Dit was inderdaad ook cynisch bedoeld afgeleid van de rechtse heks Yesilgozquote:Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werk (minimumloon) stemde ook iemand VVD. Dat die overbetaalde clown van een manager het deed kon ik me nog wel voorstellen.
[..]
Bedoel je niet de aandeelhouders?
Stemmen vanuit een conceptueel wereldbeeld in plaats van alleen maar het belang van je eigen portemonnee is natuurlijk juist bewonderenswaardig (ook andersom).quote:Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bij mijn vorige werk (minimumloon) stemde ook iemand VVD. Dat die overbetaalde clown van een manager het deed kon ik me nog wel voorstellen.
Ik heb jaren geleden een aantal delen bekeken van de engelse serie 'Benefits street' toen drong pas echt tot mij door hoe destructief de bijstand in vele gevallen uitpakt voor een bevolking, de mensen en hun omgeving zelfquote:Op woensdag 1 april 2026 15:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben met zulke buren opgegroeid, en wat ik daar van geleerd heb, is dat de overheid hun gedrag faciliteert. Als ze werden gedwongen om hun handen uit de mouwen te steken, ipv zich de hele dag te vervelen, dan zou het voor zowel hunzelf, de buren als de overheid beter zijn.
Eens hoor, maar daarvoor moet je niet bij de VVD zijn.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Stemmen vanuit een conceptueel wereldbeeld in plaats van alleen maar het belang van je eigen portemonnee is natuurlijk juist bewonderenswaardig (ook andersom).
Och het was op TV en het klopt, niet door hebben dat de gemiddelde bijstandsgerechtigde er heel anders in staat maar dat levert natuurlijk geen sensatie TV opquote:Op woensdag 1 april 2026 15:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb jaren geleden een aantal delen bekeken van de engelse serie 'Benefits street' toen drong pas echt tot mij door hoe destructief de bijstand in vele gevallen uitpakt voor een bevolking, de mensen en hun omgeving zelf![]()
Een moeder die haar kind ontmoedigd om te gaan werken en iets van haar leven te gaan maken bijvoorbeeld![]()
Benefits Street
Bekijk deze YouTube-video
Ik woon er tussen en zie dit beeld in een aantal gevallen bevestigd, alhoewel het in mijn buurt gelukkig nog bij verre niet zo extreem is als wat in de engelse serie naar voren komt.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Och het was op TV en het klopt, niet door hebben dat de gemiddelde bijstandsgerechtigde er heel anders in staat maar dat levert natuurlijk geen sensatie TV op
Een aantal gevallenquote:Op woensdag 1 april 2026 15:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik woon er tussen en zie dit beeld in een aantal gevallen bevestigd, alhoewel het in mijn buurt gelukkig nog bij verre niet zo extreem is als wat in de engelse serie naar voren komt.
Absolute armoede is dan ook onnodig, je blijft recht houden op douche,tent en een gaarkeuken zoals ook in bijv Luxemburg gebruikelijk is. Werken mag natuurlijk ook als je je meer wenst. Tot maatschappelijke ontwrichting komt het niet, integendeel.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Vanuit links perspectief is bijstand geen “cadeau” van de staat, maar een vangnet dat voorkomt dat mensen in absolute armoede vallen.
Het beperken tot vijf jaar zou betekenen dat mensen daarna simpelweg geen inkomen meer hebben, terwijl huur, zorg en boodschappen wel blijven bestaan.
Dat creëert dakloosheid, schulden en maatschappelijke ontwrichting.
Je wenst minder gelukkigen dus een hobo-bestaan toe. Asociaal gedachtegoed.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Absolute armoede is dan ook onnodig, je blijft recht houden op douche,tent en een gaarkeuken zoals ook in bijv Luxemburg gebruikelijk is. Werken mag natuurlijk ook als je je meer wenst.
Wij zijn geen Atlas die de hele wereld op zijn rug kan dragen, dat is niet asociaal maar realistisch. Of zou de bevolking van Luxemburg bijv uit grotendeels asocialen bestaanquote:Op woensdag 1 april 2026 15:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je wenst minder gelukkigen dus een hobo-bestaan toe. Asociaal gedachtegoed.
Big Brother's 'Double Speak' zal je steeds meer gaan zien omdat zo met name de werknemers een rad voor ogen wordt gedraaid. 'Have your cake en eat it too' verkopen aan de werknemers.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:45 schreef MoreDakka het volgende:
Ik word een beetje misselijk van journalistiek die constant misleidt over wat een bezuiniging nou eigenlijk is. Het moet duidelijker en eerlijker. Een wet die zorgt dat de overheid meer geld uitgeeft is nooit een bezuiniging. Verhoging van de accijns is een belastingverhoging en dus een lastenverzwaring, geen 'korting' die opgeheven wordt.
nu.nl gaat echt compleet af hier.
De hele wereld hoeft ook niet. De nationale pechgevallen en minder bedeelden moet je helpen.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wij zijn geen Atlas die de hele wereld op zijn rug kan dragen, dat is niet asociaal maar realististsch. Of zou de bevolking van Luxemburg bijv uit grotendeels asocialen bestaan
Als ze werkelijk arbeidsongeschikt zijn komen die in een arbeids-ongeschiktheids regeling. Daar is de bijstand niet voor.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele wereld hoeft ook niet. De nationale pechgevallen en minder bedeelden moet je helpen.
En dat is wat anders dan een tent injagen en naar het leger des heils sturen (die trouwens niet eens plek hebben) voor wat soep.
Je komt in de bijstand terecht als het UWV na 2 jaar vindt dat je minder dan 35% arbeidsongeschikt bent. Dat wordt overigens tot 1 jaar ingekort.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als ze werkelijk arbeidsongeschikt zijn komen die in een arbeids-ongeschiktheids regeling. Daar is de bijstand niet voor.
De soep wordt volgens mij niet zo heet gegeten. Vergeet niet dat we effectief meer dan 50% van ons inkomen afgeven aan de overheid. Dat betekent dat je tot ver in juni slavenarbeid voor de overheid doet, voordat je zelf eens van je eigen arbeid mag genieten. Ondertussen faciliteert die overheid met hun bijstand asociaal Tokkie gedrag. Dat moet je metaforisch zien: het faciliteert allerlei Tokkie instanties, Tokkie bedrijven en Tokkie ideeen die ons leven ontwrichten, met als gevolg dat ons geboortegetal keldert, productieve Nederlanders uit Nederland vertrekken en het een teringzooi wordt.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele wereld hoeft ook niet. De nationale pechgevallen en minder bedeelden moet je helpen.
En dat is wat anders dan een tent injagen en naar het leger des heils sturen (die trouwens niet eens plek hebben) voor wat soep.
Heb je daar ook voorbeelden van? En een causaal verband met de bijstandregeling?quote:Op woensdag 1 april 2026 16:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De soep wordt volgens mij niet zo heet gegeten. Vergeet niet dat we effectief meer dan 50% van ons inkomen afgeven aan de overheid. Dat betekent dat je tot ver in juni slavenarbeid voor de overheid doet, voordat je zelf eens van je eigen arbeid mag genieten. Ondertussen faciliteert die overheid met hun bijstand asociaal Tokkie gedrag. Dat moet je metaforisch zien: het faciliteert allerlei Tokkie instanties, Tokkie bedrijven en Tokkie ideeen die ons leven ontwrichten, met als gevolg dat ons geboortegetal keldert, productieve Nederlanders uit Nederland vertrekken en het een teringzooi wordt.
Yep, de wal gaat het schip keren en veel nederlandse werknemers zijn ondertussen sterk geindividualiseerd, goed opgeleid en meertalig. Het uitpersen van deze sinaasappel loopt ten einde. Ook bij de bedrijven hier is het eindpunt zo'n beetje genaderd. Ik voorzie dan ook dat Nederland een herhaling van de jaren 80 periode tegemoet gaat, want leren van de geschiedenis doen vooral geschiedkundigen, bevolkingen en politici zeer zeker niet.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is een goede reden om mobiel te zijn. Zorg er voor dat je een tweede baan of permanent residency hebt in een ander land. Belastingtechnisch kan dat ook gunstig uitpakken.
Be in control. Het laatste wat je wil is een speelbal van de overheid zijn. Daarmee zorg je er ook voor dat overheden op hun tenen gaan lopen. Vergeet niet dat een reden voor het binnenhalen van zoveel buitenlanders is vanwege dat andere Nederlanders het wel gezien hebben.
De maatschappij is toch al tamelijk ontwricht door de rijkere bedelaars die zich uit jaloezie bedienen van de sociale media met hun reclame-uitingen en roep aan de gewone mensen om toch vooral bij hun een product of dienst te kopen?quote:Op woensdag 1 april 2026 15:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Absolute armoede is dan ook onnodig, je blijft recht houden op douche,tent en een gaarkeuken zoals ook in bijv Luxemburg gebruikelijk is. Werken mag natuurlijk ook als je je meer wenst. Tot maatschappelijke ontwrichting komt het niet, integendeel.
Rechts beleid over links want van lastenverlichtingen en een kleinere overheid is geen sprake.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is wat de kiezer wilde toch? Die wilde rechts beleid, en die krijgt dan ook rechts beleid.
Het is niet zo moeilijk om in te zien dat een hoge mate van sociale voorzieningen leidt tot verregaande individualisering. Als ik zie hoeveel mensen er alleen in een grote sociale huurwoning wonen bij mijn ouders in de straat, dan is dat schokkend. Kinderen waren vroeger natuurlijk ook een noodzaak om later geld te verdienen voor het gezin en voor de ouders te zorgen, maar tegenwoordig is die noodzaak totaal verdwenen. Misschien zullen we er sneller dan we denken achterkomen dat een maatschappij die op traditionele waarden gestoeld is toch beter functioneert en dat een verzorgingsstaat uiteindelijk leidt tot chaos en het einde van een samenleving.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je daar ook voorbeelden van? En een causaal verband met de bijstandregeling?
Uiteraard. En hoewel links-denkenden vaak beweren dat deze mensen nu eenmaal te ver heen zijn om ooit aan werk te komen, denk ik dat hun gekte ook mede door de overheid veroorzaakt wordt, juist doordat ze zich de hele dag vervelen, de hele dag over hun leven na kunnen denken en alles gratis krijgen. Ja, het klopt dat veel van die mensen geen gewone baan zouden kunnen vinden, maar dat soort mensen zouden nu perfect de taken kunnen verrichten die in onze samenleving nu zo duur zijn geworden: klusjesman, loodgieter, schoonmaker, vuilnisophaler, etc. Niemand doet dat werk immers uit plezier. De enige reden waarom je dat werk zou doen is uit pure noodzaak. En soms is het best goed dat die noodzaak er is, want anders loopt een samenleving gewoon vast.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben met zulke buren opgegroeid, en wat ik daar van geleerd heb, is dat de overheid hun gedrag faciliteert. Als ze werden gedwongen om hun handen uit de mouwen te steken, ipv zich de hele dag te vervelen, dan zou het voor zowel hunzelf, de buren als de overheid beter zijn.
Ik zie vooral ontwrichting door drugscriminaliteit, maar dat is lastig te bestrijden als je als land een wereldhaven als Rotterdam hebt, bijna elk voordeel heeft zo ook zijn nadeel.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:14 schreef torentje het volgende:
[..]
De maatschappij is toch al tamelijk ontwricht door de rijkere bedelaars die zich uit jaloezie bedienen van de sociale media met hun reclame-uitingen en roep aan de gewone mensen om toch vooral bij hun een product of dienst te kopen?
Dat komt niet door de verzorgingsstaat. Huishoudingverdunning zie je over de gehele linie, ook bij mensen die zelf (veel) geld verdienen. Dat hier onvoldoende op in is gespeeld op de huizenmarkt is een andere discussie.quote:Op woensdag 1 april 2026 16:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk om in te zien dat een hoge mate van sociale voorzieningen leidt tot verregaande individualisering. Als ik zie hoeveel mensen er alleen in een grote sociale huurwoning wonen bij mijn ouders in de straat, dan is dat schokkend. Kinderen waren vroeger natuurlijk ook een noodzaak om later geld te verdienen voor het gezin en voor de ouders te zorgen, maar tegenwoordig is die noodzaak totaal verdwenen. Misschien zullen we er sneller dan we denken achterkomen dat een maatschappij die op traditionele waarden gestoeld is toch beter functioneert en dat een verzorgingsstaat uiteindelijk leidt tot chaos en het einde van een samenleving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |