abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220537222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waar haal je die waardes vandaan?

Google ai:
[..]
En als ik die vraag specificeer, dan staat er dat biomassa ongeveer 10% is van de 20% hernieuwbare energie. Dus ong 2% van de totale hoeveelheid energie?
Ja klopt, ik overschatte de hoeveelheid biomassa, die is 10-15% idd van de hernieuwbare energie. Ik heb de gegevens van Martien Visser, die de afgelopen jaren al goede voorspellingen deed over de vertragende toename van hernieuwbare energie. Voor 2026 gaf hij ook al aan dat het waarschijnlijk wat gaat tegenvallen vanwege de tegenvallende tenders bij wind op zee die wel ingecalculeerd zijn.

https://x.com/BM_Visser/status/2041409387579740245
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220537739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 21:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja klopt, ik overschatte de hoeveelheid biomassa, die is 10-15% idd van de hernieuwbare energie. Ik heb de gegevens van Martien Visser, die de afgelopen jaren al goede voorspellingen deed over de vertragende toename van hernieuwbare energie. Voor 2026 gaf hij ook al aan dat het waarschijnlijk wat gaat tegenvallen vanwege de tegenvallende tenders bij wind op zee die wel ingecalculeerd zijn.

https://x.com/BM_Visser/status/2041409387579740245
Maar opzich kan het denk ik best wel eens snel toenemen. Volgens mij vallen warmtepompen ook onder het kopje hernieuwbare energie en ik denk dat de hoeveelheid (thuis) accu's ook wel positieve effecten kunnen hebben. Maar de prijs is erg belangrijk, het moet goedkoper zijn om te verduurzamen en het liefst nog met zo'n goed mogelijk rendement.

Want dan kan je een grote groep aanspreken.
pi_220537868
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:38 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig is 99% van de mensen wel normaal en niet zo anti alles.
BNW is overigens wat deuren verder.
Ik ben niet anti alles, ben anti onzin.
Vaccinatie prima, mondkapje prima, avondklok bullshit.

En dan had je nog de imbecielen die zwaar over de maximumsnelheid heen gingen om op tijd te zijn om een avondklok boete te voorkomen _O-
pi_220540180
Groningen kan weer open:

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:22:12 #130
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_220548513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niets snappen van economie _O- _O- _O-
Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd kneus, maar ach. Maar goed dat jij alles zo goed doorziet. :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_220548623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Groningen kan weer open:

Bekijk deze YouTube-video
Volgens mij klopt die titel niet: hij zei dat bij de toeslagenaffaire de fraudeurs nu gezien worden als slachtoffer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220548890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij klopt die titel niet: hij zei dat bij de toeslagenaffaire de fraudeurs nu gezien worden als slachtoffer.
Ja, het moet natuurlijk pakkend klinken. Hij is van de Correspondent, zo sociaal en links als ze komen, maar hij zoekt dingen wel goed uit. Dus ik vind het erg geloofwaardig. Als hij zegt dat de schade door aardbevingen in Groningen in vrijwel alle gevallen een broodje aap verhaal is, opgeklopt door allerlei instanties en belangengroepen, dan neem ik dat voor waar aan.
pi_220549050
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220549077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het moet natuurlijk pakkend klinken. Hij is van de Correspondent, zo sociaal en links als ze komen, maar hij zoekt dingen wel goed uit. Dus ik vind het erg geloofwaardig. Als hij zegt dat de schade door aardbevingen in Groningen in vrijwel alle gevallen een broodje aap verhaal is, opgeklopt door allerlei instanties en belangengroepen, dan neem ik dat voor waar aan.
Dan trek je andere conclusies uit dat interview dan ik.
pi_220549121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Ook als die straat niet gesloten blijft. Die boten zijn langer dan 3 weken onderweg.

Men heeft geen idee wat er op ons afkomt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_220549123
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan trek je andere conclusies uit dat interview dan ik.
Vertel.
pi_220549252
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vertel.
Hij zegt niet dat het in alle gevallen een broodje aap is.

Verder is hij vrij gechargeerd over bepaalde zaken..
Maar in de kern heeft hij wel gelijk. De schadevergoeding is helemaal doorgeschoten.
Maar dat valt de overheid te verwijten, die eerst vrijwel niets uitkeerde, terwijl woning onbewoonbaar waren of dermate beschadigd dat de bewoners het te onveilig vonden.
En dan zei de NAM doodleuk dat dat niet door de aardbeving komt.

Nu krijgt iedereen met scheuren in het huis in bevingsgebieden 10.000 euro en 4.000 euro SNN subsidie voor verduurzaming.

Dat is een hoop geld. Maar de schade wordt versneld afgehandeld. Er wordt bovendien een nulmeting gemaakt en mocht er later meer schade blijken te zijn kun je dat niet verhalen. Pas bij een volgende beving wordt bij melding aan de hand van de nulmeting bepaald of er nieuwe schade is. Zo ja, dan krijg je (volgens mij) opnieuw een vast bedrag.

Die werkwijze scheelt een tijdrovende procedure en dat de herstelkosten hoger kunnen uitvallen dan 10.000 euro.

Dus uiteindelijk zal dat goedkoper uitvallen.
4.000 subsidie voor verduurzaming is een aardig bedrag.
Maar niet uniek voor Groningen
In de gemeente van mijn vader (in Friesland) kun je 3.000 subsidie krijgen.
En zo zullen er regionaal meer regelingen zijn in Nederland.

Er werd ook gezegd dat van elke euro 75 cent naar adviesbureaus gaat. Dat lijkt mij sterk, omdat zulke bureaus tot 13% courtage rekenen.
pi_220549892
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij zegt niet dat het in alle gevallen een broodje aap is.

Verder is hij vrij gechargeerd over bepaalde zaken..
Maar in de kern heeft hij wel gelijk. De schadevergoeding is helemaal doorgeschoten.
Maar dat valt de overheid te verwijten, die eerst vrijwel niets uitkeerde, terwijl woning onbewoonbaar waren of dermate beschadigd dat de bewoners het te onveilig vonden.
En dan zei de NAM doodleuk dat dat niet door de aardbeving komt.

Nu krijgt iedereen met scheuren in het huis in bevingsgebieden 10.000 euro en 4.000 euro SNN subsidie voor verduurzaming.

Dat is een hoop geld. Maar de schade wordt versneld afgehandeld. Er wordt bovendien een nulmeting gemaakt en mocht er later meer schade blijken te zijn kun je dat niet verhalen. Pas bij een volgende beving wordt bij melding aan de hand van de nulmeting bepaald of er nieuwe schade is. Zo ja, dan krijg je (volgens mij) opnieuw een vast bedrag.

Die werkwijze scheelt een tijdrovende procedure en dat de herstelkosten hoger kunnen uitvallen dan 10.000 euro.

Dus uiteindelijk zal dat goedkoper uitvallen.
4.000 subsidie voor verduurzaming is een aardig bedrag.
Maar niet uniek voor Groningen
In de gemeente van mijn vader (in Friesland) kun je 3.000 subsidie krijgen.
En zo zullen er regionaal meer regelingen zijn in Nederland.

Er werd ook gezegd dat van elke euro 75 cent naar adviesbureaus gaat. Dat lijkt mij sterk, omdat zulke bureaus tot 13% courtage rekenen.
Ja, ik woon in een Proeftuin Aardgasvrij en ik heb vier jaar geleden al een subsidie gekregen van 3.200 Euro voor verduurzaming en nu krijgen we er nog 1, van 3.500 Euro. Heel mooi natuurlijk, als je in een appartement van meer dan 50 jaar oud woont. Alleen zijn zonnepanelen en/of een warmtepomp niet echt opties, het zijn individuele subsidies en de stroom van het dak kan niet naar individuele huishoudens.

Maar het belangrijke is, dat er nu een betrouwbaar rapport ligt en we er mee verder kunnen. Niet meteen boren, maar de afwikkeling van de nog resterende zaken. En dat we er van kunnen leren dat volgende keer beter aan te pakken.

Ik vond het vooral interessant dat het duidelijkheid schept: de meeste mensen (waaronder ook ik) zijn er van overtuigd, dat we (of de NAM) de Groningers een hoop onrecht hebben aangedaan. En dat valt dus heel erg mee. Alhoewel de hele afhandeling zeker geen schoonheidsprijs verdient. En zo zijn verreweg de meeste fraudeurs uit de titel op het verkeerde been gezet of een flinke subsidie voorgehouden.
pi_220549985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ik woon in een Proeftuin Aardgasvrij en ik heb vier jaar geleden al een subsidie gekregen van 3.200 Euro voor verduurzaming en nu krijgen we er nog 1, van 3.500 Euro. Heel mooi natuurlijk, als je in een appartement van meer dan 50 jaar oud woont. Alleen zijn zonnepanelen en/of een warmtepomp niet echt opties, het zijn individuele subsidies en de stroom van het dak kan niet naar individuele huishoudens.

Maar het belangrijke is, dat er nu een betrouwbaar rapport ligt en we er mee verder kunnen. Niet meteen boren, maar de afwikkeling van de nog resterende zaken. En dat we er van kunnen leren dat volgende keer beter aan te pakken.

Ik vond het vooral interessant dat het duidelijkheid schept: de meeste mensen (waaronder ook ik) zijn er van overtuigd, dat we (of de NAM) de Groningers een hoop onrecht hebben aangedaan. En dat valt dus heel erg mee. Alhoewel de hele afhandeling zeker geen schoonheidsprijs verdient. En zo zijn verreweg de meeste fraudeurs uit de titel op het verkeerde been gezet of een flinke subsidie voorgehouden.
De slachtoffers uit de titel zijn er niet in Groningen.

Bij de toeslagenaffaire zijn degenen die daadwerkelijk fraudeur waren nu aangemerkt als slachtoffer.

Dat is in Groningen niet het geval.
pi_220550418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:22 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd kneus, maar ach. Maar goed dat jij alles zo goed doorziet. :')
Ach, als je het zelf maar gelooft of niet dan?
pi_220593807
quote:
KLM schrapt 160 vluchten wegens hoge kerosineprijs, retourtickets langeafstandsvluchten 100 euro duurder
https://www.ed.nl/binnenl(...)ro-duurder~aae1b4d0/
  donderdag 16 april 2026 @ 16:56:32 #143
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220593977
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:45 schreef nostra het volgende:
Ondertussen in Ierland:

https://nos.nl/l/2609938
Wat willen ze dan? Dat de overheid geld bij drukt om de accijnsverlaging te financieren? :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220593994
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:45 schreef nostra het volgende:
Ondertussen in Ierland:

https://nos.nl/l/2609938
quote:
Bij de Ierse regering bestaat ondertussen de angst dat zelfs hulpdiensten zonder brandstof komen te zitten. Het leger staat inmiddels klaar om in te grijpen.
:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220594090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nah, de boeren denken gewoon: "Wij duurdere brandstof? Dan niemand brandstof!" Ze begrijpen niet helemaal hoe het werkt.
pi_220598698
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')