Dit komt alleen niet door Liberty, maar de FIA.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je gaat bijna terugverlangen naar Ecclestone.
Liberty en alles wat eromheen hangt is echt zo intens kut.
En Audiquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit komt alleen niet door Liberty, maar de FIA.
Maar dit is toch ook intens treurig?quote:
Ik heb er nog wel lol in. Het managen van de batterij is nu een essentieel onderdeel van the package geworden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sterkte aan iedereen die dit nog volgt.
Het verschil is dat ze vroeger wel een rondje konden pushen. Als ze dat nu doen, gaan ze juist langzamer want dan is de accu eerder leegquote:Op zaterdag 28 maart 2026 21:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het managen van de batterij is nu een essentieel onderdeel van the package geworden.
Tsja, net zoals bandenstints managen en underfueled cars LiCo managen en enginebelasting managen etc etc.
Audi heeft de regels niet bedacht. De FIA wilde wel Audi of andere nieuwe motorleveranciers binnenhalen, ja.quote:
Dan heb je niet de juiste rijstijl voor de huidige Formula, en of moeten de engineers nog meer maximaliseren.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze vroeger wel een rondje konden pushen. Als ze dat nu doen, gaan ze juist langzamer want dan is de accu eerder leeg
Dat zeg ik nergens. Waar ik wel op wijs is dit:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Audi heeft de regels niet bedacht.
Ja, dit slaat dus nergens op. Als het niet gaat om zo hard mogelijk kunnen rijden, waar zit je dan naar te kijken?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dan heb je niet de juiste rijstijl voor de huidige Formula
Dat klopt, de FIA wilde nieuwe motorleveranciers en haalde daardoor het meest ingewikkelde component uit de regels om de bestaande leveranciers geen voordeel te gunnen (omdat Audi en Porsche daar geen kennis van hadden).quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Waar ik wel op wijs is dit:
"Verdwijnen MGU-H was voor Audi cruciaal om toe te treden"
Wat een deel van de huidige situatie verklaart.
En lost zichzelf waarschijnlijk ook wel weer op, maar gaat wel tijd kosten.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt, de FIA wilde nieuwe motorleveranciers en haalde daardoor het meest ingewikkelde component uit de regels om de bestaande leveranciers geen voordeel te gunnen (omdat Audi en Porsche daar geen kennis van hadden).
Net zoals dat de andere teams geen regeneratie op de voorwielen wilden (omdat zij daar in tegenstelling tot Audi geen kennis van hadden). Wat ook een deel van de huidige problemen verklaart.
Het werkt beide kanten op.
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:38 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En lost zichzelf waarschijnlijk ook wel weer op, maar gaat wel tijd kosten.
Even doorbijten dus.
Eerder dan dat lijkt het me een heel moeilijk verhaal om iets structureels te veranderen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?
Dan zal Alonso toch wat meer als zn kok moeten rijden wil die sneller zijn, haha Aston. En ja dat is racenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dit slaat dus nergens op. Als het niet gaat om zo hard mogelijk kunnen rijden, waar zit je dan naar te kijken?
Dit is wat Alonso bedoelde met dat de kok het nu ook wel kan. Als enorm liften zonder dat je maar in de buurt van de limiet zit de "juiste rijstijl" is... dat is toch geen racen, man.
Dit gaat wel doorontwikkeld worden waardoor deze problemen niet meer zo groot gaan zijn, ben ik eigenlijk wel van overtuigdquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over vijf jaar als er weer nieuwe regels komen?
Sowieso als Nelson zegt dat een verlaging van de elektrische kracht kan leiden tot minder clipping en daarmee leidt tot maar een geringe stijging in rondetijd zouden ze dat zeker kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:47 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit gaat wel doorontwikkeld worden waardoor deze problemen niet meer zo groot gaan zijn, ben ik eigenlijk wel van overtuigd
Ik geloof er echt geen bal van dat dit structureel verbeterd gaat worden. Niet binnen dit reglement. Het zijn geen pannenkoeken daar bij de teams, alles is al 99% geoptimaliseerd. Natuurlijk zullen ze nog wel wat tienden hier en daar vinden, maar dat batterijverhaal is gewoon wat het is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:44 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je leest elke keer tactisch over het deel van mn posts, waar ik zeg dat de engineers de batterij nog moeten maximaliseren.
Dat duurt nog even en maakt het ook juist tijdelijk leuk, voordat het straks weer treintje rijden is.
Minder dan.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zat er minder als 10 plekken vanaf ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |