eraan toe zijn. Ook is nog onduidelijk wat er is misgegaan.
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Ook om de haverklap dat die vliegtuigjes uit de lucht vallen als het lekker weer is. Onbekwaamheid? Laksheid bij onderhoud? Geluk dat wij fatsoenlijke burgers zo’n ding niet op ons hoofd krijgen tot nu toe.
Volgens mij hebben die vlieglessen, is elke dinsdag en woensdagmorgen zo boven bepaalde gebieden in Zeeland.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:48 schreef de_boswachter het volgende:
Ook om de haverklap dat die vliegtuigjes uit de lucht vallen als het lekker weer is. Onbekwaamheid? Laksheid bij onderhoud? Geluk dat wij fatsoenlijke burgers zo’n ding niet op ons hoofd krijgen tot nu toe.
Denk niet dat deze geslaagd is of denk je van wel?quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die vlieglessen, is elke dinsdag en woensdagmorgen zo boven bepaalde gebieden in Zeeland.
Nee, dat vind ik ook.. niet veel hoop voor de inzittenden als ik dat zo ziequote:Op dinsdag 7 april 2026 09:24 schreef Goprolover het volgende:
Daar lijkt niet heel veel meer van over te zijn.
quote:Het vliegtuig, een Reims/Cessna F172P Skyhawk II, is door de crash in twee stukken gebroken. Daar omheen liggen talloze brokstukken.
Lekker lawaaierige rondjes vliegen boven verstedelijkt gebiedquote:Op dinsdag 7 april 2026 10:31 schreef qltel het volgende:
De vlucht van vanmorgen:
[ link | afbeelding ]
Wat? Klagen over een sportvliegtuigje over stedelijk gebied terwijl er 50 auto's per minuut voorbij komenquote:Op dinsdag 7 april 2026 10:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker lawaaierige rondjes vliegen boven verstedelijkt gebied![]()
Kunnen ze daar niet eens regels aan stellen. En maar cirkelen rrrrrrrrr rrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Want ja hun familie moet wel een leuke foto krijgen van het huis.
Ja. Bloedirritant.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:50 schreef JeMoeder het volgende:
Wat? Klagen over een sportvliegtuigje over stedelijk gebied terwijl er 50 auto's per minuut voorbij komen
Die vliegtuigjes cirkelen rondjes, vaak met vijf tegelijk. Net bromvliegen, ik heb bij Volkel gewoond en een volkstuin gehad nabij Zestienhoven, die vliegtuiggeluiden zijn beter te hebben als dat jankgeluid van die sportvliegtuigjes.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat? Klagen over een sportvliegtuigje over stedelijk gebied terwijl er 50 auto's per minuut voorbij komen
Sinds wanneer komt de A58 langs Rotterdam?quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:04 schreef Since2003 het volgende:
A58 Rotterdam? Daar zijn dan vast beelden van?
Dan valt het alsnog niet mee.quote:Op dinsdag 7 april 2026 13:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, boven bebouwde kom moeten ze minimaal op 1000 voet vliegen.
Hoor ik ook net op t nieuws ....quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:47 schreef JopieKlaassen het volgende:
Heb uit betrouwbare bron (lid van die vliegvereniging) vernomen dat het geen ongeluk was, maar zelfmoord.
Diep triest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |