abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 19:41:54 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508048
Mensen hier hebben toch voor ASN gekozen ivm duurzaamheid? Ik was enigszins verbaasd dat mijn RegioBank pas, goed tot maart 2028, vandaag werd vervangen door een ASN exemplaar :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220508178
Ach ja.
Het is een soort scheiding. Belastend, pijnlijk, en met het doorlopen van alle fases van rouw.
Niet voor het eerst, waarschijnlijk ook niet voor het laatst, en na elke keer is er minder band over. Het leven is een oefening in loslaten ofzo. En mijn moeder zal zijn losgelaten voordat ze overlijdt, en in veel opzichten is dat wat ze wil (en aan de andere kant is dat wat ze het meeste vreest).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220508213
Ik had je een andere situatie gegund :*
pi_220508279
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80

Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he :D
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
pi_220508329
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220508342
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:54 schreef sigme het volgende:
en na elke keer is er minder band over
:'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220508369
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:09 schreef sigme het volgende:
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
:Y

En
pi_220508397
Ha die onderste is gek :+
pi_220508459
De grootste breuk in mijn familie is tussen mijn vader en mijn broer en mijn broer met mijn zus en door gedoe met mijn niet altijd eerlijke moeder was er ook een breuk tussen mijn moeder en mijn broer.
HEEL ingewikkeld met familie-dingen zoals verjaardagen en huwelijken en feestdagen.
Vooral voor ons, andere zus en ik die er niks mee te maken hadden, want wie nodig je met wie uit en wie niet. Vermoeiend hoor en heel naar.

Als ik dan wel eens doorvroeg bij allebei de 'kampen' kwam er ook nooit een duidelijk antwoord wat er dan voor verschrikkelijks ooit was gebeurd waarom ze elkaar niet meer zagen. Sommige redenen klonken zwaarwegend, iets met zaak van mijn vader overnemen en geld gedoe.
Maar de andere kant had weer andere versie of zelfs een heel andere reden :?
pi_220508472
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
pi_220508481
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220508493
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
pi_220508535
Sterkte Vlindertje. Klinkt allemaal zwaar en onaangenaam :*

Kaatje, die dieren gaan er niet komen. J vind de zorg daarvoor te veel gedoe. Ik vind het enorm jammer. Maar ja, pfas is ook een ding dus misschien maar beter ook.

Succes met de curry!
Spoilers!
pi_220508541
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
Veel plezier :9
Spoilers!
pi_220508549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
Ja idd. Want toen moeder overleed kwam andere broer (waar ik al lang geleden mee gebroken heb) ineens toen ze nog leefde notabene, terminaal in haar bed lag, door haar kamer in lades en kasten alvast rausen of er nog iets te halen viel. :{w :r
pi_220508555
Goed, leukere zaken nu.
Mol kijken :D
pi_220508575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @:sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
Ik vermoed inderdaad meer schade dan vorige keer, wat tegelijkertijd ook spannend is, want vorige keer was het enkelbandjes ingescheurd. En dat maakt de kans dus groter dat er ook iets met die syndesmose is. Al kan het ook zijn dat de bandjes gewoon meer/heftiger zijn ingescheurd (of afgescheurd ipv ingescheurd), meer bandjes zijn ingescheurd, en/of nu niet alleen aan buitenkant enkel maar ook aan binnenkant enkel bandjes zijn in/afgescheurd, en hoeft het dus niet per se die syndesmose te zijn.

Maar dit is wel waar ik in mn hoofd veel mee bezig ben, aangezien ik veel te veel tijd heb om na te denken én mn gebruikelijke hoofd-leegmaak-activiteit dus niet kan. Dus ik ga daar nu actief weer uit stappen, want erover na denken hoe 'erg' het is gaat niks veranderen, dus dan kan ik net zo goed gewoon tot dinsdagochtend bij fysio wachten en horen wat zij zegt.

Handig zeg, 5x eten meteen! Hopelijk niet té pittig uitgevallen straks.. en anders bak Griekse yoghurt halen voor erbij ;)

Fijn dat de andere wel goede familiebanden maken dat het wat makkelijker is voor je, @sigme, al neemt dat natuurlijk niet alles weg. Het klinkt wel fijn wat je met de rest beschrijft! En wat een bezoek heb je gehad! Hoe lang blijven de pups eigenlijk nog minstens? Ben even kwijt hoe oud ze nou nu zijn.

@Blues ook lastig zeg! Zeker als je er wel rekening mee moet houden in vanalles, maar eigenlijk niet eens weet wat er nou precies aan de hand is.
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:00:44 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
Nou ja op de IJssel he :)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:25:32 #94
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508880
nog twee weken, tenminste voor @derLudolf . De echte die-hards gaan over 12 dagen al los *O*

Patattennaaier deel 16 *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220508981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
Mijn zusje en moeder hebben al veel vaker meer moeilijkheden gehad dan ik met moeders. En de situatie tussen moeder & mij is nu een gevolg van moeilijkheden tussen hun. Waarbij ook daar geldt dat dat komt door mijn moeders moeilijke gedrag.

Tussen mijn moeder en mijn broertje is het ook een tijd heeeeeeel moeilijk geweest, doordat hij op een gegeven moment een vriendin, nu zijn vrouw kreeg. Die is mentaal ook niet heel stabiel (en zo gek als een kwartje) maar die heeft wel voldoende verstand om UIT DE BUURT van mijn moeder te blijven en dat ging nogal ten koste van de hoeveelheid contact tussen moeder en broertje. Dat gaat tegenwoordig beter doordat broertje weer regelmatig langsgaat maar dan zonder vrouw. Enige tijd geleden vond mijn moeder het wel weer tijd 'om zichzelf eens op te dringen' (haar woorden!) en een etentje bij hem (en vrouwlief) thuis af te dwingen. Dat ging goed, pfew. Maar mijn schoonzus krijgt paniekaanvallen van zulke dingen - en terecht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:38:30 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508985
Maar ik heb hem wel al eerder dan PSM en Dennis :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:39:16 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508990
Wel jammer dat @Cat-astrophe afhaakte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:44:50 #98
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509036
Voor wie zich afvraagt of het nou echt zo boeiend is wat die treinennerds nou allemaal uitspoken? Het korte verhaal: Ja! Het lange verhaal: kijk zelf :P
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174

Good luck. Over een paar weken weer eentje O+ Travelsnacks never die *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 04-04-2026 22:04:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:45:14 #99
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509041
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Dit gaat nog wel een keertje goed komen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:53:15 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220509584
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')