abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2026 @ 14:03:03 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220492022
Sinds 19 maart is Crimson Desert eindelijk speelbaar! Na jaren wachten kunnen we nu zelf ontdekken wat Pearl Abyss heeft neergezet.

Wat voor game is het?

Crimson Desert is een open wereld actie-RPG met een sterke focus op singleplayer en verhaal. Je speelt als Kliff, leider van een groep huurlingen, in de brute en chaotische wereld van Pywel.

In tegenstelling tot Black Desert Online (van dezelfde ontwikkelaar) ligt hier de nadruk veel meer op een verhalende ervaring in plaats van een MMO-structuur.

Platforms

De game is nu beschikbaar op:
PlayStation 5 (base en pro)
Xbox Series X|S
PC

Wat kun je verwachten?

🌍 Enorme open wereld met veel variatie
⚔️ Zware, realistische combat met physics
🐎 Vrijheid in verkennen (klimmen, paardrijden, zwemmen)
🎭 Verhaalgedreven campaign
🔥 Grote veldslagen en boss fights

Veel mensen vergelijken het met:

The Witcher 3: Wild Hunt
Red Dead Redemption 2

Eerste reacties?

De eerste spelers zijn inmiddels los.

Wat opvalt:

Graphics en wereld worden veel geprezen
Combat voelt zwaar en impactvol
Performance verschilt per platform (vooral PC afhankelijk van specs)

Discussie 🔥

Hoe bevalt de game tot nu toe?
Is dit wat je ervan verwachtte?
Bugs / performance issues?
Beste momenten tot nu toe?

Drop je ervaringen, screenshots en tips hieronder! 👇

Handige linkjes:
https://crimsondb.gg
https://crimsondb.gg/weapons (overzicht van alle wapens)
https://crimsondb.gg/map (interactieve map met alle POI's)

[ Bericht 10% gewijzigd door 2dope op 07-04-2026 14:12:45 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220492637
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 14:01 schreef StateOfMind het volgende:
Speel op 55" oled scherm met 120Hz, op zo'n 1,8 meter afstand, dikke prima
Dat snap ik. Ik ben juist blij dat mijn RTX 5080 eindelijk eens volledig benut wordt. Voor pc gaming vind ik 32 inch perfect, omdat je hele zichtveld, inclusief je periferie goed wordt benut. De omgevingen zijn zo groot en uitgestrekt dat het echt voelde alsof ik zelf in een soort Grand Canyon stond. De 5080 handelt ray reconstruction perfect waardoor alles bijna fotorealistisch oogt.
greetings and salutations
pi_220492684
Ik heb ook een 32 inch monitor en vind ik ook het fijnst, maar nu staat mijn pc naast m'n 55 inch tv, lekker op de bank gamen. Zou willen dat ik ray reconstruction kon aanzetten, mijn 4070 trekt dat alleen niet. De graphics zijn evengoed vaak om van te kwijlen. :9~
pi_220492940
En op pc kun je ook gewoon elke controller aansluiten, zowel Playstation als Xbox controllers werken prima. De Xbox controller is meestal direct plug and play in vrijwel elke game.

Daarnaast heb ik meerdere monitors en een tv aangesloten, dus ik kan net zo goed op de bank gaan zitten en op een groot scherm spelen. In dat opzicht kun je een pc eigenlijk gewoon gebruiken als een soort overpowered console.
greetings and salutations
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2026 @ 16:33:29 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220493063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
32 inch is de sweetspot voor pc’s.
Dat lijkt me geheel persoonlijk, ik heb een 49 inch en zou niet meer terug willen (hetzelfde zei ik overigens bij mijn vorige monitor, wat een 34 inch, eveneens curved monitor was).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2026 @ 16:35:13 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220493075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:12 schreef -Deluzion- het volgende:
In dat opzicht kun je een pc eigenlijk gewoon gebruiken als een soort overpowered console.
Mind = blown
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 2 april 2026 @ 17:32:38 #7
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220493366
De wereld vanuit een luchtballon _O_ wauw

Viel er alleen uit voor ik een screenshot kon maken :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 2 april 2026 @ 17:35:40 #8
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220493381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:32 schreef Divje het volgende:
De wereld vanuit een luchtballon _O_ wauw

Viel er alleen uit voor ik een screenshot kon maken :+
Ik vond laatst ergens een Knowledge uit een boek of zo waar over een luchtballonnen gesproken werd, dus ik had een vermoeden dat zoets er wel in zou zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 april 2026 @ 19:34:35 #9
447051 crew  Peejtur
pi_220494509


Large bag. 10 slots. Wordt blijkbaar na 6 of 7 ingame uren ververst en kan je nog een keer. Heb hem net gevonden.
  donderdag 2 april 2026 @ 19:59:36 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220494869
Ben net aangekomen bij, denk ik, dat huis met die martelkelder waar iemand vroeg na de launch al was geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:52:54 #11
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220495821
Niet te bevatten hoe ongelooflijk groot de game is _O_

Heb er nu 40-ish uur in zitten, en omdat 'aanbevolen' wordt om eerst tot en met chapter 4 te spelen (zo begreep ik) om de belangrijkste skills te krijgen, heb ik besloten om dat eerst te doen.

Ben nu op op weg naar Reed Devil (ergens eind chapter 3 denk ik).

En als ik kijk op de map welk deel ik 'unfogged' heb in die 40 uur, en dat dat nog lang niet alles is van Hernand, en wat ik nog te gaan heb in de hele game, bizar _O_

En de game is zo rijk en bomvol, en tegelijkertijd kun je ook een heleboel missen, dat het geen moment verveelt.

En audiovisueel een pareltje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 april 2026 @ 21:54:40 #12
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220495839


Dat lichte/witte deel is unfogged nu, na 40 uur.
En zelfs daar ben ik bij lange na nog niet overal geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 april 2026 @ 22:07:10 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220495982
Ik las ergens dat je de bij kerktorens aan de bel moet trekken om meer gebieden van de kaart zichtbaar te maken, ik ga dat morgen eens proberen wanneer ik weer tijd heb om te spelen.
pi_220496389
dlss 3.10.6 is uit, en maakt het beeld weer net even iets scherper, voor pc spelers uiteraard en Nvidia.
greetings and salutations
pi_220496483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:07 schreef Momo het volgende:
Ik las ergens dat je de bij kerktorens aan de bel moet trekken om meer gebieden van de kaart zichtbaar te maken, ik ga dat morgen eens proberen wanneer ik weer tijd heb om te spelen.
Ik had daar wel spijt van want toen kon ik niet meer zien waar ik al geweest was, nu doe ik het voortaan een stuk later want het is gebonden aan een quest. Wat dat betreft mis ik wel zoiets als Hero's path in Zelda, daar kon je op de map precies zien waar je allemaal was geweest.
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:07:33 #16
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220497168






Wat een prachtige game _O_

En de boormeneer is kapot inmiddels, hoera. Dank voor de tips @StateOfMind

En ik heb inmiddels een hond. Goede hond.
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:09:28 #17
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220497172
Enige eigen frustratie ding is dat ik tegenwoordig een controller met drift heb en ik geen zin heb om 70 euro voor een nieuwe te betalen. Zijn er geen goedkopere?
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:23:37 #18
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220497213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:07 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een prachtige game _O_

En de boormeneer is kapot inmiddels, hoera. Dank voor de tips @:StateOfMind

En ik heb inmiddels een hond. Goede hond.
Heb zulke RDR2 flashbacks bij je eerste screen _O_

Ook ingame trouwens.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:28:06 #19
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220497238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:09 schreef Scrummie het volgende:
Enige eigen frustratie ding is dat ik tegenwoordig een controller met drift heb en ik geen zin heb om 70 euro voor een nieuwe te betalen. Zijn er geen goedkopere?
Zou gewoon even wachten tot ergens een aanbieding is en tot die tijd gefrustreerd blijven :@ Of als echte Feyenoorder je mediamarkt punten innen voor korting :7
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:28:14 #20
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220497240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:23 schreef Divje het volgende:

[..]
Heb zulke RDR2 flashbacks bij je eerste screen _O_

Ook ingame trouwens.
Ja, 100%. Het heeft hetzelfde vermogen om jezelf compleet te verliezen in de wereld. Prachtig gedaan.
  vrijdag 3 april 2026 @ 08:30:44 #21
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220497252
Merk trouwens ook dat als er veel (véél) enemies op je scherm verschijnen de fps wel beschamend hard dropt :')

Bij 1 fort crashte de hele game ook nadat eerst het geluid flinke distortie ging vertonen waarna de fps in de 20 dook. En gisteren in chapter 6 (iykyk) dook het ook tot in de lage twintigers _O-

Balanced mode op de Pro trouwens. Heb particles op 30 ofzo gezet want op 100 is de fps soms ook niet te doen. Ook in het kamp ~30fps ofzo.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 3 april 2026 @ 12:49:34 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220498781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:09 schreef Scrummie het volgende:
Enige eigen frustratie ding is dat ik tegenwoordig een controller met drift heb en ik geen zin heb om 70 euro voor een nieuwe te betalen. Zijn er geen goedkopere?
3rd party merken, maar persoonlijk zou ik dat niet kopen, heb liever origineel.

Mijn OG launch controller heeft destijds stickdrift gehad, na anderhalf jaar, en die is toen netjes onder de garantie omgeruild.

En later nog een rode.
Die had geen garantie meer, en heb ik toen laten repareren bij zo'n winkeltje in Nijmegen, voor 25 euro.

Het barst overal van de telefoonreparatiewinkeltjes (3 maal woordwaarde *O*), waarschijnlijk kunnen die het ook wel maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 12:59:22 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220498855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:07 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een prachtige game _O_

En de boormeneer is kapot inmiddels, hoera. Dank voor de tips @:StateOfMind

En ik heb inmiddels een hond. Goede hond.
Heb inmiddels mijn gear naar level 4 gebracht, en ga straks richting mijn 4e boss, Reed.

Heb tot nu toe qua speciale wapens en armour alleen een zwaard van een boss als loot gekregen.

En één armour piece van een armour set gevonden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:06:10 #24
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220498913
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
3rd party merken, maar persoonlijk zou ik dat niet kopen, heb liever origineel.

Mijn OG launch controller heeft destijds stickdrift gehad, na anderhalf jaar, en die is toen netjes onder de garantie omgeruild.

En later nog een rode.
Die had geen garantie meer, en heb ik toen laten repareren bij zo'n winkeltje in Nijmegen, voor 25 euro.

Het barst overal van de telefoonreparatiewinkeltjes (3 maal woordwaarde *O*), waarschijnlijk kunnen die het ook wel maken.
Ah thanks, dat ga ik eens checken dan. 3rd party sta ik ook wel voor open, maar wat ik zag op bol.com nog steeds wel relatief aan de prijs.
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:39:31 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ah thanks, dat ga ik eens checken dan. 3rd party sta ik ook wel voor open, maar wat ik zag op bol.com nog steeds wel relatief aan de prijs.
Als het niet eens zoveel scheelt dan gewoon een originele :Y



Die Remix Green ziet er wel mooi uit :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:50:35 #26
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220499350
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als het niet eens zoveel scheelt dan gewoon een originele :Y

[ afbeelding ]

Die Remix Green ziet er wel mooi uit :Y
Ja, net een midnight black versie gekocht. Morgen eindelijk frustratieloos spelen lol
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:53:48 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220499368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, net een midnight black versie gekocht. Morgen eindelijk frustratieloos spelen lol
^O^

Heb zelf een Chroma Pearl, een Volcanic Red en een witte uiteraard die bij mijn Pro zat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220499900
Hoe is de dualsense support in deze game qua adaptive triggers en haptics?
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:53:06 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220501262
Ok tip discard geen "swarm of bees" uit je inventory in een dorp want die hebben schijnbaar iemand gekilled en nu heb ik een 20s bounty :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:56:43 #30
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220501276
:D

Had een tijd geleden ook een oranje hagedis gevangen, maar toen verloor ik ook heel rap mijn health :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 19:15:07 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220501374
Ik ging die Quarry leeg maken niet zo ver van het begin dorp, die bitches blijven maar spawnen.
pi_220501404
Volgens mij had ik die kamp missies een heel stuk eerder moeten doen, nu krijg ik tutorials van dingen die ik al heel vaak heb gedaan. :')
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 19:20:44 #33
38824 crew  Droopie
pi_220501409
Dat wazige randje om je personage heen? Dat is iets wat je niet kan veranderen op de ps5?

Of is dat een bug of hoort dat ofzo..

Vanmiddag gekocht, las dat het echt een must play spel is, ongeacht of het je genre is :P
Hell To The Liars
  vrijdag 3 april 2026 @ 19:40:12 #34
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220501555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:15 schreef Momo het volgende:
Ik ging die Quarry leeg maken niet zo ver van het begin dorp, die bitches blijven maar spawnen.
Karim Quarry, iets in het Noorden?

Daar zit een bossfight en quest aan vast.

Dus wellicht heb je die nog niet gedaan en dat ze daarom respawnen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 19:46:26 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220501604
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:20 schreef RaXz het volgende:
Volgens mij had ik die kamp missies een heel stuk eerder moeten doen, nu krijg ik tutorials van dingen die ik al heel vaak heb gedaan. :')
Wordt sowieso 'geadviseerd' om eerst/zo snel mogelijk tot en met Chapter 4 te spelen, omdat je dan pas de belangrijkste skills hebt.

Maar hier na 38 uur pas in Chapter 3
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220501688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:15 schreef Momo het volgende:
Ik ging die Quarry leeg maken niet zo ver van het begin dorp, die bitches blijven maar spawnen.
Klopt, ik had dat ook en dat blijft doorgaan totdat je het hebt bevrijdt. Er worden in de HUD dan gebouwen aan gegeven die je kan slopen, die kan je vinden door met je lataarn rond te kijken met L1. Met de lataarn kan je ook plekken in de verte spotten zoals je met blinding flash kan.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:23:16 #37
511221 Hetekip
Depressief
pi_220502383
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wordt sowieso 'geadviseerd' om eerst/zo snel mogelijk tot en met Chapter 4 te spelen, omdat je dan pas de belangrijkste skills hebt.

Maar hier na 38 uur pas in Chapter 3
20 uur en in chapter 7 hoe kan je 38 uur doen over chapter 3?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:24:22 #38
511221 Hetekip
Depressief
pi_220502390
ik vind dat het spel dingen heel slecht uitlegt buiten de mainquest weet ik niet goed wat te doen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220502394
3 nieuwe dingen ervaren.

1, Vallende sterren! wow dat was best tof en verrassend om te zien.

2, sneeuw, wordt zeer realistisch weergegeven.

3, de eerste Crash to Desktop, ach het kan een keer gebeuren, de eerste keer na een uurtje of 30.
greetings and salutations
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:27:38 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220502424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:23 schreef Hetekip het volgende:

[..]
20 uur en in chapter 7 hoe kan je 38 uur doen over chapter 3?
Rustig exploren en veel side activities en zo doen.
Er is zoveel te zien en doen.

Ik denk dat er hier nog wel mensen zijn die er nog veel meer uren in hebben zitten en minder ver zijn, qua main quest.

Ik ben sowieso niet iemand die keihard door main quests ragt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220502426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:24 schreef Hetekip het volgende:
ik vind dat het spel dingen heel slecht uitlegt buiten de mainquest weet ik niet goed wat te doen.
Je moet veel zelf uitzoeken, je handje wordt als het ware niet vastgehouden, dat was het doel ook.
greetings and salutations
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:29:51 #42
511221 Hetekip
Depressief
pi_220502444
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Rustig exploren en veel side activities en zo doen.
Er is zoveel te zien en doen.

Ik denk dat er hier nog wel mensen zijn die er nog veel meer uren in hebben zitten en minder ver zijn, qua main quest.

Ik ben sowieso niet iemand die keihard door main quests ragt.
Ja, ik ben nu vooral aan het upgraden maar ik vind dat er niet zo heel veel te doen is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Je moet veel zelf uitzoeken, je handje wordt als het ware niet vastgehouden, dat was het doel ook.
Maar zo gek veel is er niet te doen, ja je kan wat bandit camps klaren of zo, maar het is niet dat je echt heel veel events of zo tegenkomt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:31:17 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220502454
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:24 schreef Hetekip het volgende:
ik vind dat het spel dingen heel slecht uitlegt buiten de mainquest weet ik niet goed wat te doen.
Je ziet op de minimap soms paarse stipjes of iconen.
En oranje stipjes.

Die geven je vaak side activities en side quests en dergelijke.

Maar de kracht van de game is de wereld zelf.
Zoveel te ontdekken en te doen, buiten de quests om.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:32:44 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220502464
De game wereld is enorm rijk en bomvol.
Maar tegelijkertijd kan je ook een heleboel missen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:37:02 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220502492
Over missen gesproken, mooi voorbeeld.

Iedereen en zijn moeder (behalve weeskinderen) heeft het over die Hwando Katana die je heel vroeg kunt vinden.

Ik was nu eigenlijk benieuwd wáár dan, dus ff internet geraadpleegd.
En die kun je dus letterlijk na de tutorial vinden.
Maar dus ook volledig missen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:57:09 #46
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220502642
Ik blijf het zeggen, way een verschrikkelijk mooie game _O_ _O_ _O_

Ben nou net aan die chapter 4 main quest begonnen, en dat is ook weer een verschrikkelijk mooie omgeving.
Met in de verte bergen met bomen en watervallen, en verderop bergen met sneeuw erop.

En alles wat je ziet, kun je naar toe.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:04:51 #47
511221 Hetekip
Depressief
pi_220503016
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
Over missen gesproken, mooi voorbeeld.

Iedereen en zijn moeder (behalve weeskinderen) heeft het over die Hwando Katana die je heel vroeg kunt vinden.

Ik was nu eigenlijk benieuwd wáár dan, dus ff internet geraadpleegd.
En die kun je dus letterlijk na de tutorial vinden.
Maar dus ook volledig missen.
Oh shit, ja ik heb die ook niet....

Ik heb gewoon het deluxe edition harnas en shit... Ik wil een nieuw harnas zit in chapter 6 maar ben wel teleurgesteld dat er niet zoveel loot dropped ik zou het wel tof vinden als ik een set kon vinden of zo.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:20:51 #48
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220503090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:04 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Oh shit, ja ik heb die ook niet....

Ik heb gewoon het deluxe edition harnas en shit... Ik wil een nieuw harnas zit in chapter 6 maar ben wel teleurgesteld dat er niet zoveel loot dropped ik zou het wel tof vinden als ik een set kon vinden of zo.
Exploren, exploren, exploren.

Het barst naar het schijnt van de armour sets, en wapens, in de game, maar je moet alles zelf vinden.

Je vind ook geen compleet armour op 1 plek, nee, elk onderdeel (schoenen, helm, etcetera) ligt ergens anders.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:21:46 #49
511221 Hetekip
Depressief
pi_220503098
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Exploren, exploren, exploren.

Het barst naar het schijnt van de armour sets, en wapens, in de game, maar je moet alles zelf vinden.

Je vind ook geen compleet armour op 1 plek, nee, elk onderdeel (schoenen, helm, etcetera) ligt ergens anders.
Ja misschien moet ik wat meer gaan 'zoeken.'
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220503110
Nature's Echo is echt sterk, echt goed om naar toe te werken. Ik had veel moeite met een eindbaas, en die was een echt een eitje met die skill.

Ik zit nu aan het einde van chapter 7, nu maar even weer doen en dan weer verder met het kamp.
pi_220503123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja misschien moet ik wat meer gaan 'zoeken.'
Ja, ik heb zelf wel gezocht maar ook nog geen harnas kunnen vinden, dus maar eentje gecraft en die abyss gears gegeven. De meeste harnassen die ik heb kwamen vooral als reward voor het verslaan van eindbazen, wel schoenen en handschoenen gevonden achter watervallen. Die zijn ook vaak de moeite om te checken, vooral letten op gestalpelde stenen, dat betekent dat er iets achter een waterval zit.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:28:22 #52
511221 Hetekip
Depressief
pi_220503137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:26 schreef RaXz het volgende:

[..]
Ja, ik heb zelf wel gezocht maar ook nog geen harnas kunnen vinden, dus maar eentje gecraft en die abyss gears gegeven. De meeste harnassen die ik heb kwamen vooral als reward voor het verslaan van eindbazen, wel schoenen en handschoenen gevonden achter watervallen. Die zijn ook vaak de moeite om te checken, vooral letten op gestalpelde stenen, dat betekent dat er iets achter een waterval zit.
Thanks, hoe ver ben jij? Ik wil een boerderij unlocken in het kamp maar dat lukt mij niet. Ik heb chapter 6 afgerond maar dat is denk ik nog niet ver genoeg.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220503155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:28 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Thanks, hoe ver ben jij? Ik wil een boerderij unlocken in het kamp maar dat lukt mij niet. Ik heb chapter 6 afgerond maar dat is denk ik nog niet ver genoeg.
Bijna in chapter 8, ik zou ook wel een boerderij willen, is dat met de missies van het kamp?
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:31:32 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220503157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja misschien moet ik wat meer gaan 'zoeken.'
Dat, dat is de kern van de game.

Echt overal kán wat liggen.

2 tips, van wat ik gisteren en vandaag gevonden heb, 1 wapen en 1 onderdeel van een armour set:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En achter bepaalde watervallen, met een stapel stenen in de buurt, schijn je ook gear en wapens te kunnen vinden.

Al ben ik die zelf nog niet tegen gekomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:32:22 #55
511221 Hetekip
Depressief
pi_220503162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:30 schreef RaXz het volgende:

[..]
Bijna in chapter 8, ik zou ook wel een boerderij willen, is dat met de missies van het kamp?
Ja met die kamp missies...
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:43:19 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220503226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja misschien moet ik wat meer gaan 'zoeken.'
En wat ik zojuist geleerd heb, als je je Kuku pot enhanced, kun je blijkbaar ook gear craften mbv Blueprints, die je weer kan bemachtigen via Faction quests en Witches.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:44:15 #57
511221 Hetekip
Depressief
pi_220503231
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En wat ik zojuist geleerd heb, als je je Kuku pot enhanced, kun je blijkbaar ook gear craften mbv Blueprints, die je weer kan bemachtigen via Faction quests en Witches.
Die kuku pot snap ik dus de ballen van.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:46:14 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220503246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:44 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Die kuku pot snap ik dus de ballen van.
Er zijn zó ontzettend veel diep uitgewerkte mogelijkheden en mechaniscs in deze game _O_

Bij nieuwe informatie maak ik altijd een screenshot, omdat het te veel is om te onthouden :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220503321
Als je weer met die gozer praat waar je die kukupot van hebt gekregen dan kan je een hele upgrade diagram openen met heel veel upgrades, ik heb er nog geeneen unlocked dus bij mij hebben ze allemaal een vraagteken. Binnenkort maar eens van die Sanctums doen voor de witches, misschien unlock ik dan wat.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:09:24 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220503343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:03 schreef RaXz het volgende:
Als je weer met die gozer praat waar je die kukupot van hebt gekregen dan kan je een hele upgrade diagram openen met heel veel upgrades, ik heb er nog geeneen unlocked dus bij mij hebben ze allemaal een vraagteken. Binnenkort maar eens van die Sanctums doen voor de witches, misschien unlock ik dan wat.
Morgen maar eens checken, PS5 net uitgezet, mijn gewrichten vonden het mooi geweest voor vandaag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 april 2026 @ 08:53:12 #61
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220504070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:23 schreef Hetekip het volgende:

[..]
20 uur en in chapter 7 hoe kan je 38 uur doen over chapter 3?
116uur en in chapter 7 hier :P Kamp lvl 100, ranch vol met diertjes die groeien als je ze voert _O_ , Conversion op 100% door donaties bij kerken zodat je volle bonusen krijgt bij missions.

Al m'n wapens en gear nu op refinement 7 en 8 en gevechten zijn echt heerlijk O+

Als je een waterval ziet en er staat een klein pilaartje kan je met de stab attack door de waterval een grot in, daar kan je armour of wapens vinden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Divje op 04-04-2026 08:58:34 ]
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:28:13 #62
511221 Hetekip
Depressief
pi_220504266
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:53 schreef Divje het volgende:

[..]
116uur en in chapter 7 hier :P Kamp lvl 100, ranch vol met diertjes die groeien als je ze voert _O_ , Conversion op 100% door donaties bij kerken zodat je volle bonusen krijgt bij missions.

Al m'n wapens en gear nu op refinement 7 en 8 en gevechten zijn echt heerlijk O+

Als je een waterval ziet en er staat een klein pilaartje kan je met de stab attack door de waterval een grot in, daar kan je armour of wapens vinden.
Ik vind geen nieuwe kameraden meer, Marius is weg. Ik wil ook de boerderij.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:36:39 #63
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220504321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:28 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik vind geen nieuwe kameraden meer, Marius is weg. Ik wil ook de boerderij.
Ik heb er 37 en 1 van hun heeft een kamp missie om de ranch te bouwen, een ander heeft de missie om de boomgaard te bouwen.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 10:49:21 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220504630
Nieuwe Patch zie ik. Ik heb nu 16 uur gespeeld en ben in hoofdstuk 3. Eerst alleen Main Quest gedaan tot begin hoofdstuk 3, laatste helft vooral omgeving rond dorp verkennen en side quests doen. Ben wel mijn Main Quest kwijt nu, maar die vind ik vast wel weer.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:19:43 #65
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220504770
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 11:28:31 #66
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504805
"Megapatch" _O- De "major updates" zijn:

1) helm cosmetic uitschakeloptie
2) meer opslagruimte in je kamp

Also, een dude die een filmpje maakt waarin 'ie letterlijk de patchnotes voorleest _O_
Bedankt voor het voorlezen meneer
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  FOK!Fotograaf zaterdag 4 april 2026 @ 11:30:16 #67
364681 over_hedge
pi_220504810
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:28 schreef 2dope het volgende:
"Megapatch" _O- De "major updates" zijn:

1) helm cosmetic uitschakeloptie
2) meer opslagruimte in je kamp

Also, een dude die een filmpje maakt waarin 'ie letterlijk de patchnotes voorleest _O_
Bedankt voor het voorlezen meneer
Je mist het belangrijkste stuk van de patch.

Added 1 new armor set and helmet for cats.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 11:30:54 #68
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:36 schreef Divje het volgende:

[..]
Ik heb er 37 en 1 van hun heeft een kamp missie om de ranch te bouwen, een ander heeft de missie om de boomgaard te bouwen.
Ik heb echt totaal de behoefte niet om tijd te besteden aan dat kamp... Krijg je daar ook veel rewards voor als in unieke upgrade materials (Scolecite Ore?) of abyss gears? Want dan moet ik er misschien toch maar aan geloven
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 11:33:12 #69
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504829
Deze is wel ideaal trouwens:

https://crimsondb.gg/

Meest complete wiki/db so far. En de interactive map:

https://interactivemaps.gg/crimson-desert/pywel
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:35:46 #70
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220504839
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:30 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ik heb echt totaal de behoefte niet om tijd te besteden aan dat kamp... Krijg je daar ook veel rewards voor als in unieke upgrade materials (Scolecite Ore?) of abyss gears? Want dan moet ik er misschien toch maar aan geloven
Je kan materials en gear kopen bij verschillende vendors en die krijgen extra's als je hun trust maxed. Je kan bloodstone en scoliosis en meer kopen :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 11:37:38 #71
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:35 schreef Divje het volgende:

[..]
Je kan materials en gear kopen bij verschillende vendors en die krijgen extra's als je hun trust maxed. Je kan bloodstone en scoliosis kopen :Y
Verschillende vendors in je eigen kamp bedoel je dan toch? Dat is op zich wel leip... Klinkt wel als veel werk :+ Moet je eerst een shit-ton aan van die faction missies doen zeker
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:39:55 #72
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220504854
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:37 schreef 2dope het volgende:

[..]
Verschillende vendors in je eigen kamp bedoel je dan toch? Dat is op zich wel leip... Klinkt wel als veel werk :+ Moet je eerst een shit-ton aan van die faction missies doen zeker
Ja in je eigen kamp :Y heb alle requests enzo ook gedaan voor extra trust. Je krijgt ook een furniture shop voor je huisje, een Dyer, jewelery enzo

Faction missies valt mee dacht ik, vooral rumours van Marius
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:43:18 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220504865
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:39 schreef Divje het volgende:

[..]
Ja in je eigen kamp :Y heb alle requests enzo ook gedaan voor extra trust. Je krijgt ook een furniture shop voor je huisje, een Dyer, jewelery enzo

Faction missies valt mee dacht ik, vooral rumours van Marius
Ik las Airfryer :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:44:40 #74
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220504868
Ben er alleen nog niet uit wat m'n 100k camp upgrade precies gedaan heeft _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 11:52:30 #75
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504889
Gisteravond wel Kearush ge-no-hit c_/ Las later dat er een 'mechanic' is dat je aan z'n rug kan hangen ofzo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games zaterdag 4 april 2026 @ 12:17:16 #76
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220504975
Ze gaan bij de volgende patch naar verluidt eindelijk zorgen dat je je schild kunt unequippen. Zou potdomme tijd worden
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:52:40 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220505106
Omgevingstemperaruur is blijkbaar ook van invloed, kwam ik gisteren achter.

Zag vlakbij die Kiln quest/puzzel (die overigens erg tof was, en schitterend in de nacht) een grote waterval op een berg.
En op een gegeven moment hoe hoger ik kwam, begon het scherm langzaam te 'bevriezen'.

Dus was mijn gear daar niet geschikt voor :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220506306
Dat bevriezen is niet zo heel erg, volgens mij vult je stamina dan een stuk langzamer. Eergisteren kwam ik op een plek waar een sneeuwstorm heerst, die deed wel damage en ik was daar weer heel snel weg.

Vandaag ga ik eindelijk eens beginnen aan de quests voor de Witches, en maar wat meer exploren in Pailune, de sfeer is daar echt een stuk anders dan in Hernand.
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:58:07 #79
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220506327
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
Omgevingstemperaruur is blijkbaar ook van invloed, kwam ik gisteren achter.

Zag vlakbij die Kiln quest/puzzel (die overigens erg tof was, en schitterend in de nacht) een grote waterval op een berg.
En op een gegeven moment hoe hoger ik kwam, begon het scherm langzaam te 'bevriezen'.

Dus was mijn gear daar niet geschikt voor :D
Je vroeg je na 40 uur nog niet af wat dat rood/geel/groen/blauwe metertje naast je map voorstelde? :D

Draag nu standaard iets van 8 outfits mee, bandits/pirates/jackals/bears vermommingen enzo en verschillende cloaks met resistances :@

M'n main cloak heeft lvl 7 fire restistance tho, en een petrification immunity op m'n armour. Bitchmuth got nothing on me anymore :7
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:01:37 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220506352
Ik dacht dat dat iets voor skills of Axiom dingesen of zo was, nooit aandacht aan besteed.

Maar nu je het zegt, wel logisch ja, groen is goed, rood is warm, blauw is koud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:04:20 #81
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220506367
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik dacht dat dat iets voor skills of Axiom dingesen of zo was, nooit aandacht aan besteed.

Maar nu je het zegt, wel logisch ja, groen is goed, rood is warm, blauw is koud.
Links naast je map is je xp metertje, elke x als die volloopt krijg je een abyss artifact. Heb nu ook 30% extra xp gain dus dat tikt wel aan :D

Even gekeken in m'n skilltree en heb er 120 gebruikt :') weet niet of wapen upgrades daar ook bij meetellen.. Heb ook nog een stuk of 18 in m'n inventory waar ik de challenges nog voor moet doen..
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:12:19 #82
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220507350
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:14:29 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220507367
Ah, stroomstoring voorbij *O*

Zo maar eens de PS5 aanslingeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:50:46 #84
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220508132
Ik geniet echt met volle teugen van deze game.
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:52:41 #85
511221 Hetekip
Depressief
pi_220508150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:52 schreef RaXz het volgende:
Dat bevriezen is niet zo heel erg, volgens mij vult je stamina dan een stuk langzamer. Eergisteren kwam ik op een plek waar een sneeuwstorm heerst, die deed wel damage en ik was daar weer heel snel weg.

Vandaag ga ik eindelijk eens beginnen aan de quests voor de Witches, en maar wat meer exploren in Pailune, de sfeer is daar echt een stuk anders dan in Hernand.
Waar je die fakkels kan aanmaken? Kwamen vagen vijanden die in de lucht zweefde kreeg ze niet geraakt, was echt bout. Snel weggegaan daar.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:53:00 #86
511221 Hetekip
Depressief
pi_220508156
Ik heb mijn kamp nu wat uitgebreid en ga die witch quests doen.

game is wel leuk
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:53:02 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220508157


Ik zat net te kijken bij nieuwe artikelen bij de Appie.
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:53:29 #88
511221 Hetekip
Depressief
pi_220508161
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zat net te kijken bij nieuwe artikelen bij de Appie.
geinig in Duitsland koop ik een fles cola voor dat bedrag :')
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:05:39 #89
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220508751
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Waar je die fakkels kan aanmaken? Kwamen vagen vijanden die in de lucht zweefde kreeg ze niet geraakt, was echt bout. Snel weggegaan daar.
Blinding flash doen en dan met je licht op ze schijnen, poef weg zijn ze :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:20:05 #90
511221 Hetekip
Depressief
pi_220508849
Ik heb bijna de boerderij en ranch dan kan ik beesten gaan zoeken.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:57:03 #91
511221 Hetekip
Depressief
pi_220509115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:05 schreef Divje het volgende:

[..]
Blinding flash doen en dan met je licht op ze schijnen, poef weg zijn ze :P
Dankjewel dat is wel een goeie
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:28:36 #92
511221 Hetekip
Depressief
pi_220509335
Kan niet naar de volgende witch dankzij de main quest moet ik deze weer oppakken, maar ik merk dat de bosses veel te hard slaan krijg ze alleen af door heel veel food te spammen. Sommige bazen hebben geen eens een opening lijkt het, gewoon keisnelle bullshit waarin ze je kapot maken in een paar hits.

in Dark Souls was er tenminste nog iets van een opening window, maar dat vind ik in black desert wel echt kut. Een paar bazen vind ik nog wel gaan maar na de (chapter 5 spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vind ik dat de bazen wel een stuk moeilijker worden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:22:24 #93
511221 Hetekip
Depressief
pi_220509817
Heb nog wat mainquest gedaan, maar ben nu wel vies boos....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220514009
twitter
  zondag 5 april 2026 @ 16:43:33 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220514279
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:22 schreef RaXz het volgende:
[ x ]
_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP zondag 5 april 2026 @ 19:12:36 #96
447051 crew  Peejtur
pi_220515292
Gisteren en vandaag door klussen niet kunnen spelen. Morgenavond hopelijk weer.
pi_220515526
Hoofdstuk 5 uitgespeeld en nu de Crow uitrusting aan. Vechten is ineens een stuk leuker.
Die boss van hoofdstuk 5 was best pittig, maar wel in een keer gelukt.

Nu weer side quests doen :)
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 21:01:47 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220515918
Ben nu in het kader van chapter 4 nu het westelijke deel van Hernand ingetrokken, en nu eindelijk een waterval met grot gevonden *O*

Zo op het oog is dat ongeveer net zo groot als de oostelijke kant die je al vrij vroeg 'ontfogged'.

En van het oostelijke deel ben ik bij lange na nog lang niet overal geweest :D _O_

Maar na chapter 4 ga ik mij eerst weer richten op lekker op mijn dooie gemak alles exploren.

Het voornamelijk dat je tot en met chapter 4 de belangrijkste skills krijgt, zo heb ik tenminste begrepen.

Toch van Performance mode naar Balanced mode gegaan op de Pro.

Vond de Balanced mode in eerste instantie net te schokkerig.
Maar met Particles setting iets omlaag is het heel goed te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516445
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:03 schreef summer2bird het volgende:
Hoofdstuk 5 uitgespeeld en nu de Crow uitrusting aan. Vechten is ineens een stuk leuker.
Die boss van hoofdstuk 5 was best pittig, maar wel in een keer gelukt.

Nu weer side quests doen :)
Crow's pursuit op zijn wapen is ook erg relaxed. :Y
  zondag 5 april 2026 @ 22:14:42 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516456
Ik blijf me erover verwonderen hoe verschrikkelijk mooi deze game is _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 5 april 2026 @ 22:38:46 #101
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516562
Weer een waterval met grot, wederom een gear piece *O*

Heb nu 2 Dark Ringleader pieces.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516683
Een tip voor degene die nog niet ver zijn in de main story. Als je chapter 6 begint zorg dat je een ridicuul aantal eten hebt, vanaf het begin van dat hoofdstuk is het 2 uur non stop hakken en slaan, ingame was het iets van 24 uur _O-
Boss is wel weer makkelijker dan de kraaien man tho.
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:09:40 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516702
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:04 schreef summer2bird het volgende:
Een tip voor degene die nog niet ver zijn in de main story. Als je chapter 6 begint zorg dat je een ridicuul aantal eten hebt, vanaf het begin van dat hoofdstuk is het 2 uur non stop hakken en slaan, ingame was het iets van 24 uur _O-
Boss is wel weer makkelijker dan de kraaien man tho.
Klinkt toch vreemd :D

Dat ik met 45 uur op de teller 'niet ver ben' :D _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516711
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:38 schreef StateOfMind het volgende:
Weer een waterval met grot, wederom een gear piece *O*

Heb nu 2 Dark Ringleader pieces.
Hoe zorg je dat dat water je niet omver gooit elke keer?
Twiddel
pi_220516720
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klinkt toch vreemd :D

Dat ik met 45 uur op de teller 'niet ver ben' :D _O_
Ik heb 47 uur en nog maar op chapter 6, de helft :P
Er zit gewoon zo ontiegelijk veel content in de game, tis geweldig _O_

Kan je nagaan over een tijdje, als ze dlcs enzo gaan uitbreiden *O*
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:13:46 #106
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516725
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Hoe zorg je dat dat water je niet omver gooit elke keer?
Op PlayStation R1 ingedrukt houden en dan driehoekje.
En dan vlak voor de waterval staan.

Maar alleen bij watervallen met zo'n stapeltje stenen er voor is loot.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516731
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Op PlayStation R1 ingedrukt houden en dan driehoekje.
En dan vlak voor de waterval staan.

Maar alleen bij watervallen met zo'n stapeltje stenen er voor is loot.
Oh top dankje
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:22:09 #108
511221 Hetekip
Depressief
pi_220516759
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:04 schreef summer2bird het volgende:
Een tip voor degene die nog niet ver zijn in de main story. Als je chapter 6 begint zorg dat je een ridicuul aantal eten hebt, vanaf het begin van dat hoofdstuk is het 2 uur non stop hakken en slaan, ingame was het iets van 24 uur _O-
Boss is wel weer makkelijker dan de kraaien man tho.
Je krijgt eten tijdens de quest wanneer je behoefte hebt, wel even je inventory leeg maken dat was mijn grote probleem.

Tip van mij is: Ook al speel je niet als andere karakters dan Kliff, doe ze wel een beetje upgraden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 5 april 2026 @ 23:23:46 #109
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516770
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb 47 uur en nog maar op chapter 6, de helft :P
Er zit gewoon zo ontiegelijk veel content in de game, tis geweldig _O_

Kan je nagaan over een tijdje, als ze dlcs enzo gaan uitbreiden *O*
Dat is echt bizar ja.

Van alleen de Hernand regio heb ik na al uren pas iets meer dan de helft 'unfogged'.
En van dat gedeelte ben ik op veel stukken nog niet eens geweest.

En toch zoveel gedaan en gevonden, en ongetwijfeld ook gemist.

En dat is dan slechts 1 van de 5 regio's _O- _O_

En het verveelt werkelijk geen moment.

En alleen al de variatie in het landschap van 1 regio is al ontzettend gevarieerd, dat had ik niet verwacht.

Die gekke Koreanen hebben hier wel iets speciaals neergezet.

Vantevoren was iedereen bang dat het te ambitieus was, met teveel elementen erin, het zag er te mooi uit, dat kon allemaal niet kloppen.

Toch wel _O_

Kunnen veel AAA studio's een voorbeeld aan nemen, ook aan het luisteren naar de community en rap met patches en oplossingen en verbeteringen komen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516778
Wat wel chill is dat na chapter 6 dat buurgebied niet meer zo idioot vijandig lijkt, kan er nu gewoon rondrijden zonder dat er hordes vijanden rondlopen
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:27:42 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220516792
Hoeveel uur gaan we nodig hebben om alles 100 procent te halen in deze game?
pi_220516797
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 23:27 schreef Momo het volgende:
Hoeveel uur gaan we nodig hebben om alles 100 procent te halen in deze game?
Denk misschien volgend jaar klaar ofzo haha
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:28:14 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220516798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:24 schreef summer2bird het volgende:
Wat wel chill is dat na chapter 6 dat buurgebied niet meer zo idioot vijandig lijkt, kan er nu gewoon rondrijden zonder dat er hordes vijanden rondlopen
Gewoon ff laten zien wie de baas is :7


Focused Force Palm geleerd *O*

25 Artifects spent *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220516806
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is echt bizar ja.

Van alleen de Hernand regio heb ik na al uren pas iets meer dan de helft 'unfogged'.
En van dat gedeelte ben ik op veel stukken nog niet eens geweest.

En toch zoveel gedaan en gevonden, en ongetwijfeld ook gemist.

En dat is dan slechts 1 van de 5 regio's _O- _O_

En het verveelt werkelijk geen moment.

En alleen al de variatie in het landschap van 1 regio is al ontzettend gevarieerd, dat had ik niet verwacht.

Die gekke Koreanen hebben hier wel iets speciaals neergezet.

Vantevoren was iedereen bang dat het te ambitieus was, met teveel elementen erin, het zag er te mooi uit, dat kon allemaal niet kloppen.

Toch wel _O_

Kunnen veel AAA studio's een voorbeeld aan nemen, ook aan het luisteren naar de community en rap met patches en oplossingen en verbeteringen komen.
Ik vind het zo geweldig hoe die patches steeds blijven komen. Ik las laatst een reddit vraag over wat mensen verbeterd wilden zien en heel veel is in de laatste patch opgenomen.
Geweldig, zo kan gamen dus ook _O_
Twiddel
  zondag 5 april 2026 @ 23:30:14 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220516809
Net gespeeld, ik dacht dat ik garnet zag om te minen en ik zag bismuth er naast, maar toen sloeg mijn latern rood uit en kwam er een soort grote rotsachtige tor mij aanvallen.
  zondag 5 april 2026 @ 23:31:10 #116
511221 Hetekip
Depressief
pi_220516818
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is echt bizar ja.

Van alleen de Hernand regio heb ik na al uren pas iets meer dan de helft 'unfogged'.
En van dat gedeelte ben ik op veel stukken nog niet eens geweest.

En toch zoveel gedaan en gevonden, en ongetwijfeld ook gemist.

En dat is dan slechts 1 van de 5 regio's _O- _O_

En het verveelt werkelijk geen moment.

En alleen al de variatie in het landschap van 1 regio is al ontzettend gevarieerd, dat had ik niet verwacht.

Die gekke Koreanen hebben hier wel iets speciaals neergezet.

Vantevoren was iedereen bang dat het te ambitieus was, met teveel elementen erin, het zag er te mooi uit, dat kon allemaal niet kloppen.

Toch wel _O_

Kunnen veel AAA studio's een voorbeeld aan nemen, ook aan het luisteren naar de community en rap met patches en oplossingen en verbeteringen komen.
Ik heb heel veel unfogged ben in chapter 8 van de mainquest en ik heb het gevoel dat ik alles veel te snel heb gedaan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 5 april 2026 @ 23:33:16 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220516824


Bismuth bestaat trouwens ook in het echt mocht je dat afvragen
  zondag 5 april 2026 @ 23:34:15 #118
511221 Hetekip
Depressief
pi_220516829
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:23 schreef StateOfMind het volgende:
Die gekke Koreanen hebben hier wel iets speciaals neergezet.

Het is best een geile game, de hype heeft wel geholpen en ik denk dat de game wel echt serieus issues heeft. Maar die issues neem je wel voor lief want ze hebben een mooie grote wereld neergezet en er is genoeg te doen.

Ik denk dat dit een beetje is hoe open world games hadden moeten zijn in assassins creed raak je gewoon verveeld, hier zijn dingen te ontdekken en je kan van hot naar her gaan. Er is ook gewoon tering veel te doen, niet veel gefucked met de sidequests maar wel hard aan het upgraden en shit. Ik vind het ook wel lekker om gewoon een heel leger aan vijanden neer te maaien, heb nu zo'n mega kek zwaard dat ik van een sideboss kreeg.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 5 april 2026 @ 23:37:22 #119
511221 Hetekip
Depressief
pi_220516840
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Bismuth bestaat trouwens ook in het echt mocht je dat afvragen
mega geil wel
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220517192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:29 schreef RaXz het volgende:
Ik heb ook een 32 inch monitor en vind ik ook het fijnst, maar nu staat mijn pc naast m'n 55 inch tv, lekker op de bank gamen. Zou willen dat ik ray reconstruction kon aanzetten, mijn 4070 trekt dat alleen niet. De graphics zijn evengoed vaak om van te kwijlen.
Ray reconstruction zorgt er vooral voor dat binnenomgevingen er ongelooflijk mooi uitzien. Paleizen en interieurs ogen super realistisch door de lichtval en schaduwen.
Het spel oogt bijna fotorealistisch maar dat kost je zo n 50% FPS. Zelfs mijn RTX 5080 heeft het daar nog zwaar mee.
greetings and salutations
pi_220517214
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 02:26 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ray reconstruction zorgt er vooral voor dat binnenomgevingen er ongelooflijk mooi uitzien. Paleizen en interieurs ogen super realistisch door de lichtval en schaduwen.
Het spel oogt bijna fotorealistisch maar dat kost je zo n 50% FPS. Zelfs mijn RTX 5080 heeft het daar nog zwaar mee.
Ik heb het geprobeerd en ik vond het niet goed genoeg voor de performance impact die het geeft. Nog even zitten pielen met de settings en nu heb ik het redelijk draaiend met lighting op cinematic, ziet er net wat mooier uit dan ultra.
  maandag 6 april 2026 @ 08:36:39 #122
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220517499
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:04 schreef summer2bird het volgende:
Een tip voor degene die nog niet ver zijn in de main story. Als je chapter 6 begint zorg dat je een ridicuul aantal eten hebt, vanaf het begin van dat hoofdstuk is het 2 uur non stop hakken en slaan, ingame was het iets van 24 uur _O-
Boss is wel weer makkelijker dan de kraaien man tho.
Dat was zo gaaf _O_

En heeft me honderden silver opgeleverd :7
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220520382
Zo zit ik er ook de hele tijd bij, deze game is pure eye candy op PC.

Bekijk deze YouTube-video
greetings and salutations
  maandag 6 april 2026 @ 20:14:12 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220521303
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 18:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Zo zit ik er ook de hele tijd bij, deze game is pure eye candy op PC.

Bekijk deze YouTube-video
Op de PS5 Pro is anders ook zeker geen afzichtelijke marteling :D

Elke keer weer als ik speel loop ik me continue te verbazen hoe verschrikkelijk mooi en enorm gedetailleerd alles is, en hoe mooi de lichtval en lichteffecten zijn _O_ _O_ _O_

En hoe groot/ver en scherp de draw distance is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 6 april 2026 @ 20:27:04 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220521460
Die Kasuarissen _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 6 april 2026 @ 21:51:36 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220522032
Wat een kut boss is die Tenenbro :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP maandag 6 april 2026 @ 22:30:30 #127
447051 crew  Peejtur
pi_220522291
Crow is een kutbaas....
pi_220522333
Na lang ploeteren Frost Mantle en Fire Strike unlocked, ik heb nu een boel meer combat opties. :9

Nu maar eens meer in spirit investeren, daar loop ik nogal mee achter.
  maandag 6 april 2026 @ 22:39:23 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220522340
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:30 schreef Peejtur het volgende:
Crow is een kutbaas....
Je bent zelluf een kutbaas :6 ^p^

Die Tenenbro was achteraf best simpel, als je eenmaal weet wat je moet doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games maandag 6 april 2026 @ 22:51:03 #130
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220522397
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:30 schreef Peejtur het volgende:
Crow is een kutbaas....
Bekijk deze YouTube-video

Crow hitless gister gelukt *O* Was vooral irritant om te no-hitten vanwege die kraaien die hij megasnel op je afschiet. Misschien heb je er wat aan :P

Daarna Ludvig nog ff geprobeerd. Is wel doable alleen ik ben er nog niet achter hoe ik z'n lightning bolt barrage kan dodgen om het gevecht ongeschonden door te komen. De rest + phase 2 is allemaal te dodgen. Ik dacht misschien Nature's Snare maar kan 'm niet snel genoeg casten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 6 april 2026 @ 22:56:11 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220522424
Ik moet als volgende missie de Devil of the Reed Field verslaan, eens zien of dat lastig is morgen of overmorgen #werk.
  maandag 6 april 2026 @ 23:16:48 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220522518
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:56 schreef Momo het volgende:
Ik moet als volgende missie de Devil of the Reed Field verslaan, eens zien of dat lastig is morgen of overmorgen #werk.
In Chapter 3 heb ik hem verslagen, en was niet moeilijk, maar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 april 2026 @ 00:42:43 #133
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220522766
Titel klinkt negatief, maar is het absoluut niet ^O^

Alles wat deze game zo ontzettend tof maakt, komt hier naar voren _O_

Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 april 2026 @ 01:09:53 #134
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220522830
Vind t maar een kut spel :(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 7 april 2026 @ 01:10:12 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220522831
Nee garpje
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 7 april 2026 @ 06:58:34 #136
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220523108
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 23:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In Chapter 3 heb ik hem verslagen, en was niet moeilijk, maar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 april 2026 @ 08:53:43 #137
447051 crew  Peejtur
pi_220523447
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2026 22:51 schreef 2dope het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Crow hitless gister gelukt *O* Was vooral irritant om te no-hitten vanwege die kraaien die hij megasnel op je afschiet. Misschien heb je er wat aan :P

Daarna Ludvig nog ff geprobeerd. Is wel doable alleen ik ben er nog niet achter hoe ik z'n lightning bolt barrage kan dodgen om het gevecht ongeschonden door te komen. De rest + phase 2 is allemaal te dodgen. Ik dacht misschien Nature's Snare maar kan 'm niet snel genoeg casten.
Misschien toch maar eens met een two-handed slordig gaan spelen. Speel nu met 2 one-hand. Moet ik maar eens de enkele gaan upgraden.
  dinsdag 7 april 2026 @ 08:56:58 #138
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220523460







Hopelijk gaat photomode snel controle geven over de zon en wat meer opties.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:00:39 #139
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220523485






En dan ben ik nog steeds maar in het begin gebied geloof ik. _O-
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 10:32:56 #140
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220523870
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Misschien toch maar eens met een two-handed slordig gaan spelen. Speel nu met 2 one-hand. Moet ik maar eens de enkele gaan upgraden.
Mja damage/DPS voelt soms wat raar aan. Ik heb op een gegeven moment twee one-handed swords behoorlijk geüpgraded (allebei 24 of 26 dmg, samen dus 50 dmg) maar had niet het idee dat ze meer damage deden dan mijn two-handed sword met 34 dmg. Uiteindelijk zegt 'rauwe' dmg lang niet alles maar zijn de abyss gears doorslaggevender.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:47:23 #141
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220523959
Gisteravond Chapter 4 uitgespeeld, erg interessante daar op hetScholastone Institute, skill unlocked.

Nu volop richten op het exploren van heel Hernand, en kamp/bounties/faction/side quests.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 april 2026 @ 11:15:15 #142
447051 crew  Peejtur
pi_220524111
Hernand is leuk maar heb een scheithekel aan om door bergen heen te klimmen. Zooooo traag.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:19:05 #143
511221 Hetekip
Depressief
pi_220524140
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:15 schreef Peejtur het volgende:
Hernand is leuk maar heb een scheithekel aan om door bergen heen te klimmen. Zooooo traag.
Gewoon forcepal x3 en dan zweven, dan weer force palm x3 en zweven. Dan even spirit rechargen en weer herhalen. Ik lach bergen uit. Ik weet niet of je force palm nog meer kan upgraden, maar ik klim niks meer. Ik zweef overal heen, op elke berg zowat is genoeg plek om even een tussenlanding te maken zodat je weer force palm jump kan doen. Ik weet niet hoe het heet, maar als je dit doet is klimmen een fluitje van een cent. Ik klim niks meer.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:21:11 #144
511221 Hetekip
Depressief
pi_220524151
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2026 22:51 schreef 2dope het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Crow hitless gister gelukt *O* Was vooral irritant om te no-hitten vanwege die kraaien die hij megasnel op je afschiet. Misschien heb je er wat aan :P

Daarna Ludvig nog ff geprobeerd. Is wel doable alleen ik ben er nog niet achter hoe ik z'n lightning bolt barrage kan dodgen om het gevecht ongeschonden door te komen. De rest + phase 2 is allemaal te dodgen. Ik dacht misschien Nature's Snare maar kan 'm niet snel genoeg casten.
Ludvig vond ik echt kut haast geen openingen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2026 @ 11:28:52 #145
364681 over_hedge
pi_220524194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ludvig vond ik echt kut haast geen openingen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:29:00 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220524196
Krijg bij de naam Ludvig weer nachtmerries, denkende aan Ludwig the Holy Blade, van de Bloodborne dlc 😱😬 :X :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 11:29:54 #147
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220524199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ludvig vond ik echt kut haast geen openingen.
Ik vond 't wel meevallen, zijn standaard attacks zijn goed te (perfect-)dodgen waarna je aardig wat tikken kunt uitdelen. Alleen hij heeft één move waarbij hij twee barrages afvuurt van lightning bolts - die tweede lading is zo tyfusveel dat dat niet te dodgen is. Nature's Snare is er juist voor om projectielen af te ketsen maar die duurt veel te lang om op te laden.

Wat wel hilarisch is trouwens is met die pillaren meppen in bossfights. Cassius Morten sloeg ik twee keer voor z'n kanis met zo'n pilaar, toen had 'ie nog 5% health _O- In Ludvigs boss area liggen ook pilaren, het is me één keer gelukt om 'm daarmee voor z'n bek te slaan. Doet wel meteen 40% van z'n health alleen Ludvig is iets te wendbaar om dat structureel te kunnen doen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2026 @ 11:31:44 #148
364681 over_hedge
pi_220524208
geen 1 boss is echt moeilijk. het is gewoon een kwestie van paar van die revive pills hebben en shitload aan soep.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:38:24 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220524242
Ik ga altijd voor een flink assortiment mixed grill :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 11:55:15 #150
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220524368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:19 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Gewoon forcepal x3 en dan zweven, dan weer force palm x3 en zweven. Dan even spirit rechargen en weer herhalen. Ik lach bergen uit. Ik weet niet of je force palm nog meer kan upgraden, maar ik klim niks meer. Ik zweef overal heen, op elke berg zowat is genoeg plek om even een tussenlanding te maken zodat je weer force palm jump kan doen. Ik weet niet hoe het heet, maar als je dit doet is klimmen een fluitje van een cent. Ik klim niks meer.
Dit doe ik ook maar kom toch vaak stamina tekort om daadwerkelijk meters te maken (en ik heb stamina al behoorlijk ver geüpgraded). Dat zweven is leuk hoor, maar als je 3000m moet overbruggen, klim je een berg op, zweef je er vanaf en heb je effectief 250 meter overbrugt waarna je recht naar beneden stort (ipv dat je even voorwaarts kunt 'uitzweven'...). Vervolgens mag je weer de volgende mount everest opklimmen om hetzelfde trucje te doen. Gelukkig werkt het parkouren erg lekker
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:56:06 #151
511221 Hetekip
Depressief
pi_220524371
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:29 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ik vond 't wel meevallen, zijn standaard attacks zijn goed te (perfect-)dodgen waarna je aardig wat tikken kunt uitdelen. Alleen hij heeft één move waarbij hij twee barrages afvuurt van lightning bolts - die tweede lading is zo tyfusveel dat dat niet te dodgen is. Nature's Snare is er juist voor om projectielen af te ketsen maar die duurt veel te lang om op te laden.

Wat wel hilarisch is trouwens is met die pillaren meppen in bossfights. Cassius Morten sloeg ik twee keer voor z'n kanis met zo'n pilaar, toen had 'ie nog 5% health _O- In Ludvigs boss area liggen ook pilaren, het is me één keer gelukt om 'm daarmee voor z'n bek te slaan. Doet wel meteen 40% van z'n health alleen Ludvig is iets te wendbaar om dat structureel te kunnen doen.
Ja bij Ludvig lukte me dat voor geen meter, hij zat zo weer op me, ik vond het geen fijn gevecht.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:05:27 #152
511221 Hetekip
Depressief
pi_220524443
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:55 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dit doe ik ook maar kom toch vaak stamina tekort om daadwerkelijk meters te maken (en ik heb stamina al behoorlijk ver geüpgraded). Dat zweven is leuk hoor, maar als je 3000m moet overbruggen, klim je een berg op, zweef je er vanaf en heb je effectief 250 meter overbrugt waarna je recht naar beneden stort (ipv dat je even voorwaarts kunt 'uitzweven'...). Vervolgens mag je weer de volgende mount everest opklimmen om hetzelfde trucje te doen. Gelukkig werkt het parkouren erg lekker
Ik vind het echt wel meevallen soms. Forcepalm x3 zweven, forcepalm x3 dan weer zweven.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 12:40:48 #153
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220524734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:05 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik vind het echt wel meevallen soms. Forcepalm x3 zweven, forcepalm x3 dan weer zweven.
Ja is ook geen drama en het navigeren werkt verder gewoon prima. Maar ik snap Peejtur zijn opmerking tot op zekere hoogte wel. Vaak heb je een bestemming op je kaart en als je dan die richting op kijkt staat er een enorm gebergte in de weg :P Skyrim struggles
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:42:43 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220524744
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja is ook geen drama en het navigeren werkt verder gewoon prima. Maar ik snap Peejtur zijn opmerking tot op zekere hoogte wel. Vaak heb je een bestemming op je kaart en als je dan die richting op kijkt staat er een enorm gebergte in de weg :P Skyrim struggles
Ik vind dat juist tof, hoe meer er tussen jou en je bestemming staat, des te meer valt er te zien en te ontdekken en te genieten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 12:47:19 #155
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220524777
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik vind dat juist tof, hoe meer er tussen jou en je bestemming staat, des te meer valt er te zien en te ontdekken en te genieten.
Ik niet, ik wil soms gewoon naar m'n bestemming. Dat is voor mij genieton
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:03:09 #156
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220525019
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik vind dat juist tof, hoe meer er tussen jou en je bestemming staat, des te meer valt er te zien en te ontdekken en te genieten.
Dit wel ja. Nu al zo vaak gehad dat ik onderweg naar iets was, en dan onderweg vanalles tegenkom dat ik vervolgens denk 'oh shit ja, ik was onderweg naar dat punt'. Vervolgens 2 uur verder en nog steeds niet op de bestemming _O-
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:12:03 #157
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220525139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:15 schreef Peejtur het volgende:
Hernand is leuk maar heb een scheithekel aan om door bergen heen te klimmen. Zooooo traag.
Klimmen?

Je gebruikt toch gewoon je axiom om je overal naartoe te trekken?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 april 2026 @ 13:14:10 #158
447051 crew  Peejtur
pi_220525173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Klimmen?

Je gebruikt toch gewoon je axiom om je overal naartoe te trekken?
Kan dat?
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2026 @ 13:15:29 #159
364681 over_hedge
pi_220525200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:14 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Kan dat?
Als je de goede skill unlocked wel ja. Dan hoef je bijna nooit meer te klimmen *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:15:54 #160
511221 Hetekip
Depressief
pi_220525212
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja is ook geen drama en het navigeren werkt verder gewoon prima. Maar ik snap Peejtur zijn opmerking tot op zekere hoogte wel. Vaak heb je een bestemming op je kaart en als je dan die richting op kijkt staat er een enorm gebergte in de weg :P Skyrim struggles
Ja okay, is niet altijd makkelijk, maar ik probeer wel altijd van die abyss gates te vinden. En op zich vind ik het een heerlijke podcast game. Podcast op en gaan. Dus het maakt me dan niet zo uit.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:21:43 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220525300
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:14 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Kan dat?
Met Axiom Force level 2 en 3 meen ik, uit het hoofd.

Kun je een beetje de Spiderman uithangen.

Heb ze zelf overigens nog niet unlocked, eerst wat andere dingen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:22:23 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220525306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dit wel ja. Nu al zo vaak gehad dat ik onderweg naar iets was, en dan onderweg vanalles tegenkom dat ik vervolgens denk 'oh shit ja, ik was onderweg naar dat punt'. Vervolgens 2 uur verder en nog steeds niet op de bestemming _O-
Het gevoel wat Skyrim destijds gaf _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 13:49:58 #163
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220525437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:15 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja okay, is niet altijd makkelijk, maar ik probeer wel altijd van die abyss gates te vinden. En op zich vind ik het een heerlijke podcast game. Podcast op en gaan. Dus het maakt me dan niet zo uit.
Ja same, heb nu overal op de map wel abyss nexuses unlockt zodat ik nooit verder dan 500m hoef af te leggen. Er was één questline van die Pororin Forest blagen waarvoor ik iedere uithoek van de map moest bezoeken, dat hielp wel.

Haha podcast aan is ook wel 'n idee ja. Ik speel 'm meestal op 50% van mijn monitor, dan hou ik nog 1440p over voor YouTube of Twitch
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 14:13:13 #164
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220525580
Paar linkjes aan de OP toegevoegd - https://crimsondb.gg/ is wel geniaal
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:16:34 #165
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220525603
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:13 schreef 2dope het volgende:
Paar linkjes aan de OP toegevoegd - https://crimsondb.gg/ is wel geniaal
Oeh, Greataxes :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 14:26:58 #166
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220525681
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Oeh, Greataxes :9~
Ja die zijn niet voor Kliff hè, alleen voor Oenga Boenga
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:36:26 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220525766
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:26 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja die zijn niet voor Kliff hè, alleen voor Oenga Boenga
Maar er staat bij: all characters.


Niks mooiers dan een beetje met Greataxes zwaaien *O*

Watjijmoet, BAM, liggen _O_ *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:48:54 #168
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220525868
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 13:14 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Kan dat?
Absoluut
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:11:57 #169
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220526215
Je hebt dit wat je kan doen

Bekijk deze YouTube-video

Deze is ook cool

Bekijk deze YouTube-video

En de eerste axiom forge skill geeft je volgens mij die pull up move (kan er zsm geen filmpje van vinden)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2026 @ 15:19:08 #170
364681 over_hedge
pi_220526271
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar er staat bij: all characters.

Niks mooiers dan een beetje met Greataxes zwaaien *O*

Watjijmoet, BAM, liggen _O_ *O*
2 zwaarden > de rest. Want dan heb je veel meer sockets om upgrades in te stoppen.
zitten ook best toffe aanvallen bij die je op je wapens kan doen _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 15:20:06 #171
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220526277
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar er staat bij: all characters.
Vreemd ja, vraag me af of dat klopt. De greataxes die ik heb gevonden waren "unequipable" voor Kliff, net als rapiers (die zijn voor Damiane).

Wat wel jammer is trouwens, er zijn een heleboel wapens binnen een specifieke klasse maar hebben allemaal dezelfde moveset. Alle 45 (!) "Spears" bijvoorbeeld hebben dezelfde moveset. Halberds worden gezien als aparte categorie maar hebben wederom allemaal (13) exact dezelfde moveset als de speren. Gelukkig wel een hele dope moveset :9
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:48:15 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220527043
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2026 @ 16:55:16 #173
364681 over_hedge
pi_220527096
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:20 schreef 2dope het volgende:

[..]
Vreemd ja, vraag me af of dat klopt. De greataxes die ik heb gevonden waren "unequipable" voor Kliff, net als rapiers (die zijn voor Damiane).

Wat wel jammer is trouwens, er zijn een heleboel wapens binnen een specifieke klasse maar hebben allemaal dezelfde moveset. Alle 45 (!) "Spears" bijvoorbeeld hebben dezelfde moveset. Halberds worden gezien als aparte categorie maar hebben wederom allemaal (13) exact dezelfde moveset als de speren. Gelukkig wel een hele dope moveset :9
Andere moves krijg je via die socket dingen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2026 @ 17:01:15 #174
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220527130
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Andere moves krijg je via die socket dingen.
Mjeh, niet echt hetzelfde, dat zijn 'special effect abyss gears', die een unieke ability, finisher move of "Do X after getting hit" ofzo toevoegen. Ik doelde op de standaard moveset, was wel leuk geweest als daar onderling nog wat verschil in zou zitten. Die Murder of Crows oid op RT is trouwens wel grappig
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 20:03:12 #175
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220528804
Godgloeiende, na die laatste update is er iets met de sharpening gebeurt, deed pijn aan de ogen en overal die typische groene FSR randjes :{ Heb DoF zelfs weer aangezet om het dragelijk te maken _O-

Mooi schild gevonden met 17 defense, is alleen zo'n joekel dat ie te traag is om mensen te disarmen met shield bash _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 7 april 2026 @ 20:24:09 #176
511221 Hetekip
Depressief
pi_220529036
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:26 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja die zijn niet voor Kliff hè, alleen voor Oenga Boenga
Ik vind oenga boenga echt kut, beter dual axes
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 7 april 2026 @ 23:49:36 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 00:17:42 #178
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220530586
Photo Mode is ook leuk om mee te experimenteren in mid-combat













THIS. IS.SPARTA PYWEL!
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220531076
greetings and salutations
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 10:41:21 #180
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220532430
Gisteravond op keverjacht geweest om bright orange dye en rich orange dye te kunnen maken :') Als iemand nog tips nodig heeft om vliegende herten, bladsprietkevers of boktorren te vangen, let me know.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:45:13 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532444
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:41 schreef 2dope het volgende:
Gisteravond op keverjacht geweest om bright orange dye en rich orange dye te kunnen maken :') Als iemand nog tips nodig heeft om vliegende herten, bladsprietkevers of boktorren te vangen, let me know.
Kwijnende eiken vormen een begeerde ontmoetingsplek voor vliegend herten, vooral als die eiken bloedende wondjes hebben.

https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=29953

Het vliegend hert is in Nederland aanwezig op de Veluwe, in Twente, het Rijk van Nijmegen, midden-Limburg en Zuid-Limburg. Binnen deze verspreidingsgebieden bevindt de soort zich in meerdere, grotendeels geïsoleerde deelgebieden.

https://kenniscentruminsecten.nl/soorten/vliegend-hert/

Succes :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:56:58 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532505
Ik heb in het Rijk van Nijmegen echter nooit een vliegend hert gezien.

Wellicht straks maar eens met wat Cobra 6-en naar het lokale hertenkamp gaan :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 11:15:43 #183
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220532612
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Kwijnende eiken vormen een begeerde ontmoetingsplek voor vliegend herten, vooral als die eiken bloedende wondjes hebben.

https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=29953

Het vliegend hert is in Nederland aanwezig op de Veluwe, in Twente, het Rijk van Nijmegen, midden-Limburg en Zuid-Limburg. Binnen deze verspreidingsgebieden bevindt de soort zich in meerdere, grotendeels geïsoleerde deelgebieden.

https://kenniscentruminsecten.nl/soorten/vliegend-hert/

Succes :P
Er staat "als iemand nog tips nodig heeft", niet "ik zoek tips" :P Ik ben inmiddels bedreven kevervanger. Vooral rond bomen/boomclusters vind je veel. Ik kreeg een tip dat je "gold dye" kunt maken met rich orange dye en bright orange dye. Wilde graag een zwaard vergulden om m'n gold drip te complementeren.

Hoe dan ook, wel leuk om te zien dat de vliegende herten (stag beetles) in Crimson Desert ook daadwerkelijk pas actief worden bij schemering/zonsondergang.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:16:36 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532617
Kwam er gisteren achter dat je ook kunt roeien :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:17:57 #185
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532624
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:15 schreef 2dope het volgende:

[..]
Er staat "als iemand nog tips nodig heeft", niet "ik zoek tips" :P Ik ben inmiddels bedreven kevervanger. Vooral rond bomen/boomclusters vind je veel. Ik kreeg een tip dat je "gold dye" kunt maken met rich orange dye en bright orange dye. Wilde graag een zwaard vergulden om m'n gold drip te complementeren.

Hoe dan ook, wel leuk om te zien dat de vliegende herten (stag beetles) in Crimson Desert ook daadwerkelijk pas actief worden bij schemering/zonsondergang.
Halve nacht wakker gelegen van de pijn.

*neemt nog kop koffie c_/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220532778
Ik snap echt geen donder hoe je moet vechten....
  woensdag 8 april 2026 @ 12:23:31 #187
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220533045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:41 schreef ReplaR het volgende:
Ik snap echt geen donder hoe je moet vechten....
Hoe bedoel je?

Als je bij Skills kijkt, dan kun je zien welke knoppen en triggers wat doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:01:25 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533310
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:56 schreef StateOfMind het volgende:

Wellicht straks maar eens met wat Cobra 6-en naar het lokale hertenkamp gaan :P
Ik heb dit doorgestuurd naar de politie :{
  woensdag 8 april 2026 @ 13:03:13 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533317
Heerlijk hoe je je kan vermaken in het spel zonder main quests te doen. Puzzels oplossen, dieren vangen, plantensoorten zoeken, koken, mineralen minen, NPCs helpen, craften etc.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:13:12 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220533368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb dit doorgestuurd naar de politie :{
Ik wil hoe dan ook een vliegend hert zien :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220533496
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?

Als je bij Skills kijkt, dan kun je zien welke knoppen en triggers wat doen.
Ik weet totaal niet hoe je je verdedigd, spel legt niets uit.
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 13:48:16 #192
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220533696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik weet totaal niet hoe je je verdedigd, spel legt niets uit.
Jawel, wordt uitgelegd in de tutorial als je kampje wordt aangevallen door Black Bears. Het spel 'pauzeert' dan enkele momenten en vertelt je welke knop je moet indrukken: RB/R1 voor standaardaanval, RT/R2 voor sterke aanval, LB/L1 voor blocken, B/rondje voor dodgen, RB/R1 + RT/R2 voor charged attack. Volgens mij kun je dit allemaal teruglezen in de guides (menu > other > guides) maar dat weet ik niet zeker
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:09:12 #193
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220533875
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik wil hoe dan ook een vliegend hert zien :P
alsjeblieft, hierbij een plaatje.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220533945
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:48 schreef 2dope het volgende:

[..]
Jawel, wordt uitgelegd in de tutorial als je kampje wordt aangevallen door Black Bears. Het spel 'pauzeert' dan enkele momenten en vertelt je welke knop je moet indrukken: RB/R1 voor standaardaanval, RT/R2 voor sterke aanval, LB/L1 voor blocken, B/rondje voor dodgen, RB/R1 + RT/R2 voor charged attack. Volgens mij kun je dit allemaal teruglezen in de guides (menu > other > guides) maar dat weet ik niet zeker
Thx zal t vanavond eens proberen.
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 14:31:43 #195
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220533974
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Thx zal t vanavond eens proberen.
Succes, wat wel goed is om te onthouden is dat je geen opeenvolgende input hoeft te geven voor combo's, je kunt gewoon de knoppen inhouden. Bijvoorbeeld: R2 heeft een sterke combo van iets van 5 aanvallen achter elkaar (afhankelijk van het wapen). Maar je hoeft dan níet 5 keer op R2 te drukken, je kunt gewoon R2 inhouden, de combo wordt dan automatisch uitgevoerd (tenzij/totdat je aanval wordt onderbroken).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 april 2026 @ 15:31:32 #196
447051 crew  Peejtur
pi_220534562
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:31 schreef 2dope het volgende:

[..]
Succes, wat wel goed is om te onthouden is dat je geen opeenvolgende input hoeft te geven voor combo's, je kunt gewoon de knoppen inhouden. Bijvoorbeeld: R2 heeft een sterke combo van iets van 5 aanvallen achter elkaar (afhankelijk van het wapen). Maar je hoeft dan níet 5 keer op R2 te drukken, je kunt gewoon R2 inhouden, de combo wordt dan automatisch uitgevoerd (tenzij/totdat je aanval wordt onderbroken).
Ha heb ik ook weer wat geleerd. Ik druk elke keer opnieuw in. Vana eens zien.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:54:01 #197
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220534989
Wist ik ook niet :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:59:00 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220535014
Hoe verf je eigenlijk je kleren en armor, ik was bij de verf meneer vlak bij het begin dorp, had onderweg een keer Yellow en Red Dye gevonden in een glazen potje, maar dan kun je dus nog niet meteen iets verven als je naar die meneer gaat?
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 17:38:04 #199
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220535243
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:59 schreef Momo het volgende:
Hoe verf je eigenlijk je kleren en armor, ik was bij de verf meneer vlak bij het begin dorp, had onderweg een keer Yellow en Red Dye gevonden in een glazen potje, maar dan kun je dus nog niet meteen iets verven als je naar die meneer gaat?
Ja herkenbare struggles dit. Ik had dus eindelijk mijn "golden dye" gemaakt, na uren keverjagen, dus ik met m'n blije hoofd naar die verfmeneer vlakbij Hernand, blijkt dat die alleen dingen kan met "red dye" :') blijkt dus dat per verfpersoon (m/v) het ook nog verschilt welke kleur ze kunnen dyen.

De ultieme oplossing is overigens een dyer in je kamp krijgen, die kan met alle kleuren overweg. Probleem is alleen dat je daarvoor eerst zevenentachtig kampmissies moet doen voordat je haar/hem/zij unlockt, daar had ik geen zin in
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:41:40 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220535257
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:38 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja herkenbare struggles dit. Ik had dus eindelijk mijn "golden dye" gemaakt, na uren keverjagen, dus ik met m'n blije hoofd naar die verfmeneer vlakbij Hernand, blijkt dat die alleen dingen kan met "red dye" :') blijkt dus dat per verfpersoon (m/v) het ook nog verschilt welke kleur ze kunnen dyen.

De ultieme oplossing is overigens een dyer in je kamp krijgen, die kan met alle kleuren overweg. Probleem is alleen dat je daarvoor eerst zevenentachtig kampmissies moet doen voordat je haar/hem/zij unlockt, daar had ik geen zin in
Enkel rood is raar want de kleuren van de soldaten van daar is juist blauw en hun vijand is in het rood. :P Maar goed verven gaan we wel later doen, nog geen Kliff van Oranje nu.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 17:46:28 #201
364681 over_hedge
pi_220535275
Witte dye _O_ ik loop zo rond


let niet op de kwaliteit, screenshot van een screenshot maakt het er niet beter op
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games woensdag 8 april 2026 @ 18:10:47 #202
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220535434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:46 schreef over_hedge het volgende:
Witte dye _O_ ik loop zo rond
[ afbeelding ]

let niet op de kwaliteit, screenshot van een screenshot maakt het er niet beter op
Niet permanent in St. Halssius priesterkleding rondlopen :')



Ik heb nog geen 'pure white dye' maar ik heb de St. Halssius Priest Attire gewoon geverfd met de 'meest lichtrode' teint die beschikbaar was bij Hernand verfmeneer (@Momo). Dan heb je wit met een lelijke rode gloed :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220535554
Ray Reconstruction oogt bijna fotorealistisch indoors.



[ Bericht 5% gewijzigd door -Deluzion- op 08-04-2026 18:36:56 ]
greetings and salutations
pi_220535565
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Ik doe die beweging met r3 maar die laat de rots alleen een beetje schommelen.
De bismuth is er wel vanaf maar de rots gaat niet weg.
Gister al vanalles geprobeerd.

Iemand een tip?
Twiddel
  woensdag 8 april 2026 @ 18:39:35 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220535614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Ik doe die beweging met r3 maar die laat de rots alleen een beetje schommelen.
De bismuth is er wel vanaf maar de rots gaat niet weg.
Gister al vanalles geprobeerd.

Iemand een tip?
Je hebt daar Focused Force Palm voor nodig, die je daar op die plek leert.

Maar dat is in Chapter 4, dus als jij in 7 zit zou je dat geleerd moeten hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 18:42:01 #206
364681 over_hedge
pi_220535628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Ik doe die beweging met r3 maar die laat de rots alleen een beetje schommelen.
De bismuth is er wel vanaf maar de rots gaat niet weg.
Gister al vanalles geprobeerd.

Iemand een tip?
Je moet eerst focussen dan pas de fore palm doen. Maar ik speel op pc en jij met controller geloof ik. Dus kan je ook niet precies vertellen hoe je dat moet doen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:47:36 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220535658
Eerst Focus idd, L3+R3 op PS5
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:49:39 #208
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220535671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:59 schreef Momo het volgende:
Hoe verf je eigenlijk je kleren en armor, ik was bij de verf meneer vlak bij het begin dorp, had onderweg een keer Yellow en Red Dye gevonden in een glazen potje, maar dan kun je dus nog niet meteen iets verven als je naar die meneer gaat?
Je moet die eerst gebruiken zodat je ze 'leert'
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220535822
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:33 schreef summer2bird het volgende:
Een domme vraag he.
Maar ik ben nooit via de normale weg naar die berg school gegaan, ik ben gewoon gaan klimmen.
Nu zit ik in level 7 en zit die boulder nog steeds in de weg van de normale weg.
Ik doe die beweging met r3 maar die laat de rots alleen een beetje schommelen.
De bismuth is er wel vanaf maar de rots gaat niet weg.
Gister al vanalles geprobeerd.

Iemand een tip?
https://www.reddit.com/r/(...)sed_it_heres_how_to/
greetings and salutations
pi_220536276
Bedankt voor jullie tips, ik ga het weer opnieuw proberen :)
Twiddel
pi_220536363
De game zit wel vol bugs, dat moet gezegd worden. Je kunt essentiële skills zomaar missen en questitems per ongeluk doneren of verkopen.
greetings and salutations
  woensdag 8 april 2026 @ 20:23:19 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220536395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:11 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt voor jullie tips, ik ga het weer opnieuw proberen :)
^O^

Dat is dan 12,50 euro :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220537047
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
^O^

Dat is dan 12,50 euro :P
Stuur maar een tikkie
Twiddel
pi_220537078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:19 schreef -Deluzion- het volgende:
De game zit wel vol bugs, dat moet gezegd worden. Je kunt essentiële skills zomaar missen en questitems per ongeluk doneren of verkopen.
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat er een herinnering is ergens, maar de lantaarn herkent m niet :')

Hont spawned 40% van de tijd niet terwijl hij wel op "summoned" staat

Soms zit er ontiegelijk lange stiltes tussen zinnen bij een gesprek

Het gebeurd nog wel eens dat ik niks van de tegenstander kan zien omdat de camera achter de bosjes zit :')

1x had ik ineens overal een rare glitchy groene mist, is gefixed inmiddels

Oh en soms (2x gebeurd tot nu toe) gooit mijn paard random Kliff eraf


En toch blijf ik spelen
Twiddel
  donderdag 9 april 2026 @ 22:19:05 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220544333
Moet zeggen dat ik in mijn 48 uur nog geen enkele bug ben tegengekomen eigenlijk.

Op de PS5 Pro tenminste.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 9 april 2026 @ 22:19:44 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220544340
Kippen met kuikentjes O+
Die slapen als het donker is _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220544351
100+ uur en nu eindelijk in de Crimson Desert, voorlopig maar even stoppen met de main quest want ik heb nog genoeg side content te doen. En de afgelopen tijd ook weinig gedaan aan exploren, wil ook nog mijn huis inrichten want de volgende kamp expansie gaat volgens mij nog lang duren, dan blijven mijn spullen lang staan zonder dat het wordt gereset.
pi_220544581
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:19 schreef StateOfMind het volgende:
Moet zeggen dat ik in mijn 48 uur nog geen enkele bug ben tegengekomen eigenlijk.

Op de PS5 Pro tenminste.
Wow, dan heb je geluk, ik ben er al wel een paar tegengekomen

Focused Force Palm gemist ,want ja, waarom zou je het pad volgen als je ook kunt vliegen, klimmen en rennen.

Een quest recipe gekocht en die per ongeluk als gift weggegeven voordat ik hem had geleerd

Een camera bug: bij het klikken op een “wanted poster” gaat de camera in een rare hoek staan, waardoor ik de info niet kan zien en de game moet afsluiten

Per ongeluk een quest item gedoneerd

Bepaalde items niet gekregen na het voltooien van een missie, omdat zowel mijn inventory als item box vol zaten
greetings and salutations
  donderdag 9 april 2026 @ 22:55:57 #219
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220544605
Wat is Oongka-Boongka traag zeg. Erg vervelend.

Ook irritant dat je niet per character skill points kan resetten.

Maarrrr we gaan weer door. Fuck Ludvig.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220544909
Ik was ook niet echt dol op dat stuk, net zo min het stuk met Damiane al was dat wel een stuk beter te doen omdat ze een stuk sneller is. In beide geen skill points gestopt, alleen de gear van Damiane een refinement gegeven en dat vond ik al genoeg moeite.
  vrijdag 10 april 2026 @ 08:55:54 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220545822
quote:
Fellow Greymanes,
It’s hard to believe that it’s been nearly three weeks since we first welcomed you to Pywel. Over that time, we’ve been closely following your adventures, discussions, and feedback, while working to make Crimson Desert an even more enjoyable experience for everyone.

We’ve especially loved seeing the stories you’ve been creating across Pywel (and yes, including the many adorable cat screenshots). And we also want to give a special shout-out to those of you earning your “Pywel Legend” trophies/achievements; you have our sincere admiration. Watching everyone's journeys unfold since launch has meant a great deal to us, and we’re truly grateful for your dedication and support.

Today, we’re here to share a preview of some of the new features and content currently in development, shaped by your feedback, including a variety of content for those looking for more ways to enjoy the game and those who want to further challenge themselves. Our goal is to roll these updates out gradually from April through June.

New Content and Features
We’re preparing new challenges so you can continue testing yourself throughout your journey across Pywel.

■ Boss Rematches
The powerful bosses you encountered across Crimson Desert are waiting to challenge you once again. With boss rematches, you’ll have the opportunity to face off against any boss again, test how much you’ve grown, and further refine your own combat style through different strategies and approaches.

■ Re-blockading
Peace is fleeting, and darkness does not retreat so easily. Enemy remnants are waiting for their chance to reclaim liberated locations. Drive out the forces that have seized these locations once more and continue proving the strength of the Greymanes.

■ Difficulty Settings
A difficulty settings feature will be added so that everyone—from new Greymanes to the more advanced—can enjoy the adventure at the level that suits them best. You’ll be able to choose from easy, normal, and hard difficulty.

We’re also working on new combat-focused content, so stay tuned.


◆ Improvements to Character Play
■ New Skills for Damiane and Oongka
We fully understand your feedback about the need for Damiane and Oongka to have skills comparable to “Force Palm” and “Axiom Force.” To address this, both characters will receive new abilities equivalent to those skills.

■ Hide Back Weapons
A new option to hide the weapons on your character’s back will be added, so certain equipment worn on your back won’t break immersion during combat.

■ Addition of New Outfits
New outfits for characters will be added.
Additionally, certain outfits that can only be sold or donated will be updated so that they can also be worn.


◆ QoL Improvements and Life Features
■ New Specialized Storage
- Food storage: We plan to add a new food storage, from which you can directly take out ingredients for use in cooking. When preparing meals, you’ll be able to use ingredients from both your food storage and your inventory.
- Wardrobe: A new wardrobe storage will be added so that you can store your headgear, armor, gloves, footwear, and cloaks.
- Gatherables Storage: A new gatherables storage will be added, from which you can directly take out items for use in tempering and crafting. This storage will be able to hold a variety of crafting materials, including insects, stones, ores, and more.
- Collections Storage: A new Collection Storage will be added, giving you a place to keep quest items tied to your adventures, along with recipes and other items you've collected on your journey.

■ Pets & Mounts
More summonable mounts and new pets will be added. Also, in addition to existing horse tack sets, dedicated armor for other mounts is also being planned.


◆ System and Graphics Improvements
■ UI Improvements
To improve legibility, we’ll be adding a minimum font size adjustment option. Since Crimson Desert supports 14 UI languages, fully optimizing this feature across all of them will take some time, but we plan to introduce it first to help make the game more comfortable to play. We also plan to continue improving various UI elements and QoL features, including improvements to the map, inventory, and housing.

■ Improvements to Controls
We are carefully reviewing your feedback about controls. To provide a better gameplay experience, we plan to add customization options for certain controller inputs. We will also expand the range of configurable keys for keyboard and mouse to improve usability.

■ Improvements to Distant Scenery Quality
We are working on enhancing the realism of distant backgrounds so you can enjoy Pywel’s landscapes in greater depth. Please note that the patch size may be somewhat larger due to improvements to how distant scenery changes and the quality of rendering under different conditions. Take a look at the image below for a preview of how Pywel will look after the update.
https://crimsondesert.pea(...)e/Detail?_boardNo=82
  Eindredactie Games vrijdag 10 april 2026 @ 09:17:53 #222
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220545934
quote:
Boss rematches _O_ Ben ook wel benieuwd naar die difficulty settings, of dat zich alleen gewoon vertaalt naar 'larger health pools'. Verder wel nieuwsgierig of "Hide back weapons" ook schilden betreft. Ontzettend achterlijk dat ik nog steeds mods moet gebruiken om m'n shield te unequippen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 april 2026 @ 09:37:48 #223
447051 crew  Peejtur
pi_220546017
Doel van dit weekend: Crow verslaan. Hopelijk met de eerder gegeven tips.
  FOK!Fotograaf vrijdag 10 april 2026 @ 09:49:36 #224
364681 over_hedge
pi_220546086
difficulty settings is zo niet nodig.

Maar van de rest prima patch *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 10 april 2026 @ 09:56:57 #225
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220546146
Tot nu toe alleen écht moeite gehad met die Ancient Brian Priske (Priscus) en zo'n Antieke stoner bij zo'n ruïne :{ Vliegende enemies met talloze lasers kan ik niet goed tegen :')

Maarja, die difficulty settings vind ik persoonlijk ook niet echt nodig :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:00:27 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220546167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 09:56 schreef Divje het volgende:
Tot nu toe alleen écht moeite gehad met die Ancient Brian Priske (Priscus) en zo'n Antieke stoner bij zo'n ruïne :{ Vliegende enemies met talloze lasers kan ik niet goed tegen :')

Maarja, die difficulty settings vind ik persoonlijk ook niet echt nodig :P
Ik vind vaak wel lekker om games eerst te spelen op lage difficulty, zeker als de combat niet alles is in de game. Daarna een keer opnieuw spelen op moeilijker setting.
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:01:48 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220546173
Ik heb gisteravond de Reed Devil verslaan. Je moet door veel van zijn minions. Gelukkig dat ik veel Rice Cakes en Gebraden Kip bij mij had. No way dat je er door komt zonder te eten.
  vrijdag 10 april 2026 @ 10:03:19 #228
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220546185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind vaak wel lekker om games eerst te spelen op lage difficulty, zeker als de combat niet alles is in de game. Daarna een keer opnieuw spelen op moeilijker setting.
Maar er is toch weinig mis met de combat in deze game? Behalve bij sommige bosses, hun mechanics zijn gewoon kut :P

En de Demeniss speer-gastjes, die zijn irritant als je zo traag bent als Oongka :{ met Kliff ren ik er zo doorheen met m'n 36 damage Righteous Verdict :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
Ik heb gisteravond de Reed Devil verslaan. Je moet door veel van zijn minions. Gelukkig dat ik veel Rice Cakes en Gebraden Kip bij mij had. No way dat je er door komt zonder te eten.
*O*
Door die totempaaltjes kapot te slaan spawnen ze niet meer op die plek :Y kwam ik te laat achter :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 10 april 2026 @ 10:43:29 #229
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220546623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
No way dat je er door komt zonder te eten.
I beg to differ :+

Ludvig en Antumbra Sword bijna klaar voor de no-hit collectie, even een leuke outfit kiezen voor de esthetiek. Heb als het goed is ook bijna m'n kapper unlockt, dan kan ik m'n kale monnik-look vervolmaken. Ouwe houten stok als wapen heb ik al :9
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 10 april 2026 @ 10:46:09 #230
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220546654
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 09:56 schreef Divje het volgende:
Maarja, die difficulty settings vind ik persoonlijk ook niet echt nodig :P
Ik ben vooral benieuwd of Hard gewoon betekent meer health voor enemies. Dat is saai. Maar misschien doen ze ook wel wat met gedrag (agressiever, vaker heavy attacks etc.)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:49:53 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220547093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:03 schreef Divje het volgende:
Door die totempaaltjes kapot te slaan spawnen ze niet meer op die plek :Y kwam ik te laat achter :')
Niet helemaal :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:51:08 #232
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220547099
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet helemaal :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wat anders...
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220547440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
Ik heb gisteravond de Reed Devil verslaan. Je moet door veel van zijn minions. Gelukkig dat ik veel Rice Cakes en Gebraden Kip bij mij had. No way dat je er door komt zonder te eten.
Ik las laatst ergens dat een harde boss in crimson desert verslaan gelijk staat aan zon competitive eating competition in Amerika.
Klopt wel zon beetje haha
Twiddel
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:32:40 #234
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220548579
Ging slapen in het bed van een heks, kreeg een blueprint van een abyss gear.

Vaste slaapplek gevonden :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:38:25 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220548620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:32 schreef Divje het volgende:
Ging slapen in het bed van een heks, kreeg een blueprint van een abyss gear.

Vaste slaapplek gevonden :D
'Slapen'
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:42:40 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220548649
Seks met de heks *O*


Klinkt als zo'n jaren 90 dance hitje :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 15:47:06 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220548677
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:32:21 #238
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220548956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 15:38 schreef Momo het volgende:

[..]
'Slapen'
[ afbeelding ]
Haar grot is al de hele tijd leeg ;( en weet nog niet hoe ik haar daar krijg :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 18:12:05 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220549656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:32 schreef Divje het volgende:

[..]
Haar grot is al de hele tijd leeg ;( en weet nog niet hoe ik haar daar krijg :D
Ik las de eerste zin even anders. Ik moet nog even uitvogelen wat de heksen allemaal kunnen doen, in begin eentje tegengekomen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:02:13 #240
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220549974
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik las de eerste zin even anders. Ik moet nog even uitvogelen wat de heksen allemaal kunnen doen, in begin eentje tegengekomen.
:P Haar grot net onder Pailune Camp.

Ben daar weer gaan slapen maar kreeg nu niks ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 april 2026 @ 19:11:39 #241
447051 crew  Peejtur
pi_220550031
Hoe kan ik een musket gebruiken? Heb hem al maar is rood.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:12:14 #242
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220550036
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:11 schreef Peejtur het volgende:
Hoe kan ik een musket gebruiken? Heb hem al maar is rood.
Damiane *O*
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 april 2026 @ 19:12:31 #243
447051 crew  Peejtur
pi_220550041
Alleen die?
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:13:55 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220550058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:02 schreef Divje het volgende:

[..]
:P Haar grot net onder Pailune Camp.

Ben daar weer gaan slapen maar kreeg nu niks ;(
One night stand geweest dus :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:25:20 #245
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220550162
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:12 schreef Peejtur het volgende:
Alleen die?
:Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220551320
Bij de volgende patch wordt ook de draw distance verbeterd, dat klinkt geweldig. De devs doen wel heel erg hun best en luisteren echt goed naar alle feedback.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
greetings and salutations
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:57:27 #247
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220551485
Kwam er net achter dat in je Knowledge scherm bij caves stippen staan. Als er 1 stip staat weet je dat de cave bestaat maar dat je de treasure nog niet hebt :P

2 stippen is cave completed ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:08:12 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220551566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:57 schreef Divje het volgende:
Kwam er net achter dat in je Knowledge scherm bij caves stippen staan. Als er 1 stip staat weet je dat de cave bestaat maar dat je de treasure nog niet hebt :P

2 stippen is cave completed ^O^
Alle locaties, niet alleen caves zag ik.

Nu lekker aan het exploren in Hernand en ik blijf me verbazen hoe groot en mooi alles is.

En het gros van de locaties die op de kaart aangegeven staan daar ben ik nog niet eens geweest, laat staan de locaties die niet aangegeven staan, waar de beste loot ligt.

En ik zag vanaf een berg dat Hernand boven de letters ook nog een stuk grond heeft, gezien het landschap althans.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:22:03 #249
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220551655
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alle locaties, niet alleen caves zag ik.

Nu lekker aan het exploren in Hernand en ik blijf me verbazen hoe groot en mooi alles is.

En het gros van de locaties die op de kaart aangegeven staan daar ben ik nog niet eens geweest, laat staan de locaties die niet aangegeven staan, waar de beste loot ligt.

En ik zag vanaf een berg dat Hernand boven de letters ook nog een stuk grond heeft, gezien het landschap althans.
Maar bij Sanctums waar ik nog nooit geweest ben staan al wel 2 stippen :? Ik ga even op onderzoek uit :P

Veel plezier met ontdekken hoeveel grond er nog boven de letters van Hernand ligt ;)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:37:18 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220551745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:22 schreef Divje het volgende:

[..]
Maar bij Sanctums waar ik nog nooit geweest ben staan al wel 2 stippen :? Ik ga even op onderzoek uit :P

Veel plezier met ontdekken hoeveel grond er nog boven de letters van Hernand ligt ;)
En in het westen ook nog heel veel niet ontdekt.

Sommige Sanctums waar ik geweest ben kan ik nog niks, daarvoor moet ik eerst ergens iemand ontmoeten.
Geen idee wie en waar, maar die kom ik ongetwijfeld vast wel tegen.
Ooit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 april 2026 @ 22:49:43 #251
447051 crew  Peejtur
pi_220551817
Hoe krijg ik vonkjes uit mijn zwaarden bij de focused light zodat ik bosjes in de hens kan zetten?
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:52:09 #252
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220551834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:49 schreef Peejtur het volgende:
Hoe krijg ik vonkjes uit mijn zwaarden bij de focused light zodat ik bosjes in de hens kan zetten?
R1 + L1 en daarna L1 en richten op de vlambare bosjes :P als je op PS5 speelt iig.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Eindredactie Games vrijdag 10 april 2026 @ 22:54:18 #253
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220551842
Ja kan een beetje geklooi zijn. Blinding flash = LB + RB, die kun je actief houden door RB ingedrukt te houden. Zolang je RB ingedrukt houdt, kun je tegelijkertijd LB indrukken/inhouden voor 'focus light' (staat dan ook rechtsonder in beeld)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 10 april 2026 @ 22:59:05 #254
447051 crew  Peejtur
pi_220551876
Morgen weer proberen. Thanks.
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:06:24 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220551913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:32 schreef Divje het volgende:

[..]
Haar grot is al de hele tijd leeg ;( en weet nog niet hoe ik haar daar krijg :D
Ik ben wel eens in haar grot geweest, claustrofobische tunnel die ook nog eens enorm nat was
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:07:16 #256
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220551920
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:40:02 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220552078
De missie Repair at the Kilnden Workshop is bugged bij mij. Ik liep weg van de stukken in je in elkaar moest zetten om aan de andere Kilndens te werken. Toen waren ze verdwijnen van de map, hoe moet je ze nu nog stapelen dan?
  vrijdag 10 april 2026 @ 23:57:44 #258
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220552121
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:40 schreef Momo het volgende:
De missie Repair at the Kilnden Workshop is bugged bij mij. Ik liep weg van de stukken in je in elkaar moest zetten om aan de andere Kilndens te werken. Toen waren ze verdwijnen van de map, hoe moet je ze nu nog stapelen dan?
Geen idee, maar wellicht een eerdere save laden om het nog eens te proberen?

Ik save zeeeer regelmatig :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220553502
Geweldige patch weer, opnieuw geluisterd naar player feedback. Op PC ziet de game er nu nog beter uit, en nog veel meer verbeteringen.
greetings and salutations
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2026 @ 09:43:04 #260
364681 over_hedge
pi_220553559
Additionally, further control and UI-related improvements have been applied, including enabling teleportation while mounted, falling, swimming, or climbing walls.

Kan ik nu teleporteren wanneer mijn kleine teen nog beweegt? *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:52:56 #261
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220553628
Gekke Koreanen _O_

Al m'n bezochte grotten hebben nu een vinkje _O_

M'n fav gouden appel farm is ook nog niet gepatched :D :X

[ Bericht 36% gewijzigd door Divje op 11-04-2026 17:56:52 ]
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220559299


greetings and salutations
  zaterdag 11 april 2026 @ 23:02:19 #263
511221 Hetekip
Depressief
pi_220559447
Ik krijg het legendarische paard maar niet getemd.... Wat een bullshit minigame.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 april 2026 @ 23:04:20 #264
447051 crew  Peejtur
pi_220559460
Linker stick naar achter bewegen en dan met rechts naar de kont van het paard blijven draaien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 12 april 2026 @ 00:50:33 #265
485843 crew  Jippie
pi_220559888
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:54 schreef 2dope het volgende:
Ja kan een beetje geklooi zijn. Blinding flash = LB + RB, die kun je actief houden door RB ingedrukt te houden. Zolang je RB ingedrukt houdt, kun je tegelijkertijd LB indrukken/inhouden voor 'focus light' (staat dan ook rechtsonder in beeld)
@Peejtur maakte mij attent op dt topic /spel. Is er een review van geplaatst op de FP? De beelden die ik hier zie zijn prachtig.
pi_220560035





De Middeleeuwse architectuur vind ik echt geweldig.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Deluzion- op 12-04-2026 04:44:07 ]
greetings and salutations
pi_220560036
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 23:02 schreef Hetekip het volgende:
Ik krijg het legendarische paard maar niet getemd.... Wat een bullshit minigame.
Als je op PC speelt, de camera telkens in de richting houden waarin het paard beweegt en dan de "S" key ingedrukt houden.
greetings and salutations
  Moderator / Redactie FP zondag 12 april 2026 @ 06:28:16 #268
447051 crew  Peejtur
pi_220560156
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2026 00:50 schreef Jippie het volgende:

[..]
@:Peejtur maakte mij attent op dt topic /spel. Is er een review van geplaatst op de FP? De beelden die ik hier zie zijn prachtig.
Crimson Desert bereikt 4 miljoen verkochte exemplaren

Als ik laatste zin mag geloven, komt die nog.

Er zit een fout in btw. Beriekt ipv bereikt.
  Moderator / Redactie FP zondag 12 april 2026 @ 10:23:20 #269
447051 crew  Peejtur
pi_220561185
Ze hebben de muziek veranderd als je het spel begint :(

Het was deze:

Hasan Arthur Altuntaş · Crimson Desert Main Menu Theme (Remaster) · Song · 2026

Was veel mooier :(
pi_220561239
Ik vermaak mij best met het spel maar de puzzels die je soms voor je kiezen krijgt vind ik allemaal net iets te intens. Niet per se omdat ze zo ontzettend moeilijk zijn maar het haalt de snelheid er imo een beetje uit terwijl de beloningen die je ervoor krijgt vaak niet in verhouding voelen tot de tijd en moeite die je erin moet steken.

Vaak wil ik er gewoon zsm doorheen knallen en dan prefereer ik de oplossing/volgorde/whatever even te googlen. Voor een skillpoint iig. Andere beloningen zoals geld vind ik het al helemaal niet waard.
Conscience do cost.
  zondag 12 april 2026 @ 12:22:56 #271
511221 Hetekip
Depressief
pi_220562315
quote:
8s.gif Op zondag 12 april 2026 10:31 schreef ems. het volgende:
Ik vermaak mij best met het spel maar de puzzels die je soms voor je kiezen krijgt vind ik allemaal net iets te intens. Niet per se omdat ze zo ontzettend moeilijk zijn maar het haalt de snelheid er imo een beetje uit terwijl de beloningen die je ervoor krijgt vaak niet in verhouding voelen tot de tijd en moeite die je erin moet steken.

Vaak wil ik er gewoon zsm doorheen knallen en dan prefereer ik de oplossing/volgorde/whatever even te googlen. Voor een skillpoint iig. Andere beloningen zoals geld vind ik het al helemaal niet waard.
De puzzels vind ik ook wel aids...

Ik vond het vooral klote met die pot dat je die ovens moet fixen, zit je lekker te mainquesten komt die zooi er opeens tussen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 12 april 2026 @ 12:26:39 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562377
Die puzzels vind ik juist tof, alhoewel sommige wel heel erg onduidelijk zijn.

Gisteren was ik doodmoe, dus alleen maar op de bank gelegen, maar straks en vanavond weer verder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 12:30:33 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220562410
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:22 schreef Hetekip het volgende:

[..]
De puzzels vind ik ook wel aids...

Ik vond het vooral klote met die pot dat je die ovens moet fixen, zit je lekker te mainquesten komt die zooi er opeens tussen.
:??? Dat was toch zo gedaan maat

En je hebt die kuko pot toch gewoon nodig
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 12 april 2026 @ 12:39:58 #274
511221 Hetekip
Depressief
pi_220562461
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
Die puzzels vind ik juist tof, alhoewel sommige wel heel erg onduidelijk zijn.

Gisteren was ik doodmoe, dus alleen maar op de bank gelegen, maar straks en vanavond weer verder.
Waar ben jij mee bezig in het spel, ik ben een beetje verveeld geraakt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 12 april 2026 @ 13:03:10 #275
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220562642
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:30 schreef MMaRsu het volgende:
En je hebt die kuko pot toch gewoon nodig
Ik weet al niet meer waarvoor hij was _O-
  zondag 12 april 2026 @ 13:04:49 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562657
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:39 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Waar ben jij mee bezig in het spel, ik ben een beetje verveeld geraakt.
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.

Hele stukken waar ik nog niet geweest ben.

En ik wil wat meer met het kamp doen nog.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 13:05:45 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562665
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik weet al niet meer waarvoor hij was _O-
Opslag Abyss Cells.

Ik weet dan weer niet waar die ook alweer voor waren :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 13:06:38 #278
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220562677
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Opslag Abyss Cells.

Ik weet dan weer niet waar die ook alweer voor waren :D
Oh ja inderdaad. Die waren voor... nee ook geen idee. _O-
  FOK!Fotograaf zondag 12 april 2026 @ 13:06:55 #279
364681 over_hedge
pi_220562682
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Opslag Abyss Cells.

Ik weet dan weer niet waar die ook alweer voor waren :D
Je kan er gear mee craften
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 12 april 2026 @ 13:07:02 #280
511221 Hetekip
Depressief
pi_220562685
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Opslag Abyss Cells.

Ik weet dan weer niet waar die ook alweer voor waren :D
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Oh ja inderdaad. Die waren voor... nee ook geen idee. _O-
Maken van Abyss gears.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 12 april 2026 @ 13:07:04 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220562686
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.

Hele stukken waar ik nog niet geweest ben.
Ik zit ook op precies 50 uur en ergens in Chapter 4. Ik vraag mij af hoeveel ik moet exploren straks is de verrassing eraf als dat kasteel of mooie uitzicht bij een missie hoort :P
  zondag 12 april 2026 @ 13:07:22 #282
511221 Hetekip
Depressief
pi_220562690
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zit pas op 50 uur, heb de main quest tot en met Chapter 4 gespeeld, en ben nu de rest van Hernand aan het exploren.

Hele stukken waar ik nog niet geweest ben.

En ik wil wat meer met het kamp doen nog.
Oh ja, ik denk dat ik de mainquest wel gerushed heb, en gewoon niet zo veel heb explored.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 12 april 2026 @ 13:16:27 #283
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562789
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:07 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Oh ja, ik denk dat ik de mainquest wel gerushed heb, en gewoon niet zo veel heb explored.
Dat is altijd zonde in dit soort grote, rijke open wereld games.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf zondag 12 april 2026 @ 13:18:06 #284
364681 over_hedge
pi_220562813
je komt vanzelf op een punt dat je wel side missies moet doen voor je verder kan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 12 april 2026 @ 13:21:09 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562846
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zit ook op precies 50 uur en ergens in Chapter 4. Ik vraag mij af hoeveel ik moet exploren straks is de verrassing eraf als dat kasteel of mooie uitzicht bij een missie hoort :P
Dat is het risico ja :D

Maar vaak heb je het wel door door door bepaalde zaken.

Was van de week ergens beland en zag een slingerweggetje dat richting omhoog liep, en het barstte opeens van de cooking pots, en het muziekje veranderde, dus had de indruk dat ik richting een Boss (niet Hugo) ging, dus regelmatig gesaved.

En ik kwam uit bij een enorm kasteel.
Gelukkig was er vlakbij een Abyss Nexus fast travel punt, dus die unlocked en weer terug gegaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 13:23:09 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220562861
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik weet al niet meer waarvoor hij was _O-
Je kan er die cores mee capturen / sealen van vijanden die bv van die blokken zijn en die dan op je beginnen te schieten met lasers

Als je dan met je Axiom hand ding erop bashed dan wordt het een item wat je kan capturen met die axiom zolang je de kuko pot in je inventoryu hebt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 12 april 2026 @ 13:28:37 #287
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220562916
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is het risico ja :D

Maar vaak heb je het wel door door door bepaalde zaken.

Was van de week ergens beland en zag een slingerweggetje dat richting omhoog liep, en het barstte opeens van de cooking pots, en het muziekje veranderde, dus had de indruk dat ik richting een Boss (niet Hugo) ging, dus regelmatig gesaved.

En ik kwam uit bij een enorm kasteel.
Gelukkig was er vlakbij een Abyss Nexus fast travel punt, dus die unlocked en weer terug gegaan.
Bedoel je dat kasteel met spinnewebben en mechanische installaties?
  zondag 12 april 2026 @ 13:30:27 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562928
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Bedoel je dat kasteel met spinnewebben en mechanische installaties?
Icemoor Castle Ruins uit het hoofd, echt huge.

Ben niet binnen geweest dus dat zou ik niet weten :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 13:31:53 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220562940
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Icemoor Castle Ruins uit het hoofd, echt huge.

Ben niet binnen geweest dus dat zou ik niet weten :D
Ik was net bij Arboria Castle
  zondag 12 april 2026 @ 13:33:19 #290
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220562954
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik was net bij Arboria Castle
Daar ben ik nog niet geweest, naam zegt me niks :D

Hele stukken in het westen van Hernand ben ik nog niet geweest, en ook ten noorden van de Hernand letters op de kaart is nog een heel stuk Hernand _O- _O_

En dat is pas regio 1 :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf zondag 12 april 2026 @ 13:35:35 #291
364681 over_hedge
pi_220562990
Als je leuke dingen wilt tegenkomen met exploreren. Ga naar het oosten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 12 april 2026 @ 13:36:43 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220563000
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 13:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar ben ik nog niet geweest, naam zegt me niks :D

Hele stukken in het westen van Hernand ben ik nog niet geweest, en ook ten noorden van de Hernand letters op de kaart is nog een heel stuk Hernand _O- _O_

En dat is pas regio 1 :D
Ik moet ook nog een heel stuk Hernand en ben net over de grens geweest in Demeniss bij dat gekkenhuis. Zal eens een screenshot maken als ik weer ga spelen vanavond.
  zondag 12 april 2026 @ 13:46:10 #293
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220563089
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 13:35 schreef over_hedge het volgende:
Als je leuke dingen wilt tegenkomen met exploreren. Ga naar het oosten
Dat dachten de Duitsers ook 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 april 2026 @ 13:47:07 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220563103
Trouwens niet ver van Arboria Castle lag een expansion van je inboedel met 10+. Schijnt dat die elke 3 dagen weer spawnt volgens Google.
  zondag 12 april 2026 @ 13:47:17 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220563107
Ik mag van mezelf nooit eerder naar een nieuwe regio eer dat ik klaar ben met de huidige :D :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games zondag 12 april 2026 @ 14:20:03 #296
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220563723
Warrior Monk kontschopper

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 12 april 2026 @ 14:21:03 #297
511221 Hetekip
Depressief
pi_220563771
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 04:38 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Als je op PC speelt, de camera telkens in de richting houden waarin het paard beweegt en dan de "S" key ingedrukt houden.
Dankjewel geen idee hoe the fuck je dat met een controller moet doen... Op PC wel gewoon te doen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zondag 12 april 2026 @ 14:57:02 #298
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220564513
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dankjewel geen idee hoe the fuck je dat met een controller moet doen... Op PC wel gewoon te doen.
De camera draaien waar het paard naartoe kijkt en dan met de linkerstick naar achter inhouden (dacht ik)

Vond dat ook maar een kut minigame hoor haha
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 12 april 2026 @ 15:05:35 #299
511221 Hetekip
Depressief
pi_220564635
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
De camera draaien waar het paard naartoe kijkt en dan met de linkerstick naar achter inhouden (dacht ik)

Vond dat ook maar een kut minigame hoor haha
Hadden ze echt niks beters kunnen bedenken, vond het maar frustrerend. Het lukt me met de muis, maar met die joystick gaat het veel trager. Een muis kun je wat meer snelheid gebruiken.

Maar misschien zijn er ook joystick opties speciaal voor zo'n paard te temmen.

Ik heb nu wel mijn legendarische paard.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220568103
Er zijn zoveel quests, er komt gewoon geen einde aan. En de puzzles zijn hersenkrakers, ik heb tot nu alles opgelost zonder guides, zit soms een paar uur vast.
greetings and salutations
  Eindredactie Games zondag 12 april 2026 @ 20:38:01 #301
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220568338
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2026 00:50 schreef Jippie het volgende:

[..]
@:Peejtur maakte mij attent op dt topic /spel. Is er een review van geplaatst op de FP? De beelden die ik hier zie zijn prachtig.
Kensuke is nog bezig met de review, komt spoedig online. Het is nogal een lange game :+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')