abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:07:33 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220435828
Ik wilde net een kaas uien broodje maken in mijn airfryer. Dus ik haal een stuk marokaans brood uit de vriezer wat ik hiervoor nog had liggen. En ik doe dat brood in plastic zak en al zo in de magnetron om het even te ontdooien.

Ik zet hem op 30 seconden en pak alvast een snijplank om wat uien te snijden en hoor dat mijn magnetron klaar is. En als ik hem open doe staat die plastic zak waar dat brood in zit in de fik. Dus ik haal het eruit en mik het gelijk in mijn afwasteil die nog vol met water stond. En uiteraard was het redelijk snel geblusd, maar ik schrok er toch wel van omdat ik zoiets altijd doe en dit nog nooit gehad had.

Intussen heb ik mijn vinger verbrand omdat daar dat hete plastic in is getrokken wat ik maar even zo laat.

En ik heb nog even gekeken hoe dit nou eigelijk kan :? Dus als gerenomeerd FOK! detective even sporenonderzoek gedaan en toen zag ik dat het vuur was begonnen waar een clipje om die plastic zak heen zat. Zo'n klein miniclipje waar twee kleine stukjes ijzerdraad inzitten en die omhuld zijn met een plastic afwerking om er een broodzakclipje van te maken.

Welnu, dit gebeurt mij wss dus niet nog een keer, en ik post het hier maar even dat u niet dezelfde fout maakt als ik. Want stel voor dat hij er veel langer dan 30 seconden in had gezeten, dan was het vuur nog groter geweest en zoiets wil je gewoon niet in je huis.

Nou tot zover weer een spectaculair verslag van een culinair FOK!er en alvast hartelijk dank voor uw medeleven!

Maar vooral, wees gewaarschuwd, want een ongeluk zit in een klein clipje :{
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:12:14 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220435856
Door de oog van het naald maatje.
Huilen dan.
pi_220435861
Ik heb in de beginjaren van de magnetron meegemaakt dat een collega een heel brood in de magnetron deed, timer op een uur, en weggelopen.
Die magnetron is toen uitgebrand.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:13:55 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220435866
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:
Ik heb in de beginjaren van de magnetron meegemaakt dat een collega een heel brood in de magnetron deed, timer op een uur, en weggelopen.
Die magnetron is toen uitgebrand.
Ja, dat geloof ik nu wel :{

Echt na 30 seconden al brand in je magnetron! Hoe dan?
pi_220435886
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
marokaans brood

..
En ik heb nog even gekeken hoe dit nou eigelijk kan :?
Altijd herres hier als je een broodje aan het eten bent
pi_220435891
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, dat geloof ik nu wel :{

Echt na 30 seconden al brand in je magnetron! Hoe dan?
Brood vliegt vrij gemakkelijk in brand in de magnetron, en dat plastic en metalen clip zijn een goede katalysator.

Verder heeft Veritasium wel eens plasma gemaakt in de magnetron met behulp van druiven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:19:41 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220435893
Sowieso een plastic zak in de magnetron. Ik zeg nee.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker donderdag 26 maart 2026 @ 13:32:56 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220435978
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:
Ik heb in de beginjaren van de magnetron meegemaakt dat een collega een heel brood in de magnetron deed, timer op een uur, en weggelopen.
Die magnetron is toen uitgebrand.
Alleen de magnetron? Lucky collega.
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:44:32 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220436416
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:

Nou tot zover weer een spectaculair verslag van een culinair FOK!er en alvast hartelijk dank voor uw medeleven!

Wat is er culinair aan het stompzinnig iets in een plastic zak met afsluitstrips in de magnetron flikkeren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:54:01 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220436496
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:19 schreef Lienekien het volgende:
Sowieso een plastic zak in de magnetron. Ik zeg nee.
Ja TS, leg is uit, waarom doe je dit?


koop zo'n ding
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220436541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:12 schreef Wantie het volgende:
Ik heb in de beginjaren van de magnetron meegemaakt dat een collega een heel brood in de magnetron deed, timer op een uur, en weggelopen.
Die magnetron is toen uitgebrand.
Ben je al gepensioneerd? De eerste magnetrons verschenen halverwege de jaren ‘70 op de Nederlandse consumentenmarkt.
...hier om je mars te breken.
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:19:27 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_220436647
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:02 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Ben je al gepensioneerd? De eerste magnetrons verschenen halverwege de jaren ‘70 op de Nederlandse consumentenmarkt.
Zoals ik mij herinner was het een beetje eind jaren 90 dat die dingen populair werden.
pi_220436725
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:19 schreef borbit het volgende:

[..]
Zoals ik mij herinner was het een beetje eind jaren 90 dat die dingen populair werden.
Even terug gerekend: dit was rond 1987.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:38:43 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220436757
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
Ik wilde net een kaas uien broodje maken in mijn airfryer. Dus ik haal een stuk marokaans brood uit de vriezer wat ik hiervoor nog had liggen. En ik doe dat brood in plastic zak en al zo in de magnetron om het even te ontdooien.

Ik zet hem op 30 seconden en pak alvast een snijplank om wat uien te snijden en hoor dat mijn magnetron klaar is. En als ik hem open doe staat die plastic zak waar dat brood in zit in de fik. Dus ik haal het eruit en mik het gelijk in mijn afwasteil die nog vol met water stond. En uiteraard was het redelijk snel geblusd, maar ik schrok er toch wel van omdat ik zoiets altijd doe en dit nog nooit gehad had.

Intussen heb ik mijn vinger verbrand omdat daar dat hete plastic in is getrokken wat ik maar even zo laat.

En ik heb nog even gekeken hoe dit nou eigelijk kan :? Dus als gerenomeerd FOK! detective even sporenonderzoek gedaan en toen zag ik dat het vuur was begonnen waar een clipje om die plastic zak heen zat. Zo'n klein miniclipje waar twee kleine stukjes ijzerdraad inzitten en die omhuld zijn met een plastic afwerking om er een broodzakclipje van te maken.

Welnu, dit gebeurt mij wss dus niet nog een keer, en ik post het hier maar even dat u niet dezelfde fout maakt als ik. Want stel voor dat hij er veel langer dan 30 seconden in had gezeten, dan was het vuur nog groter geweest en zoiets wil je gewoon niet in je huis.

Nou tot zover weer een spectaculair verslag van een culinair FOK!er en alvast hartelijk dank voor uw medeleven!

Maar vooral, wees gewaarschuwd, want een ongeluk zit in een klein clipje :{
plastic zak in de magnetron 8)7 8)7 :W
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:57:55 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220436860
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:54 schreef junkiesietze het volgende:
Ja TS, leg is uit, waarom doe je dit?

[ afbeelding ]
koop zo'n ding
Ik doe dat altijd zo. Wat natuurlijk niet maakt dat dat goed, is maar ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Al mijn brood is ingevroren, waldkorn, tijgerwit, allerlei soorten witte en bruine bolletjes en krentebollen, en soms ook stukken turks of marokaans brood. Die laatste vind ik handig om even een kaas uien kruier van te maken.

En als ik dus een tosti of zo'n kaas uien kruier als snack wil maken dan doe ik dat brood even 30 seconden in de magnetron in zo'n broodzak waarmee het is verpakt. De reden daarvan is dat ik dan geen broodkruimels in mijn magnetron krijg. En zo'n magnetronkap die jij op je plaatje laat zien heb ik niet, los van het feit dat ik al genoeg spullen in mijn keuken heb.
pi_220437152
Plastic kan gewoon in een magnetron degene die daar tegen is snappen de werking totaal niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:29:41 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220437368
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:53 schreef halfway het volgende:
Plastic kan gewoon in een magnetron degene die daar tegen is snappen de werking totaal niet.
Niet alle plastic is geschikt voor de magnetron. Dat is ook niet zo moeilijk.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:35:52 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220437392
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
Ik wilde net een kaas uien broodje maken in mijn airfryer. Dus ik haal een stuk marokaans brood uit de vriezer wat ik hiervoor nog had liggen. En ik doe dat brood in plastic zak en al zo in de magnetron om het even te ontdooien.

Ik zet hem op 30 seconden en pak alvast een snijplank om wat uien te snijden en hoor dat mijn magnetron klaar is. En als ik hem open doe staat die plastic zak waar dat brood in zit in de fik. Dus ik haal het eruit en mik het gelijk in mijn afwasteil die nog vol met water stond. En uiteraard was het redelijk snel geblusd, maar ik schrok er toch wel van omdat ik zoiets altijd doe en dit nog nooit gehad had.

Intussen heb ik mijn vinger verbrand omdat daar dat hete plastic in is getrokken wat ik maar even zo laat.

En ik heb nog even gekeken hoe dit nou eigelijk kan :? Dus als gerenomeerd FOK! detective even sporenonderzoek gedaan en toen zag ik dat het vuur was begonnen waar een clipje om die plastic zak heen zat. Zo'n klein miniclipje waar twee kleine stukjes ijzerdraad inzitten en die omhuld zijn met een plastic afwerking om er een broodzakclipje van te maken.

Welnu, dit gebeurt mij wss dus niet nog een keer, en ik post het hier maar even dat u niet dezelfde fout maakt als ik. Want stel voor dat hij er veel langer dan 30 seconden in had gezeten, dan was het vuur nog groter geweest en zoiets wil je gewoon niet in je huis.

Nou tot zover weer een spectaculair verslag van een culinair FOK!er en alvast hartelijk dank voor uw medeleven!

Maar vooral, wees gewaarschuwd, want een ongeluk zit in een klein clipje :{
Metaal in de magnetron is een nono. Of was dat i.i.g.. En in de jouwe duidelijk nog steeds :P

Maar wáárom heb je dat brood niet gewoon UIT de zak gehaald? :?
Boterhammen ontdooi je toch ook niet in een plastic zakje. Dat ook nog eens dichtgemaakt is met een sluiting met metaal erin?
Die leg je bevroren zonder iets eromheen op een magnetronbestendig bord..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:37:58 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220437398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik doe dat altijd zo. Wat natuurlijk niet maakt dat dat goed, is maar ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Al mijn brood is ingevroren, waldkorn, tijgerwit, allerlei soorten witte en bruine bolletjes en krentebollen, en soms ook stukken turks of marokaans brood. Die laatste vind ik handig om even een kaas uien kruier van te maken.

En als ik dus een tosti of zo'n kaas uien kruier als snack wil maken dan doe ik dat brood even 30 seconden in de magnetron in zo'n broodzak waarmee het is verpakt. De reden daarvan is dat ik dan geen broodkruimels in mijn magnetron krijg. En zo'n magnetronkap die jij op je plaatje laat zien heb ik niet, los van het feit dat ik al genoeg spullen in mijn keuken heb.
8)7

Nee, die leg je onverpakt op een magnetronbestendig bord (met je kruimels!).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:40:18 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220437409
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet alle plastic is geschikt voor de magnetron. Dat is ook niet zo moeilijk.
Klopt.
AI zegt:
Ja, plastic kan in de magnetron, maar alleen als het expliciet als "magnetronbestendig" (vaak met een icoontje) is gemarkeerd
, meestal gemaakt van polypropyleen (PP). Vermijd wegwerpplastics, aangezien deze kunnen smelten en schadelijke stoffen in het voedsel kunnen lekken. Glas of aardewerk is een veiligere keuze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:44:09 #21
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220437418
Ik doe nooit plastic in de magnetron op van dat plastic waar magnetronmaaltijden inzitten na. Ik heb wel altijd dat als ik de oven heb gebruikt en daarna iets wil opwarmen in de magnetron dat stomme ding een foutmelding geeft.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:55:49 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220437486
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
8)7

Nee, die leg je onverpakt op een magnetronbestendig bord (met je kruimels!).
Die heb ik dus niet. Ik heb Mepal borden en die zijn gemaakt van melamine en mogen niet in de magnetron, vandaar dat ik die plastic zakjes waar dat brood in wordt geleverd altijd gebruik.

En meestal zitten daar van die kleine witte vierkante clipjes omheen met zo'n inham waar dat plastic in blijft zitten. Maar in dit geval ging het om een Marokkaans broodje en zat er blijkbaar zo'n clip omheen met twee van die kleine ijzerdraadjes die in plastic omhuld zijn. Niet gezien dus, en daar ging het fout; draadjes werden binnen die 30 seconden loeiheet en maakte dat het plastic omhulsel en de propyleen plastic zak begon te fikken.

Zoals ik het zie komt het dus door dat metalen clipje en niet door die plastic zak die ik gebruikt heb. Ik doe het al jaren zo en dit is de eerste keer dat ik dit aan de hand heb, en voornamelijk vanwege dat clipje waar metaal in zit dus.
  donderdag 26 maart 2026 @ 18:25:17 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220437744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die heb ik dus niet. Ik heb Mepal borden en die zijn gemaakt van melamine en mogen niet in de magnetron, vandaar dat ik die plastic zakjes waar dat brood in wordt geleverd altijd gebruik.

En meestal zitten daar van die kleine witte vierkante clipjes omheen met zo'n inham waar dat plastic in blijft zitten. Maar in dit geval ging het om een Marokkaans broodje en zat er blijkbaar zo'n clip omheen met twee van die kleine ijzerdraadjes die in plastic omhuld zijn. Niet gezien dus, en daar ging het fout; draadjes werden binnen die 30 seconden loeiheet en maakte dat het plastic omhulsel en de propyleen plastic zak begon te fikken.

Zoals ik het zie komt het dus door dat metalen clipje en niet door die plastic zak die ik gebruikt heb. Ik doe het al jaren zo en dit is de eerste keer dat ik dit aan de hand heb, en voornamelijk vanwege dat clipje waar metaal in zit dus.
Uiteraard komt dat door het metaal.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 maart 2026 @ 22:31:05 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220439714
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uiteraard komt dat door het metaal.
Volgens mij had ik dat al in de OP gemeld O+
pi_220441507
Lekker, een broodje gesmolten plastic. Heel culinair
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')