abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220519102
De scharnieren van mijn Siemens koelkast zijn versleten, en omdat de koelkast alweer op leeftijd is, wil ik hem vervangen. Mijn koel-vries combinatie heeft een sleep-deur systeem, maar de koelkasten die ik op het oog heb, hebben veelal een deur-op-deur systeem.

Heeft iemand ervaring met het veranderen van een sleep-deur systeem naar een deur-op-deur?

Als het te doen is, dan stap ik liever over op een deur-op-deur systeem, want die koelkasten hebben veelal meer mogelijkheden/functies.
pi_220519116
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:58 schreef Jeroen68 het volgende:
De scharnieren van mijn Siemens koelkast zijn versleten, en omdat de koelkast alweer op leeftijd is, wil ik hem vervangen. Mijn koel-vries combinatie heeft een sleep-deur systeem, maar de koelkasten die ik op het oog heb, hebben veelal een deur-op-deur systeem.

Heeft iemand ervaring met het veranderen van een sleep-deur systeem naar een deur-op-deur?

Als het te doen is, dan stap ik liever over op een deur-op-deur systeem, want die koelkasten hebben veelal meer mogelijkheden/functies.
Dit kan.

Ik heb dit weliswaar laten doen, maar ik heb in mijn vorige huis de koelkast die er in zat, die inderdaad inbouw was én een sleep-deur systeem had, vervangen door een nieuwe koelkast, en dat werd toen ook d-o-d. Het uitpakken van de koelkast duurde langer dan dat monteren.

Volgens mij was toen ook het verhaal dat het wel van SD naar DoD ging, maar omgekeerd was lastiger. Hoe dan ook, hele gebeuren incl koelkast naar binnen doen en uitpakken en oude koelkast verwijderen duurde nog geen 1,5 uur.
pi_220519204
Top, bedankt, goed te weten.
Dan laat ik me er niet van weerhouden om een DoD koel/vrieskast te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')